Şimdi Ara

... D A C I A L O G A N Kulübü .... (475. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.944
Cevap
35
Favori
1.719.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 473474475476477
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende atiker taktırdım dediğim gibi son 1 aya kadar memnundum bir sıkıntı yoktu ama şu arıza lambasını sönmedi bir türlü lpgnin bizim araçlara uygun olmadığını ve oksijen sondasını bozduğunu renault yetkili servisi söyledi hatta değiştiririz ama bir süre sonra aynı arıza tekrarlar diyede eklediler ne yapacağımı şaşırdım.
  • yanarsa yansın ama şimdilik,
    bir de gaz aldığın yeri değiştir bakalım ne olacak.
  • 4 farklı istasyondan gaz aldım hiçbiri fayda etmedi oksijen sondasını değiştirmeden sönmeyecek sanırım :(
  • oksijen sensörünü sök diyecem ama sökebilirsen sök,
    ve alkolle iyice temizle yani belki kurumdan dolayı sensör görevini yapmayabilir,
    sonra bi daha dene ama tabi serviste bi sıfırla.
  • söylediğiniz gibi yaptırdım biraz önce temizlendi arıza silindi geri dönerken tekrar yandı değiştirmekten başka çare kalmadı sanırım.nasıl bir zararı olur değiştirmessem bilginiz varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek14

    söylediğiniz gibi yaptırdım biraz önce temizlendi arıza silindi geri dönerken tekrar yandı değiştirmekten başka çare kalmadı sanırım.nasıl bir zararı olur değiştirmessem bilginiz varmı?

    Sorununuz lambda sensörü denilen oksijen sensöründe değil, LPG ayarlarında dır. LPG ayarı iyi yapılmadığı için fazla yakıt yakıyor aracınız, bunuda oksijen sensörü fazla yakıt geldiği için yani ekzost sistemine yakılmamış çiğ LPG geldiği için, sensör arıza veriyor. Ayar yaptırmazsanız katalitik konvektörünüz bir süre sonra tıkanıp kullanım dışı kalacaktır. Sensörü değiştirmek yerine, (ki değiştirsenizde ayni sorunla karşılacaksınız,) acilen iyi bir LPG ustasına gidip veya tüp taktırdığınız yere ustanıza LPG ayarlarını yaptırın arıza lambası sönecektir.




  • cevap için teşekkürler yarın montajı yapan servise başvurayım bakalım düzelicekmi.
  • cevap verenlere teşekkürler izmirde bildiğiniz iyi bir usta varmı benim montaj yaptırdığım yere pek güvenim kalmadı.
  • Arkadaşlar selamlar..

    Bu aralar Logon Mcv bakıyoruz işyeri için..

    Araç bütün gün çalışacak neredeyse..

    1.5dci motor olmak üzere Ambiance veya Laureate donanım düşünüyoruz sizce Laureate için fiyat farkına değermi?

    Hangi motor türünü tavsiye edersiniz 70bg olanımı yoksa 85bg'mi..85 bg daha az yakıyor diyorlar.

    Biz bu aracı 1-2 yıl değil daha uzun kullanacağız 3-4-5Peki ileride yani km arttıkça çıkardığı büyük kronik sorunlar oluyormu?

    Kronik sorun demişken aracın kronik sorunu varmı? Bakımları nasıl , ücretleti servisi parçası :)

    Şuan için Konfor paketini kesinlikle olacak , şuda olmalı dediğiniz bir paket veya opsiyon varmı? gerçi kaç paket varki

    Logan için 120'den sonrası felaket diyorlar hem ses hem güvensizlik , bu durum nedir?

    Bu arada aracın + ve - lerini objektif olarak yazarsanız sevinirim..

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukobir


    quote:

    Orijinalden alıntı: yek14

    söylediğiniz gibi yaptırdım biraz önce temizlendi arıza silindi geri dönerken tekrar yandı değiştirmekten başka çare kalmadı sanırım.nasıl bir zararı olur değiştirmessem bilginiz varmı?

    Sorununuz lambda sensörü denilen oksijen sensöründe değil, LPG ayarlarında dır. LPG ayarı iyi yapılmadığı için fazla yakıt yakıyor aracınız, bunuda oksijen sensörü fazla yakıt geldiği için yani ekzost sistemine yakılmamış çiğ LPG geldiği için, sensör arıza veriyor. Ayar yaptırmazsanız katalitik konvektörünüz bir süre sonra tıkanıp kullanım dışı kalacaktır. Sensörü değiştirmek yerine, (ki değiştirsenizde ayni sorunla karşılacaksınız,) acilen iyi bir LPG ustasına gidip veya tüp taktırdığınız yere ustanıza LPG ayarlarını yaptırın arıza lambası sönecektir.


    sevgili arkadaşım,
    arkadaş bir senedir kullanıyor lpg yi ,araç daha yeni bu modelde eğer fazla km yapmamışsa yağda yakmaz,
    bu sorun bir anda çıkmaz daha önceside vardır ,galiba egzost çıkışı normal ,çekiş normal,yakıt tüketimi normal,
    ee yağ da azaltmıyorsa bence sensörde arıza ,ama bu dediklerim tabii benim yorumum eğer araç burda olsa
    farklı bir teşhis olabilirdi,

    kardeşim birde şöyle adamakıllı bi ustaya git ama gitmeden tüm bağlantıları bir kontrol et kelepçeler sıkımı,
    son bir soru benzine de aldığında lamba yanıyor değilmi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: droll

    Arkadaşlar selamlar..

    Bu aralar Logon Mcv bakıyoruz işyeri için..

    Araç bütün gün çalışacak neredeyse..

    1.5dci motor olmak üzere Ambiance veya Laureate donanım düşünüyoruz sizce Laureate için fiyat farkına değermi?

    Hangi motor türünü tavsiye edersiniz 70bg olanımı yoksa 85bg'mi..85 bg daha az yakıyor diyorlar.

    Biz bu aracı 1-2 yıl değil daha uzun kullanacağız 3-4-5Peki ileride yani km arttıkça çıkardığı büyük kronik sorunlar oluyormu?

    Kronik sorun demişken aracın kronik sorunu varmı? Bakımları nasıl , ücretleti servisi parçası :)

    Şuan için Konfor paketini kesinlikle olacak , şuda olmalı dediğiniz bir paket veya opsiyon varmı? gerçi kaç paket varki

    Logan için 120'den sonrası felaket diyorlar hem ses hem güvensizlik , bu durum nedir?

    Bu arada aracın + ve - lerini objektif olarak yazarsanız sevinirim..

    Teşekkürler...


    Küçük paketli siparişlerin dağıtımı fazla ağırlığı bulunmayan yüklerin taşınması için geniş hacimli hem sahip olma maliyeti hem de yakıt bakımından en ekonomik araç Dacia Logan MCV'dir. Bagaj hacmi ve fonksiyonelliği diğer ticarilerden daha iyi. İşyeri için satın alınan araçlar binek ve ticari amaçla alınmaktadır. Sizin amacınız ticari ise veya hem binek hem ticari kullanmak istiyorsanız Logan MCV tavsiye ederim. Ancak amacınız uzun şehirler arası yolculuklar yapmak ise Logan yerine daha konforlu binek otomobiller tavsiye ederim.

    Logan için 120'den sonrası felaket diyenler neye dayanarak bunu söylüyor? Ya da nasıl bir felaket? Ülkemizin yasal hız sınırları dikkate alınacak olursa Logan limitleri rahatlıkla karşılıyor. MCV ile ben 140-150 km hız yapabiliyorum hiç zorlanmadan yapıyor bu hızları. Ancak virajlara dikkat etmeniz gerekiyor. Bu da aracın yüksekliği ve amacı ile ilgili bir durum. Fren mesafesi de keza limitler dahilinde.

    Aracın eksilerini sayacak olursak
    - Virajlarda güvenli değil (doğru ve objektif bir bilgidir.)
    - 100 km hızı geçtikten sonra içeriye ses almaktadır. Ziebart'la, keçeyle lastikleri değiştirmekle bu ses sorununu halletmeye çalışan arkadaşlar tatminkar olmasa da iyi bir sonuç almışlardır. Şahsen 110 kmden fazla hız yapmadığım için ses sorunu yaşamadığımı söyleyebilirim.
    - Konforsuz bir araçtır. (Donanımların neredeyse tamamı opsiyoneldir. Klima, ABS, hidrolik direksiyon vs.)

    Aracın artıları
    + Binek Otomobil+Kamyonet+Minibüs olarak mükemmel bir fonksiyonelliği var
    + Gövdesine ve ağırlığına göre 1700 devirde maksimum torku nedeniyle özellikle şehiriçinde çok düşük yakıt tüketimi, düşük hızlarda kendisinden beklenmeyecek derecede kıvrak ve seri hareket edebilmesi
    + Renault grubuna bağlı olması nedeniyle yedek parça sorununun bulunmaması,
    + İlk kullanıcılar olarak kayda değer kronik bir sorununun bulunmadığını söyleyebiliriz.
    + Kronik olmayan küçük sorunları olarak aküsünün 2 yıl sonra değiştirilmesi, lastiklerinin değiştirilmesi gerekliliği söylenebilir.
    + Bir arkadaşın medikal ve laboratuvar cihazları satış-dağıtım ve servisini yapan şirketine tavsiyemle alınan 2009 model MCV 1,5 yıl içinde 118.000 km'ye geldi çok ağır ve hor kullanıma rağmen hiç sorun çıkarmadı. Yakıt hesaplamasında bana, şirketlerinde kullandıkları diğer palio van araçtan da ekonomik olduğunu söylediler.
    + Kesinlikle ödenen paranın karşılığını fazlasıyla veren bir araç olduğunu söyleyebilirim.

    Tavsiye konusuna gelince bu aracı alanlara yapacağım ilk tavsiye 1.5 dci motordan vazgeçilmemesi olacaktır. İmkanlar elveriyorsa Lauretta modeli ve ABS olmalıdır. Ambiance modeli alıp sonradan ah keşke lauretta olsaydı diyenleri çok gördüm.

    Sonuçta uzun yolculuklar için logan tavsiye etmiyorum. Ancak 200-300 km'yi geçmeyecek kısa mesafeler ve şehir içinde saydığım parametrelere göre en ekonomik ve faydalı araç olduğunu söyleyebilirim.




  • malesef şu ses olayından çok rahatsız oluyorum.mesela bu gün kısa süreliğine babamın meganeye geçtim,bir kere vites değiştirme süresi daha uzun ve 2. viteste bile dacia kadar ses yapmıyor çok çok çok daha sessiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu


    quote:

    Orijinalden alıntı: droll

    Arkadaşlar selamlar..

    Bu aralar Logon Mcv bakıyoruz işyeri için..

    Araç bütün gün çalışacak neredeyse..

    1.5dci motor olmak üzere Ambiance veya Laureate donanım düşünüyoruz sizce Laureate için fiyat farkına değermi?

    Hangi motor türünü tavsiye edersiniz 70bg olanımı yoksa 85bg'mi..85 bg daha az yakıyor diyorlar.

    Biz bu aracı 1-2 yıl değil daha uzun kullanacağız 3-4-5Peki ileride yani km arttıkça çıkardığı büyük kronik sorunlar oluyormu?

    Kronik sorun demişken aracın kronik sorunu varmı? Bakımları nasıl , ücretleti servisi parçası :)

    Şuan için Konfor paketini kesinlikle olacak , şuda olmalı dediğiniz bir paket veya opsiyon varmı? gerçi kaç paket varki

    Logan için 120'den sonrası felaket diyorlar hem ses hem güvensizlik , bu durum nedir?

    Bu arada aracın + ve - lerini objektif olarak yazarsanız sevinirim..

    Teşekkürler...


    Küçük paketli siparişlerin dağıtımı fazla ağırlığı bulunmayan yüklerin taşınması için geniş hacimli hem sahip olma maliyeti hem de yakıt bakımından en ekonomik araç Dacia Logan MCV'dir. Bagaj hacmi ve fonksiyonelliği diğer ticarilerden daha iyi. İşyeri için satın alınan araçlar binek ve ticari amaçla alınmaktadır. Sizin amacınız ticari ise veya hem binek hem ticari kullanmak istiyorsanız Logan MCV tavsiye ederim. Ancak amacınız uzun şehirler arası yolculuklar yapmak ise Logan yerine daha konforlu binek otomobiller tavsiye ederim.

    Logan için 120'den sonrası felaket diyenler neye dayanarak bunu söylüyor? Ya da nasıl bir felaket? Ülkemizin yasal hız sınırları dikkate alınacak olursa Logan limitleri rahatlıkla karşılıyor. MCV ile ben 140-150 km hız yapabiliyorum hiç zorlanmadan yapıyor bu hızları. Ancak virajlara dikkat etmeniz gerekiyor. Bu da aracın yüksekliği ve amacı ile ilgili bir durum. Fren mesafesi de keza limitler dahilinde.

    Aracın eksilerini sayacak olursak
    - Virajlarda güvenli değil (doğru ve objektif bir bilgidir.)
    - 100 km hızı geçtikten sonra içeriye ses almaktadır. Ziebart'la, keçeyle lastikleri değiştirmekle bu ses sorununu halletmeye çalışan arkadaşlar tatminkar olmasa da iyi bir sonuç almışlardır. Şahsen 110 kmden fazla hız yapmadığım için ses sorunu yaşamadığımı söyleyebilirim.
    - Konforsuz bir araçtır. (Donanımların neredeyse tamamı opsiyoneldir. Klima, ABS, hidrolik direksiyon vs.)

    Aracın artıları
    + Binek Otomobil+Kamyonet+Minibüs olarak mükemmel bir fonksiyonelliği var
    + Gövdesine ve ağırlığına göre 1700 devirde maksimum torku nedeniyle özellikle şehiriçinde çok düşük yakıt tüketimi, düşük hızlarda kendisinden beklenmeyecek derecede kıvrak ve seri hareket edebilmesi
    + Renault grubuna bağlı olması nedeniyle yedek parça sorununun bulunmaması,
    + İlk kullanıcılar olarak kayda değer kronik bir sorununun bulunmadığını söyleyebiliriz.
    + Kronik olmayan küçük sorunları olarak aküsünün 2 yıl sonra değiştirilmesi, lastiklerinin değiştirilmesi gerekliliği söylenebilir.
    + Bir arkadaşın medikal ve laboratuvar cihazları satış-dağıtım ve servisini yapan şirketine tavsiyemle alınan 2009 model MCV 1,5 yıl içinde 118.000 km'ye geldi çok ağır ve hor kullanıma rağmen hiç sorun çıkarmadı. Yakıt hesaplamasında bana, şirketlerinde kullandıkları diğer palio van araçtan da ekonomik olduğunu söylediler.
    + Kesinlikle ödenen paranın karşılığını fazlasıyla veren bir araç olduğunu söyleyebilirim.

    Tavsiye konusuna gelince bu aracı alanlara yapacağım ilk tavsiye 1.5 dci motordan vazgeçilmemesi olacaktır. İmkanlar elveriyorsa Lauretta modeli ve ABS olmalıdır. Ambiance modeli alıp sonradan ah keşke lauretta olsaydı diyenleri çok gördüm.

    Sonuçta uzun yolculuklar için logan tavsiye etmiyorum. Ancak 200-300 km'yi geçmeyecek kısa mesafeler ve şehir içinde saydığım parametrelere göre en ekonomik ve faydalı araç olduğunu söyleyebilirim.


    Cevabınız için teşekkür ediyorum :) Sizin gibi kullanıcıları forumda görme güzel... yok benim arabam süper yok hiç bir eksi yanı yok diyen birisine denk gelmedim şükür.:)

    aracı şehir içinde kullanacağız..Aracı genellikle şöför kullanacak ve akşamları ise eve git gel aracı olarak kullanacağız ve 2 sene sonra aracın tek şöförü ben olacağım ondan biraz önem veriyorum:)

    Peki motor olarak hangi motoru tavsiye edersiniz.. 1.5 dci düşünüyoruz 70 bg ile 85 bg arasında hissedilir fark vardır elbette peki değermi bu farka ?

    Ses olarak 3-5 kişiden değil genel bir yargı olarak okudum oda sorun değil İstanbulda hangi yolda 120 yapacaksın şehir içinde zaten:)

    Kafama takılan birşey var Akü niçin 2 yıl sonra değişiyor. ve lastiklerin değiştirilmesi niçin? gelen lastikler kötümü ? yoksa başka sebeplerimi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbuyuk


    quote:

    Orijinalden alıntı: yukobir


    quote:

    Orijinalden alıntı: yek14

    söylediğiniz gibi yaptırdım biraz önce temizlendi arıza silindi geri dönerken tekrar yandı değiştirmekten başka çare kalmadı sanırım.nasıl bir zararı olur değiştirmessem bilginiz varmı?

    Sorununuz lambda sensörü denilen oksijen sensöründe değil, LPG ayarlarında dır. LPG ayarı iyi yapılmadığı için fazla yakıt yakıyor aracınız, bunuda oksijen sensörü fazla yakıt geldiği için yani ekzost sistemine yakılmamış çiğ LPG geldiği için, sensör arıza veriyor. Ayar yaptırmazsanız katalitik konvektörünüz bir süre sonra tıkanıp kullanım dışı kalacaktır. Sensörü değiştirmek yerine, (ki değiştirsenizde ayni sorunla karşılacaksınız,) acilen iyi bir LPG ustasına gidip veya tüp taktırdığınız yere ustanıza LPG ayarlarını yaptırın arıza lambası sönecektir.


    sevgili arkadaşım,
    arkadaş bir senedir kullanıyor lpg yi ,araç daha yeni bu modelde eğer fazla km yapmamışsa yağda yakmaz,
    bu sorun bir anda çıkmaz daha önceside vardır ,galiba egzost çıkışı normal ,çekiş normal,yakıt tüketimi normal,
    ee yağ da azaltmıyorsa bence sensörde arıza ,ama bu dediklerim tabii benim yorumum eğer araç burda olsa
    farklı bir teşhis olabilirdi,

    kardeşim birde şöyle adamakıllı bi ustaya git ama gitmeden tüm bağlantıları bir kontrol et kelepçeler sıkımı,
    son bir soru benzine de aldığında lamba yanıyor değilmi.

    Araç 2005 model 40.000 de lpg ile toplam 13-14000 km yol yaptım aracın yakıtındanda çekişindende memnunum (60-65 TL ile ortalama 360 KM yol yapıyorum) arıza lambası yanması dışında bir sıkıntı yaratmıyor ama insanın gözü takılıyor ister istemez.Bu arada evet benzindeykende yanıyor ara ara sönüyor sonra tekrar yanıyor anlamadım gitti.İzmirde bildiğiniz iyi bir usta varsa tavsiye edebileceğiniz ona gideyim.






  • Cevabınız için teşekkür ediyorum :) Sizin gibi kullanıcıları forumda görme güzel... yok benim arabam süper yok hiç bir eksi yanı yok diyen birisine denk gelmedim şükür.:)

    aracı şehir içinde kullanacağız..Aracı genellikle şöför kullanacak ve akşamları ise eve git gel aracı olarak kullanacağız ve 2 sene sonra aracın tek şöförü ben olacağım ondan biraz önem veriyorum:)

    Peki motor olarak hangi motoru tavsiye edersiniz.. 1.5 dci düşünüyoruz 70 bg ile 85 bg arasında hissedilir fark vardır elbette peki değermi bu farka ?

    Ses olarak 3-5 kişiden değil genel bir yargı olarak okudum oda sorun değil İstanbulda hangi yolda 120 yapacaksın şehir içinde zaten:)

    Kafama takılan birşey var Akü niçin 2 yıl sonra değişiyor. ve lastiklerin değiştirilmesi niçin? gelen lastikler kötümü ? yoksa başka sebeplerimi var.


    Arkadaşım benim aracım 68 bg, doğrusu 85 bg motorları test etmedim henüz. Elbetteki performans olarak çok daha iyidir. 85 Bg motorlar uzun yolda 68 veya 70'liklere göre biraz daha ekonomi sağlayabilir. Ancak şehir içindeki kullanımda 70'likler avantajlı. Yük taşınacaksa motorun güçlü olması önceliklidir.
    Kesinlikle dizel motordan vazgeçmeyin derim. Benzinli motorlara LPG taktırılması kaçınılmaz, performans düşüşü olmuyor ancak dizeldeki tork avantajını benzinlide bulamazsınız. Özellikle düşük devirlerdeki güç benzinli motorlarda maalesef yok. Fiyat farkına değer diyorum.

    Akü konusuna gelince şahsen ben böyle bir problem yaşamadım. Ancak forumumuzdaki arkadaşların ortak şikayet ettiği bir nokta. Loganlara takılan aküler Romanya malı ve kalitesiz maalesef. Üstelik arıza vereceğini de belli etmiyor. İki veya üç yıldan sonra küt diye bitiyor. Aracı vurdurarak çalıştıranlar, ateşleme sisteminde sorun olduğunu düşünenler oldu. Ve en önemlisi de yetkili servis bu konuyu kabul ediyor. Romanya malı akülerin ömrü en fazla üç yıl. Birkaç sayfa geri gidersen bu konudaki mesajları okuyabilirsin.

    Lastik konusuna gelince 2006-2008 arasında ilk lastikler kormoran veya maxxis lastiklerdi. Oldukça sert oldukları için içeriye çok ses alıyorlardı. Aracın kullanımını da dikkate alınarak yumuşak bir lastik takılırsa seste bariz ölçüde düşüş oluyor. Bizzat tecrübe edilmiştir. Ben yalnızca ön lastikleri goodyear markasıyla değiştirdim sesle birlikte titreşim de büyük ölçüde azaldı.

    Bakım masrafları normal diyebiliriz. Clio'lardan ucuz. 30 ve 40 bin bakımları yetkili serviste 230-270 arasında. Sanayide 130'a yaptırdığını söyleyenler var.

    Ben ilk aldığımda araca ısınamamıştım, yeni kangoo'larla değiştiririm diye almıştım. Oysa şimdi gittikçe ısındım ve satmayı düşünmüyorum. En az 5 yıl bineceğim. Araç ekonomikliği ve sorun çıkarmaması yönüyle kendisini sevdiriyor.

    Yine de bizzat test edip kullanarak son kararınızı kendiniz vermelisiniz.




  • arkadaşlar bu gün 40 bin bakımı yaptırdım. sanaiye gittim parça satan aynı zamanda yağ değişimi yapan bir yer mazot filtresi hariç sökeriz mazot filtresini bir usta çağıralım dediler tamam dedik başladık
    4 litre yağ (yarım litre geçen yıldan vardı) yağ filtresi ve hava filtresi 80 lira dedi mazot filtresi için bi sökelim bir kaç farklı modeli oluyo dedi usta söktü haydiii mazot filtresi yok Suluova sanaisindede bulamadık Merzifon a sorduk var dediler gittik yan sanaisi 40 lira orjinalini 70 e aldım. işin tuhaf yanı Suluova'daki 80 liraya aldığım malzemeyi sordum adam 65 lira demezmi.
    velhasıl kelam 70 lira mazot filtresi 75 lirada diğer filtreler ( 5 lirasını kestim) 5 lira usta işçilik 10 lira arkadaşın aracına gaz aldık. toplam 160 liraya hallettik.

    neyse sanaiden çıktım 2 km falan gittim araç sanki benzinden lpg ye yada lpg den benzine geçerken teklerya (sıralı sistem olmayanlar) bir defa öyle tekledi hemen sonra da stop etti bastım bastım çalışmadı. ustayı aradık o sağ tarafta hava yapınca alınmasını sağlayan bir şey var orayı sıkın dedi sıktık çalıştı inşallah bir daha sorun yapmaz.

    bu arada arkadaşlar aküden bahsediyorlar benim aracın maşaallah 4 yılı bitti şubat 2006 da almıştım halen aküden bir şikayetim yok. burdaki yorumlardan küt diye biterse diye akü şarz etmek için kablo sipariş ettim. bence 4 yıl bir akü için fena değil.

    neyse merzifona gittik dedimya orda çıkmacı bir dükkanın önünde bir kazalı kango gördük bizim arka kapılarda müşür yok ya arka kapıyı açınca aracın tepe lambası yanmıyo kazalı kangonunki sağlammış adam sağolsun parada almadı onları almış olduk bu sayede.




  • Numarası aracına uygun orjinal ELF yağı kullanmanızı öneririm. Farklı marka ve farklı numara yağ kullandıysanız, aracınızın çekişi düşecek, bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Buna özen göstermelisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu


    quote:



    Cevabınız için teşekkür ediyorum :) Sizin gibi kullanıcıları forumda görme güzel... yok benim arabam süper yok hiç bir eksi yanı yok diyen birisine denk gelmedim şükür.:)

    aracı şehir içinde kullanacağız..Aracı genellikle şöför kullanacak ve akşamları ise eve git gel aracı olarak kullanacağız ve 2 sene sonra aracın tek şöförü ben olacağım ondan biraz önem veriyorum:)

    Peki motor olarak hangi motoru tavsiye edersiniz.. 1.5 dci düşünüyoruz 70 bg ile 85 bg arasında hissedilir fark vardır elbette peki değermi bu farka ?

    Ses olarak 3-5 kişiden değil genel bir yargı olarak okudum oda sorun değil İstanbulda hangi yolda 120 yapacaksın şehir içinde zaten:)

    Kafama takılan birşey var Akü niçin 2 yıl sonra değişiyor. ve lastiklerin değiştirilmesi niçin? gelen lastikler kötümü ? yoksa başka sebeplerimi var.


    Arkadaşım benim aracım 68 bg, doğrusu 85 bg motorları test etmedim henüz. Elbetteki performans olarak çok daha iyidir. 85 Bg motorlar uzun yolda 68 veya 70'liklere göre biraz daha ekonomi sağlayabilir. Ancak şehir içindeki kullanımda 70'likler avantajlı. Yük taşınacaksa motorun güçlü olması önceliklidir.
    Kesinlikle dizel motordan vazgeçmeyin derim. Benzinli motorlara LPG taktırılması kaçınılmaz, performans düşüşü olmuyor ancak dizeldeki tork avantajını benzinlide bulamazsınız. Özellikle düşük devirlerdeki güç benzinli motorlarda maalesef yok. Fiyat farkına değer diyorum.

    Akü konusuna gelince şahsen ben böyle bir problem yaşamadım. Ancak forumumuzdaki arkadaşların ortak şikayet ettiği bir nokta. Loganlara takılan aküler Romanya malı ve kalitesiz maalesef. Üstelik arıza vereceğini de belli etmiyor. İki veya üç yıldan sonra küt diye bitiyor. Aracı vurdurarak çalıştıranlar, ateşleme sisteminde sorun olduğunu düşünenler oldu. Ve en önemlisi de yetkili servis bu konuyu kabul ediyor. Romanya malı akülerin ömrü en fazla üç yıl. Birkaç sayfa geri gidersen bu konudaki mesajları okuyabilirsin.

    Lastik konusuna gelince 2006-2008 arasında ilk lastikler kormoran veya maxxis lastiklerdi. Oldukça sert oldukları için içeriye çok ses alıyorlardı. Aracın kullanımını da dikkate alınarak yumuşak bir lastik takılırsa seste bariz ölçüde düşüş oluyor. Bizzat tecrübe edilmiştir. Ben yalnızca ön lastikleri goodyear markasıyla değiştirdim sesle birlikte titreşim de büyük ölçüde azaldı.

    Bakım masrafları normal diyebiliriz. Clio'lardan ucuz. 30 ve 40 bin bakımları yetkili serviste 230-270 arasında. Sanayide 130'a yaptırdığını söyleyenler var.

    Ben ilk aldığımda araca ısınamamıştım, yeni kangoo'larla değiştiririm diye almıştım. Oysa şimdi gittikçe ısındım ve satmayı düşünmüyorum. En az 5 yıl bineceğim. Araç ekonomikliği ve sorun çıkarmaması yönüyle kendisini sevdiriyor.

    Yine de bizzat test edip kullanarak son kararınızı kendiniz vermelisiniz.


    Açıklayıcı cevaplarınız için teşekkür ederim..

    O zaman bizim işimizi 70 lik görür..

    Şimdi son kez bir düşünüp ardından bayiler ile görüşme vakti geldi..

    Araç rakipleri arasında en makulu, Laureate seçeneği ile tadından yenmez sanırım..




  • bizim loganı 2005 te aldık hala aküde en küçük bir sorun olmadı ama lastikler denildiği gibi iyi değil 2 senede değiştirmek gerekebiliyor..
  • Sorularıma yardımcı olan herkese teşekkürler..

    Logan MCV 1.5 dci Laureate siparişi verilmiştir.

    Araç bir aksilik çıkmaz ise haftaya gelecek...
  • 
Sayfa: önceki 473474475476477
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.