Hocam binlerce diyorsunuz da hepsi aynı hareketi yapıyor, birbirinin kopyası. Rdr2'de alakasız bir karakter bile sizi çok şaşırtabilecek şeyler söyleyip yapabiliyor. Teknik bir çok konu konuşulur ama o rezil yapay zeka ile Cyberpunk açık dünya konusunda Rdr2'ye rakip falan olamaz. Rdr2 kendi dönemi içinde savaştan, soygundan, bara gitmekten, avlanmaktan ve sevişmekten ibaret zaten. Çeşitlendirilmiş kaliteli yapay zeka ve olaylarla, spesifik bir şey yapmak için dolaşmanız gerekmiyor her zaman, rastgele oluşan olaylarla ve size sunduğu ekipmanlarla dünyanın içine sizi rahatlıkla sokabiliyor. Atmosfer malesef sadece bina ve çevre modellemeden ibaret değil, ben şehire adım attığım anda yapay zeka düzgün adım bile atamıyorsa, araç sürerken fizik motorundan ve sürüş mekaniklerinden dolayı zevk alamıyorsam, polis arkamda spawn oluyorsa modellemeler sizi kurtaramıyor. Buglara falan girmiyorum onlar zaten hiç olmaması gerek şeyler olduğu için. |
Bu tipler hiç bitmiyor hocam. Laftanda anlamıyorlar. Sürekli oynayanlara laf atma peşindeler. Kardeşim beğenmeyebilirsin sana göre çöpte olabilir. Bir kere yazar geçersin. Aynı şeyleri defalarca yazmanın anlamı ne. |
RDR'de dağın ortasında adam öldürdğünüzde de polisler geliyordu ama o zaman kimse sorgulamıyordu mesela bu adamlar nereden haber aldı geldi telefon vs bir şey yok diye :D Veya gelelim Witcher 3'e oradada açık dünyayı müthiş yapay zekalardan ziyade etraftaki notlar ve olaylarla destekliyordu aynı formülü yine uygulamışlar hatta bu sefer daha geniş çapta. Suç yerlerindeki notları vs okuyunca hepsi birbiryle ve bögleyle baglantılı çok güzel dünyayı destekleyen olaylar var ama bu sefer herkes eleştiriyor. Eleştiriler tamamen algıyla ilgili. Linç kampanyası başladı oyuna Ayrıca zaten bende söyledim bunu Rockstar güvenli sularda yüzüyor, vahşi batıda tabiki yapacak bir şey yok fazla o yüzden onu tercih ettiler. RDR ve GTA açık dünya konusunda kolay işler, NPC yapay zekası 3-5 vahi doğa tamam. Kimse CD Projekt Red'in yaptıgı işe girişmeye cesaret edemez eksiklere rağmen müthiş bir oyun var ortada. Bugları göz ardı edip gereksiz eleştirilere kulak asmazsanız zevk alırsınız oyundan. |
1. The core development team of Grand Theft Auto III consisted of about 23 people (source: Wikipedia) 2. CD PROJEKT RED is home to well over 800 game-making professionals from all over the globe (source: the official website)
|
Cyberpunk evrenine göre kıyasla yapması daha kolay. Bunda yanlış bir şey yok. |
Giraycigim tr ye cevirince.bisey anlamadim gta 3 23 kisiyi oldurmus... 800 oyun yapimcksi profesyonel. 2 tane oyun gelistiricisinin yorumlari bunlar ama saat 05.30 olmus beyin basmiyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
patch 1.04 ile çökme sorunları düzeldi. son nvidia driverı ile de RTX açınca yaşanan anlamsız düşüşler giderildi. patch 1.05 sadece bug düzeltmeye yönelik bir iş. Bir de çatışma sırasında düşmanlar daha hızlı siper alacakmış falan. Glitchler ve performans dengesizliği aynen duruyor. Ben ana görevde oyunun gidişini engelleyecek kadar bir bug görmeden ana hikayeyyi bitirebildim. oyundaki sorun hamlık değil. Bence orjinal kadro bu işi batırdı yerine gelen ekip bu kadar düzeltebildi hatta onların yerine gelen ekibe bile kalmış olabilir iş. buglar zamanla biraz temizlenir ama bu oyunun benim gördüğüm çok ciddi iki adet yapısal bozukluğu var. Aslında oyun başlı başına bir sorun da toparlanması pek mümkün olmayan 2 madde şunlar 1-) Fizik motorunu adam gibi yazamamışlar. Baştan yazabileceklerini de sanmıyorum. Oyundaki glitchlerin yarısı bunla alakalı 2-) bunlar işin yetişmeyeceğini anlayacakları zaman çok fazla şeyi oyundan çıkartmışlar ama bazı şeyleri çıkartamamışlar. uzun lafın kısası oyunu Open World RPG tasarlayıp sonradan Open World FPS ile sınırlandırmaya çalışmışlar. kısaca bu oyun yarım bir oyun olarak kalmaya mahkum. 50 saatin sonunda ben keyif alabildim. bir 50 saat daha götürür ama şubat yamasını beklyeceğim. oyuna notum dost'un sistemi ile gümüş madalya. |
Youtube'da var hocam bir görevden alınan item ile yapılıyor, detay vermeyeyim spoiler olmasın. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
1200 yılı fazla olmuş biraz daha dikkatli olalım milattan öncede geçiyor rdr2 eski mısırdaki kovboyların hayatını anlatıyor. |
Bugları ve glitchleri hadi optimizasyon sorununu da geçtim. Bunlar düzeltilir de diğer hiç biri kabul edilemez. Oyun çıkmadan önce en az 3 kez oynarım; Corpo, Street Kid ve Nomad olarak birer kere bitiririm. Sonra da farklı şekilde en az birer kere daha oynarım hepsini diyordum. Oyun, pardon oyun dedim pre-alpha desek daha doğru olur. Oyun değil beta, alpha bile değil. Eksikler o kadar çok ki, oyuna o kadar şey konulmamış gibi. Hani biz böyle bir oyun yapıyoruz diye bazı kişilere test için sunmaları gereken versiyon. RPG değil, hikayenin sanki ana hatları böyle olacakta bir şeyler daha ekleyelim dolduralım, karakter seçimlerinin ve karakterlerinin hikayeye gidişatının önemini yapalım demeleri gerekirdi. 3 farklı karakter geçmişinin hiç bir önemi yok oyunda. Sadece bazı görevlerdeki 1-2 cümle. Hatta oyunun en sonun kadar hiç bir seçimin, yaptığın hiç bir şeyin önemi yok. Bir kaç yan görevi yapmak ufak farklı sonlar hazırlıyor alt tarafı. Sanki bunlar üzerine çok yoğun çalışmalar, eklemeler senaryo uzatmaları yapacaklarmış ta pre-alpha olduğu için yapmamışlar gibi. Hatta yapay zekayı da karakterin geçmişine ve yaptığı görevlere yönelik ilerleyişine göre şekillenen bir şekilde yaparız diye şimdiden hiç dokunulmamış gibi. Hikaye olarak bakınca fena değildi, ama hikayenin dallanması, budaklanması, daha fazla derinleşmesi gerekirken o kadar yüzeysel ve şipşak oluyor ki her şey. Tamam yaptık oldu bitti. Hatta o yüzden combat sistemi de leş gibi desek, pre-alpha olduğu için bu kadar optimizasyon sorunu bu kadar bug, bu kadar glitch var desek. Hatta o yüzden loot mantığı işe yaramıyor. Çünkü pre-alpha oyuna daha entegre etmemişler. O yüzden adım başı 10 tane can basma şeyi buluyorsun ve oyunu güle oynaya bitiriyorsun. O yüzden hiç bir siber geliştirme almasan bile oyunda hiç bir eksiklik çekmiyorsun. Hatta dümdüz tek bir katana ile koşarak bile oyunu bitirebiliyorsun. Şimdi hack yaparak gizlice bitirebilirsin diyenlerde olacak. En basitini diyorum ya, düm düz hiç bir şey yapmadan katana ile koş, normal zorukta bir de. Hiç bir düşünme taktik yapayım, şunun buna direnci vardır vs gerek olmadan geçiyorsun. Oyun açık dünya mı, evet özgürce dolaşabileceğin bir map var. Peki şehir mi, ölü şehir. 2077 gibi hissettiriyor mu, hayır. Cyberpunk bir dünyada olduğunu hissettiriyor mu, hayır. Ama yani open world ama linearde olsa olurmuş diyorsun. Çünkü şehir bomboş dolaşmaya yarıyor sadece. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Aynısı başıma geldi. Büyük güncelleme gelene kadar oyunu bir kenara koydum. Valhalla ilaç gibi geldi oyun muhteşem olmuş. |
Ryzen 5 3600 ve 5700 XT ile oyundan atma sorunu olmadan oynayan var mı ? |
Aynen hocam, asansör olayını unutmuştum iyi anımsattınız... Hani bu kadar ufak fırlamalıkları bile fark edemeyen bi oyuncu kitlesine güvendi demek herifler. :D |
ana hikaye 20 saatte bitti. 45 saatte de bir iki yan görev hariç hepsi bitti. Bu 80-100 saat oynayanlar ne bulup da oynadı acaba. Ivır zıvır polis görevler biraz ama onları da yapsam 55 saatte temizlerim gibi. Farklı karakter açsam da tamamen farklı bir şekilde oynanabilecek bir yetenek ağacı yok incelediğim kadarıyla. Yani gizlilik gitsem oyunun yapısı pek uygun görünmüyor. Yakın dövüş denedim ama o da pek keyifli gelmedi. Var mıdır önerisi olan? |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Valla hiç belli olmaz, No Man's Sky da inanılmaz negatif eleştiri bir oyundu, yapımcıları hiçbir sözlerini tutmadılar, berbat oldu, başlamadan bitti diyorlardı, ama yapımcılar çok nadir olan bir şey yaptı ve oyun çıktıktan sonra yıllarca geliştirmeye, verdikleri sözleri tek tek eklemeye devam ettiler ve oyunun çıktığı haliyle alakası yok şimdi. Artık akla bu oyun geliyor çıkış sonrası geliştirme dendiğinde. CDPR babamın firması değil, kefil olmayacağım, ne yaparlar, süreç nasıl ilerler hiçbir fikrim yok, belki de kazandığımızı kazandık derler, ama yine de ciddi uğraş verip oyunu geliştirmeye devam etmeleri olası. Göreceğiz hep beraber. Ben genel fikir "oyun oynanabilir ve gayet güzel" olmadığı sürece almayacağım, ama umutsuz değilim. |