Şimdi Ara

Common-Rail Nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
9.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir dizel motorun daha sessiz çalışmasını sağlayan bir teknoloji olduğunu duydum peki sadece sessizleştiriyormu yoksa başka artıları da var mı ?



  • Çok yüksek verimlilik sağlıyor, torku çok fazla arttırıyor. Bu yüzden dizellerde devrim olarak kabul edilir. Turbosuz dizeller çok zayıftır ve verimsizdir. Turbolu dizellerin çekişi fena değildir, ama çok verimlide sayılmaz, common rail turbolu dizellerse alt devir torku ve verimi çok yüksektir. Eski dizellerde örnek 1.9 bir makine 50-60 hp iken bugün common rail 1.6 makine rahatça 100-110 beygir verebilir, hem de daha az yakarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çok yüksek verimlilik sağlıyor, torku çok fazla arttırıyor. Bu yüzden dizellerde devrim olarak kabul edilir. Turbosuz dizeller çok zayıftır ve verimsizdir. Turbolu dizellerin çekişi fena değildir, ama çok verimlide sayılmaz, common rail turbolu dizellerse alt devir torku ve verimi çok yüksektir. Eski dizellerde örnek 1.9 bir makine 50-60 hp iken bugün common rail 1.6 makine rahatça 100-110 beygir verebilir, hem de daha az yakarak.

    Hocam ilk hangi markayla çıkış yaptı bu teknoloji ?
  • ilk geliştiren alfa romeo ancak seri üretimde ilk başarıyı yakalayan pejodur diye duymuşluğum var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach


    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çok yüksek verimlilik sağlıyor, torku çok fazla arttırıyor. Bu yüzden dizellerde devrim olarak kabul edilir. Turbosuz dizeller çok zayıftır ve verimsizdir. Turbolu dizellerin çekişi fena değildir, ama çok verimlide sayılmaz, common rail turbolu dizellerse alt devir torku ve verimi çok yüksektir. Eski dizellerde örnek 1.9 bir makine 50-60 hp iken bugün common rail 1.6 makine rahatça 100-110 beygir verebilir, hem de daha az yakarak.

    Hocam ilk hangi markayla çıkış yaptı bu teknoloji ?

    Bu teknolojiyi ilk kullanan Fiat'tır.




  • adı üstünde ortak yol demektir.eski tip dizel yakıt pompalarında her silindir için ayrı bir yüksek basınç pistonu vardı.yani motor 6 silindir ise bu enjektörlere kam yardımıyla yakıt basan pistonlardan 6 tane vardı.bunun yerine artık tek bir merkezi pompa yani sürekli yakıt kanallarını herdaim yüksek basınçla besleyen bir pompa ve yakıt püskürtme kontrolü için de piezoelektrik parçalardan oluşan selenoidler yerleştirildi her enjektöre.yani şöyle düşünün evde su kullanmak istediğinizde eskiden apartmanın bodrum katına gidip her su kullanmak istediğinizde aşağıdan yukarı su pompalıyordunuz.şimdi bodrum katta bir hidrofor var suyu sürekli basınç altında tutan siz de evinizde su kullanmak istediğinizde yapmanız gereken tek şey musluğu açmak ve sonra kapamak.siz kullanmazsanız yandaki komşu musluğunu açtığı zaman basınçlı su onun dairesindeki musluktan çıkar.mantık tam olarak bu.

    artıları ise sesin azalmasından ziyade yanlış hatırlamıyorsam 2000bara kadar çıkan basınç ve yakıt sürekli basınç altında tutulduğundan yakıtı mümkün olduğunca hızlı püskürtebilmesi.içten yanmalı pistonlu makinalarda hem benzinlide hem de dizelde yakıt ne kadar hızlı enerjisini açığa çıkarırsa termodinamik olarak motorun verimi o kadar artar.verimle doğrudan orantılıdır.dizelde bu olguya kesme oranı derler ve çevrim verimi hesaplarken bu kesme oranı doğrudan üstel sayı olarak hesaba katılır.üstel sayıların da matematikte ne kadar değer arttırdığını herlde herkes bilir.kesme oranı ne kadar kısa ise yani yakıt üstölünoktaya(sıkıştırma evresi sonu en yüksek basınç) ne kadar yakında tutuşup enerjisini açığa çıkarıyorsa makina o kadar verimli yani o kadar az tüketip bi o kadar çok güç üreten motor haline gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach


    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çok yüksek verimlilik sağlıyor, torku çok fazla arttırıyor. Bu yüzden dizellerde devrim olarak kabul edilir. Turbosuz dizeller çok zayıftır ve verimsizdir. Turbolu dizellerin çekişi fena değildir, ama çok verimlide sayılmaz, common rail turbolu dizellerse alt devir torku ve verimi çok yüksektir. Eski dizellerde örnek 1.9 bir makine 50-60 hp iken bugün common rail 1.6 makine rahatça 100-110 beygir verebilir, hem de daha az yakarak.

    Hocam ilk hangi markayla çıkış yaptı bu teknoloji ?

    Bu teknolojiyi ilk kullanan Fiat'tır.

    Hocam siz söyleyince aklıma geldi Tv'deki fiat reklamlarında da söylüyordu :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VANOS SİSTEMİ NEDİR?
    8 yıl önce açıldı
    Nedir bu ZETEC motor ???
    20 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    adı üstünde ortak yol demektir.eski tip dizel yakıt pompalarında her silindir için ayrı bir yüksek basınç pistonu vardı.yani motor 6 silindir ise bu enjektörlere kam yardımıyla yakıt basan pistonlardan 6 tane vardı.bunun yerine artık tek bir merkezi pompa yani sürekli yakıt kanallarını herdaim yüksek basınçla besleyen bir pompa ve yakıt püskürtme kontrolü için de piezoelektrik parçalardan oluşan selenoidler yerleştirildi her enjektöre.yani şöyle düşünün evde su kullanmak istediğinizde eskiden apartmanın bodrum katına gidip her su kullanmak istediğinizde aşağıdan yukarı su pompalıyordunuz.şimdi bodrum katta bir hidrofor var suyu sürekli basınç altında tutan siz de evinizde su kullanmak istediğinizde yapmanız gereken tek şey musluğu açmak ve sonra kapamak.siz kullanmazsanız yandaki komşu musluğunu açtığı zaman basınçlı su onun dairesindeki musluktan çıkar.mantık tam olarak bu.

    artıları ise sesin azalmasından ziyade yanlış hatırlamıyorsam 2000bara kadar çıkan basınç ve yakıt sürekli basınç altında tutulduğundan yakıtı mümkün olduğunca hızlı püskürtebilmesi.içten yanmalı pistonlu makinalarda hem benzinlide hem de dizelde yakıt ne kadar hızlı enerjisini açığa çıkarırsa termodinamik olarak motorun verimi o kadar artar.verimle doğrudan orantılıdır.dizelde bu olguya kesme oranı derler ve çevrim verimi hesaplarken bu kesme oranı doğrudan üstel sayı olarak hesaba katılır.üstel sayıların da matematikte ne kadar değer arttırdığını herlde herkes bilir.kesme oranı ne kadar kısa ise yani yakıt üstölünoktaya(sıkıştırma evresi sonu en yüksek basınç) ne kadar yakında tutuşup enerjisini açığa çıkarıyorsa makina o kadar verimli yani o kadar az tüketip bi o kadar çok güç üreten motor haline gelir.

    2-3 kez okuyunca anlayabildim teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach


    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çok yüksek verimlilik sağlıyor, torku çok fazla arttırıyor. Bu yüzden dizellerde devrim olarak kabul edilir. Turbosuz dizeller çok zayıftır ve verimsizdir. Turbolu dizellerin çekişi fena değildir, ama çok verimlide sayılmaz, common rail turbolu dizellerse alt devir torku ve verimi çok yüksektir. Eski dizellerde örnek 1.9 bir makine 50-60 hp iken bugün common rail 1.6 makine rahatça 100-110 beygir verebilir, hem de daha az yakarak.

    Hocam ilk hangi markayla çıkış yaptı bu teknoloji ?

    Bu teknolojiyi ilk kullanan Fiat'tır.

    Hocam siz söyleyince aklıma geldi Tv'deki fiat reklamlarında da söylüyordu :)

    Aynen öyle,benim de aklıma ordan geldi zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çok yüksek verimlilik sağlıyor, torku çok fazla arttırıyor. Bu yüzden dizellerde devrim olarak kabul edilir. Turbosuz dizeller çok zayıftır ve verimsizdir. Turbolu dizellerin çekişi fena değildir, ama çok verimlide sayılmaz, common rail turbolu dizellerse alt devir torku ve verimi çok yüksektir. Eski dizellerde örnek 1.9 bir makine 50-60 hp iken bugün common rail 1.6 makine rahatça 100-110 beygir verebilir, hem de daha az yakarak.


    turbosuz dizeller çok zayıf ve verimsiz değillerdir.netekim verim belli hacimden belli bir güç çıkarmakla ölçülmez.ülkemizde göz boyamak için sanayi ustalarınca türetilmiş şu hacimden bu kadar güç zırvasının mühendislik literatüründe yeri bile yoktur.verim ne kadar tüketip ne kadar ürettiğiyle ilgilidir.yani bi motor 10000cc olup max 100beygir üretebilir.eğer max gücünü üretirken yalnızca 2 litre mazot tüketiyorsa sizin bahsettiğiniz turbolu 1000cc olup da 6-7 litre yakıt tüketen dizellerden çok çok daha verimlidir.

    turbonun tek mantığı özellikle yakıt sisteminin zaafı nedeniyle yüksek devirlere çıkamayan dizellerde düşük devirleri turboyla besleyip düşük devirde daha çok tork elde etmeye çalışmaktır.böylece torku düşük ama yüksek devirlere çıkabilen benzinli motorların aksine yüksek güç ihtiyacını turbonun beslemesiyle düşük devir torkuyla kapatabilmektedir.




  • 1.9 turbousuz dizel 60 beygir olup 6 litre yaksın, 1.6 CR turbo dizel 100 beygir 5 yaksın, açık ara CR verimli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    1.9 turbousuz dizel 60 beygir olup 6 litre yaksın, 1.6 CR turbo dizel 100 beygir 5 yaksın, açık ara CR verimli.


    yukarda yazdıklarımı okursan common railin verimdeki etkisini ayrıntısıyla anlatmışım.

    senin verdiğin örnek kendisiyle çelişiyor.bi yandan turbolu ve turbosuz iki dizeli karşılaştırıyosun .cümlenin sonunda da common rail verimli demişsin.common raille turboyu aynı şey sanıyorsun galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    1.9 turbousuz dizel 60 beygir olup 6 litre yaksın, 1.6 CR turbo dizel 100 beygir 5 yaksın, açık ara CR verimli.

    gözle görülen değerler ile verim ölçülmez.

    mercedes benz travego nun çift dingilli 17 Shd otobüsünde 2000 devirde 469 beygir üreten turbo intercooler a sahip 16000 CC lik motor var. evet 16000 CC den 469 beygir çıkıyor. bu motor verimsiz mi şimdi? 1100 devir civarında 2100 nm tork üretiyor.

    yani neymiş öyle değilmiş bu işler.
    ha CR illahaki verimlidir, gerek yakıt tüketimi gerek tork v.s..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 16 Eylül 2010; 1:27:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    adı üstünde ortak yol demektir.eski tip dizel yakıt pompalarında her silindir için ayrı bir yüksek basınç pistonu vardı.yani motor 6 silindir ise bu enjektörlere kam yardımıyla yakıt basan pistonlardan 6 tane vardı.bunun yerine artık tek bir merkezi pompa yani sürekli yakıt kanallarını herdaim yüksek basınçla besleyen bir pompa ve yakıt püskürtme kontrolü için de piezoelektrik parçalardan oluşan selenoidler yerleştirildi her enjektöre.yani şöyle düşünün evde su kullanmak istediğinizde eskiden apartmanın bodrum katına gidip her su kullanmak istediğinizde aşağıdan yukarı su pompalıyordunuz.şimdi bodrum katta bir hidrofor var suyu sürekli basınç altında tutan siz de evinizde su kullanmak istediğinizde yapmanız gereken tek şey musluğu açmak ve sonra kapamak.siz kullanmazsanız yandaki komşu musluğunu açtığı zaman basınçlı su onun dairesindeki musluktan çıkar.mantık tam olarak bu.

    artıları ise sesin azalmasından ziyade yanlış hatırlamıyorsam 2000bara kadar çıkan basınç ve yakıt sürekli basınç altında tutulduğundan yakıtı mümkün olduğunca hızlı püskürtebilmesi.içten yanmalı pistonlu makinalarda hem benzinlide hem de dizelde yakıt ne kadar hızlı enerjisini açığa çıkarırsa termodinamik olarak motorun verimi o kadar artar.verimle doğrudan orantılıdır.dizelde bu olguya kesme oranı derler ve çevrim verimi hesaplarken bu kesme oranı doğrudan üstel sayı olarak hesaba katılır.üstel sayıların da matematikte ne kadar değer arttırdığını herlde herkes bilir.kesme oranı ne kadar kısa ise yani yakıt üstölünoktaya(sıkıştırma evresi sonu en yüksek basınç) ne kadar yakında tutuşup enerjisini açığa çıkarıyorsa makina o kadar verimli yani o kadar az tüketip bi o kadar çok güç üreten motor haline gelir.

    2-3 kez okuyunca anlayabildim teşekkürler


    yardımcı olabildiysem ne mutlu.




  • turbo bildiğiniz gibi dizellerde büyük kolaylık sağlıyor. yakıt-hava karışımı derdi yok, sıkışan sadece hava.. dolayısıyla daha yüksek sıkıştırma oranları elde etmek mümkün, ancak artan basınç yakıtın püskürtülmesi için bir engel.. eski motorlarda kranktan güç alan ve her silindire ayrı ayrı basınçlı püskürtme yapan sistemler çıkış gücünün bir miktarını çalıyordu, malum basınç büyük.. üstelik her püskürtmenin basıncının ayrı ayrı yeniden ayarlanıyor olması çok nadiren de olsa bazen mazotun patlamaması ve odadan çiğ olarak atılmasına sebep olabiliyordu (bildiğim kadarıyla gidişi etkilemeyen ancak sarfiyata küçük de olsa olumsuz etkisi olan 1000 patlama 3-4 patlama gibi bir değer bu) .. her defasında en uzak noktadan yakıtı çekip, her patlama öncesi belirli bir basınca ulaştırmaya çabalamak yerine her silindire eşit uzaklıkta bir gideri ve tahliyesi olan ortak bir tüp yapıldı.. yukarıdaki su haznesi örneği çok harika bir benzetme bu durumu açıklamak için .. yakıtın bu tüpte 1340 bar basınçta tutulduğu ve yenilenen enjektörlere gönderilmek üzere hazır bekletildiğini okumuştum, kaynak çok sağlam olmasına rağmen hala hayret ediyorum nasıl bir malzeme o basınca dayanıyor diye ..

    1)bu sayede kranktan güç çeken sistemlerin sayısı azalmış oluyor. çıkış gücü kaybı azalıyor.. (performans için)
    2)eskisine göre çok yüksek basınçlarda bile doğru püskürtme mümkün olduğu için yanmama ihtimali sıfırlanıyor ve her silindirin performansı kusursuza en yakın şekilde eşitleniyor.. (tasarruf için)
    3)daha yüksek basınçlarda bile daha yüksek doğrulukta püskürtme mümkün olduğu için gerekli olduğunda turboya abanmak daha rahat oluyor, silindirdeki yüksek basınç daha az engel teşkil ediyor..(performans için)
    4)basınç hem çok yüksek hem de çok dengeli olduğu için az valf sayısından bile her devirde düzgün bir tork grafiği elde edilebiliyor.. ( bence hem tasarruf hem de performans)
    5)kranktan beslenen alt sistemler azaldığı ve bu sistem kısmen daha basit yapılı olduğu için daha küçük kütleli ve daha sessiz motor yapımı mümkün oluyor.. (bu da konfor için )

    bizim için olan ek avantajlarından birisi de sanıyorum(emin değilim bu kısmı duyma bir bilgi) bu sistemli motorlar daha güvenle ve daha yüksek yüzdeli performans artışıyla chip yapılabiliyorlarmış..

    turbo değişimi ile 8 valfli 1.4 lt 70 bg hdi motordan 128 bg çıkaran bir arkadaşım var yurtdışında.. motorun sağlığına kast etmediğinden çok emin ancak daha 5000 km bile yapmadığı için henüz dikkate almıyorum kendisini ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    turbo bildiğiniz gibi dizellerde büyük kolaylık sağlıyor. yakıt-hava karışımı derdi yok, sıkışan sadece hava.. dolayısıyla daha yüksek sıkıştırma oranları elde etmek mümkün, ancak artan basınç yakıtın püskürtülmesi için bir engel.. eski motorlarda kranktan güç alan ve her silindire ayrı ayrı basınçlı püskürtme yapan sistemler çıkış gücünün bir miktarını çalıyordu, malum basınç büyük.. üstelik her püskürtmenin basıncının ayrı ayrı yeniden ayarlanıyor olması çok nadiren de olsa bazen mazotun patlamaması ve odadan çiğ olarak atılmasına sebep olabiliyordu (bildiğim kadarıyla gidişi etkilemeyen ancak sarfiyata küçük de olsa olumsuz etkisi olan 1000 patlama 3-4 patlama gibi bir değer bu) .. her defasında en uzak noktadan yakıtı çekip, her patlama öncesi belirli bir basınca ulaştırmaya çabalamak yerine her silindire eşit uzaklıkta bir gideri ve tahliyesi olan ortak bir tüp yapıldı.. yukarıdaki su haznesi örneği çok harika bir benzetme bu durumu açıklamak için .. yakıtın bu tüpte 1340 bar basınçta tutulduğu ve yenilenen enjektörlere gönderilmek üzere hazır bekletildiğini okumuştum, kaynak çok sağlam olmasına rağmen hala hayret ediyorum nasıl bir malzeme o basınca dayanıyor diye ..

    1)bu sayede kranktan güç çeken sistemlerin sayısı azalmış oluyor. çıkış gücü kaybı azalıyor.. (performans için)
    2)eskisine göre çok yüksek basınçlarda bile doğru püskürtme mümkün olduğu için yanmama ihtimali sıfırlanıyor ve her silindirin performansı kusursuza en yakın şekilde eşitleniyor.. (tasarruf için)
    3)daha yüksek basınçlarda bile daha yüksek doğrulukta püskürtme mümkün olduğu için gerekli olduğunda turboya abanmak daha rahat oluyor, silindirdeki yüksek basınç daha az engel teşkil ediyor..(performans için)
    4)basınç hem çok yüksek hem de çok dengeli olduğu için az valf sayısından bile her devirde düzgün bir tork grafiği elde edilebiliyor.. ( bence hem tasarruf hem de performans)
    5)kranktan beslenen alt sistemler azaldığı ve bu sistem kısmen daha basit yapılı olduğu için daha küçük kütleli ve daha sessiz motor yapımı mümkün oluyor.. (bu da konfor için )

    bizim için olan ek avantajlarından birisi de sanıyorum(emin değilim bu kısmı duyma bir bilgi) bu sistemli motorlar daha güvenle ve daha yüksek yüzdeli performans artışıyla chip yapılabiliyorlarmış..

    turbo değişimi ile 8 valfli 1.4 lt 70 bg hdi motordan 128 bg çıkaran bir arkadaşım var yurtdışında.. motorun sağlığına kast etmediğinden çok emin ancak daha 5000 km bile yapmadığı için henüz dikkate almıyorum kendisini ..

    enjektör püskürtme miktarları rahatça ayarlandığı ve hava yakıt karışımı turbo nedeniyle iyi olduğu için chip ile süper sonuçlar alınıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    1.9 turbousuz dizel 60 beygir olup 6 litre yaksın, 1.6 CR turbo dizel 100 beygir 5 yaksın, açık ara CR verimli.


    yukarda yazdıklarımı okursan common railin verimdeki etkisini ayrıntısıyla anlatmışım.

    senin verdiğin örnek kendisiyle çelişiyor.bi yandan turbolu ve turbosuz iki dizeli karşılaştırıyosun .cümlenin sonunda da common rail verimli demişsin.common raille turboyu aynı şey sanıyorsun galiba.

    Verim fizikte , bir iş için harcanan en az kayıpla o işi yapmaktır. Bir motor daha az yakarak daha çok yapıyorsa bu onun daha verimli olduğunu gösterir. Ben önceki yazılarımda: 1.9 düz dizeller verimsizdir dedim neye göre CRDI lere göre. Bunun neyine itirraz ediyorsun. Çünkü daha az yakarak daha çok iş yapıyor yani daha çok güç veriyor. Sen turbosuz dizellerin daha az yaktığını sanıyorsan o ayrı tabi.




  • Kısacası ortak bir boru hattı düşün, bu boru enjektörlere püskürtme zamanı sırasına göre yakıtı gönderir ve enjektör yakıtı atomize olarak çok yüzek basınç ile püskürtüp yanma gerçeklerşir.

    Burdan motorlar hakınnda yada otomobilin her hangi bir sistemi hakkında bilgi edinebilirsin :)http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar.htm

    Buda common- railhttp://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/commonrail/1.htm

    SAYGILARIMLA.




  • Eski 2007 Model Passat Sedan aracim 2.0 TDI 140HP PumpeDüse Teknolojisi vardi, simdi 2010 Model Passat Variant 2.0 TDI 140HP DSG aracimda CommonRail Teknolojisi var. Fark cok büyük, CommonRail daha sakin ve sessiz calisiyor PumpeDüse´ye göre ve yakit konusunda cok basarili PumpeDüse´ye göre daha az yakiyor. Performans bakimindan kalkislarda CommonRail PumpeDüse´ye fark atiyor (Motor sesi 2000 devirden sonra Muhtesem oluyor) ama Hiz bakimindan PumpeDüse ile ayni
  • Comman Rail dizel teknolojisinde bir devrimdir mucidi de Fiat tır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.