Şimdi Ara

Cross motor + Şehir içi ve Okul için

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
32.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlarım ve sayın abilerim Eskişehirde kullanmak üzere motorsiklet almayı düşünüyorum.Cross modellerini araştırdım şekli ve fiyatları performansı en uygun olan motorsikletler sizinde fikirlerinizi almak istedim.

    Okula gitmek için kullanıcam.Düz yol yaklaşık 10 km civarı okulun uzaklığı

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YUNUSEMRE KAMPÜSÜ =========== 2 EYLÜL KAMPÜSÜ ARASI KULLANICAM

    Boyum:1.70 zorlanabilirmiyim cross motorsiklette kısa olur diye düşünyorum?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Cross Motorların Şehir İçi Kullanımı: Bilmen Gerekenler

    Cross motorlar, arazi koşulları için tasarlanmış motosikletlerdir; ancak yasalara ve güvenlik önlemlerine tabi olarak şehir içinde de kullanılabilirler. İşte cross motorların şehir içi kullanımı hakkında bilmen gerekenler:

    Cross Motorların Şehir İçi Kullanımına Uygunluğu:

    • Trafiğe Çıkabilen Cross Motorlar: Bazı cross motorlar, trafik kurallarına uygun hale getirilerek şehir içinde kullanılabilir. Bu motorlar, plaka, aydınlatma, sinyal lambaları ve aynalar gibi ekipmanlarla donatılmıştır.
    • Asfaltta Kullanım: Cross motorlar asfaltta kullanılabilir, ancak engebeli araziler için tasarlandıklarından yol tutuşları sınırlı olabilir. Şehir içinde cross motor kullanırken dikkatli olmalı ve virajlarda ve ıslak zeminlerde hızını ayarlamalısın.

    Cross Motorların Şehir İçi Kullanımının Avantajları:

    • Trafik Sıkışıklığından Kurtul: Cross motorlar, boyutları ve manevra kabiliyetleri sayesinde trafik sıkışıklıklarından kolayca geçebilir.
    • Park Etme Kolaylığı: Cross motorlar, küçük boyutları sayesinde park yeri bulmakta zorlanmazlar.
    • Eğlenceli ve Heyecan Verici: Cross motor sürmek, şehir içinde veya dışında heyecan verici ve eğlenceli bir deneyim olabilir.

    Cross Motorların Şehir İçi Kullanımının Dezavantajları:

    • Güvenlik Kaygıları: Cross motorlar, diğer motosiklet türlerine göre daha yüksek risk taşır. Şehir içinde kullanım sırasında hızına dikkat etmeli ve uygun koruyucu giysiler giymelisin.
    • Yol Tutma Sorunları: Cross motorlar, asfaltta yol tutuşları sınırlı olabilir, bu nedenle virajlarda ve ıslak zeminlerde dikkatli olmalısın.
    • Hava Koşullarından Etkilenme: Cross motorlar, yağmur veya kar gibi hava koşullarından diğer araçlardan daha fazla etkilenebilir.

    Sonuç:

    Cross motorlar, belirli yasalara ve güvenlik önlemlerine tabi olarak şehir içinde kullanılabilir. Trafiğe uygun hale getirilmiş cross motorlar tercih etmeli, asfaltta dikkatli sürmeli ve hava koşullarını göz önünde bulundurmalısın. Cross motorların şehir içi kullanımı, trafik sıkışıklıklarından kurtulma ve park etme kolaylığı gibi avantajlar sunarken, güvenlik kaygıları ve yol tutma sorunları gibi dezavantajları da vardır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yorum yada fikir verecek olan yokmu arkadaşlar başlangıç seviyesi için bu motor uygunmudur
  • Motosiklete ve giyime ne kadar bütçe ayırabilirsin? Aklında bir marka veya model var mı? Bunları cevaplarsan daha mantıklı öneriler yapabiliriz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FREE-4

    Arkadaşlarım ve sayın abilerim Eskişehirde kullanmak üzere motorsiklet almayı düşünüyorum.Cross modellerini araştırdım şekli ve fiyatları performansı en uygun olan motorsikletler sizinde fikirlerinizi almak istedim.

    Okula gitmek için kullanıcam.Düz yol yaklaşık 10 km civarı okulun uzaklığı

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YUNUSEMRE KAMPÜSÜ =========== 2 EYLÜL KAMPÜSÜ ARASI KULLANICAM

    Boyum:1.70 zorlanabilirmiyim cross motorsiklette kısa olur diye düşünyorum?



    arkadaşım, kross motor şehir içi kullanım için uygun bi motor değildir. Düz yolda kros mororu kullanırsan ömrünü kısaltırsın ve ayrıca kros motorlar çok sık bakım gerektiren motorlardır.
    motosiklet almayı düşünüyorsan ve şehir içi kullanıcam diosan scooter tavsiye ederim, yok biraz daha gösterişli olsun motor kullandığımı anliim diosan Naked /Roadstar modellere bakmanı önerebilirim...javascript:void(AddText('[:\'(]'))




  • şehir içinde kullanmak için cross motosiklet istiyorsun. ilginç.
  • 1.70 boy cross için yetersiz olur kanaatindeyim yada çok küçük cc li bi makina alırsın ama şehirde gücü yetersiz kalır ayrıca konforsuz aletlerdir.
    Bu arada çok kısa boylu çok iyi crosscular var ama adamlar teknik konuşturuyo (motor tam durmadan ayaklığı açıp öyle inmek gibi:)) senin bunu şehir içinde yapman çok zor. Senin işini bi commuter veya scooter çok rahat görür
  • al bi ybr 125 bak keyfine bence :) bouyu boyuna huyu huyuna uygun. öğrencilik ve eskişehir için ideal. 100 km de 3-3.5 lt yakıyor.
    (eskişhiri bilirim 6 senem orda geçti benim fikrimi sorarsan yamaha ybr 125 derim) ;)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • cross derken enduro kastediyor bence şimdi boy 170 olunca evet enduro motosiklette biraz sorun yaratır. Ama cross diyorsan zaten birçoğuna plaka izni vermedikleri için kullanamazsın ayrıca onlarda 20 ile 50 saat arası kullanım ardından bakım, her 150 saat sonunda büyük bakım yapılır. Sele yüksekliği genelde 930 mm ile 980 mm arasında değişir ki bu da trafikte kullanmanın uygun olmayacağı anlamına geliyor
  • bencede ybr 125 iyidir senin için.
  • Yamaha XT125,Ramzey 200Gy büyük istersen XT660 tarzı motorlar var.Cross şehir içinde kullanılmaz ama crossa en yakın endurolar var
  • hayalin cross motor ise al.boşver kullanımını masrafını,dayanınıklığını,illlaki dayanır.gücün yeterse 0 yamaha,honda,suziki oneririm.canın ne istiyorsa onu yap hyalindekini al.ben olsam bende cross alırdım
  • cross dediğimiz motorların bakım sürelerinin fazlalığı 2 zamanlı yada cross olmasından değil. engebeli zorlu aarazide kullanılmasından kaynaklıdır. bilip bilmede , sistelerden öğrenip ve en fala bir 125 çin scootera 2000km binip motosiklet ustası olmayınız. amcam 5 senedir husaberg fe450 kullanıyor (ve kanaatimce en kallavi makinalardan biri) çoğunluğu şehir içinde ama 20 satte bir bakıma gitmiyor. bazı profesyonellerin bir yerde anlattıklarını yaram yamalak anlayıp , bilmeden satmayınız. lütfen.

    sonuca gelirsek cros motor, lastiklerinden ve aktarmasndan ötürü asfaltta kullanmak konforsuz ve risklidir. konforsuzdur titreşim yapar, tehlikelidir yere tutunamayan lastiklerle düşük devirlerde torklu olduğundan acemiyi yerlere atar. ama bir süpermoto lastiği ile asfaltta tadından yenmez. senin için en mantıklı seçenek honda cbf 150 ve ybr 125 tir. az yakarlar, nispeten problemsizdirler.
  • kardeşim off road motorla asfalta çıkamazsın süper moto lastiği taksan bile sorun yaşarsın çünkü toprakta gidilmek için yapılmış. peki süper moto nedir. süper moto cross motorla enduronun karışımıdır. cross vücudu üstünde daha sert süspansiyon vardır crossçular arka freni kullanırlar ama asfaltta ön fren kullanılır. yani asfalt+toprak yol=süpermoto :D bence çok keyifli bir olay :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaGneTıC

    kardeşim off road motorla asfalta çıkamazsın süper moto lastiği taksan bile sorun yaşarsın çünkü toprakta gidilmek için yapılmış. peki süper moto nedir. süper moto cross motorla enduronun karışımıdır. cross vücudu üstünde daha sert süspansiyon vardır crossçular arka freni kullanırlar ama asfaltta ön fren kullanılır. yani asfalt+toprak yol=süpermoto :D bence çok keyifli bir olay :D

    2 seneden fazla gecmıs? Dusundun mu forumdakı adam yaşıyor mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaGneTıC

    kardeşim off road motorla asfalta çıkamazsın süper moto lastiği taksan bile sorun yaşarsın çünkü toprakta gidilmek için yapılmış. peki süper moto nedir. süper moto cross motorla enduronun karışımıdır. cross vücudu üstünde daha sert süspansiyon vardır crossçular arka freni kullanırlar ama asfaltta ön fren kullanılır. yani asfalt+toprak yol=süpermoto :D bence çok keyifli bir olay :D

    bu mantiga katilmiyorum hep kulaktan dolma konusuyoruz neden cross kullanilmasin asfaltta ?ben xt 125 kullanicisiydim asfalt yollarda kullandim devamli hemde lastiklerini degistirmeden ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yol tutuş dışında bence de sorun olmaz. hız yapmazsan birşey olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaGneTıC

    kardeşim off road motorla asfalta çıkamazsın süper moto lastiği taksan bile sorun yaşarsın çünkü toprakta gidilmek için yapılmış. peki süper moto nedir. süper moto cross motorla enduronun karışımıdır. cross vücudu üstünde daha sert süspansiyon vardır crossçular arka freni kullanırlar ama asfaltta ön fren kullanılır. yani asfalt+toprak yol=süpermoto :D bence çok keyifli bir olay :D

    bu mantiga katilmiyorum hep kulaktan dolma konusuyoruz neden cross kullanilmasin asfaltta ?ben xt 125 kullanicisiydim asfalt yollarda kullandim devamli hemde lastiklerini degistirmeden ;)

    yahu böyle bir konuda konuşucaksam heralde düşünerek konuşurum . ben o tırtıklı lastiklerin yola tam oturmayıp titreşim yapacağını söylüyorum . ya eğer o lastiklerle asfaltta gidilmek için yapılsaydı düz lastik yapılmazdı .mantık biraz




  • cross lastıgı toprak lastıgıdır aralarında bosluk olduguu ıcın toprak araya gırerek doldurur,asfaltta aradan hava akımı yogun oldugu ıcın motorun altınızdan fırlaması normaldır
  • Şehir içi cbf 150 tek geçerim...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.