Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
197
Cevap
17
Favori
600.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bilgilendirici cevaplar elinize sağlık. uzaktan okuyoruz, üye olayım dedim. konuyu hortlatmış olacağım biraz ama.
  • Araç yağ eksiltmiyo suya da yağa da karışma yok ve fan açıyo arkadaşlar egzoz manifold contası olabilirmi onun arabaya etkileri nelerdir kaputtan duman çıkışı onunla alakalı diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatacam.

    Cumleten Selamünaleyküm
    Bugun on binlik bakim icin sanayiye gittim yag ve filtleri parcacidan 90 liraya aldim usta iscilik 15 istedi ben 20 verdim daha sonra yarim kontakta yag lambasının yanmadigini gordu elektrikçiye yönlendirdi gosterge paneli sokuldu tamir oldu 50 lira o tuttu ampul patlak degilmis ve asil konuya geliyim lpg. filtresinide değiştirigim dedim lpgci program atti filtreyi degistirdi 40 lira ve motorda gaz kacagi varmi diye kontrol ettiginde manifoltdan kacak oldugunu söyledi baglanti hortumu ise yap dedim o sekilde lpg bağlantısı ile alakali degil dedi egzost çıkışına doğru dedi yag değişimi yaptigim ustaya gittim böyle böyle dedim manifolt sokukecek conta bile kontrol edikecek dedi yanik bile olabilir dedi anlayacaginiz insallah sorun buyuk degildir ve aracimda yag yakma yok cekisi on numara conta yanik olabilir mi degerli yorumlarinizi bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç hararet yapar, su eksiltir diye biliyorum. Ama hangi contanın yandığına görede değişebilir.
  • Adam konuyu 2009 da açmış mıhtemelen o araç 3-4 el daha değişmiştir :)
  • Caner, exacaliburr bana cevap veriyo sag olsun sen neden bahsediyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Dostlar,
    Genleşme kabında, soğutma suyuna giren yağ; yuvarlak yağ taneleri şeklinde, kabın kapağını açtığımızda gözle görülür mü?
    Yoksa, antifreeze' in varlığı bu oluşumu gizler mi?

    arabanın avansı fazla biraz düşüttür
  • HARARET conta yakma konusu...Bu araçta Conta Yakma varmı yokmu anlamanın en Basit ve Etkili yolu, Motor yüksek devirlerde yolda en az 30 dakka veya 1 saat arası gibi bir zaman yolda yüksek devirle Sıkıştırılır...Aracı limitlerine zorlayarak adeta yolda Canına okursun...ARAÇTA HARARET ANLAMINDA HERHANGİ BİR SORUN ARIZA VARSA HEMEN MEYDANA ÇIKACAKTIR...Motor kaputunu açıp Motor suyu kapağına bakılır hatta kulağını yaklaştırarak HAVA veya SU kaçağı sesi kontrol edilir...Herşey normalse bu araçta HARARET sorunu yoktur...Hava ve Su kaçırıyor veya Fışkırtıyor suyu Kaynatıyorsa, O araca yaklaşılmaz.

    CONTA YAKMIŞ ARAÇTA NE OLUR, Bizzat yaşadım...Önce HARARET yükseliyor...Araç stop et diye uyarı veriyor...Bu şekilde en fazla 1 kilometre gitmeden tekrar HARARET yükseliyor...Bazen aklı tutuyor kendiliğinden düzeliyor 10-20 kilometre kadarda gittiği oluyor...Motor arıza lambasını yaktırıyor...Yağda herhangi karışım görmedim ama yapan usta yağda gitmiş demişti ve yeni yağ ekledi...Eğer conta yakmış araca mecbur kal8p ısrarla gitmeye çalışırsanda belli bir zaman sonunda aracın motorunu tamamen kitliyor ve tamir edilinceye kadarda bir daha aracı çalıştıramıyorsun...BUNLARI BİZZAT YOLLARDA YAŞADIM PER PERİŞAN OLDUK...CONTA YAKAN BİR ARAÇ BİR DAHA ESKİ SAĞLIĞINA ASLA KAVUŞAMIYORMUŞ, BUNUDA USTSLAR SÖYLEDİ VE BU ARACI SAT KURTUL YOKSA SENİ HER ZAMAN HARARET SORUNUYLA MEŞGUL EDER PERİŞAN EDER DEMİŞTİ...Ayrıca Conta Yakmış araç Yüksek Devirlerde kullanılmayı sevmezmiş dedi Usta...Yüksek Devirli kullanımda Motordaki basınç arttığı için buda Conta Yakmasına sebep oluyormuş...USTA DEDİKİ, EĞER BU ARACA BİNECEKSENDE MOTORU SIKIŞTIRMA YÜKSEK DEVİRLİ KULLANMA BELKİ BU ŞEKİLDE HARARET YAPMAYADABİLİR BUDA ŞANSA KALIYOR...Ben şimdi Contayı yapıyorum ama bu işin Garantisi veremem yani gene yapabilir demişti...BENDE ARACI YAPTIRIP SATTIM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 13 Temmuz 2015; 4:43:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Conta Yakan bir araca yaklaşma çünkü bu sorunu TEKRARLAYACAK ve bundan asla kaçış yok...Motorun içindeki parçalar Conta Yaktığında zarar görüp EĞİLİP BÜĞÜLÜYORMUŞ bu parçaları değiştirmekte 7-8-10 milyara kadar çıkabiliyormuş ve Garanti verilerekte yapılmıyormuş...YANİ AYNI SORUNU İLERDE TEKRARLAMA RİSKİ ÇOK YÜKSEKMİŞ.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conta Yakan bir aracın Motor suyu her 50-100 kilometrede yaklaşık olarak 5-6-7 litre kadar SU KAYBI yaşıyordu...Bizzat tekrar tekrar su doldurup yola çıkıyordum...Yolda motoru ne kadar SIKIŞTIRIRDA yüksek devirli kullanırsan bu SU EKSİLTME bi o kadar Artıyordu.

    Bazen sağa çekip motor kaputunu açıyordumki oda ne Motorun her yeri Sırıl Sıklam ıslak sanki yağmur yağmış gibiydi...Ve inanılmaz derecede HAVA ve SU Fışkırtıyordu motor su kabından.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conta Yakan araç yapılsa tamir görse dahi DİKİŞ tutmuyor, NEDEN Mİ çünkü ben bu 2011 model aracın tam 7. Yedinci sahibi olduğumu öğrendiğimde şok olmuştum...DEMEKKİ HER DAİM BU HARARET SORUNU TEKRAR ETTİKİ BU KADAR KISA ZAMANDA MODELİ YÜKSEK BU ARAÇ BİRÇOK EL DEĞİŞTİRDİ.

    Yüksek Devir kullan motoru iyice yolda SIKIŞTIR bu hemen meydana çıkıyor...Tek sevindirici gelişmede bu ne yazıkki : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 13 Temmuz 2015; 5:00:41 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce bir-iki düzeltme yapayım dedim, sonra baktım o kadar saçmalamışsınız ki düzeltilecek bir tarafı kalmamış, ben de olduğu gibi bıraktım...


    Siz bunu yazdıklarınıza inanarak Yazmış olabilirsiniz ama ne olur Başkalarını inandırmak için bu kadar ısrarcı olmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Önce bir-iki düzeltme yapayım dedim, sonra baktım o kadar saçmalamışsınız ki düzeltilecek bir tarafı kalmamış, ben de olduğu gibi bıraktım...


    Siz bunu yazdıklarınıza inanarak Yazmış olabilirsiniz ama ne olur Başkalarını inandırmak için bu kadar ısrarcı olmayın.



    O zaman şunu Açıklarmısınız bana, Daha 2011model olan Boyası-Kazası-Değişeni dahi olmayan Peugeot 407 1.6 Dizel araç 2011 Trafiğe çıkış tarihinden bu yana Conta Yakma sorunuyla niçin tam 7 El 7 kez kullanıcı değişmiş...Neden ben bu aracın tam 7. sahibi oluyorum...MADEM SORUN CONTA YAKMASIYDI E BUGÜNE KADAR BUNU HİÇMİ TAMİR ETTİREN MASRAF EDEN OLMADI...Bu araçla mağdur olmayıpta keyiflerindenmi sattı bunca insan...Conta Yakmış bir araç Dikiş tutsa ve Eski sağlığına kavuşsaydı bugüne kadar tam 7 El 7 kullanıcı değişmezdi.

    Bu araç bendeyken 1 kez Conta Yaktı masraf yaptım çünkü Binmeyi düşünüyordum...Ama bu araç ikinci Contayıda Yaktı...VE DÜNYANIN MASRAFINI YAPARAK SATTIM...TIPKI DİĞER SATAN MAĞDURZEDE KULLANICILAR GİBİ.

    Galericiye dahi bu Conta Yakmış aracı Daire Takasıyla saydırıp Yutturmuşlar...Ben bu aracı karşımda NAMAZ kılan bu Mağdur olmuş GALERİCİDEN satın aldım ve bizde Mağdur olduk...BUNU GEÇ ÖZEL PEUGEOT YILDIRIM BÜYÜK SERVİSİNE BU ARACI ALIM İÇİN KONTROL EKSPERTİZİ YAPTIRDIK SONUÇ ALABİLİRSİNİZ DENDİ...Bu durumda biz Tüketiciler kime Güveneceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 13 Temmuz 2015; 20:32:01 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • dostum, dünya üzerinde conta yakan araç sayısıyla ilgili bir tahminin var mı senin? ayrıca conta yanması denen olay illa hararetle olmak zorunda değil bunu biliyor musun? yani senin hesabına göre, dünya üzerinde dolaşan araçların yarısından fazlası çöp...

    her parça gibi, contanın da bir ekonomik ömrü olduğunu, araçta kullandığın antifirizin kalitesinin bile conta ömrünü etkilediğini, her marka araçta conta yanması denilen olayın olabileceğini biliyor musun?

    peki conta değişiminde bir sürü bilinmesi gereken kural, uygulanması gereken prosedürler olduğunu, silindir üst kapağının sökülür ve takılırken saplamaların bile bir sökme ve takma sırası olduğunu, bir defa sökülen saplamaların bir daha kullanılmaması ve mutlakak yenilenmesi gerektiğini, conta için kapak açıldığında o kapağın mutlaka ölçüme gidip hem taşlama yöntemiyle gönyesinin düzeltilmesi hem de gözle görülemeyen çatlaklar için basınç testine tabi tutulması gerektiğini, taşlama için her kapağın belli bir mesafesi olduğunu, o sınıra gelen kapağın artık çöpe atılıp, yeni kapak takılması gerektiğini, blok yüzeyinin ölçülmesi gerekip, gömlek seviyelerine de bakılması, düşük gömlek seviyelerinin düzeltilmesi gerektiğini, kapak yeniden kapatılırken conta kılavuzlarının kullanılması gerektiğini, saplamaların sıkılırken, üreticisinin önerdiği tork değerinde sıkılması gerektiğini, ne az ne fazla sıkılmaması gerektiğini, o saplamaları sıkan tork anahtarlarının kalibrasyonlarının sürekli yenilenmesi gerektiğini, bu prosedürlerden sadece bir tanesini bile atlayan ve bu işçiliği doğru yapılmayan her contanın yeniden patlayacağını, yapılınca tekrar patlayacağını, olmadı yine açılıp kapatılacağını buna rağmen yine patlayacağını, yine patlayacağını, yine patlayacağını ve türkiye sanayi sitelerinin, kendine "usta" diyen kasaplarla dolu olduğunu, bu kasapların %95'inin bırakın bu işi hakkıyla yapmayı, nasıl yapılması gerektiğine dair en ufak bir fikri bile olmadığını biliyor musunuz?

    şimdi tekrar sorun bakalım kendinize, sizin aracınız niye bir türlü dikiş tutturamamış. ama sadece sizin araç, "conta yakan her araç" değil.


    artık dağılabiliriz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 15 Temmuz 2015; 19:49:25 >




  • Conta yakan ve dikiş tutmayan araç yoktur, conta yakmış aracı tamir edemeyen kötü tamirci vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanki evdeki musluğun contası eskiyip sızdırmaya başlayınca, musluğu atıp, yenisini alıyoruz... contası değiştikten sonra su sızdırmaya devam eden bir muslukta suç musluğun değil, o contayı değiştiren ustanındır...
  • Arkadaşlar lütfen yardımcı olun. 91 model 5.20 i arabam var lpg li. Akşam gaz alırken yağına suyuna da bakar mısınız dedim. Pompacı arkadaş kapağı sıcakken açınca yanma tehlikesi geçirdi sıcak su ile. sonra su fışkırması bitince su koyduk ve kapak açıkken biraz çalıştırdım 30-40 saniye kadar. Sonra kapağı taktık kısa mesafe bir km bile değil eve döndüm. Sabah işe gelmek için de 8 km kadar gittim arabayı hiç sıkıştırmadım ve lpg ye geçirmedim benzinde bindim. İşe geldiğimde istop ettim ve kaynar suyun buharı gibi fıss sesi ile alttan araba bir miktar su boşalttı. Ustamı aradım hiç çalıştırma akşam gelip bakayım bir gerekirse çekici ile yükler getiririz dedi.
    Conta yakmış olabilir miyim? ya da daha büyük bir sorun? Yıldım. Bir atasözü var ya arabanın eskisi ile ....... ne para yetişmez diye aynen o duruma geldim.
    Eğer bir sıkıntı çıkmasa hortum delinmiş vs bile olsa satacağım. Sıfır alın arkadaşlar. Garantisi olması çok güzel bir şey...




  • sıcak motorun su kapağının açılmaması gerektiğini bile bilmeyen bir pompacıya yağ ve su kontrolü yaptırıyorsunuz ve sonra araba eski olduğu için bıkıyorsunuz sorunlardan öyle mi? doğru mu anladım ben?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    sıcak motorun su kapağının açılmaması gerektiğini bile bilmeyen bir pompacıya yağ ve su kontrolü yaptırıyorsunuz ve sonra araba eski olduğu için bıkıyorsunuz sorunlardan öyle mi? doğru mu anladım ben?



    Pompacının kalifiye olup olmadığını bilmiyorum açıkçası alnında yazmıyor.
    Artı çocuğa yağına suyuna bak dedim kartı çekmeye içeri girdim. Arkadaş asılıp açmış kapağı. Yanında olsam müdahale ederdim ben suyunu kontrol et dediğimde yedek depoya doğru bak su seviyesi çok azalmış mı kontrol et demek istedim kapağı aç da bak demek yaz günü 2000 motor bir arabada beklemeden çok saçma olur diye düşünüyorum.

    Araba eski olduğu için bıktım evet. En azından yeni arabalarda herşey daha ortada ve arıza tespiti daha kolay servisleri biliyor arabanın nesi olduğunu sanayilerde uğraşmıyorsun.

    Ama polemik bu değil. Soruma cevap istedim ben bana sataş diye demedim anlatabiliyor muyum? Bu konuda tecrübeli bir arkadaş varsa yardımcı olursa sevinirim




  • tamam, tecrübeli arkadaşları bekliyoruz o zaman...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.