Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
600.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fren hidroligi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracıma yenş LPG taktırdım. LPG sonrası gün yolda giderken araç teklemeye stop etmeye başladı. Gazdandır dedim benzine aldım biraz o şekilde idare etttim sonraki gün LPG taktırdığım yere götürdüm. LPG sonrası suyuna bakmanız lazımdı bakmadınız mı su kalmamış dediler. Su ekledi bir müddet çalışınca su kapağın etrafından atmaya başlayında kapağı değiştirelim deyip orjinal kapak taktılar. Bir kaç gün ses çıkmadı problem yapaladı veya biz aracı zorlamadık. Bir kaç gün sonra araç biraz gittikten sonra fokur fokur bidondan ses geliyor durunca kapağın etrafından antfirizli su akıyor. Kapağı biraz daha sıktım ama geçen sabah 5 km yol gittik durduktan sonra yine kapaktan akmaya başladığını fark ettim. Biz kapağı mi sıkamiyoruz veya başka bir sıkıntı mı var. Bidon fokur fokur kaynaması doğal mıdır. Her araçta bu şekilde mıdır. Yoksa hararet mi yapıyor. Hareret göstergesi veya lambası yanmıyor yani hareret belirtisi yok. Veya ibre çalışmıyor olabilir mi?Başka bir ustaya gittim susuz kalmış bilmem ne contası yanmış ondan hararet yapıyor olabilir motorun yarsı inecek 1000 -1500 civarı bir masraftan bahsettiler. İşin garibi hareret lambası yanmamakta veya ibre oynamamakta. Ama fokur fokur bidonda su kaynıyor. Radyatör fanı çalışmıyor olabilir mi? Klimayı açınca o fan çalışmaya başlıyor kapatınca fan da kapanıyor. Bununla bağlantılı mıdır? Biraz uzun yazdım ama conta yakmış mıdır? Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @sL@N

    Aracıma yenş LPG taktırdım. LPG sonrası gün yolda giderken araç teklemeye stop etmeye başladı. Gazdandır dedim benzine aldım biraz o şekilde idare etttim sonraki gün LPG taktırdığım yere götürdüm. LPG sonrası suyuna bakmanız lazımdı bakmadınız mı su kalmamış dediler. Su ekledi bir müddet çalışınca su kapağın etrafından atmaya başlayında kapağı değiştirelim deyip orjinal kapak taktılar. Bir kaç gün ses çıkmadı problem yapaladı veya biz aracı zorlamadık. Bir kaç gün sonra araç biraz gittikten sonra fokur fokur bidondan ses geliyor durunca kapağın etrafından antfirizli su akıyor. Kapağı biraz daha sıktım ama geçen sabah 5 km yol gittik durduktan sonra yine kapaktan akmaya başladığını fark ettim. Biz kapağı mi sıkamiyoruz veya başka bir sıkıntı mı var. Bidon fokur fokur kaynaması doğal mıdır. Her araçta bu şekilde mıdır. Yoksa hararet mi yapıyor. Hareret göstergesi veya lambası yanmıyor yani hareret belirtisi yok. Veya ibre çalışmıyor olabilir mi?Başka bir ustaya gittim susuz kalmış bilmem ne contası yanmış ondan hararet yapıyor olabilir motorun yarsı inecek 1000 -1500 civarı bir masraftan bahsettiler. İşin garibi hareret lambası yanmamakta veya ibre oynamamakta. Ama fokur fokur bidonda su kaynıyor. Radyatör fanı çalışmıyor olabilir mi? Klimayı açınca o fan çalışmaya başlıyor kapatınca fan da kapanıyor. Bununla bağlantılı mıdır? Biraz uzun yazdım ama conta yakmış mıdır? Teşekkürler

    conta kolay kolay yanmaz araba susuz kalırsa hararet tavan gezersen yanar.lpgden once boyle bır sorun yok lpgden sonra olmus lpgyı duzgun baglamamıslar hangı hanzolarsa gotur adam gıbı yapsınlar.klıma tusuna basınca klıma radyatorundekı fan calısır.




  • Arkadaşlar bende 2006 tdci focus var. Forumdaki yazıları inceledim de benim sıkıntım çok farklı.aracımda herşey normal yağda su yok suda yağ yok egsozdan beyaz duman yok,hararet yapmıyor oda normal çekişi çok iyi motor normal,ama motor sürekli su eksiltio,heryerini inceledim biyerinde kaçak vs yok,deli edecek beni sürekli su eksiltio ustaya gittim devirdaimi deyiştirdi bi süre eksiltmedi sonra yine başladı eksiltmeye.bi ustaya daha götürdüm conta yanık dedi ama contanın yanık olduğuna dair hiçbi belirti yok yardımcı olabilecek biri varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracımın sorunu motor suyu azalması:2006 focus tdci.aracım sürekli su eksiltiyor,herşey normal bakımları tam ama hiç su eksiltmeyen aracım su eksiltmeye başladı,hararet normal ne yağda su ne suda yağ var ne ekzozdan beyaz duman atıyor ne hararet yapıyor çekişi güzel,hortumlarda faşan kaçak yok termostat sağlam ustaya götürdüm devirdaimi deyişti ama sorun çözülmedi.başka bi ustaya götürdüm conta yanık dedi konuyla ilgili profosyonel ustaya ihtiyacım var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Conta yanması ile ilgili hiç bir ibare yoktu. Genleşme bidonundan fokur dokur su atınca ben hareret yaptığını sanıyordum meğer kapak bozukmuş. Ümraniye sanayide gidip 50 TL ye aldığım kapak opel kapağıymış adam bize chevrolet kapağı diye vermiş. Uymayınca etrafında su atmaya devam etmiş. Maslak sanayiden Orjinal kapak aldım hem de 15 TL ye akma sorunu kesildi. Kapak bozuk olunca fokurdayıp etrafından atıyormuş. Ümraniyedeki aldığım kapağı da götürüp iade ettim paramı aldım. Adam kırk tane lagaluga etti. Hem suçlu hem güçlü. vay efendim bu ona uyumluymuş.
  • Kapağıda baktı usta motor sıcakken açtı suyu geri kustu bi kısmını bu normal değil dedi bana conta yanık dedi,ne alakası olabilir motor 90 derece sıcakken hangi arabanın genleşme kabı kapağını açarsanız açın su geri basmazmı?zaten kapağın üstündeki etikette bile yazıyo sıcakken açmayın diye,21 psi basınç olur yazıyo,benmi yanlış biliyorum usta mı bişe bilmiyor ben şaşırdım artık ya,bugün gidip kapağıda deyiştircem bakalım durumda bi deyişiklik olacakmı tekrar burdan fönüş yapacam teşekkürler şimdilik,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genleşme kabı kapağını da deyiştirdim 20 km Yol yaptım yine eksiltmiş başka bi sıkıntı var,eminimki biyerden ya buhar olarak atıo yada sızdırıo çözemedim sorunu,ama ustalar bi bok bilmiyor orası kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğutma suyunuzun kapalı sistemden kaçacağı iki şekil var; ya içeri, ya dışarı.

    yani ya motor içine gidip eksilecek, ya dışarıya sızacak. içeriye kaçış yok diyorsanız o halde gideceği tek yer dışarısı... yani bir yerden sistem dışına sızıyor demektir. göremediğiniz hortum eklerinde olabilir.

    bazen hortumlarda ya da ek yerlerinde meydana gelen kılcal çatlaklar oluşur. bunlar soğutma suyu soğukken yani basıncı düşükken hortumun sıkı yapısından dolayı suyu içeride tutarlar. ancak motor ısınıp su genleştikçe ve tabii basıncı arttıkça açılmaya ve suyu sızdırmaya başlarlar. ordan çıkan su da motorun sıcak bölgelerine denk geldiği için yere damlamadan buharlaşır ve siz gözle kontrol ettiğinizde ıslaklık göremezsiniz.

    böyle durumlarda en güzel kontrol hortum üstünde ve ek yerlerinde renkli olan antifirizden lekeler aramaktır. biraz zor ve meşakkatli bir iştir. ama iyi kontrol etmek gerekir...




  • Haklısınız tabi de içeri gitse yağa karışmasılazım öyle bi durum yok,suyu ölçtürdüm yağ çıkmadı,40 km yol yaptığımda yaklaşık 1.5 litre su ekliyorum o derece su eksiltio,radyatörden olabilirmi diye düşünüyorum çünkü radyatörüm yan sanayi,radyatör deyişene kadar hiç su eksiltmiyodu aracım,heryerini inceledim bi kaçak denk gelmedim muhtemelen dediğiniz gibi buhar olarak atıp motor sıcaklığıyla kuruyo gibi geldi banada,çatlak tıkayıcı toz atmayı düşünüyorum başka çare kalmadı,sizce bu çatlak giderici mazemeler motora herhangi bi olumsuz zararı olurmu bilginiz varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @sL@N

    Conta yanması ile ilgili hiç bir ibare yoktu. Genleşme bidonundan fokur dokur su atınca ben hareret yaptığını sanıyordum meğer kapak bozukmuş. Ümraniye sanayide gidip 50 TL ye aldığım kapak opel kapağıymış adam bize chevrolet kapağı diye vermiş. Uymayınca etrafında su atmaya devam etmiş. Maslak sanayiden Orjinal kapak aldım hem de 15 TL ye akma sorunu kesildi. Kapak bozuk olunca fokurdayıp etrafından atıyormuş. Ümraniyedeki aldığım kapağı da götürüp iade ettim paramı aldım. Adam kırk tane lagaluga etti. Hem suçlu hem güçlü. vay efendim bu ona uyumluymuş.

    dostum sorunu cozmene sevındım ama benım anlamadıgım saglam kapak sıkıntı yokken lpg baglanınca kapak bırden bozuluverıyor kapakla lpgnın alakası yok zaten olcagı varmıs herhalde
  • Abilerim kardeslerim kusura bakmayin konu acamadim burdan yaziyorum 1992 model Renault toros 1.4 motor lpg li arac sicak veya soguk motor fark etmiyor istop edip calistirinca 10 saniye kadar beyaz duman atip kesiliyor yag eksiktme du eksiktme yok sebebi nedir yardimci olursaniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm arkadaşlar bugün aklıma takılan bir soru var 99 model 1.6 sx mareamvar ve eksu deposununyeni taktığım halde içi yine görünmüyor birde havanın soğumasından sonra beyaz buhar ve su gelmekte gaz verince dahada çok çıkıyo duman ama aracın gidişinde çekişinde bir sorunyok bir tamirci devirdaim hiç deyişmemiş deyişmesi gerekiyo demişti sizce sorun ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kış aylarında sıcak eksoz dumanı, soğuk olan dış havaya çıkınca havanın içindeki nem, buhar olarak yani beyaz duman olarak görünür, fabrika bacalarından çıkan su buharı dumanı gibi... aynı şekilde bu buharın bir kaç su damlası haline gelmesi de normaldir. yazın sıcak havada aynı şekilde beyaz duman çıkarsa bu sorundur, motorun suyunun yanarak buhar olarak çıktığını gösterir ama kış aylarında yuarıda bahsettiğim olaydan dolayı conta yanığı olup olmadığını eksozdaki beyaz duman ile anlamak güçtür...

    ek su deposunun kirlenmesi de conta yanması sonucu su ile yağın karışmasından olabileceği gibi eskimiş olan diğer elemanlarda zamanla birikmiş kir, pas ve tortudan da oluşabilir. dolayısıyla bu iki kriter yani eksoz dumanı ve genleşme kabı kiri ile conta yanığına hükmetmek doğru olmayacaktır. fakat aynı şekilde sizin "çekişinde sorun yok" demenizle de contanın sağlam olduğuna hükmedilemez. çünkü, conta yanığının ,lk dönemlerinde yani ilerlememiş bir hasar durumunda çekişte anlaşılır bir değişim olmayabilir. çünkü hasar yenidir ya da su ile yağ kanalları arasında oluşmuştur, yağ ile suyu karıştırır ama silindir kompresyonlarını hala tutuyordur, dolayısıyla çekiş belirgin ölçüde değişmez.


    velhasılı, sorunlar tek başına contanın hasar aldığını göstermeyeceği gibi, hasarsız olduğunu da göstermez. şüphe duyyulması durumunda belirtiler tek başına değil, komple değerlendirilip teşhis ona göre koyulmalıdır.

    sizin de buna dair şüpheleriniz varsa, yağ, su, kompresyon oranları, bujilerin durumu, genleşme kabı su seviyesindeki artma/azalma gibi birden çok konu bir arada değerlendirilmelidir.


    devirdaim değişimine gelince; şimdiye kadar hiç değişmemiş olması zaten büyük bir hata. normal şartlarda her triger değişiminde devirdaim pompasını da değiştirmek gerekir ama bizim ülkemizde malum usta geçinen çok olduğu için, siz değişimini söyleseniz bile onlar "abi su kaçırmıyor, ses de yapmıyor, değişmeye gerek yok" diye akıllarınca size bakım maliyetinden kar ettirirler.

    oysa o pompa çalıştıkça zaman içinde kurum ve pas kaplar ve zamanla dışarıdaki kayış dışta kalan pali tam devirde çevirmesine rağmen, içeride kalan ve suyu çevirecek olan paller, aynı devirde dönmemeye, dolayısıyla devir düşüşü yaşamaya ve suyu da haliyle gerektiği gibi çevirememeye başlarlar. sırf bu nedenle, devirdaim pompasının da dışarıdan bakıldığında sağlam gözükse bile belli periyotlarla değiştirilmesi gerekir. tıpkı radyatörün şişletilip kullanılmaya devam etmemesi yenisiyle değiştirilmesi gerektiği gibi... tıpkı yıpranan fren disklerinin tornalanmaması, yenisiyle değiştirilmesi gerektiği gibi...

    şu unutulmamalıdır ki, zamanında yapılmayan ve "idare eder" ya da "gittiği yere kadar gitsin" diyerek ertelenen her parça değişimi ilerleyen zamanlarda daha büyük maliyetlerle geri dönecektir kullanıcıya...




  • 94 broadway 3-4 gündür sabahları hararet ibresi aralıklarla sürekli çıkıp iniyor dönüş hortumları soguk, hararet müşürü sağlam aracın hergün havasını almak zorunda kalıyoruz su kesilmesi yok havayı alınca araç normale dönüyor. Acaba contamı yakmış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğutma sistemi kapalı devre bir sistemdir. yani durduk yere hava yapmaz ve hava yapmasını gerektiren durumlar çok azdır. bunlardan birisi silindir kapak contası tahribatıdır. kapak contası, silindirler ile soğutma suyu kanalları arasından tahrip olursa, silindirlerde sıkıştırma sonucu oluşan basıncın etkisiyle silindir kompresyonu soğutma suyu kanalına kaçar ve sisteme hava basar.

    başka lokal bir iki sebep daha da hava yaptırabilir sisteme ama diğer sebeplerde, hava yaptıktan sonra bir defa havası alınırsa kolay kolay tekrar etmemesi gerekir. oysa siz anladığım kadarıyla çok sık hava almak zorunda kalıyorsunuz ve durum sürekli tekrarlıyor. bu durumda, havası alınmasına rağmen sürekli hava yapmaya devam etmesi durumu, conta tahribatının tipik bir sonucudur.

    büyük olasılıkla bir conta probleminiz var...
  • herkese merhaba, 97 model renault broadway var, 2 gün önce çok kısa mesafe içinde hararet ibresi sona vurdu, eve geldim bi baktım motorun ordan hafif duman ve su sızıyordu. suyu vardı. 2 gün işim olduğu için hiç bakamadım sonra baktım arabanın suyu tamamen bitmiş biraz su koydum ustaya gittim su ve antifiriz koyduk ama radyatörün ordaki kapaktan su fışkırmaya başladı araba çalışırken usta conta yakmıştır dedi motorun o kısımlarda su kaçağı var dedi siz ne dersiniz 600 liraya kadar masraf var diyorlar ?
  • Yazları arabanın suyunu eksik etme hararet önemli bir gösterge
  • 2001 Corsa c araç sahibiyim. Son 25 gündür aracım kayda değer su kaybetmeye başladı. 2 servise götürdüm ikisi de kaçak bulamadı. Araç da Zavoli Cangaz sistem mevcut. En son bugün servis lpg regülatörünü değiştirdi. Su kaybı yine devam ediyor.

    Şu ana kadar araç çekişden düşmedi, tekleme yapmıyor,hararet yok, fan gerekli ısıya gelince devreye giriyor anlayacağınız motor saat gibi çalışıyor, yağ da eksilme yok, viskozitesinde bir bozulma yok.

    yarın silindir kapak contası yanıklığı olasılığına karşı kimyasal test yapılacak. Araç gizli hararet yapmış olabilir diyorlar. Bakalım ne çıkacak. :)
  • Arkadaşlar merhaba,

    Bir hafta önce ikinci el bir araç aldım. Aracı alırken motor kaputunu açıp baktığımda motorun biraz yağlı olduğunu yerde kucuk iki damla motor yagi damladigini gordum. Bunun uzerine saticiya sordugumda bana şurda bir müşir var onu degistirdim. Birdaha akmayacak dedi. Hermesi kendimiz gibi bildigimizden inandim arkadasa. Motor yag koyma yerine ve yag cubugunun oldugu delige baktim duman atma yoktu. Arac rolantide kendini kasmiyordu gayet sakindi. Pek de curuk carigi yoktu. Eksozu komple, lpg nin tupunu falan yeni sifirlamis akuyu yeni almis falan. Araci aldim eskisehirden bursaya geldim o gun. Aksam geldigimde park yerinde biraz dinlenirken aracin radyator su girisinde suyun yarilanmis oldugunu gordum. Zorlayarak actim ve su ekledim.

    Ertesi gun motora onden bakarken yerde iki tarafta biri kucuk biri biraz daha buyuk yag damlaciklari vardi. Birsonraki gun motoru calistirdigimda rolantide, eksoza baktim birkac damla su geldi buhar degilde damla halinde.

    Motor olarak ilk calistirmada biraz isitmak gerekiyor ayagi gazdan cekince istop ediyor. Arac lpg li. Gecen sildim biraz gene hafiften yag gelmis.

    Aracin devirdaim suyu da azaliyor. Her yola cikmadan once biraz ekliyorum be ekledigim kutu les gibi olmus sararmis ve eklerken suyun icinde birsuru pislik gezdigini anlaiyorum.

    Aracin hararet hosterge ilkten sifirla basliyor ve zamanla ortaya geciyor o arada sabit kaliyor cok sukur. Araci biraktigimda fark ediyorum iki uc dakka fan calisiyor ve duruyor.

    Sizden okudugum kadariyla motor ust kapak conta zamanla bitmis yahut motoru hararet yaptilar ve conta falan yandi.



    Ne tavsiye edersiniz arkadaslar arac lada samara pek pahali da degil hem kendisi hem parcalari

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.