Şimdi Ara

Corolla Hybrid alsam.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
2
Favori
18.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Toyotalarda Lityum-iyon akülerinden daha dayanıklı, uzun ömürlü ve ucuz olan olan Nikel Metal Hidrit hibrit aküsü kullanılmaktadır. bu akünün Lityum-iyona göre tek dezavantajı daha az enerji depolayabilmesi.

    Toyota bahsettiğimiz Nikel-Metal akülerinde ve sistesmine bakımları yapılmak koşuluyla 5 yıl/100.000 km; uzatırsanız 10 yıl garanti veriyor. toyota açıkça bataryaların ortalama 10 yıl verimli kullanılabileceğini söyleyemiyor. kibarca akü ömrü için aracın ekonomik ömrü ile aynı olduğunu söylüyor. normal şartlarda arabaların ekonomik ömrü de 10 yıl kabul edilmektedir. Adamlar al şu arabayı bi 10 sene gez dolaş sonra duruma bi bakarız diyo, Osman Pazarlama gibi.
    Toyota
    Toyota Hybrid - Hibrit Araba En Çok Merak Edilenler
    https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/faqs/hybrid-faq.json


    batarya öldü derken 8-10 sene sonra hiç kullanılamayacağını kast etmedim. kullanırsınız ama verim alamazsınız. şimdi diyeceksin cep telefonu ne alaka? ama hepimiz biliriz ki cep telefonunu ilk aldığımızda 4-5 gün rahat giden telefon , 3-4 sene sonra 1 gün zor dayanır ve çekilmez hale gelir.

    Aslına bakarsanız bunun açıklaması fiziksel ve kimyasal yolla açıklanıyor. Kimyasal olan şu ki zamanla doldur/boşalt olan bataryaların içinde kimyasal özelliklerini yitiriyor ve kısmı olarak batarya tam şarj olmuyor (yüzdelik dilim olarak şarj edilebilir alan azalıyor.) Tam şarj olmayan kısma ise artık ölü/bitik kısımdır.

    Fiziksel olarak anlatılacak olursak termodinamiğin ikinci yasasına göre; enerji X halden Y haline dönüşürken bizim istemediğimiz bir Y formuna da dönüşür. dolayısıyla arada bir kayıp söz konusudur. Bu işlemde şarj esnasında da meydana geldiğinden bataryada istemediğimiz bir kayba neden oluyor, bu kayıpta maalesef düzeltilemez bir durum.

    Toyoyota da olsanız malesef fizik kanunlarına tabi olmaktan kaçamazsınız.

    tekrar başa gelecek olursam; toyota bile resmi olarak bataryalarının ömrünü arabasının ekonomik ömrü (ekonomik ömrü arabanın ömrüyle karıştırmayalım) ile sınırlı tutarken, siz bataryalara neredeyse 20 yıl kefil olacaksınız. ayrıca toyota servislerinde bataryalara yapılacak check up sadece kontroldür adı üstünde. varsa bir problem müdahale ederler, bakım yaparlar; ancak batarya ömrünün ilerde azalmasını engelleyemezler.

    aynen dediklerimin arkasındayım. 8 sene kullanılmış bir hybrid bataryalı araçta batarya kapasiteleri önemli ölçüde azalacaktır. 10. sene kullanılmaz demiyorum. istersen 20 sene kullan ama yarım gün giden telefon gibi faydası azaldıktan sonra ne işe yarar? hybrid ile geri kazanım yapacağın enerjiyi belli bir noktadan sonra depolayamazsın.


    Corolla Hybrid alsam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manisa_tr -- 20 Şubat 2019; 16:47:35 >




  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Toyotanın bataryaları geri dönüştürülebilir malzemeden üretiliyor bu kadar örnek verdiniz madem örneğini verdiğim 1.000.000 konusundan da bahsetseydiniz keşke ha 10 yıl azar azar kullanmışsın ha hiç araç üzerinden inmeyip sürekli bataryayı doldur boşalt yapmışsın benzer şeyler bataryalar bekleyerek kapasitelerinden yitirdiği gibi yoğun doldur boşalt işlemlerinden sonrada kapasitelerinden kaybederler örneğini verdiğim 1.000.000 km yapmış olan prius'un yapılan testlerde batarya kapasitesinden büyük bir kayba uğramadığı vurgulanıyor.

    Diyelim ki batarya bitti bataryayı değiştirmek mümkün servisler yeni nesil daha iyi bataryaları takıp yazılıma uyarlayabiliyor.
  • Geçenlerde yazmıştım. Diyelim ki bataryada 12. sene güç kaybı oldu. 28 adet pil var bataryanın içinde. Voltmetreyle ölçersin bunları, bir tanesi düşük voltaj verdi diyelim ve diğerleri sağlıklı, tanesi 160 lira falan, sipariş verirsin, değiştirirsin, devam edersin. Sıfır sıkıntı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahsettiğin haberi de okudum. haberde Avusturya-Viyana'da bir taksi 1.000.000 km ye ulaşmış. sorunsuz ve tamir görmeden. sadece bakımları yapılış. buraya kadar iyi. Ama ne kadar sürede? haberde bu süre 8 yıl olarak belirtiyor, Toyota da zaten bataryalara aracın ekonomik ömrü kadar (muhtemelen 10 yıl) ömür biçiyor. ancak haberde bataryaların kapasite kaybının olup olmadığı ile ilgili bir bilgi yok. burası önemli. aracın bataryalarının teknik ölçümleri yapılırsa daha iyi bir bilgi sahibi oluruz. yoksa 1 milyon km kullandım arabada bişey yok demekle; ben 60 yaşındayım çakı gibiyim demek arasında bir fark yok. ikisini de ölçmek lazım.
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Yapılmış testleri var internet elimizin altında yazmadan önce küçük bir araştırma yapmak zor olmasa gerek toyota hibrit meselesine yıllardır kafa patlatıyor diğer firmalara oranla bu konuda daha deneyimli bataryaları önemli bir kapasite kaybına uğramıyor biçtiği ömür süresince.Siz beğensenizde beğenmesenizde geleceğin otomobilleri bunlar olacak ford escortta olduğu gibi bunda da keskin bir dönüş yapmanız olası gibi gözüküyor.Bu batarya olayını neden bu kadar büyütüyorsunuz anlam vermiş değilim bataryası 8000 lira civarına değişiyormuş 10 yıl içerisinde herhangi bir benzinli ve dizel motoru da yaptırma ihtimalini ve (benzinli motor için geçerli olmasa da ) maliyetlerininde aşağı yukarı aynı olduğunu söylemek doğru olacaktır.

    www.consumerreports.org
    The 200,000-mile question: How does the Toyota Prius hold up?
    https://www.consumerreports.org/cro/news/2011/02/the-200-000-mile-question-how-does-the-toyota-prius-hold-up/index.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Yapılmış testleri var internet elimizin altında yazmadan önce küçük bir araştırma yapmak zor olmasa gerek toyota hibrit meselesine yıllardır kafa patlatıyor diğer firmalara oranla bu konuda daha deneyimli bataryaları önemli bir kapasite kaybına uğramıyor biçtiği ömür süresince.Siz beğensenizde beğenmesenizde geleceğin otomobilleri bunlar olacak ford escortta olduğu gibi bunda da keskin bir dönüş yapmanız olası gibi gözüküyor.Bu batarya olayını neden bu kadar büyütüyorsunuz anlam vermiş değilim bataryası 8000 lira civarına değişiyormuş 10 yıl içerisinde herhangi bir benzinli ve dizel motoru da yaptırma ihtimalini ve (benzinli motor için geçerli olmasa da ) maliyetlerininde aşağı yukarı aynı olduğunu söylemek doğru olacaktır.

    https://www.consumerreports.org/cro/news/2011/02/the-200-000-mile-question-how-does-the-toyota-prius-hold-up/index.htm
    toyota tamam hybrid bir şey yapmış. iyi güzel hoş. alanlar düşünsün ilerde. ben sadece işin teknik boyutunu ifade ettim. hepsi bu. alanın zaten parası var, ister bataryaları komple yeniler, isterse satar tam elektrikli alır. bataryalarla ilgili yanılma olasılığım olabilir, bunu zaman gösterecek. yanılırsam yanıldım derim, fikirlerim sabit değildir. yeni bilgilere, tecrübeye ve sosyo-ekonomik şartlara göre değişebilir. ah ah gönül ister ki yeni ford focus st ama napalım parasızlık işte ben yine escorta binmek zorundayım şimdilik.

    madem toyotanın veya başka firmaların internette yapılmış araç batarya ömür testleri var, grafik olarak paylaşırsanız seviniriz.




  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Teknik boyut diğer içten yanmalı motorlar içinde geçerli ömrü dolan dizel motorların milletin ocağına nasıl incir ağacı diktiğini unutmayınız aşağı yukarı 8000 liraları bulabiliyor sıfırlamak hibrit araçların mekanik olarak daha az sorun çıkartacağını ve bakım periyotlarının da daha uzun olduğunu hatırlatmak isterim paylaştığım örneğin yeterli olduğunu düşünüyorum yapılan testlerin ve tartışmaların içeriğine yabancı toyota forumlarından ulaşabilirsiniz.
  • Yanlışınız var ben geçen sene sordum toyota ya. 2018 yılında chr için muhtemel batarya değişim ücreti ne olur diye. Cevaben kdv dahil 9640 TL olur demişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deliyurek569 -- 12 Şubat 2020; 10:35:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deliyurek569 D kullanıcısına yanıt
    Kesin rakam belirtmemişim dikkatinizi çekerse aşağı yukarı 8000 lira civarını bulur demişim bu ücrette anlık dolar kuruna göre sürekli değişebilir.
  • Guzel Hybrıdler ama en azından devlet Hybrıdlerı tasvık acısından MTV yı dusurme yoluna gıtseydı keske hem daha cok satıs olurdu, hemde kullanıcıları daha az vewrgı oderdı maleseff ozelııklen son ıkı yada 3 yıldır MTV vergılerı bayagı bır artıs oldu
  • Abd hibride teşviği kaldırdı bile. Artık tam elektrikliye dönüş var. Hibrid eskidi ve amerikalı arkadaşlarım astarından pahalıya geliyor diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kator K kullanıcısına yanıt

    Sayın hocam fiyatla 100 bin liralardayken araç alımına karşıymışsınız. Şuan ki düşünceniz nedir ? b hb araçlar 500 bin tl , b suv'ler 700 bin tl oldu.

  • torquehp kullanıcısına yanıt
    Oda çok üzgün hiç deşme yarayı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.