Bu haftadan itibaren dergimiz içinde ...........son beş yıllık süre zarfında ulaştığı 600 bin adetlik ikinci el otomobil ilan havuzu ve 2 bine yaklaşan oto testleri ışığında yeni bir bölümü bulacaksınız. Amacımız, tüketicilerin ikinci el otomobil tercihlerinde gerek operasyonel, gerekse finansal anlamda hata yapmamasına yardımcı olmak. Hatırlayacağınız gibi daha önce ikinci el otomobil satın alma ipuçlarıyla ilgili sizlere özel dosyalar hazırlamıştık. Şimdi ikinci elin tercih edilen otomobillerini mercek altına yatırıyoruz. İlk konuğumuz ise Opel’in minik Corsa modeli...
Model Tarihçesi -Corsa’nın geçmişi ‘80’li yılların ortasına kadar uzanıyor. Ancak Türkiye’de en çok bilinen modelleri ‘93 yılında pazara giren Corsa B. -1997 yılında makyajlanan Corsa B, 2000 yazında yerini tamamen yenilenen Corsa C’ye bıraktı. Bu modele yönelik 2003 yılında minik bir operasyon gerçekleştirildi ve günümüzdeki halini aldı. -Corsa aradan geçen 12 yıllık süre zarfında Club, Swing, World Cup, GLS, GSi, Sport, Eco, Comfort, Elegance, Essentia, Njoy ve Cosmo isimleriyle anılan donanım paketleriyle satıldı.
Teknolojik detaylar -Corsa satışa ilk sunulduğu yıllarda 1.2 litre, 1.4 litre, 1.6 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motorlardan güç alıyordu. 1994 yılında motor gamına 1.4 litrelik motorun 16 supaplı versiyonu katıldı. -1996’da 1.5 litrelik dizel motor yerine 1.7 litrelik dizel motor kullanılmaya başlandı. 1998’de ise 1.0 litrelik üç silindirli motor tanıtıldı. Bunun yanında 1.2 litrelik motor da yenilendi. -Yenilenen karoserle birlikte GSi versiyonlarında kullanılan 1.6 litrelik motor yerini yeni 1.8 litrelik üniteye bıraktı. Ayrıca 8 supaplı 1.4 litrelik motorun üretimi durduruldu. 2002 yılında 1.0 litrelik motorla donatılan ECO versiyonu satışa sunuldu. 2003’teki makyajla birlikte 1.3 litre CDTi dizel motor güç üniteleri arasına dahil edildi. Ayrıca 1.0 litre ve 1.4 litrelik motorlar Twinport teknolojisiyle donatıldı. 2005 yılından itibarense 1.7 litrelik dizel motor ürün gamından çıkarıldı. -Corsa B olarak anılan eski modelde klasik otomatik şanzıman kullanılmıştı. Yeni Corsa’daysa aynı şanzıman bir süre daha görev yaptı. Ardından Easytronic ismi verilen elektro-hidrolik şanzıman kullanılmaya başladı.
Sürüş detayları Corsa B satışa sunulduğu dönemde VW Polo ve Fiat Punto ile Avrupa pazarlarında ciddi bir mücadeleye girişmişti. Otomobilin süspansiyon sistemi dönemin standartlarını karşılıyordu. Ancak ağır direksiyonu şehir içinde kullanımı zorlaştıran bir detaydı. Yol tutuşu kötü olmamakla birlikte vasat bir performans gösteriyordu. Corsa C ise geliştirilen süspansiyonu ve yeniden tasarlanan arka aks yapısıyla iddialı bir yol tutuşa sahip. Hatta bu disiplinde zirvede bulunana Ford Fiesta ile yarışabilir. Yeni modelin elektrik destekli hidrolik direksiyonu selefinin ağır yapısının tersine rahat bir kullanım sunuyor. Easytronic şanzıman kullanım rahatlığı sağlasa da ilk dönemlerinde sürüş konforunu düşürdüğü bir gerçekti. Yeni modelin sunduğu 1060 litrelik bagaj alanıysa etkileyici bir değer.
Alırken nelere dikkat etmeli? Corsa B’nin bilinen en büyük problemi 16 supaplı motorlarında kullanılan triger kayışının çabuk aşınması ve kopmasıydı. Özellikle 1.2 litrelik ilk nesil motorlarda göze çarpan bu problem daha sonra bu versiyonlarda zincir sistemi kullanılmasıyla giderildi. Ama bu problem garanti kapsamında olduğu için problem yaşayan müşteriler mağduriyet yaşamadı. Ayrıca kapıların açılıp-kapanma performansı kontrol edilmeli. Corsa B’nin bilinen bir diğer problemiyse hararet müşirinin su kaçırması olarak söylenebilir. Otomobilin soğutma sıvıları kontrol edilmedikçe fark edilemeyen bu problem sebebiyle dikkatsiz sürücülerin sık sık hararet problemi yaşadığı biliniyor. Bu sebeple satın alma kararı vermiş olduğunuz otomobilin motorunun geçmişini detaylı olarak araştırmanız yararınıza olacaktır. Özellikle ilgilendiğiniz model GSi serisindense bu modellerin hor kullanıldığı düşünülerek dikkatli olunmalı. Özellikle kaporta ve motor durumu bu modellerin kritik noktası. Debriyaj ve vites kutusunun yumuşak geçişler sağlaması gerekiyor. Satın almak için ilgilendiğiniz Corsa B kötü bir kaza geçmişine sahip olmadıkça kaporta korozyonu problemi yaşatmaz. Bu Opel’in zamanına göre iyi olan korozyon önleme işlemlerinden kaynaklanıyor. Otomobilin iç mekanındaki elektronik parçaların da doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli. Bu parçaların tamiri masraflı ve güç olduğu biliniyor. Yeni nesil Corsa’nın bilinen kronik bir sorunu bulunmuyor. Sadece ilk dönem Easytronic şanzımanların sorun çıkardığı bildiriliyor. Bu sorunlar yeni modellerde giderilmiş durumda. Ayrıca otomobilin direksiyon kutusu artan kilometreler neticesinde ses yapmaya başlıyor. Sürüş dinamiğini etkilemeyen bu problem sadece bozuk zeminlerde akustik olarak rahatsızlık yaratıyor.
Sonuç Corsa B satışa sunulduğu dönemde tasarım olarak büyük ilgi görmüştü. Hatta bu sebeple makyajlandığı yıl bile tasarımcılar otomobilin karoserine dokunmadı. Servis bakımlarına dikkat edildiği sürece problem çıkarmayan bir otomobil. Corsa C ise Opel’in geçmiş Astra’nın çizgisiyle tasarladığı bir otomobil. Selefinden daha sportif ve keskin hatlara sahip. Teknolojisinde gelişmeler sürüş dinamiklerinde de iyileşme anlamına geliyor.
İkinci el karnesi Opel’in en yüksek ikinci el değerine sahip modeli olduğu iddia edilebilir. Her iki jenerasyon arasındaysa ilginç bir fiyat performansı ortaya çıkıyor. Corsa B olarak tanımlanan bir önceki neslin ikinci el değeri bazı modellerinde neredeyse Corsa C’ye yaklaşıyor. Bunun yanı sıra otomatik vitesli Corsa B’lerin çoğu klima opsiyonu bulunmamasına rağmen tüketiciler tarafından talep görüyor. Corsa B’nin Eco olarak tanımlanan dizel motorlu versiyonuysa ikinci elde uzak durmanız gereken versiyon. Dizel motor ünitesi taşıyan bu otomobil oldukça sorunlu. Corsa C’nin 2002 yılından sonraki Comfort versiyonlarıysa o yıllarda standart olarak sunulan ABS ve Klima opsiyonlarıyla yüksek prim yapıyor