Şimdi Ara

[b]CORSA 1.3CDTI EURO4 & EURO 5 FARKI NE[/b]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
9.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar ben cozemedim belki yardimci olabilecek arkadas vardir aramizda euro 4 motor 1.3 cdti 75 bg 4000 max devir 170 n. tork 1750-2500 arasi ort yakit tuketimi 4.6 lt. 114 gr co2 salinim
    euro 5 motor 1.3 cdti 75 bg 4000 max devir tork 190 n. 1750-2250 arasi ortalama yakit tuketimi 4.2 lt. 112 gr. CO2 salinimi hadi buyur aradaki fiyat farki ise 1.5 milyar gerckekten bu farka degermi maliyet acisindan bakarsaniz degmiyor su anki fiyatlarla 100.000 km.de anca farki cikarir acaba 20 N. fazla tork hissedilir bir fark yaratiyormudur yorumlariniz icin tesekkurler



  • değişik bi konuya değinmişsin tebrikler. bu sorunun cevabını bende merak ediyorm.
  • euro 4 de difüzör yok ama euro 5 de difüzör var. bu olabilirmi acaba

    not:emin değilim.
  • 75 hp lik alıcak olsam euro4 alırdım. partikül filtresi euro5 lerde var yanılıyorsam. dpf in fiyatları ise oldukça yuksek. Gerçi değiştirmeniz gerekmiyor kolay kolay ama dpf li araçlar ilk geldiginde insanlar baya çekindi. Fiyatları gitgide düşüyor ve oldukça yüksek km de değişmeleri gerekiyor. 20nm tork çok farkettirmiycektir zaten çok kısa aralıklarda veriyorlar bu torku 75 hp olanlar. 95 hp lik modelde 1750-3250 arası 190 nm tork veriyor ( ecoflex olan, normali 1750 2500 210 nm sanırım.) sonuç olarak yüksek performanslı bir motor değil 1.6 atmosferik benzinlilerin aşagı yukari 155 nm torku çok yüksek rpm lerde verdigi düşünülürse 170 de 190 da yeterli olucaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    75 hp lik alıcak olsam euro4 alırdım. partikül filtresi euro5 lerde var yanılıyorsam. dpf in fiyatları ise oldukça yuksek. Gerçi değiştirmeniz gerekmiyor kolay kolay ama dpf li araçlar ilk geldiginde insanlar baya çekindi. Fiyatları gitgide düşüyor ve oldukça yüksek km de değişmeleri gerekiyor. 20nm tork çok farkettirmiycektir zaten çok kısa aralıklarda veriyorlar bu torku 75 hp olanlar. 95 hp lik modelde 1750-3250 arası 190 nm tork veriyor ( ecoflex olan, normali 1750 2500 210 nm sanırım.) sonuç olarak yüksek performanslı bir motor değil 1.6 atmosferik benzinlilerin aşagı yukari 155 nm torku çok yüksek rpm lerde verdigi düşünülürse 170 de 190 da yeterli olucaktır.


    servisler bilgisiz genel müdürlüklerini aradım euro 5 te dpf var diyorlar ne zaman degisir diyorum cevap ilginc degişmeye gerek yok kendisi temizliyor bende kendisinin temizledigini bende biliyorum ama mesela 100.000 km de dpf nin degişmesi gerekmiyormu dedigimde cevap yok hayır hayır degişmez diyor ama tatmin edici degil kacamak cevap ford da biliyorum 45.000 km de falan dpf değişmesi gerekiyor onun için DPF li dizeller normal dizellere göre fiyatı bayagı düşük özellikleri bol olmasına rağmen ya bide mantıksız degilmi diyorum torku 20 N arttırmışsını ama devir aralığı 1750-2500 den 1750-2250 ye düşmüş arabanın performansıda kötüleşmiş diyorum hayır diyor kullandınızmı euro 5 in performansına daha iyi diyorlar hayır dedim ben kullandım eskisi daha iyi gibiydi dedigimde bilemiyorum diyor hadi buyur bide sonunda sopayıda gösteriyor euro 3-4 ü bi süre sonra yasaklayacaklar diyor hadi buyur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hollyland62

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    75 hp lik alıcak olsam euro4 alırdım. partikül filtresi euro5 lerde var yanılıyorsam. dpf in fiyatları ise oldukça yuksek. Gerçi değiştirmeniz gerekmiyor kolay kolay ama dpf li araçlar ilk geldiginde insanlar baya çekindi. Fiyatları gitgide düşüyor ve oldukça yüksek km de değişmeleri gerekiyor. 20nm tork çok farkettirmiycektir zaten çok kısa aralıklarda veriyorlar bu torku 75 hp olanlar. 95 hp lik modelde 1750-3250 arası 190 nm tork veriyor ( ecoflex olan, normali 1750 2500 210 nm sanırım.) sonuç olarak yüksek performanslı bir motor değil 1.6 atmosferik benzinlilerin aşagı yukari 155 nm torku çok yüksek rpm lerde verdigi düşünülürse 170 de 190 da yeterli olucaktır.


    servisler bilgisiz genel müdürlüklerini aradım euro 5 te dpf var diyorlar ne zaman degisir diyorum cevap ilginc degişmeye gerek yok kendisi temizliyor bende kendisinin temizledigini bende biliyorum ama mesela 100.000 km de dpf nin degişmesi gerekmiyormu dedigimde cevap yok hayır hayır degişmez diyor ama tatmin edici degil kacamak cevap ford da biliyorum 45.000 km de falan dpf değişmesi gerekiyor onun için DPF li dizeller normal dizellere göre fiyatı bayagı düşük özellikleri bol olmasına rağmen ya bide mantıksız degilmi diyorum torku 20 N arttırmışsını ama devir aralığı 1750-2500 den 1750-2250 ye düşmüş arabanın performansıda kötüleşmiş diyorum hayır diyor kullandınızmı euro 5 in performansına daha iyi diyorlar hayır dedim ben kullandım eskisi daha iyi gibiydi dedigimde bilemiyorum diyor hadi buyur bide sonunda sopayıda gösteriyor euro 3-4 ü bi süre sonra yasaklayacaklar diyor hadi buyur

    ya benim duydugum şu ,( 95 hp lik versiyon kullanıyorum dpf li ) bu fitre kendini temizliyor, zaten kitapçıktada açıklamış bunu. Ancak yinede 100 mu 150 binmi tam bilmiyorum ama yüksek bir km de değişmesi gerekebiliyormuş. 2. sorun için, 190nm olan torku daha kısa aralıkta versede 2250 yi geçinde 190 dan 100 e düşmüyor, bir eğri şeklinde ilerledigi için 2250 de 190 nm ise 2500 de 170 nm ye gibi bir değere düşüyordur. Sonuç olarak düşük devirlerde her şekilde daha yüksek torku var. bu 1500 rpm içinde geçerlidir yine 10 nm civari bir tork farkı vardir. Tabi motorun diyağramları elimizde olmadıgından bu değerlerde biraz atmasyon ama 3 aşagı 5 yukarı böyle, sonuç olarakta 190 nm tork olan düşük devirde daha yuksek performans veriyor. Ha çok bir fark yaratırmı ? yaratmaz. Zaten max hızlanma istediğinizde asıl faktör olan 75 hp olması aracın. Asıl soru şu, başta verdiginiz 1500 tl sizi etkilermi, ve okadar fark vermeye değermi ? +120 bin km kullanıcaksanız bence dpf olmadan alma şansınız varken alın. Zaten 2012 ile birlikte euro 5 altı araç satılamıycak (türkiyeyi kapsamaz büyük ihtimal ama üretim olmıycagından euro 4 bulunmaz bi süre sonra) herkez öyle yada böyle dpf li araç alıcak 1 yil içinde. E öyle olunca aslında çokda sorun olmuyor dpf. Seçim size kalmış.




  • 170 nm lik motor z13dtj
    190 nm lik motor a13dtc
    her ikisinde de dpf var diye biliyorum, euro5 diyerinden biraz daha az tüketiyor. 190nm lik motor şuan g.p, punto evo, aveo dizel de kullanılıyor.
    ben ağustos ayında aldım ozamanlar ellerinde sadece e4 vardi. ayni tarihde dayi oglu p.evo aldi onunki e5 ikisi arasinda kesinlikle performans farki yok fakat bana p.evo daki motor yani euro5 motor çok az daha sessiz gibi geldi. bunlarin disinda bence fark enjektorlerde olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim bildiğim dpf farkı; euro4'te dpf yoktur ama euro5'te vardır. Euro5 olunca euro4'e göre yakıt tüketimi düşer, performans azalır ve çevreyi daha az kirletir. Bir süre sonra bütün dizeller euro5 standartında olacak.

    Dizel araç sahiplerinin dikkat etmesi gereken husus
    http://forum.donanimhaber.com/m_51473784/mpage_1/f_/key_//tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hollyland62

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    75 hp lik alıcak olsam euro4 alırdım. partikül filtresi euro5 lerde var yanılıyorsam. dpf in fiyatları ise oldukça yuksek. Gerçi değiştirmeniz gerekmiyor kolay kolay ama dpf li araçlar ilk geldiginde insanlar baya çekindi. Fiyatları gitgide düşüyor ve oldukça yüksek km de değişmeleri gerekiyor. 20nm tork çok farkettirmiycektir zaten çok kısa aralıklarda veriyorlar bu torku 75 hp olanlar. 95 hp lik modelde 1750-3250 arası 190 nm tork veriyor ( ecoflex olan, normali 1750 2500 210 nm sanırım.) sonuç olarak yüksek performanslı bir motor değil 1.6 atmosferik benzinlilerin aşagı yukari 155 nm torku çok yüksek rpm lerde verdigi düşünülürse 170 de 190 da yeterli olucaktır.


    servisler bilgisiz genel müdürlüklerini aradım euro 5 te dpf var diyorlar ne zaman degisir diyorum cevap ilginc degişmeye gerek yok kendisi temizliyor bende kendisinin temizledigini bende biliyorum ama mesela 100.000 km de dpf nin degişmesi gerekmiyormu dedigimde cevap yok hayır hayır degişmez diyor ama tatmin edici degil kacamak cevap ford da biliyorum 45.000 km de falan dpf değişmesi gerekiyor onun için DPF li dizeller normal dizellere göre fiyatı bayagı düşük özellikleri bol olmasına rağmen ya bide mantıksız degilmi diyorum torku 20 N arttırmışsını ama devir aralığı 1750-2500 den 1750-2250 ye düşmüş arabanın performansıda kötüleşmiş diyorum hayır diyor kullandınızmı euro 5 in performansına daha iyi diyorlar hayır dedim ben kullandım eskisi daha iyi gibiydi dedigimde bilemiyorum diyor hadi buyur bide sonunda sopayıda gösteriyor euro 3-4 ü bi süre sonra yasaklayacaklar diyor hadi buyur

    Yanlış bilgilendirme olmasın.
    Nereden biliyorsunuz Ford'un dizellerindeki dpf filtresinin 45k kilometrede değiştirilmesi gerektiğini??? Ford dizel araçlarında (focus titanyum tdci ) 2009 dan beridir kullanıyor, acaba kac tanesinin değiştiğini biliyorsunuz? Elinizde bir rakam var mi??? Dpf li focus bende var, onu geçtim titanyum x paketli yakın arkadasımda var arac 82000 kilometrede daha hiç bir sıkıntı duymadı. Biraz mesnetsiz kalıyor anlattıklarınız




  • Peki Corsa da diyelim değişmesi gerekti ne kadardır bu parçanın değişim maliyeti?
  • Euro 4 normlu motorda da katalizör gorevini yapan bir ekipman var, Euro 5 te biraz daha geliştirilmiş bir sistem. Bence teknolojinin herzaman yeni olanını tercih önceliği yapın, bu filtreyi suanda birçok marka kullanıyor, bir km siniri var mi bilmiyorum, ama Sunuda belirteyim, valiliğin koruma aracı olarak dpf li focus kullanılıyor, sayın vali hergun s350 4matic ile hemen hergun uzun mesafeli yolculuklar, açılışlar vb yol yapıyor. Arkasında da korumaların bindiği focus köpek gibi kosturuluyor, kullanılıyor, tahminim o arac 150k gördü, korumalara sorduğumda hiç problemi olmamış şimdiye kadar, buna turbo da dahil.
  • Turbo zaten kullanım şekline uyulduğu, hava filtresi ve yağ temiz tutulduğu sürece kolay kolay problem çıkaran bir parça değildir. Ancak şu sıralar Euro 3 motorlu 2003 model 1.4 HDI 307'mi değiştirirken açıkçası DPF'li bir dizel almaya çekiniyorum.
  • hortlatıyorum. DPF li corsa d lerde sorun yaşayan arkadaşlar oldu. Eğer alabiliyorsanız DPFsiz almak maddi açıdan karınıza olur. yakıtı biraz fazla olsa da...
    Saygılarımla
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.