Şimdi Ara

Corolla Hybrid alsam.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
76
Cevap
2
Favori
18.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hybridlerin mtvsine otvde oldugu gibi duzenleme gelecegini dusunuyorum. Toyota ciddi lobi yapiyor bunun icin. Bu gerceklestiginde iyice mantikli olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omrydn05

    Balata da baya ağır bakımmış. Hibrit olunca silecek de daha az aşınıyor diyorlar.
    Okuldaki en komik çocuk sensin heralde. Evet balata disk değişimleri maliyetli olabiliyor fakat benim sözünü ettiğim daha yüksek km de aşınan marş motoru alternatör, v kayışı gibi parçalar. Araban olunca bunların para ettiğini anlarsın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8 hbrid motor koymamış, 1.6 motor yazıyor ben mi yanlış baktım acaba ? 1.8 ise zaten vergiden dolayı zor
  • Aklı olan hybrit kullanır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı arkadaşlar toyotanın ilk kez hibrit araç yaptığını sanıyor adamlar bu işe yıllardır arge ayırıyor 90 yıllardan beri.1.000.000 km devirmiş prius araçlar var takside çalışan hibritin gelişmiş versiyonlarını ülkemize getiseler daha iyi olur param olsa hibrit ilk seçeneğim olurdu.
  • Muhasebeye Gelecek benzin zamları ve vergi artışları güncellemesi ekleyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egea al 1.4 ustune kalan paraylada 15 yil benzin fiyatini cikartirsin hemde elinde paran kalir . Yetmedi tup taktir o sekilde bin. 70 liraya egea alsan geri 70 lira sana kalir vadelide aylik benzin fiyati cikar , hem yerli parcasi ucuz bakimi ucuz olur mtv derdi olmaz . Ama insanlara anlatamazsin gidip hibrit alir 140 liraya birde 3000 tl vergi oder ondan sonra 4 litre yakiyor diye ortalikta gezer :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ruhsuz bir araç alacağıma dizel alıp gücün keyfine variririm, 136bg benzinli versiyonu bile daha performanslı olmasi şaka gibi, Hyundai ioniq varken alinmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu forum adamı deli eder :) 1.4 egea ile hybrid son teknoloji çıkan corolla'yı filan karşılaştırıyorlar nasıl bu kadar bozuldunuz anlamak güç...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • La hibrit olupta uzaya mi cikariyor sanki bende bunu anlamiyorum sanki suyla calisiyor oda benzin yiyor sonucta uzun yilda hibritin bir avantaji yok 100 km hizdan sonra . Normal benzinli motor calisiyor o hizin ustunde . Aradaki fark 70 bin lira az para degil yilda 5 bin yakit parasi versen 14 yillik yakit paran arti mtv den 2000 lira gol yiyorsun onuda dahil edersen 20 yilda anca amorti ediyor . Hibrit avantaj degil su anda fayda ve yarar bakiminda . Kerizligin luzumu yok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt_tkmk

    Egea al 1.4 ustune kalan paraylada 15 yil benzin fiyatini cikartirsin hemde elinde paran kalir . Yetmedi tup taktir o sekilde bin. 70 liraya egea alsan geri 70 lira sana kalir vadelide aylik benzin fiyati cikar , hem yerli parcasi ucuz bakimi ucuz olur mtv derdi olmaz . Ama insanlara anlatamazsin gidip hibrit alir 140 liraya birde 3000 tl vergi oder ondan sonra 4 litre yakiyor diye ortalikta gezer :)
    dediğin çok mantıklı da.. Allah var o corollaya fazladan verilen 70 bin ile elde edilen bir çok şey var, belki bu üstünlükler 70 edecek şeyler değil ama insanı egeadan soğutabilecek şeyler.
  • Aradaki 70 bin lira asgari ucretlinin 10 yilda biriktirwbilecegi bir para . 70 bini bankaya atsan 1250 lira temiz aylik para gelir ayda 1000 liralik benzin yakacak hali yok heralde arabanin cebine bile para kalir . Ama anlatamazsin insana corollayi cok buyutuyor bizim halkimiz sanki uzaydan gelme alti ustu araba zaten hibritin cok avantaji yok mtv ve fiyata vurunca .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık bir yıldır auris hibrit kullanıyorum. Uzun yolda hiç bir avantajı yok düşüncesi yanlış. 70 km üzerinde karma yakıt tüketiyor. 120 km hızla gitsenizde elektrik motoru benzin sarfiyatını düşürüyor. Yazın İzmir-Hatay arasında normal hızla 4.2 lt ortalamam oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araclarin asil amaci emisyon degerlerini dusurmek herkes kafayi hızla bozmuş artık otobanlarda 120 yi geçemiyoruz bile millet karburatorlu araca biniyor hala onlar çatır çatır gidiyorda bu mu gitmeyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısın, Ancak kimse lanse edildiği gibi karbon emisyonunu zevkine dusurmuyor. Devlet desteği alıyor Işletme maliyetleri düşüyor.

    Bizdeki gibi "aa sen cevrecisin al sana 1500TL/yil fazla vergi" denmiyor...
    50.000TL fark olan kaskosu da bir 500TL/yil farkli oluyor...

    Yilda 2000TL etti mi ? Bizdeki teşvik 1.8'den 1.6 vergisi almak satin alırken sadece...

    Sen kafayı hizla keyifle bozmamis Herhangi bir gelişmiş ulkeye git, çevreci olacaksin ama daha zayif arabalar icin yilda 2000birim fazla odeyeceksin o paraya diye bir sor, bakalım ne derler sana...

    Olay çevrecilik ise illa alirim kia niro ya da ioniq bakarim keyfime... Daha çevreci olacaksam Clio'nun Z.E. full elektrikli versiyonu vardi, ya da i3 alirim. Onlar ile yaşamayı da öğrenirim.

    Ama emin olun, halk'a yapilan devlet teşvikleri emisyona dayali vergi sistemi olmasaydi kimse bakmazdı bunların yüzüne...

    Bizde ise motor hacmine ve beygire dayali vergilendirme var, hiz olayi kişiye özel değil kısacası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Şubat 2019; 8:15:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam kullanim amaciniza cok bagli tasarruf durumu. Sehir ici ise tasarruf artacaktir. Sehirdisinda azalacaktir hatta yok olacaktir.
    Ortalam tuketim katalog verisi gibi olsa 5.5 e 3.5.
    yani 100 km de 2 litre tasarruf. 6.5 liradan 100km de 13 lira. Yilda 15 bin kmde 1950 TL tasarruf benzinliye gore. MTV farkini dusunce gordugunuz gibi cok buyuk bir tasarruf kalmiyor. Bu araca bastan benzinli versiyona gore 25-30 bin TL fazla para odeyeceksiniz.

    Ikinci el soru isareti, batarya bakim vs. arastirilmasi lazim.

    MTV farki olmasa fena degil ama MTV farki ve bilinmezlikler benzinli versiyonu daha mantikli yapiyor sanki.
  • he kardeş he sen al inanılmaz yakıttan tasarruf edersin
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Aynısını "kaka" dizellerde de yakalayabiliyorsunuz. Günlük ortalama hiziniz 20KM civarında ise HYbrid mantikli ama onunda yukarıda yazdığım gibi Toyota disinda bir sürü çözümü var...

    Benim günlük ortalama hizim 20lerde olsa (ben günlük toplam maks3-3.5 saat trafikte ) kalabiliyorum, fazlasi günlük çalışma veririmimi dusurur. Bu da bana 60-70km eder gider ikinciel i3 alirim ya da kia niro alirim....

    Hani Benzin alip LPG takmak işini yazmıyorum bile...

    Peki trafiğe bağlı günde 32km/h ve uzeri ortalama hiza sahipsem, o zaman dizel alırım. Trafik azaldıkça diselin avantaji da konforu da artıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Haklısın, Ancak kimse lanse edildiği gibi karbon emisyonunu zevkine dusurmuyor. Devlet desteği alıyor Işletme maliyetleri düşüyor.

    Bizdeki gibi "aa sen cevrecisin al sana 1500TL/yil fazla vergi" denmiyor...
    50.000TL fark olan kaskosu da bir 500TL/yil farkli oluyor...

    Yilda 2000TL etti mi ? Bizdeki teşvik 1.8'den 1.6 vergisi almak satin alırken sadece...

    Sen kafayı hizla keyifle bozmamis Herhangi bir gelişmiş ulkeye git, çevreci olacaksin ama daha zayif arabalar icin yilda 2000birim fazla odeyeceksin o paraya diye bir sor, bakalım ne derler sana...

    Olay çevrecilik ise illa alirim kia niro ya da ioniq bakarim keyfime... Daha çevreci olacaksam Clio'nun Z.E. full elektrikli versiyonu vardi, ya da i3 alirim. Onlar ile yaşamayı da öğrenirim.

    Ama emin olun, halk'a yapilan devlet teşvikleri emisyona dayali vergi sistemi olmasaydi kimse bakmazdı bunların yüzüne...

    Bizde ise motor hacmine ve beygire dayali vergilendirme var, hiz olayi kişiye özel değil kısacası...
    Dünya bizim ülkemizden ibaret değil bir çok devlet dünyada ki kötü gidişin farkında çevreyi korumak amacıyla dizel motorlu otomobilleri yavaş yavaş kaldırmaya başladılar firma bazında ise bu işin öncüsü toyota oldu avrupada araçlarda doğalgaz kullanımı içinde teşvik var çünkü onunda karbon izi düşük fabrika çıkışlı olarak doğalgazlı araç üretiyor adamlar bu işler bizde ters işliyor gelelim fiyat bazında verdiğiniz örneklere 2000 birim daha fazla ödeyeceksin ne derler demişsiniz avrupa da benzinli araçlar dizel araçlara oranla daha pahalı ve benzinli araçlar daha çok tercih edilir hale gelmiş durumda buyrun kanıtları.

    1.https://tr.motor1.com/news/182087/avrupada-benzinli-satislari-dizeli-gecti/

    2.https://www.haberler.com/avrupa-da-dizel-arac-kullanimi-10-yilin-en-dusuk-10554469-haberi/

    3.

    Kia niro ve ioniq gibi modellerle daha bu işin başında toyotanın oturmuş ve kalitesini kanıtlamış bir alt yapısı var 90'lı yıllardan beri hibrit için kafa patlatıyor adamlar kia ne zamandan beri bu işle meşgul ? Renault zoe demişsiniz ülkemizde ki şarj istasyonu ne kadar yaygın çoğu petrol firmasının işine gelmiyor bu istasyonları kurmak hibrit için değil ama tam elektrikli için daha zaman var ülkemiz için.

    Vergilendirme sisteminin değişmesi için bazı şeylere gerek var onuda burada açıklayarak olayı siyasete bağlamak istemiyorum.




  • MTV bu kadar yüksek olmasa istanbul gibi yoğun yerlerde şehiriçi ağırlıklı kullananlar için mantıklı araç fakat şu anki rakamlarla daha zamanı var. Az kullanan için zaten hybride gerek yok, çok kullanan da lpg veya dizele yöneliyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.