Şimdi Ara

Çok Yakacak Diye 2000 Deviri Geçmemek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
2.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    Arkadaşımın 1.3 dizel bir Corsa'sı var lakin yeni yeni araç kullanmayı tecrübe ediyor. Teknik bilgiside zayıf bu konularda. İlk tecrübesi sürücü kursu oldu yani onun için.

    Gelelim konuya araç kullanırken kaçıncı viteste olduğu farketmeksizin 2000 devire varmadan vites atıyor. Geçen Bolu Dağı'nı çıkıyoruz malum yine 2000 deviri geçmeden attı 5'e bütün yolu 5'le çıktı. Dedim ''4'e al araba rahat gitsin.'' ''Yok o zaman devri yükseliyor çok yakıyor'' diyor. Böyle alışmış böyle gidiyor.

    Varın birde siz anlatın sizin görüşlerinizinde aynı olduğunu görünce ikna olur belki

    Edit: Aynı şekilde 1.4 benzinli Ford Fiesta aracı olan bir arkadaşım daha var şimdi aklıma geldi o da aynısını yapıyor. Bakıyorum 50'ye yeni gelmiş araba 5. vitese atıyor. Acaba ben mi yanlış yapıyorum herkes böyle mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bimmerist -- 13 Nisan 2017; 23:26:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Devir düşük ikende fazla yakar hem motor bayılır at 4 e varsın bağırsın biraz motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba iyi dayanmış herhalde, 1.3 cdti alt devirde atik değildir ki lag vardır.
    kaç model araba? araba hızlanabildi mi peki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 13 Nisan 2017; 23:29:0 >
  • Bende 3 yıllık bir sürücüyüm.Fakat doğru olanı yapıyor bana göre kendi aracımdan yorumlamak gerekirse 2.000 devir civarı hemen hemen bütün yokuşları rahat çıkıyor zorlanırsa anca o zaman atarım ki daha denk gelmedi.Aracın maksimum torku o devirlerde vermeye başlıyor zaten fazlası hız yapmak istemiyorsa boşa yakıt tüketiminden başka bir şey değil bana göre.


    Araç Kia Ceed 1.6 Crdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    araba iyi dayanmış herhalde, 1.3 cdti alt devirde atik değildir ki lag vardır.
    kaç model araba? araba hızlanabildi mi peki?

    2006 model 160 binde bakımları eksiksiz yapılmış bir araba. 5. Viteste çıktı Bolu Dağı'nı bir ara benim ısrarımla 4. vitese düşürdü sadece. 5. Viteste hızlanmadı fakat mevcut hızınıda korudu uzunca bir süre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bimmerist -- 13 Nisan 2017; 23:35:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir daha mı gelicez dünyaya deyip 2500 ü zorlamak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampa olan yerlerde 2500-3000 rpm ile vites değiştirmek daha sağlıklı olacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bimmerist


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    araba iyi dayanmış herhalde, 1.3 cdti alt devirde atik değildir ki lag vardır.
    kaç model araba? araba hızlanabildi mi peki?

    2006 model 160 binde bakımları eksiksiz yapılmış bir araba. 5. Viteste çıktı Bolu Dağı'nı bir ara benim ısrarımla 4. vitese düşürdü sadece.

    c kasa olduğunu tahmin etmiştim içime doğdu herhalde. d kasa 75lik daha hantal sanırım daha ağır olduğundan o yüzden c dir dedim.
  • 5000 devirden sonra çorsa durur vtec başlar vututuutu.



    O arkadaşını getirde az devir çevirtmesini öğreteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5.viteste çıktı da kaçla çıktı oda var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşınızın bilgiye ihtiyacı var.Düşük devir her zaman az yakıt demek değildir.Bu sefer daha fazla gaza basmak zorunda kalıyor ve yine daha fazla yakıyor.Üstelik artan kurum ve motoru boğması da cabası.Az bassın ama devir 2500-3000 civarı olsun,yine az yakar zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her motorun karakteristiği farklıdır, en ekonomik olan devir "onion"ile çizilmiş yakıt tüketim eğrileridir. 2100 civarı ekonomiktir genelde ancak dusuk tutmak devri yakıt ekonomisi anlamına gelmez. Ayrıca çoğu araçta 5. Vites oranı 1 in altındadır ve yakıt ekonomisi içindir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok Yakacak Diye 2000 Deviri Geçmemek

    Örnek bir dizel motorun özgül yakıt sarfiyatı haritası. 2000 devrin altında tutmaya devam edin. Dikey eksen basınç, yatay eksen devir. 196 demiş. 196 g /kwh o. Yani bir kw gücü bir saat boyunca üretmek için 196 g yakıt harcıyor motor. Yükteyken 2000 devrin altına iniyorsunuz, 200-210 g yakıyor.
  • Dpf tıkanınca aklı başına gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 dizel corsa için bilmem ama bende 2017 1.4 tsi 125 hp superb var düz yolda 2000 deviri geçince vites uyarısı altıya at diyor hız o sırada 60 km civarı. Kullanım kitapçığındada yeni nesil araçlar düşük hızlarda yüksek vites ile gider bu sorun teşkil etmez yazıyor.
  • 9 yıl boyunca fiat grande punto 1,3 mj dizel araç kullandım.
    daaima 5. viteste 2000 devirde sürdüm.
    2000 devirin hiç üzerine çıkmadım. tabi vites atarken 2500 lere çıkmak gerekiyordu.
    ama 1,3 dizel mototr için en yüksek vites ve 2000 devir çok ekonomik ve sağlıklı diye dü
    şünüyorum.
    bu arada aracım şehir içi 6,5lt, şehirler arası 4,5lt yakardı yakardı.
  • vites atma oranı aracın torkuyla alakalı bir durum... benim aracım 1100dd de max torkunu verip 57 km de 6. vitese atmamı istiyor örneğin...

    bu tarz durumlarda 6.5 yakacağına 7,5 yaksın al sana 10 tl çok da dert etme demek lazım :)
  • clio seymbol aracım var dizel. 2100 devride araç vites yükselt uyarısı veriyor. 1500 devrin altına düşünce vitesi küçült uyarısı veriyor. Benim aracım max torku 1750 devirde veriyor. Yani kısacası 1500-2100 devir bandında aracı kullanmak gerekiyor diye düşünüyorum. En yüksek vites ve 1750 devir aracın en az yakacağı devirdir. Yanlışım olabilir ama benim arabam bana böyle diyor.
  • Benimki dizel değil ama LPG li mantık aynıdır. İlk başta bende aynı hataya düşüyordum. Yakıt tüketimini artıran devirden çok gaz pedalına ne kadar çok bastığın. Bunuda düşük devirde kullanıp yakıt tüketimi arttığı zaman anladım. Yokuş çıkarken ise mesela aracı 2500 devirde kullanıyor isem 3000 devirde kullanıyorum ki motor aksamı zorlanmasın. Yani yokuş çıkarken devri biraz daha yüksek tutuyorum. Aracın kılavuzunu okusun orada uygun vites değişimi için gerekli hız veya devir yazıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Arkadaşınızın bilgiye ihtiyacı var.Düşük devir her zaman az yakıt demek değildir.Bu sefer daha fazla gaza basmak zorunda kalıyor ve yine daha fazla yakıyor.Üstelik artan kurum ve motoru boğması da cabası.Az bassın ama devir 2500-3000 civarı olsun,yine az yakar zaten.

    Kesinlikle katılıyorum. Babam da aynen böyle düşünüyordu özellikle yol bilgisayarı verilerini sıfırlayıp denemiştik benim dediğime geldi ve şu an düzeltti. Adamda yılların tecrübesi var, şoförlüğü ondan öğrendim ama böyle klasik düşünceler olabiliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.