Şimdi Ara

Corolla Hybrid Kullanıcıları (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
10
Favori
25.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    O zaman ben size sorayım, bugün için aynı donanım Hybrid ve Benzinli Toyota da 100 Bin TL fark var, ve siz bu aracı diyelim ki 3-5 Yıl sonra bugünün aslım şartlarıyla, 2 El alırken sırf Hybrid diye 100 Bin TL fazla para mı vereceksiniz?

    Tabi ki evet. Birkac yillik araclar mevcutta bu sekilde satiliyor zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz önce hibrit corolla için bakım randevusu almıştım, inanılmaz bir bakım fiyatı var. 15bin km için 2800-TL... Allah işinizi gücünüzü rast getirsin bu ne ya?

  • Kerros kullanıcısına yanıt

    Cliolar, swiftler bile 2800 olmus, fiyat ne yazik ki normal. Dogus oto leona 3500tl fiyat cekti mesela. Ben 3 ay once hibrit chr'i 1600tl ye yaptirtmistim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Cliolar, swiftler bile 2800 olmus, fiyat ne yazik ki normal. Dogus oto leona 3500tl fiyat cekti mesela. Ben 3 ay once hibrit chr'i 1600tl ye yaptirtmistim

    Ben yetkili servisleri bırakalı çok oldu, sırf garanti devam etsin vs. diye gideceğim zaten ilk bakım aracın. Tabi ki her şeyin fiyatı arttı ama evin önünde maks 900-TL'ye yapacağım bakım bu. Çok fazla işçilik alıyorlar gibi geliyor. El mahkum gideceğiz.

  • Kerros kullanıcısına yanıt

    Toyotanin hibritlerde kullandigi yagi piyasada bulabilir misiniz bilmiyorum. Garanti icin gidiyorsaniz araci satmazsaniz 10 sene servise devam demektir :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    yurt dışında çoğu kullanıcı motul hybrid 0w20 kullanıyor motul distribütöründen alabilirsiniz 2 ay önce sormuştum 700tl idi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kerros kullanıcısına yanıt

    900 TL işi eskiden kaldı, şu anda sadece yağ zaten o fiyat. Orjinal Toyota yağına en yakın kalitede olan aşağıdaki yağ


    https://www.hepsiburada.com/mobil-1-esp-x2-0w-20-5-lt-motor-yagi-uretim-yili-2022-p-HBCV00002IYDJ7

  • Merhaba. Daha önce kullanan arkadaşlar olarak Hybrid önerir misiniz? @btongun @muvakkit


    C-HR Passion X-Pack paket almayı düşünüyoruz. İkinci eli 2020 modele 800.000 civarı vermek yerine bu paraya Wolksvagen T-Cross modelin sıfırı alınabiliyor. Acaba onu mu alsam diye tereddüte düştük. T-Cross uzun yolda 6,2 kısa mesafede ise 4,0-4,8 Lt olarak yakıt tüketimi yaptığı sitesinde belirtiliyor. Piyasadaki SUV modellere göre çok iyi.


    Hybrid modellerde kafamızı karıştıran batarya/pil ömrü. Yetkili bayiye sorunca bataryanın ömrü aracın ömrü kadardır, belli bir süre geçince değişmesi gerekmez dediler. Gerçekten öyle mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.chaLi -- 25 Ekim 2022; 14:27:2 >
  • üstadım , yukarıda yazılan mesajlarda okumuştum sanırım Hybrid pil ömrü 320.000km giden var 400.000km giden var ,eski tip pillerdi bu km yapanlar , yeni pil lityum -ion dahada uzun ömürlü yani . Pil den yana bahanen olmasın . Ha arabanın tipini beğenmezsin . çekişini beğenmezsin , ikinci elini beğenmezsin , servisleri parçası pahalı dersin , MTV vergisi dersin ona bişey diyemem .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 11 Aralık 2022; 19:9:19 >
  • Alıntıdır----

    Merhaba, Corolla hybrid aracı olan üyelere bir sorum olacak. Aracı alalı 1 yılı geçti. 3 ay önce serviste motor yağı 0w20 yerine 5w30 koyuldu. Geçen sene sabah çalıştırdığımda benzin motoru daha hiç açılmadan bataryayla belli bir süre belli bir hızın altında gidebiliyordum. Bir kaç aydır aracı çalıştırır çalıştırmaz batarya dolu bile olsa benzin motorunu çalıştırıyor. Bu durumu yaşayan, fark eden var mı? Neden kaynaklanıyor olabilir. 0w20 yağ ile devam eden üye arkadaşlar bu sorunla karşılaştınız mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 25 Aralık 2022; 11:45:33 >
  • Berk Bozkuş


    Arkadaşlar selamlar. Bir süredir 1.8 Hybrid aracım ara ara gaz yememeye başladı. Misal, yokuş çıkarken gaza basıyorum, devir sona vuruyor ama araç 40 KM sürati geçemiyor. Aynı durumu 1-2 defa düz yolda da yaptı. Servise götürdüm, servis herhangi bir sorun tespit edemedi. Ayriyeten servis bir önceki bakımda araca 5w30 yağ koymuştu. Servise girmeden yağ gibi çalışan aracımın motor sesi artmış ve yakıt tüketimi bir hayli fazlalaşmıştı. Servise durumu bildirdiğimde verdikleri cevap: ‘sistem bize hangi yağı koy diyorsa onu koyuyoruz’ şeklindeydi. Acaba koyulan bu yağ bahsettiğim soruna yol açıyor olabilir mi?





    Ray Kcygt

    Bu bir sorun değildir.!!

    Araç yokuş çıkarken dijital jayroskop eğimden dolayı aracın yokuş çıktığını tespit eder. Cvt şanzımanın otomatik olarak uygun hızda sabit kalması için sabit konumda tutar. Çok gaza basmanız aracın hızlı gitmesini sağlamaz. Araç uygun hızda yüksek tüketime meydan vermeden yokuşu tamamlamak üzere davranır. Bu durum sıkıcı gelir ise ayağınızı gazdan çekip tekrar depara kalmasını sağlayınız. Bu durumda araç yokuş bile olsa sürüş modunu değiştirerek talebinize cevap verecek şekilde sürüş dinamiğini tekrar konumlayacaktır...Endişe edecek bir durum yoktur.





    Ray Kcygt

    Uzakdoğuda yaşadığım uzun yıllar boyunca Toyota 1.5cc Prius2, 1,8cc Prius Gen3, 2.5 Camry hybrid V41 ve son olarak 3,5cc hybrid alphard kullanan biri olarak Türkiyede prius gen3 kullanıyordum. Şu anda c-hr hybrid kullanıcısıyım.


    Hybrid türkiye pazarı için yeni bir teknoloji. Bizler CHR ve corolla ile tanıştık. Oysa ki toyota bunu 20 yıldır yapıyor.


    Sorun olarak düşündüğünüz şeyin e-cvt şanzımanın yokuşlarda sergilediği tipik bir davranış olduğu konusunda sizi temin ederim. Eğerki bunu düz yolda da yapıyorsa cvt yönetim merkezinde bir hata meydana gelmiş olabilir ki bu düşük bir ihtimal.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 25 Aralık 2022; 12:1:2 >




  • Ebubekir Gültekin

    Hibrit Toyota CHR sahibiyim

    Yaklaşık 45 gün kadar önce tamamen boş depoyu fulledim. Benzin alındıktan sonra ne kadar gidecek diye ilgili yeri sıfırladım. O günden beridir evden işe işten eve kullandım. Antalya düz bir şehir olduğu için yokuş yok. Olabildiğine elektrik kullanımına özen gösterdim. Klima kullanmadım. Sonuç 1 depo ile tamamen Antalya şehir içi 915 km. Aracı olmayanlar ama almayı düşünenler için fikir vermesi adına paylaşıyorum. Kullanıcıdan kullanıcıya, iklime, eğime bağlı olarak tüketim artabilir, azalabilir. Genel olarak durum böyle.





  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt
    Hava soğuk olduğu için çalışır hocam o normal ayrıca kalorifer açıksa yine çalışır sizden ricam bu aracın hava ve pil filtresini düzenli olarak temiz tutmanız bunu yaptığınız takdirde hem yakıt hem performans açısından çok sayfasını görürsünüz.

    yağ olarak bizim araçların yağı 0w20'dir sürekli start stop eden bir yapıya sahip olduğu için daha hızlı yağlama için 0w20 kullanılmalıdır.

    bu araçlarda egr var uzun süreli şehir içi kullanımda güç düşüşü yaşanılıyor düz yol buldugunuzda 1-2dk dip gaz gitmeniz bu aracın çok yararına olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 25 Aralık 2022; 12:27:25 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • HYBRİD kullanıcıları için FAYDALI BİLGİLER İÇERİR ---ALINTIDIR --- OKUMANIZ MENFATİNİZEDİR.


    Bataryanin canı filtredir ve fandır.Fana saç, toz vb kacmamali batarya aşırı ve ani yuklenmelerden korunmalidir.Lion bataryalar bu anlamda Ni-mh bataryalardan lardan daha hassastirlar.


    Uzun vadede eğer fan tertibati ve filtreye dikkat etmiyorsaniz( servise her gittigimde gerekli olmasa bile degisitiririm filtresini.80 lira bir sey) lion bataryalar ısınmaya daha hassastirlar nimh dan belki biraz daha erken omur tuketebilirler.



    Her sey kullanicinin kendisinde biter.Yokusta sabit gaz açısı ile çıkın, inerkende mumkunse arabayi frenlemeden kullanin atalatiyle sarj olsun.Bu aliskanligi edinirseniz 12 -15 yil arasi yada 600 700 binli km lerde batarya degisirsiniz.Benzinli motor zaten ölümsüz(Amerikada hic dikkat etmeyen ortalama suruculer 300-350 binli km lerde lion batarya değiştiriyor yani rahat olun.Arabanizin tek sarfı batarya olacak baskı balata mars motoru ömründen bile çıkar yari parasi bataryanin.Almanyada taksiciler 300 binde degistiriyor balatalari priuslarin.)


    Toyota da sarj desarj dongusune ve sogutmaya cok dikkat eder.Eger kullanici da ani yuklenme , yokus asagi sirf batarya sarj olsun diye ceyrek fren in yapMAZSA batarya her dakika isinmaz omru asiri uzun olur.


    Toyotanin farki eğim ve hız hesabı yaparak ozellikle uzun yolculuklarda rampa asagi batarya dolacak gibiyken motor freni acmasi ve korumasidir.Size de tavsiyem bataryaniz cok dolarsa b moduna alarak motor freni yaptirarak batarya omrunuzu cok daha uzatabileceginiz seklinde olur. Ama tabi sonra d moduna alin.B modu sadece motor freni icindir


    .Hibritin bataryasina öcü gözüyle bakiliyor lakin o batarya degisimi gelene kadar 1.6 düz benzinlide 2 batarya parasi baski balata alternatör kayisi motor asinan parcalari revizyona girer




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 26 Aralık 2022; 9:50:20 >




  • Hibrit 1.8 motor ile Benzinli 1.6 corolla için 5 yıllık bi karşılaştırma yapalım ,

    5 senede 75 bin km yol yaptığımızı varsayalım 5 bakim 1.8 motorlar yapar her 15.000km de bir yapar. 7 bakim 1.6 motorlar yapar her 10.000km de bir yapar.

    1.8 hibrit otomobil 1.6 benzinliden ortalama 2.5 litre daha az benzin yakar bununda farkı 1875 litre benzin daha yapar.

    1.8. Vergi olarak da ortalama 3000 lira farkla gidecek olursaniz 5 yıl sonunda 15.000 lira eder 1.6 nin ucuzlugu.

    Hibrit yakittan ve bakimdan 37500+4000 = 40.000 lira avantajli iken ,

    1.6 verginden 15,000 lira avantajli olur. sonuçta Hibrit 25.000 lirayi cebinize koyar (1.6 yıllık 4000 lira 1.8 yıllık 7000 lira MTV öder)

  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt

    İlk satınalma maliyeti?


    Hybridler sanırım bir paket dolu geliyor;


    1.8 Hybrid dream 810.000

    1.5 benzin flame 742.000


    68.000,00 TL fark var, sonuçta bu fiyatlarla hybridin maddi anlamda hiç bir avantajı yok, psikolojik avantajı ise tartışılmaz (satınalma maliyetini unutursak).




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 26 Aralık 2022; 11:29:53 >
  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt

    1.6 ya lpg takılabiliyor,maliyeti ikiye böl

    ayrıca yıllık 10 bin altı km yapan çok kişi var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GÖLCÜK G kullanıcısına yanıt

    Yoğun dur kalk olan büyük şehirlerde hibrit araçlar 2.5 litre değil 4-5 litre daha az yakar. Benzinli 1.6 ve 1.5 dur kalk trafikte çok rahat 8-9 litre yakacakken hibrit araç 4 litre civarına gezinecektir. Hibrit kararı verecek olan arkadaşlar yaşadıkları şehirleri ve sürüş rotalarını da iyi değerlendirmeli.

  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt

    Mevcut aracım 10 lt yakıyor, Ankara trafiğinde. Hybrid ile 4-5 lt yaksam yarı yarıya düşük olur tüketim ama5 senedir kullanıyorum aracı ve halen 35 bin km de ki bunun ancak 15 bini ş.içi trafiğidir. Gerisi uzun yol, uzun yolda zaten 5,5-6 lt yakıyor araç.


    Anlaşılan o ki, ilk alım maliyeti hesaba katıldığında Hybrid araçlar daha ziyade ş.içinde çok kullanımı olan ve yüksek km yapanlar için avantajlı.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Dediğim gibi hocam, alacak olan herkes kendi sürüş koşullarını ve kendi sürüş tercihlerini dikkatle değerlendirmeli bence. Özellikle gelecek 5. nesil hibrit üniteyle birlikte (Corolla Cross’taki ünite) Corolla hibritin sürüşü 1.5 benzinliye kıyasla daha keyifli olacaktır.


    bir de, paylaştığınız donanımlarda 1.5 Flame’de aktif güvenlik donanımları yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 26 Aralık 2022; 14:44:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.