Şimdi Ara

Cyberpunk 2077 (Çıktı) [PC ANA KONU] | Türkçe Rehber

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16.311
Cevap
227
Favori
861.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum dün
  • Cevaplayan Üyeler 1615
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 132
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 41 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 56
  • Favoriye Eklediklerim 229
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • JaReD22 (286 mesaj) Winter Is Coming (270 mesaj) Onvious (242 mesaj) Johnny Silverhand (229 mesaj) Tremere117 (215 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12948 mesaj) Mobil (2557 mesaj) Tablet (22 mesaj) Mini (1005 mesaj) Uygulama (429 mesaj)
  • @
94 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Oyun >> Pc Oyunları >> RPG/FRP >> Cyberpunk 2077 (Çıktı) [PC ANA KONU] | Türkçe Rehber
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1826 Mesaj

    Hocam binlerce diyorsunuz da hepsi aynı hareketi yapıyor, birbirinin kopyası. Rdr2'de alakasız bir karakter bile sizi çok şaşırtabilecek şeyler söyleyip yapabiliyor. Teknik bir çok konu konuşulur ama o rezil yapay zeka ile Cyberpunk açık dünya konusunda Rdr2'ye rakip falan olamaz. Rdr2 kendi dönemi içinde savaştan, soygundan, bara gitmekten, avlanmaktan ve sevişmekten ibaret zaten. Çeşitlendirilmiş kaliteli yapay zeka ve olaylarla, spesifik bir şey yapmak için dolaşmanız gerekmiyor her zaman, rastgele oluşan olaylarla ve size sunduğu ekipmanlarla dünyanın içine sizi rahatlıkla sokabiliyor. Atmosfer malesef sadece bina ve çevre modellemeden ibaret değil, ben şehire adım attığım anda yapay zeka düzgün adım bile atamıyorsa, araç sürerken fizik motorundan ve sürüş mekaniklerinden dolayı zevk alamıyorsam, polis arkamda spawn oluyorsa modellemeler sizi kurtaramıyor. Buglara falan girmiyorum onlar zaten hiç olmaması gerek şeyler olduğu için.

    |
    |
    TheMute23 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    3514 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: rezyeg

    Arkadaş beğenmiyorsanız oynamayın sürekli aynı tipler gelip gelip oyunu kötülemekten bıkmıyorlar forumda birbirine giriyor bir kere yaparsın eleştirini beğenmedim der geçer gidersin yeter da

    Bu tipler hiç bitmiyor hocam. Laftanda anlamıyorlar. Sürekli oynayanlara laf atma peşindeler.


    Kardeşim beğenmeyebilirsin sana göre çöpte olabilir. Bir kere yazar geçersin. Aynı şeyleri defalarca yazmanın anlamı ne.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    569 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: melihcskn

    Hocam binlerce diyorsunuz da hepsi aynı hareketi yapıyor, birbirinin kopyası. Rdr2'de alakasız bir karakter bile sizi çok şaşırtabilecek şeyler söyleyip yapabiliyor. Teknik bir çok konu konuşulur ama o rezil yapay zeka ile Cyberpunk açık dünya konusunda Rdr2'ye rakip falan olamaz. Rdr2 kendi dönemi içinde savaştan, soygundan, bara gitmekten, avlanmaktan ve sevişmekten ibaret zaten. Çeşitlendirilmiş kaliteli yapay zeka ve olaylarla, spesifik bir şey yapmak için dolaşmanız gerekmiyor her zaman, rastgele oluşan olaylarla ve size sunduğu ekipmanlarla dünyanın içine sizi rahatlıkla sokabiliyor. Atmosfer malesef sadece bina ve çevre modellemeden ibaret değil, ben şehire adım attığım anda yapay zeka düzgün adım bile atamıyorsa, araç sürerken fizik motorundan ve sürüş mekaniklerinden dolayı zevk alamıyorsam, polis arkamda spawn oluyorsa modellemeler sizi kurtaramıyor. Buglara falan girmiyorum onlar zaten hiç olmaması gerek şeyler olduğu için.

    RDR'de dağın ortasında adam öldürdğünüzde de polisler geliyordu ama o zaman kimse sorgulamıyordu mesela bu adamlar nereden haber aldı geldi telefon vs bir şey yok diye :D Veya gelelim Witcher 3'e oradada açık dünyayı müthiş yapay zekalardan ziyade etraftaki notlar ve olaylarla destekliyordu aynı formülü yine uygulamışlar hatta bu sefer daha geniş çapta. Suç yerlerindeki notları vs okuyunca hepsi birbiryle ve bögleyle baglantılı çok güzel dünyayı destekleyen olaylar var ama bu sefer herkes eleştiriyor. Eleştiriler tamamen algıyla ilgili. Linç kampanyası başladı oyuna





    Ayrıca zaten bende söyledim bunu Rockstar güvenli sularda yüzüyor, vahşi batıda tabiki yapacak bir şey yok fazla o yüzden onu tercih ettiler. RDR ve GTA açık dünya konusunda kolay işler, NPC yapay zekası 3-5 vahi doğa tamam. Kimse CD Projekt Red'in yaptıgı işe girişmeye cesaret edemez eksiklere rağmen müthiş bir oyun var ortada. Bugları göz ardı edip gereksiz eleştirilere kulak asmazsanız zevk alırsınız oyundan.





  • Yarbay
    4068 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanreo123

    1. The core development team of Grand Theft Auto III consisted of about 23 people (source: Wikipedia)

    2. CD PROJEKT RED is home to well over 800 game-making professionals from all over the globe (source: the official website)


     

  • Yüzbaşı
    569 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    Cyberpunk evrenine göre kıyasla yapması daha kolay. Bunda yanlış bir şey yok.

    |
    |
  • Teğmen
    109 Mesaj
    |
    |
  • Yarbay
    6813 Mesaj

    Giraycigim tr ye cevirince.bisey anlamadim gta 3 23 kisiyi oldurmus... 800 oyun yapimcksi profesyonel. 2 tane oyun gelistiricisinin yorumlari bunlar ama saat 05.30 olmus beyin basmiyor.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sawgiray kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1366 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    Goku Gohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hesperiush

    Hayatımda ilk kez bir bilim-kurgu temalı RPG oyunu çıkacak diye heyecan yapmıştım. Firmaya olan saygımdan da oyunu taaa geçtiğimiz Haziran ayında da ön sipariş vermiştim. Neyse oyun çıktı yükledim. i5 10600K + GTX 1660Ti sistemim ile 55-60fps gayet de oynamaya başladım. Oyundan atma falan bilmem ne de olmadı. 4-5 saat civarı görev yaptım, çölde başladım, sağı solu gezdim falan... Ama gel gör ki o buglar beni benden aldı... Son patch'i denemedim o konuda yorum yapamam ama bu yapay zekanın acilen düzeltilmesi lazım, bu bugların cidden adam edilmesi lazım. Bunların yanında yaparlarmı bilemiyorum ama benim gibi RTX karta sahip olmayan insanların sistemlerinde oyun bir nebze olsun daha iyi akabilsin diye de performans patch'i lazım. Oyunda garip bir hamlık var o konuda.


    EDIT: Henüz 1 ay önce foruma üye olmuş cahil cühale tipleri de engel listeme almaktan mutluluk duyuyorum. Hangi oyunu nasıl eleştireceğimi kimseye sormam ben...!

    patch 1.04 ile çökme sorunları düzeldi. son nvidia driverı ile de RTX açınca yaşanan anlamsız düşüşler giderildi.


    patch 1.05 sadece bug düzeltmeye yönelik bir iş. Bir de çatışma sırasında düşmanlar daha hızlı siper alacakmış falan. Glitchler ve performans dengesizliği aynen duruyor. Ben ana görevde oyunun gidişini engelleyecek kadar bir bug görmeden ana hikayeyyi bitirebildim.


    oyundaki sorun hamlık değil. Bence orjinal kadro bu işi batırdı yerine gelen ekip bu kadar düzeltebildi hatta onların yerine gelen ekibe bile kalmış olabilir iş.


    buglar zamanla biraz temizlenir ama bu oyunun benim gördüğüm çok ciddi iki adet yapısal bozukluğu var. Aslında oyun başlı başına bir sorun da toparlanması pek mümkün olmayan 2 madde şunlar


    1-) Fizik motorunu adam gibi yazamamışlar. Baştan yazabileceklerini de sanmıyorum. Oyundaki glitchlerin yarısı bunla alakalı


    2-) bunlar işin yetişmeyeceğini anlayacakları zaman çok fazla şeyi oyundan çıkartmışlar ama bazı şeyleri çıkartamamışlar. uzun lafın kısası oyunu Open World RPG tasarlayıp sonradan Open World FPS ile sınırlandırmaya çalışmışlar.


    kısaca bu oyun yarım bir oyun olarak kalmaya mahkum. 50 saatin sonunda ben keyif alabildim. bir 50 saat daha götürür ama şubat yamasını beklyeceğim.


    oyuna notum dost'un sistemi ile gümüş madalya.





  • Binbaşı
    1792 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: SZR_CLN

    para bug ı nasıl benim haberim yok ondan



    Alıntıları Göster

    Youtube'da var hocam bir görevden alınan item ile yapılıyor, detay vermeyeyim spoiler olmasın.

  • Binbaşı
    1366 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    Goku Gohan


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/5d/c8/ec/5dc8ec605d72b83041696740713f87bf.png&t=0&width=480&text=1
    |
    |
  • Binbaşı
    1826 Mesaj

    Ben Steam'de dakika sayanlardan birisiyim, çıktığı gibi oynamaya başlayıp yaklaşık 30 saatte bitirdim. Şahsen hikaye bazlı oyun seven bir adamım, açık dünya aşığı birisi değilim onun için hem ana hem bazı yan hikaye anlatımlarından ve prodüksiyon kalitesinden zevk aldım burada sıkıntı yok zaten. Tartıştığımız konu hikaye dışında seni dünyada vakit geçirmeye ne kadar çektiği. Ben Rdr2'de fast travel yaptığımı hatırlamıyorum neredeyse, hatta yoktu öyle bir özellik desen vardı diyemem ama Cyberpunk'ta biraz ortamı tanıdıktan sonra neredeyse sadece fast travel ile göreve gider oldum. Bunun sebebi oyunun bu açıdan bomboş olması, seni meraklandırıp hadi gezerek git dedirtmemesi, e o zaman ne anlamı var o açık dünyanın?

    Rockstar kolaya kaçtı kısmına hala katılmıyorum ama diyelim ki kaçtı, sonuç mükemmel, CDPR kaçmadı ve sonuç facia. Bu işe CDPR dışında kimse girmeye cesaret edemez demişsin ve eksikleri olduğunu söylemişsin, sorun o eksiklerin yapmaya çalıştığı o zor evrenin temeli oluşu. Yani ben bir yarış simülasyonu oyunu yapmaya kalkıp en önemli detayını, araba sürüşünü beceremezsem oyun hala yarış oyunu olabilir, zevkli olabilir ama en iyi simülasyon oyunu olmaz. Cyberpunk'taki eksiklik dediğin şeyler de buna benziyor, muhteşem açık dünya, benzersiz rpg deneyimi ama ne açık dünya detayları muhteşem ne rpg öğeleri. Oyun eğlenceli mi? Bence öyle ama dediğim gibi oyunun eğlenceli olmasıyla başardığı işin seviyesi farklı şeyler. Witcher 3'te kimsenin çok iyi açık dünya beklentisi olmadığı için rahatlıkla tatmin etmişti, bolca yan görev ve daha uzun senaryo ile çoğu kişi oyundan beklediğini alınca eksikler zaten konuşulmadı böyle.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    TheMute23 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    2868 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    1200 yılını oyuna yansıtmakla 2077 yılını oyunu yansıtmanın zorluğu arasında dağlar kadar fark var. Sizinkisi elma ile armutu karşılaştırmaya benzemiş.



    Alıntıları Göster

    1200 yılı fazla olmuş biraz daha dikkatli olalım milattan öncede geçiyor rdr2 eski mısırdaki kovboyların hayatını anlatıyor.

  • Yarbay
    4865 Mesaj

     Bugları ve glitchleri hadi optimizasyon sorununu da geçtim. Bunlar düzeltilir de diğer hiç biri kabul edilemez. Oyun çıkmadan önce en az 3 kez oynarım; Corpo, Street Kid ve Nomad olarak birer kere bitiririm. Sonra da farklı şekilde en az birer kere daha oynarım hepsini diyordum.



    Oyun, pardon oyun dedim pre-alpha desek daha doğru olur. Oyun değil beta, alpha bile değil. Eksikler o kadar çok ki, oyuna o kadar şey konulmamış gibi. Hani biz böyle bir oyun yapıyoruz diye bazı kişilere test için sunmaları gereken versiyon. RPG değil, hikayenin sanki ana hatları böyle olacakta bir şeyler daha ekleyelim dolduralım, karakter seçimlerinin ve karakterlerinin hikayeye gidişatının önemini yapalım demeleri gerekirdi. 3 farklı karakter geçmişinin hiç bir önemi yok oyunda. Sadece bazı görevlerdeki 1-2 cümle. Hatta oyunun en sonun kadar hiç bir seçimin, yaptığın hiç bir şeyin önemi yok. Bir kaç yan görevi yapmak ufak farklı sonlar hazırlıyor alt tarafı. Sanki bunlar üzerine çok yoğun çalışmalar, eklemeler senaryo uzatmaları yapacaklarmış ta pre-alpha olduğu için yapmamışlar gibi. Hatta yapay zekayı da karakterin geçmişine ve yaptığı görevlere yönelik ilerleyişine göre şekillenen bir şekilde yaparız diye şimdiden hiç dokunulmamış gibi. Hikaye olarak bakınca fena değildi, ama hikayenin dallanması, budaklanması, daha fazla derinleşmesi gerekirken o kadar yüzeysel ve şipşak oluyor ki her şey. Tamam yaptık oldu bitti.



    Hatta o yüzden combat sistemi de leş gibi desek, pre-alpha olduğu için bu kadar optimizasyon sorunu bu kadar bug, bu kadar glitch var desek. Hatta o yüzden loot mantığı işe yaramıyor. Çünkü pre-alpha oyuna daha entegre etmemişler. O yüzden adım başı 10 tane can basma şeyi buluyorsun ve oyunu güle oynaya bitiriyorsun. O yüzden hiç bir siber geliştirme almasan bile oyunda hiç bir eksiklik çekmiyorsun. Hatta dümdüz tek bir katana ile koşarak bile oyunu bitirebiliyorsun. Şimdi hack yaparak gizlice bitirebilirsin diyenlerde olacak. En basitini diyorum ya, düm düz hiç bir şey yapmadan katana ile koş, normal zorukta bir de. Hiç bir düşünme taktik yapayım, şunun buna direnci vardır vs gerek olmadan geçiyorsun.


    Oyun açık dünya mı, evet özgürce dolaşabileceğin bir map var. Peki şehir mi, ölü şehir. 2077 gibi hissettiriyor mu, hayır. Cyberpunk bir dünyada olduğunu hissettiriyor mu, hayır. Ama yani open world ama linearde olsa olurmuş diyorsun. Çünkü şehir bomboş dolaşmaya yarıyor sadece.





  • Yarbay
    4476 Mesaj
    Oyunun başında jack asansöre kapısı açılmadan girdi ya orada koptum c64 de görmedim böyle birşey teşekkürler cd project hepimizi güldürdün sizden kaçan valhallaya sarıldı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    6348 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: barisdragon

    Oyunun başında jack asansöre kapısı açılmadan girdi ya orada koptum c64 de görmedim böyle birşey teşekkürler cd project hepimizi güldürdün sizden kaçan valhallaya sarıldı

    Aynısı başıma geldi. Büyük güncelleme gelene kadar oyunu bir kenara koydum. Valhalla ilaç gibi geldi oyun muhteşem olmuş.

    |
    |
  • Yarbay
    6483 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: C.E.L.L.

    İşlemciden olmasın.

    Ryzen 5 3600 ve 5700 XT ile oyundan atma sorunu olmadan oynayan var mı ?

  • Binbaşı
    1602 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xanderhnvolkan

    Ve 2000 yılında bile asansörler daha hızlıydı yemeyin bizi 😅

    Aynen hocam, asansör olayını unutmuştum iyi anımsattınız... Hani bu kadar ufak fırlamalıkları bile fark edemeyen bi oyuncu kitlesine güvendi demek herifler. :D

    |
    |
  • Yüzbaşı
    806 Mesaj

    ana hikaye 20 saatte bitti. 45 saatte de bir iki yan görev hariç hepsi bitti. Bu 80-100 saat oynayanlar ne bulup da oynadı acaba. Ivır zıvır polis görevler biraz ama onları da yapsam 55 saatte temizlerim gibi. Farklı karakter açsam da tamamen farklı bir şekilde oynanabilecek bir yetenek ağacı yok incelediğim kadarıyla. Yani gizlilik gitsem oyunun yapısı pek uygun görünmüyor. Yakın dövüş denedim ama o da pek keyifli gelmedi. Var mıdır önerisi olan?

    |
    |
  • Binbaşı
    1915 Mesaj
    Ben herkesden farklı bir oyun mu oynadım acaba? Havada asılı duran sigara ve telefonlar haricinde gözüme batan büyük bug olmadı. He birde Panam elinde rpg ile motorsiklet sürmüştü o kadar. Açıkçası bu rpg motor olayında ben bayağı bi eğlendim dedim keşke daha çok bug görseydim. Bilgisayarım da ahım şahım bişey değil yani minimum sistem gereksinimlerini anca karşılıyor. Yapay zekanın olmaması ve araç sürüş dinamiklerinin inanılmaz olması haricinde pek şikayetim olmadı oyun ile ilgili oldukça beğendim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    7101 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AtWarwithReality

    patch 1.04 ile çökme sorunları düzeldi. son nvidia driverı ile de RTX açınca yaşanan anlamsız düşüşler giderildi.


    patch 1.05 sadece bug düzeltmeye yönelik bir iş. Bir de çatışma sırasında düşmanlar daha hızlı siper alacakmış falan. Glitchler ve performans dengesizliği aynen duruyor. Ben ana görevde oyunun gidişini engelleyecek kadar bir bug görmeden ana hikayeyyi bitirebildim.


    oyundaki sorun hamlık değil. Bence orjinal kadro bu işi batırdı yerine gelen ekip bu kadar düzeltebildi hatta onların yerine gelen ekibe bile kalmış olabilir iş.


    buglar zamanla biraz temizlenir ama bu oyunun benim gördüğüm çok ciddi iki adet yapısal bozukluğu var. Aslında oyun başlı başına bir sorun da toparlanması pek mümkün olmayan 2 madde şunlar


    1-) Fizik motorunu adam gibi yazamamışlar. Baştan yazabileceklerini de sanmıyorum. Oyundaki glitchlerin yarısı bunla alakalı


    2-) bunlar işin yetişmeyeceğini anlayacakları zaman çok fazla şeyi oyundan çıkartmışlar ama bazı şeyleri çıkartamamışlar. uzun lafın kısası oyunu Open World RPG tasarlayıp sonradan Open World FPS ile sınırlandırmaya çalışmışlar.


    kısaca bu oyun yarım bir oyun olarak kalmaya mahkum. 50 saatin sonunda ben keyif alabildim. bir 50 saat daha götürür ama şubat yamasını beklyeceğim.


    oyuna notum dost'un sistemi ile gümüş madalya.



    Alıntıları Göster

    Valla hiç belli olmaz, No Man's Sky da inanılmaz negatif eleştiri bir oyundu, yapımcıları hiçbir sözlerini tutmadılar, berbat oldu, başlamadan bitti diyorlardı, ama yapımcılar çok nadir olan bir şey yaptı ve oyun çıktıktan sonra yıllarca geliştirmeye, verdikleri sözleri tek tek eklemeye devam ettiler ve oyunun çıktığı haliyle alakası yok şimdi. Artık akla bu oyun geliyor çıkış sonrası geliştirme dendiğinde.


    CDPR babamın firması değil, kefil olmayacağım, ne yaparlar, süreç nasıl ilerler hiçbir fikrim yok, belki de kazandığımızı kazandık derler, ama yine de ciddi uğraş verip oyunu geliştirmeye devam etmeleri olası. Göreceğiz hep beraber.


    Ben genel fikir "oyun oynanabilir ve gayet güzel" olmadığı sürece almayacağım, ama umutsuz değilim.





Reklamlar
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
Masal Oku
Sohbet
Cancer Clinical Trials
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,406
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.