Şimdi Ara

D'den 1'e! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • detaylıca anlatmıştım ama nedense mesajım silinmiş.
  • okyaypay rica etsek anlatırsan tekrar seviniriz, ışıklarda ne yapılır ekonomi için ne performans için ne bide püf noktaları nelerdir?
  • evet, bekliyoruz okyaypay...
  • önce şunu söyliyim
    bilgiler tamamen birikimdir 18 yıl taunus 4 sene mercedes 500 kullandım hepsi otomatik vitesti.

    D den 1 e çekme olayı :
    vites kutusuna zararı yokmuş gibi görünsede uzun vadede ciddi hasarlara yol açabilecek bir olay hatta isterseniz d den r ye de geçirebilirsiniz belki bişey olmaz ama emin olun vites kutusunun yarı ömrü gider.
    ama şöylede bir durum var
    eğer vites kutusunu bile gözden çıkarabilecek bir duruma düştüyseniz düşünmeyin kullanın iyi bir motor kompresörü freni sağlar ama bunu alışkanlık haline getirmeyin. Genelde tavsiye edilen araç hareket halindeyken vitesin fazla kurcalanmamasıdır.
    aynı şey d den n ye geçirmede de geçerli zararı o kadar fazla olmasada n ye geçirince düşen hidrolik basıncı tekrar vitese geçirince birden artacağı için yine zararlıdır.

    ama şu da unutulmamalıdır
    doğru kullanımda otomatik vitesin arıza olasılığı normal vitese göre çık daha düşüktür.




  • Peki okyaypay, kırmızı ışıkta beklerken ne yapalım? D'ye devam mı, yoksa N mi? Teşekkürler...
  • kısa duraksamalarda n ye almaya gerek yok ama ışıkta beklemelerde n de beklemek torq convertörünü korur. tekrar d ye alırken ayak frende olsun araba birden öne hamle yapmasın o da iyi değil
  • Teşekkürler...
  • Ben 5 yıldır otomatik vitesli polo kullanıyorum son 1 yıldır babamın tiptronik şanzimanlı Scenic'i de kullanmaktayım. Işıkta az bekleniyorsa ben de vitesi değiştirmemek gerektiğini söyleyen tüm arkadaşlara katılıyorum. Bunun yanında cok beklerken de tüketim açısından N ye almanın bir farkı yoktur. Ayrıca neden N alın P ye çok yorulduysa ayağınız. Benim bildiğim kadarıyla N sadece güvenlik amaçlı konulmuş bir konomdur. Birincisi geri vites ile D arasında vitesi bir boşa alma işlevi görür. İkincisi arabanın çekilmesi gerektiğinde işe yarar.
    Otomatik viteste vites kolunu unutmak (hele de sıkışık trafikte) en büyük özelliktir. Bu nedenle devamlı hatırlayıp durunca kalkınca ne yapıcam diye düşünmeyelim o kendisi işi halleder. Ha baktınki geç anlıyor ani hizlanma lazım o zaman müdahale edersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3nity -- 5 Temmuz 2006; 14:18:58 >
  • evet....

    eğer kırmızı ışıkta filan duruyorsanız.. kesinlikle N ye atın...

    zararlı ymış... özellikle de şanzımana....
  • peki ben bsy sormak ıstıyorum arac tiptronik diyelim ondada normal vites olsa debriyaja basıp vites kucultup motor kompresyonundan yararlanırsınız en sonunda ayagınız debriyaj ve frende vites 2 deyken durabılırsınız kalkısta tekrar 1 e takıp debrıyaj ve freni cekıp kalkarsınız..peki tiptronikde 2. vitesde aracı tamamen durdurup durduktan sonramı 1 e almalı yoksa arac durmadan 1 e takmakta bı sakınca varmıdır ? normal vitesde 1 e takılmaz cunku durduktan sonra takılır..

    bide teyit etmek ıstedıgım sunlar var

    "kısa duruslarda D de kalması iyidir, ancak uzun duruslarda N e almak tork konventorunu korur, bu yuzden N e alıp ayagı frenden cekıp beklemeli, daha sonra tekrar frene basıp aracı Dye alıp ilerlemeliyiz, frene basmadan D ye almakta aracı bırden öne fırlatacagı ıcın sanzımana zamanla zarar verir"

    bu " " içi yazılan dogrudur değilmi okyaypay ve 3nity yardımcı olursanız sevinirim. Birde antiochos durunca N e atmalı balataları yersın demıstı...otomatık vitesli arac durduktan sonra frene basmak aracın fren balatalarını yermi?




  • balattaları yemek söz konusu değil fakat 1dk üzerindeki beklemelerde Nye almak faydalı olabilir - ısınmayı engeller..

    Elektromekanik şanzımanlarda(selespeed,easytronic..vs) Dde kalması en doğrusudur.zaten araç durduğu anda otomatik olarak Nye geçer..


    Bu arada üsttki arkadaşa:@

    örneğin kendi aracımda - tiptronicteyken durmaya başladığım zaman belirli devirlerde motor vites küçültüyor:

    örneğin 2. viteste 20 ile giderken frene basınca 9 km hızda otomatik olarak 1.vitese düşüyor araç..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 5 Temmuz 2006; 15:15:36 >
  • m.c.k saolasın, peki tiptronikte bunu kendisi yapmıyosa durmaya cok yakın 1 e almamızmı daha iyi olur veya şöyle sorayım 2yle durmamın sonra bi kucultup 1 e almamın zararı varmı?

    senın dedıgıne göre elektromekanık sanzımanlarda arac durunca otomatık olarak N e gecıyor. Ama yukarda bi arkadas durunca sakın N e gecmeyin, motor yaglamayı kesıyor ve bu yuzden cok zararlı dedi. Bunun hakkında ne soyleyebılırsın?

    bu arada den den le belirttigim kısım dogrumu deilmi?
  • elektromekanik şanzımanların şu anki manuel araçlardan tek farkı robotlaştırılmış debriyaja sahip olmalarıdır..

    yağlı sistem tork konvertörlü araçlarda vardır..

    yağlamayı kesse bile o an şanzımana en ufak bir zorlama yapılmıyor; yani birşey farketmez..

    tiptronic şanzıman otomatik olarak geçmese bile vitesi değiştirmeye gerek yok; tiptronic özellie sahip şanzımanlar zaten oldukça güvenilir ve gerekli koruma özellklerine sahiptirler..

    atıyorum; hiçbir otomatik şanzıman aracın 2.viteste 500dd çalışmasına izin vermez; ya kavrama yaptırı; ya da vitesi küçültür..

    ancak seri bir hızlanma isteniyorsa ; vites o an mümkün olan en düşük vitese geçirilmelidir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    elektromekanik şanzımanların şu anki manuel araçlardan tek farkı robotlaştırılmış debriyaja sahip olmalarıdır..

    yağlı sistem tork konvertörlü araçlarda vardır..

    yağlamayı kesse bile o an şanzımana en ufak bir zorlama yapılmıyor; yani birşey farketmez..

    tiptronic şanzıman otomatik olarak geçmese bile vitesi değiştirmeye gerek yok; tiptronic özellie sahip şanzımanlar zaten oldukça güvenilir ve gerekli koruma özellklerine sahiptirler..

    atıyorum; hiçbir otomatik şanzıman aracın 2.viteste 500dd çalışmasına izin vermez; ya kavrama yaptırı; ya da vitesi küçültür..

    ancak seri bir hızlanma isteniyorsa ; vites o an mümkün olan en düşük vitese geçirilmelidir..


    yani dedigine göre aracı dururken N e aldıkmı yaglanma kesse bıle sorun olmaz yanlıs anlamadım deılmı?

    o zaman durmaya yakın 1 e almak yada durduktan sonra 1 e alıp D de beklemek en dogrusu..yada otomatıkte uzun kalcaksak N e alıp ısınmayı engellemek..


    "kısa duruslarda D de kalması iyidir, ancak uzun duruslarda N e almak tork konventorunu korur, bu yuzden N e alıp ayagı frenden cekıp beklemeli, daha sonra tekrar frene basıp aracı Dye alıp ilerlemeliyiz, frene basmadan D ye almakta aracı bırden öne fırlatacagı ıcın sanzımana zamanla zarar verir"

    şu ana kdr butun yazılardan bunu cıkardım, dogru diyebiliriz heralde? tekrar tşkkürler bilgiler için.




  • Gerçekten çok faydalı bilgiler..Sağolun..
  • " " cumle doğrudur. Ancak en güzeli aracı devamlı D de kullanmaktır. Cok sıkışık trafikte ise örneğin sadece ikinci vitese kadar geçiş yapıp tekrar durduğun ve bu şekilde ilerleyen bir trafikte şanzıman yağının daha az ısınmasını sağlamak için aracı 2 ya da yerine göre 1 konumunda kullanabilirsin.

    Bunun yanında m.C.k tiptronik konusunda pek haklıdır cok güzel yazmış tebrik ederim. Tiptronik şanzıman pek akıllı bir durumdur, oyle her istediğin zaman her vitese geçmene izin vermez örneğin gereksiz yere 1 almak istediğinde aracı vitesi geçirmez kendisi en uygun viteste kalır. Yani sen istediğin zaman 1egeç dersin geçmesi gterekiyor veya geçebiliyorsa geçer yoksa geçmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3nity

    " " cumle doğrudur. Ancak en güzeli aracı devamlı D de kullanmaktır. Cok sıkışık trafikte ise örneğin sadece ikinci vitese kadar geçiş yapıp tekrar durduğun ve bu şekilde ilerleyen bir trafikte şanzıman yağının daha az ısınmasını sağlamak için aracı 2 ya da yerine göre 1 konumunda kullanabilirsin.


    3nity öncelikle tastikledigin için tşkkür ederim..yalnız bu bahsettıgın durumda bı noktayı anlamadım, yani çok sıkısık trafıkte D den tiptronige gecıp 1-2 1-2 mi ilerle diyorsun..yani yarı otomatıktenmı bahsettın orda bı karıstırdım ben yeni bir arac alıyorum honda accord 2.0 otomatık oldugu ıcın ve daha once otomatık kullanmadıgım ıcın sızden bılgı almak ıstıyorum sorular cok uzaylı sorusu olduysa kusura bakmayın




  • Estağfirullah yok ben biraz uzaylı yazmışım kusura kalma. O bahsettiğim "1 2 sıkışık trafik" olayı normal otomatik şanzıman için geçerliydi. Bu tarz şanzımanda vitesi 2 ye getirdiğinde sadece 1 ve 2. vitesi kullanabilirsin. Yani araç otomatik olarak 1 ve iki arasında gider gelir. Sadece 2 ile gitmez yani. Öncelikle bunu açmak lazım sanırım. Tiptrnik olmayan otomatik viteste 1 2 3 gibi değerler hangi vites olduğunu deil en son geçilecek vitesi gösterir. Mesela normalde 4 ileri olan bir otomatik vites kutusunda 4 ile gidiyorsunuz ani üçe geçmek vites kolunu 3'e geçirirsiniz. Yavaşlamanız gibi bir durumda vites 3 te iken şanzıman yine otomatik olarak 1 ya da 2 ye geçebilir.
    Tiptronikteki gibi 3 teyken yavaşlayınca 3 te kalmaz. Tiptronikte küçültme işlemini manuel yaparsın. Sıkışık trafikte ise illa manuel kullanıcam diyosan kendin 1-2 yapabilirsin yine. Vitesi yanlış kullanmaktansa devamlı D de kullanmak daha iyidir diye düşünüyorum. Araç seçimin için de tebrik ederim çok başarılı bir araba alıyorsun Hayırlı uğurlu olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3nity -- 5 Temmuz 2006; 22:57:37 >




  • ya, arabalarınızın kullanma klavuzunu okusanıza bu kadar konuşana kadar. her şey detay detay yazıyor orada...
  • bilgiler için teşekkür ederim .. tiptronik olmayan otomatik vites olayını da anlamıs oldum..bizim bi arkadasda polo wardı aynen bu anlattıgın gibi kullanımı vardı onunda..ama benı ilgilendiren kısmı D de gitmek o zaman yogun trafikte..Allah hepimize nasip etsin kazasız belasız, iyi bir fiyatta buldum 2003 model sport modeli, 2.0 motor ama katlanacagız artk eskisi de az yakmıyodu 156 2.0
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.