Şimdi Ara

CR-V YÜKSEKLİK

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Saygıdeğer yeni kasa Honda CR-V kullanıcıları. Aracın yerden yüksekliği konusunda her hangi bir bilgiye ulaşamadım. Bu konuyu aydınlatacağınızı ümit ediyorum.



  • "1 adet çelik metre alınır, araç düz bir zemine park edilir, içinde insan-eşya gibi yük bulundurulmaz, çelik metre ile yükseklik cm. cinsinden ölçülür" diye bir espiri yapmak isterdim ama CRV sahibi olmadığım için yapmayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 23 Haziran 2008; 18:17:10 >
  • şu bilgiyi vereyim özellikle opsiyonel satılan yan basamaklar aracı epey alçaltıyor başka yeri vurmasada direk o kısımlar vuruyor ( dağ bayır için konuşuyorum ) ama bu bir bakıma avantaj sağlıyor başka yerini vurmuyorsunuz, birde araç doluyken çok alçalıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdem -- 23 Haziran 2008; 21:26:55 >
  • Bence:
    1.Yan basamak taktırınca araba alçalmaz, bu basamaklar alçakta durur.
    2.Bu yüzden basamağı vurduğun nesne, o basamak takılı olmasa marşbiyele değmeyecek belki de (alttan darbeler için)
    3. Yandan gelen darbelerde koruyucu olabilir.
  • Evet araç alçalmıyor aracın altı alçalıyor
    basamağa vurmaktan kastım aracın tümseklerde oturması, o basamaklar olmasa ortasının oturmayacağı veya sürtmeyeceği yerde sürterek geçiyor
    ayrıca basamağı sadece yan tarafda düşünmeyiniz montaj sekli aracın altına doğru ilerliyor, yani sadece aracın yan kısmında yer işgal etmiyor

    quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Bence:
    1.Yan basamak taktırınca araba alçalmaz, bu basamaklar alçakta durur.
    2.Bu yüzden basamağı vurduğun nesne, o basamak takılı olmasa marşbiyele değmeyecek belki de (alttan darbeler için)
    3. Yandan gelen darbelerde koruyucu olabilir.
  • Israr etme kardeşim, aracın altı da alçalmaz. O basamağın aracın altına doğru uzanan ve araç tabanına monte amaçlı kolları alçakta durur.

    Ama içi cıva dolu basamak boruları kullanılırsa (ki bu ütopya tamamen) her bir basamak 150-200kg. ağırlığında olursa, işte o zaman araba alçalır.
  • Ben size basamakların ağırlığından dolayı araç alçalıyor demedim, basamaksız ken vurmadığı yerlere basamak varken vuruyor dedim..


    Ama illa bir etkisi olmaz diyorsanız vakit ayırabilirseniz müsait olduğunuz bir zamanda nerde nasıl vurduğunuda gösteririm, düşünürseniz pm'den irtibat bilgilerimi isteyebilirsiniz


    quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Israr etme kardeşim, aracın altı da alçalmaz. O basamağın aracın altına doğru uzanan ve araç tabanına monte amaçlı kolları alçakta durur.

    Ama içi cıva dolu basamak boruları kullanılırsa (ki bu ütopya tamamen) her bir basamak 150-200kg. ağırlığında olursa, işte o zaman araba alçalır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda cr-v 1.6 i-dtec
    12 yıl önce açıldı
    Honda CR-V 2015 4WD REZİLLİK !
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Güzel kardeşim, seni anlıyorum ama sana dolaylı olarak bir mesaj veriyorum ama alamıyorsun bir türlü.
    Arabaya basamak takılınca bu basamak marşbiyel seviyesinin altında kalır ve basamak bağlantı kolları da araç tabanının altında kalır. Bazı engeller arabanın sacı yerine bu basamağın yanına, altına veya bağlantı kollarına değebilir. Bu basamak olmasa arabaya değmeyecek.

    Buraya kadar tamam mı? Şimdi gelelim ilk mesajındaki ifadene. "Arabayı alçaltır" demişsin ve bu ifaden yanlış. Arabayı alçaltması için çok ağır olması lazım. Dediğim gibi içi civa dolu falan olmalı. Yani fiziksel olarak bu basamaklar arabaya ağırlık yapıp onu yere yaklaştırmaz, arabayı 5-10cm alçaltmaz. ama kendileri alçakta durur ve çeşitli engellere değebilir. Arabanın yerden yüksekliği aynı kalır.

    Sana vermeye çalıştığım mesaj da şu: başka bir yerde bu konu hakkında konuşurken bu yanlış ifadeyi (arabayı alçaltır) kullanmamandır. Bunun yerine, mesela "arabana basamak taktırırsan, bunlar arabanın taban seviyesinin altında kalacağı için normalde bunlar yokken arabanın altını vurmayacağın bir engele bunlar varken bu basamakları vurabilirsin" diye ifade edebilirsin. Yani başka bir ortamda yanlış konuşma diye debeleniyorum ben burda.

    Ayrıca "illa bir etkisi olmaz" gibi birşey ne yazdım ne de ima ettim. Dolayısı ile göstermene gerek yok nasıl vurduğunu.




  • Değerli forum katılımcıları CR-V yüksekliğini nihayet öğrendim hem de en yetkili yerden. Honda Türkiye teknik merkez bildirdi. Yerden yükseklik 185 mm. Ölçmeye ve tartışmaya gerek kalmadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Değerli forum katılımcıları CR-V yüksekliğini nihayet öğrendim hem de en yetkili yerden. Honda Türkiye teknik merkez bildirdi. Yerden yükseklik 185 mm. Ölçmeye ve tartışmaya gerek kalmadı.

    Bizim memleketimizde altı yere yakın araç uygun değil. Bu ölçüleri neden internet sitesinde yazmazlar anlamıyorum. İlla telefon edip öğrenmek mi lazım...
  • bu 185 cm yükseklik crv nin hangi modeli için geçerli
  • yaz ortasi gibi 2004-2005 modelini almayi planladigim bu araci bir suredir arastiriyorum.

    yeni jenerasyon crv'nin yuksekligi 185 mm iken, 2006 oncesi kasalar 206 mm olarak geciyor.

    bu arada turkce'de "aracin yerden yuksekligi/alcakligi" olarak bahsettigimiz terimler ingilizce'de "ground clearance" olarak gecer, internet aramalarinda ise yarayabilir.

    ve, gereksiz gordugum tartismayi belki de bitirmek adina eklemek isterim ki, araca eklenebilecek basamak vs. aksesuarlar "ground clearance" degerini dusurecegi icin, turkce'de daha yerinde/aciklayici bir sozcuk kullanilmadigindan (bu durumda bu sozcukler teknik terimlerdir, aracin yere cokmesi ile ilgisi yoktur) araci alcaltir demek yanlis degildir.
  • Yanlıştır hocam. Zira taktığın parçalar sadece aracın iki yanında ve marşbiyel bölgesindedir. Biz ingilizceye göre değil Türkçe'ye göre iletişim kuruyoruz. Ana dilimiz Türkçe çünkü. Kendi dilimizde bu durumu gayet rahat ifade edebilmeliyiz. İngilizceden çevirip, sonra tam olmadı bu, bunun yerine şunu diyelim demeye bence gerek yok.

    "yan basamaklar, aracın yerden yükseklik seviyesinin altında kaldıkları için bunları bazı fiziksel engellere çarparak onlara zarar vermek mümkündür." dersek kimse anlamaz mı yani ne demek istediğimizi.

    Mesela, yola bir ağaç kütüğü koyalım. Önce bu kütüğün üzerinden uzunlamasına geçelim. Yani kütük yol çizgisine paralel ve biz de ortalayarak geçiyoruz üstünden. Tekerleklere değmiyor yani. Ayrıca,aracın kütüğe değmeden ve 1-2 cm farkla üzerinden geçtiğini kabul edelim.

    Sonra bu kütüğü yola enlemesine koyalım, yol çizgisini 90 derece ile kesecek şekilde. Tekrar üstünden geçelim. Önce ön iki tekerlek geçecek sonra kütük yan basamaklara takılacak ve test bitecek.

    Bu durumda, 1. testte arabanın altını alçaltmaz ama 2. testte arabanın altını alçaltır mı diyeceğiz?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.