Şimdi Ara

Crossover SUV Tavsiyeleri - Almanlar Dayanikli mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
1.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba, ben Kanada'da yasiyorum.

    Bundan 2 sene once universite yillari arasinda 1 sene staj yapacakken calisacagim sirket uzak oldugu icin araba almam gerekmisti. Tavsiyelerinizle o donem 2. el 2014 Honda Accord'a yoneldim. Sagolsun beni hic uzmedi, sorun cikarmadi. Ama buraya kisin cok kar yagiyor, ve is icin sehir disina gitmem gerekiyor arabayla arada bir, sedan araba bu yukun altindan kalkamiyor.

    Artik mezun oldugum, isim gucum oldugu icin 0 km bir compact suv almak istiyorum beni 5-10 sene goturecek. Ama hangi marka dayaniklidir pek anlamiyorum. Aklim aslinda cadillac xt5 gibi Amerikan araclarindaydi ilk ama surekli bozulur dedi etraftan sordugum herkes. Amerikan markalarini kafadan cizdim.

    Mercedes GLC'nin guncel kasasi 2016 yilinda cikmis, 3 senelik kasa diye onuda cizdim. Audi Q5 ve BMW X3'un guncel kasalari 2018 cikisli. Almanlarda bu ikisi arasinda kaldim, iki arabaninda en dusuk motorlu ama yuklu donanimli olanlarina fiyat aldim soyle bisey cikti:

    - BMW X3 xDrive30i - M Line Donanim (2.0L 248 bg motor): C$64,100
    - Audi Q5 45 TFSI Quattro - Technik S Donanim (2.0L 248 bg motor): C$56,490

    Ayni zamanda Audi'nin sundugu finansman olanaklari da daha iyi, bu yuzden audi'ye daha yakin gibiyim. Ama Alman arabalarinin dayanikliligi ile cok sorunlar olduguyla ilgili kulaktan duyma bilgilerde edindim, ama bunlar genelde 2.el arabalarla ilgili soyleniyor - bunu aciklayabilirseniz sevinirim.

    O yuzden birde Toyota'ya baktim. Ama japon alacaksam yine premium algisi olan bir arac almak istiyorum, o yuzden toyota'nin su an line-up'indaki en baba jip'e baktim ( ki gercek off-road jipi) ama toyota'ya verilmeyecek bir meblag cikti ortaya - ama 20 senede bile olmez, yanina sedan alirsin 10 seneye bunla off-road yaparsin falan diyor millet, bunlarda aklimi celdi biraz.

    - Toyota 4Runner - TRD Pro (4.0L V6 270bg): C$62,120

    ama galerideki saticinin agzini aradim, bu arabadan cok az sattiklari icin 6,000-8,000 dolar arasi indirim verebileceklerini soyledi 20,000 dolar kadarini tiko para verirsem. Dolayisiyla buna $54,000 diyebiliriz kafadan.

    Aklinizda varsa baska tavsiyelerede acigim. Uzun sure kullanacagim dolayisiyla dayaniklilik onemli ama aklim audi q5'e gidiyor, cok guzel araba valla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerkKhan -- 8 Eylül 2019; 20:40:15 >







  • Kardeşim bahsi geçen araçların bir birleri ile alakaları yok, x3 ve q5 Türkiye dende bildiğimiz suv araçlar ancak 4runner tacoma alt yapısını kullanan gerçek bir suv hele ki TRD Pro modeli x3 ve q5 in zorlandığı yerlerde güle oynaya gider 4runner'ın zorlandığı yerleri x3 ve q5 rüyasında bile göremez...

    Senin birinci önceliğin dayanıklılık olduğu için Alman premiyum araçlarını baştan elemen gerekiyor, çok sorunlu oldukları söylenemez ancak Amerika kıtası için asıl sorun yedek parça ve işçilik fiyatları (hele birde yaşı ilerleyince oluşan sorunlar ve değer kaybı)... Burada geriye sadece 4Runner kalıyor onuda sen kolay kolay eskitemez sin.

    Benim söylediklerim A.B.D. baz alınarak söylenmiştir, A.B.D. otomobil kullanımı, alışkanlıkları, seçimleri yani kısacası otomobil ile alakalı her konuda merakım olduğu için bununla alakalı olarak araştırmalar yapmıştım oradan biliyorum nacizane... Kanada piyasası biraz daha değişik olabilir o konuda herhangi bir bilgim yok...
    Açıkcası kanada'da bizim ülkedeki gibi (her ne kadar kaliteleri düşşe de) bir usta bulabileceğini düşünmüyorum. Bulunanların da fiyatları hatırladığım kadarı ile saatlik ücret + parça ücreti şeklinde olduğu için çok uygun değildi. "Ustam bu işi ne kadara yaparsın?" sorusu orada "Ustam bu iş senin kaç gününe mal olur?" şeklinde : )

    Bu neden ile insanlar çoğu parçayı kendi garajlarında değiştiriyor ya da en az problem çıkartan araçlara yöneliyorlar.

    Alman arabalar ise şahsi fikrime göre kanada iklimi için narin. Yollardaki tuzlama, sıfırın altındaki sıcaklıklar ve kar üçlüsü.
  • www.goauto.ca
    Ranked: The Five Best SUVs in Canada 2019 Edition | Go Auto
    https://www.goauto.ca/blog/best-suvs-in-canada-2019


    Toyota Rav4 alırdım yerinde olsam.

    Kanada soğuğuna bence de Alman arabaları biraz narin kaçar.

    Oralı mısın bizleri de al oraya : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueways -- 8 Eylül 2019; 20:49:12 >
  • blueways B kullanıcısına yanıt
    Yok dogma buyume Istanbulluyum.

    Daha kalici oturma iznini yeni aliyorum bende.

    Narin midir Alman arabalari ? Kolay mi sorun cikartir oyle sogukta falan ? Belki satin almak yerine lease usulu kiralamayi dusunebilirim oyleyse, bozulunca onlarin ustune kaliyor tamir etmesi lease'de.

    Bu japon arabalari ve Jeepler herkesin altinda yav - CR-V, Wrangler falan. Hic ugrasamam bozulan arabayla ama kalp istiyor :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerkKhan -- 8 Eylül 2019; 20:58:14 >
  • Kardeşim bahsi geçen araçların bir birleri ile alakaları yok, x3 ve q5 Türkiye dende bildiğimiz suv araçlar ancak 4runner tacoma alt yapısını kullanan gerçek bir suv hele ki TRD Pro modeli x3 ve q5 in zorlandığı yerlerde güle oynaya gider 4runner'ın zorlandığı yerleri x3 ve q5 rüyasında bile göremez...

    Senin birinci önceliğin dayanıklılık olduğu için Alman premiyum araçlarını baştan elemen gerekiyor, çok sorunlu oldukları söylenemez ancak Amerika kıtası için asıl sorun yedek parça ve işçilik fiyatları (hele birde yaşı ilerleyince oluşan sorunlar ve değer kaybı)... Burada geriye sadece 4Runner kalıyor onuda sen kolay kolay eskitemez sin.

    Benim söylediklerim A.B.D. baz alınarak söylenmiştir, A.B.D. otomobil kullanımı, alışkanlıkları, seçimleri yani kısacası otomobil ile alakalı her konuda merakım olduğu için bununla alakalı olarak araştırmalar yapmıştım oradan biliyorum nacizane... Kanada piyasası biraz daha değişik olabilir o konuda herhangi bir bilgim yok...




  • BerkKhan B kullanıcısına yanıt
    Açıkcası kanada'da bizim ülkedeki gibi (her ne kadar kaliteleri düşşe de) bir usta bulabileceğini düşünmüyorum. Bulunanların da fiyatları hatırladığım kadarı ile saatlik ücret + parça ücreti şeklinde olduğu için çok uygun değildi. "Ustam bu işi ne kadara yaparsın?" sorusu orada "Ustam bu iş senin kaç gününe mal olur?" şeklinde : )

    Bu neden ile insanlar çoğu parçayı kendi garajlarında değiştiriyor ya da en az problem çıkartan araçlara yöneliyorlar.

    Alman arabalar ise şahsi fikrime göre kanada iklimi için narin. Yollardaki tuzlama, sıfırın altındaki sıcaklıklar ve kar üçlüsü.
  • blueways B kullanıcısına yanıt
    Zaten ya acik gri, ya da beyaz alicam. Tuzlama yuzunden bok gibi gorunuyor koyu renkli arabalarin hepsi tuz izinden tozlu tozlu tum kis.

    Anlasilan o ki Alman jipleri cok masraf cikarir satin alirsam. Volvo XC60 nasil ? Volvolarda narin midir ?
  • Lacano kullanıcısına yanıt
    Eyvallah detayli cevabin icin.

    Evet 4Runner direkt off-road jip'i, x3 ve q5 gibi compact suv degil. En cok 4Runner isteme sebebim, japon jipleri icinde en az yaygin olan olmasi ve birde eskimemesi. Zaten fiyatina gore teknolojik olarak cok geride bir araba ama durust olmak gerekirse benim hosuma gidende bu. Sorun cikartabilecek hic bir sey yok arabada...

    Sadece bu derece bos denebilecek bir arabaya bu parayi versem uzulur muyum diye dusunuyorum kendi kendime (ki 2020 makyajinda bayagi 4Runner'da eskiden hic olmayan teknolojiler koydular yine - lane assist, 8 inc ekran falan). Sonucta 20k onden odemeli 50 kusur bin dolara gelecek 4Runner. Cr-V'nin mesela dolu modelleri 34-36k'ye aliniyor ama 4Runner'in havasi baska tabii.

    Boyle arastirma yaptim diyorsun, Kanada'daki arabalar amerika'yla tipa tip ayni modeller. Bu konustuklarimiz disinda dayanikli SUV ne onerirsin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerkKhan -- 8 Eylül 2019; 22:32:42 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • BerkKhan B kullanıcısına yanıt
    canada da yaşayan kuzenlerim Gmc Denali kullanıyor , tam bir erkek arabası arka teker çift , çok memnunlar.

    Kar kıyamet dediğimde Audi quatro iyi çekiş yaptığını söylediler.
  • BerkKhan B kullanıcısına yanıt
    Kardeşim öncelik olarak sana diyebileceklerim Gm ve Nissan araçlarından uzak durman (dayanıklılık kriterin), sebebi ise gm araçlarının eski kalitelerinden pek bir eser kalmadığı yönünde, şu an için en çok şikayet edilen konu elektronik ve şanzıman yönünde. Hatta belki bilirsiniz gm ve ford Amerika’da yarı yarıya ortaklıkla transmisyon fabrikası kurdular buna göre bazı şanzıman modellerinin ar ge sini gm bazılarınıza ford yapacaktı, fordun yaptıkları da sorun yok ancak gm in yaptıklarında bazı sorunlar baş gösterince ford gm yaptığı modelleri kullanmama kararı aldı.

    Diğer marka Nissan ise kullandığı cvt şanzıman sorunlu olarak mimlendi hatta 40.000 mile da şanzıman yiyen Nisan’ların olduğunu gördüm kullanıcıları ise eski Nissanların böyle olmadığını yenilerinin çok problemli olduklarını belirtiyorlar. Hatta küçük boy pick up modellerinin incelemelerinden bir tanesinde Nissan modelinin (frontier olması lazım) biraz zor offroad yapınca verdiği şanzıman ısındı uyarısını görünce incelemeyi yapan adam gerçekten şaşırmıştı.

    Bunların ışığında kardeşim sana biraz daha ucuz yollu rav4 ün advanture donanımını önerebilirim diğer rav4 lerden offroad yardımcı elemanları olarak fazlası var hemde Toyota’nın safety sense i olması lazım senin istediğin line asist ve hatırlamadığım bir kaç ekstrası daha vardı. Tekrar etmekte fayda var bir 4 Runner asla olamaz.

    Birde A.B.D. Nin en çok satan suvu, sorunlu olsa satmazdı diye düşünüyorum.

    Birde Mazda cx modellerine bakabilirsin onları da sağlamlık olarak Toyota’dan eksiği yok ancak 6 ileri sanzımanları keşke 8 olsaydı, rav4 ün aisin 8 ileri mesela... birde mazdanında Almanlar kadar olmasada servis ücretlerinin pahalı olduğu söyleniyor.

    Sormak istediğin bir şey varsa sorabilirsin... Bilgilerimde tazeleniyor bu sayede... :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Subaru forester. 2019 da yeni kasası çıktı ve karda kışta kabiliyetli. Fiyatı 35 bin dolar civarı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RAM 1500 çok övgü almıştı.
    Bizim Türklerden biri fabrika müdürü olunca işçilik kalitesi acayip artmış.
    Truck düşünmezsen Audi Q5 al geç, iç kalitede Audi başka dünyadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai Palaside alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    Kardeşim bahsi geçen araçların bir birleri ile alakaları yok, x3 ve q5 Türkiye dende bildiğimiz suv araçlar ancak 4runner tacoma alt yapısını kullanan gerçek bir suv hele ki TRD Pro modeli x3 ve q5 in zorlandığı yerlerde güle oynaya gider 4runner'ın zorlandığı yerleri x3 ve q5 rüyasında bile göremez...

    Senin birinci önceliğin dayanıklılık olduğu için Alman premiyum araçlarını baştan elemen gerekiyor, çok sorunlu oldukları söylenemez ancak Amerika kıtası için asıl sorun yedek parça ve işçilik fiyatları (hele birde yaşı ilerleyince oluşan sorunlar ve değer kaybı)... Burada geriye sadece 4Runner kalıyor onuda sen kolay kolay eskitemez sin.

    Benim söylediklerim A.B.D. baz alınarak söylenmiştir, A.B.D. otomobil kullanımı, alışkanlıkları, seçimleri yani kısacası otomobil ile alakalı her konuda merakım olduğu için bununla alakalı olarak araştırmalar yapmıştım oradan biliyorum nacizane... Kanada piyasası biraz daha değişik olabilir o konuda herhangi bir bilgim yok...
    bunu yazmaya gelmiştim..

    4runner suv değil safkan arazi aracıdır.
    özellikle zorlu koşullarda dayanıklılık sorunsuzluk ve basıt aletlerle tamir edilebilme konusunda nam yapmıştır.

    ben olsam büyük ve arazi yapacak araca ihtiyacım yoksa rav4 de düşünürüm. uzun süreli kullanımda sorunsuz başarılı araçtır.bi göz atabilirsin.




  • Lacano kullanıcısına yanıt
    Bayagi sagol abi. Hic bilmedigim seylerdi bunlarda benim.

    Mazda CX-5 hosuma gitti, tip olarak. Mazda bayiyle konusacagim fiyat almak icin. Indirim yapabilirler cunku yuksek donanimli modellerine yonelicem. Yuksek 30,000 kanada dolarlari ya da dusuk 40,000 kanada dolarlari gibi bir fiyata cikiyor farkli opsiyonlarla sitesinden.
  • BerkKhan B kullanıcısına yanıt
    4 Runner ayrı tip merdiven şasili araç, yani arazi kökenli. Sürüşü çok kalas oluyor, araç ağırlaşıyor, motorlarda pek ileri teknoloji kullanılmıyor vs. Araziye çıkmıyorsan lüzumsuz. CX5, Rav4, Forester oldukça iyi, garanti tercihlerdir oralarda. Ben galiba Legacy Outback'lere bakardım, isviçre çakısı gibi, harika bir otomobil bence.

    Alman Suv'ler ancak yılda az mil yapıyorsan veya leasing olarak düşünülebilir. Yüksek miller yapıp uzun bineceksen alınmaz. Orada hiçbir otomobil çok pahalı olmamasına ve fiyat makası pek açık olmamasına rağmen Alman Suv'ler Japonlar gibi tercih edilmiyor, kendin görüyorsundur zaten. İyi hissettirir ama güvenilir değiller, dayanıklı değiller, yüksek km tamir masrafları uçuk. Volvo'lar da farklı değil, tabiki bir Xc60 Rav4'e göre daha klas da, ilerleyen yıllarda onun gibi dayanmıyor, hor kullanıma da pek gelemezler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.