Şimdi Ara

çok önemli bi soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • şimdi yıllardır aklıma takılan bir soru var.inşallah bu soru olarak kalır allah kimseye yaşatmasın.
    soru airbag lerle ilgili
    evde hepimiz yastık savaşı yapmışızdır ve o yastık bi çokkez suratımızda patlamıştır.yastık suratıma patladığı zaman burnuzun verdiği acıyı hatırlayan vardır.düşünün elimizdeki yastığın şiddettini ve çarpma acısını ve airbag ın açıldığı andaki basınç şiddetini bu şiddet elimizdekinden kat kat daha fazla.bazı arkadaşlar çarpıp anında sönüyo diye bilirler ama ilk çarpma anının verdiği acıdan bahsediyorum.
    ayrıca airbag ı test ederken gözlüklü biri üzerinde test etmişlermidir acaba.ben kendimden biliyorum en ufak biyere çarptığımda bile gözlük çercevesi burnuma yuzüme batıyor .bunu bide airbag ın şiddetinde düşündüğünüzde ki gözlükteki camın da tehlike riskini göze aldığınızda nasıl bir sonuç ortaya çıkar düşünmek bile istemiyorum inşallah bu düşünce olarak kalır ve allah kimseye böyle bi kaza yaşatmasın.

    airbag e karşı değilim ama bazı detaylar da aklıma takılmıyo değil.kaş yapayım derken göz çıkarmamak diye bi lafımız vardır. airbag korurken diğer taraftanda sakat bırakmasın.







  • airbag yuzumde 6kez patladi oncelikle belirteyim..2sene oncesine kadar gozluk kullaniyordum sonrasinda lazer oldugum icin takmiyorum suanda..hicbir kazada emniyet kemeri takmamistim..senin dusuncelerine gelmeden once "emniyet kemeri takilmassa airbag acilmaz" dusuncesini sileyim...gozluk varken sadece sapi yamulmustu ve gozluk suratima hafif bir baski yapmisti..yavas atilan bir topun yuze carpmasi gibi denilebilir..sen airbagler ile ilgili dusunceni soylemissin ben de yasadiklarima gore bir zararini gormedim diyorum....
  • geçmiş olsun allah korusun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GÖRKEMKAZAN
    airbag yuzumde 6kez patladi oncelikle belirteyim..2sene oncesine kadar gozluk kullaniyordum sonrasinda lazer oldugum icin takmiyorum suanda..hicbir kazada emniyet kemeri takmamistim..senin dusuncelerine gelmeden once "emniyet kemeri takilmassa airbag acilmaz" dusuncesini sileyim...gozluk varken sadece sapi yamulmustu ve gozluk suratima hafif bir baski yapmisti..yavas atilan bir topun yuze carpmasi gibi denilebilir..sen airbagler ile ilgili dusunceni soylemissin ben de yasadiklarima gore bir zararini gormedim diyorum....

    maşaallah 6 kere patlatmışsın hava yastığını. heralde hızlı şöförsün
  • hocam sorması ayıp tevellüt kaç? yaşın diyorum...
    yani bu yaşta bi insanın yüzünde nasıl 6 kez airbag patlar? ya inanılmaz dikkatsiz ve refleksleri zayıf bir sürücüsün ya da çok şanssız bir adamsın.
    Hangisi ki?
    Kızma sakın, ben de 17 yıllık ehliyet hayatımda 2 kez araba pert ettim, 2 araç hurdaya çıkardım. içinde sağ çıktım ama ufak tefek hasarlar aldım. ikisinde de emniyet kemerleri bağlıydı. o sayede hayattayım.
    ve ben kötü bir sürücüyüm. bunu söylemekten hiç gocunmam. Dikkatsiz araba kullanırım, sürüş güvenliğim zayıftır. aldığım kararlar genellikle doğru değildir, olmadık yerde hız yaparım, riskli kullanırım, dolduruşa gelirim vs. vs.

    bana göre sen de benim gibi kötü bir sürücüsün. Bu kadar kaza şanssızlıkla açıklanamaz herhalde...

    Ve maalesef sayımız o kadar çok ki. Türkiyede iyi sürücü yok denecek kadar az...

    Herkes kendini iyi sürücü sanıyor, o ayrı!..

    Oysa trafiktekilerin yarısı berbat sürücü, % 25'i kötü sürücü, %!0'u sürücü bile değil. Eh, kalanlara iyi sürücü denilebilir.

    Neyse, geçmiş olsun, sen de benim gibi ucuz atlatmışsın ama her zaman dört ayak üstüne düşemeyiz. O yüzden sana da bana da daha sakin ve daha dikkatli sürüşler diliyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: GÖRKEMKAZAN

    airbag yuzumde 6kez patladi oncelikle belirteyim..2sene oncesine kadar gozluk kullaniyordum sonrasinda lazer oldugum icin takmiyorum suanda..hicbir kazada emniyet kemeri takmamistim..senin dusuncelerine gelmeden once "emniyet kemeri takilmassa airbag acilmaz" dusuncesini sileyim...gozluk varken sadece sapi yamulmustu ve gozluk suratima hafif bir baski yapmisti..yavas atilan bir topun yuze carpmasi gibi denilebilir..sen airbagler ile ilgili dusunceni soylemissin ben de yasadiklarima gore bir zararini gormedim diyorum....




  • adı üstünde hava yastığı oldukça yumuşaktır özellikle direksiyondan




  • Hava yastığı canımı kurtaracaksa gözlüğün acısına dayanırım herhalde.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • iyi sürücü kurallara uyan sürücüdür.
    der babam

    bu arada nasıl patlattın o kadar airbagi
  • ama bu benim canımı kurtarabilir. benim canımı kurtaracaksa burnum ağrımış çok mu _? bunlar devede kulak gibi ufak tefek şeyler bence....
  • initiale gözlüğün çarpmasından ziyade, gözlüğün kırılıp göze batmasından dolayı duyduğu endişe dile getirmiş sanırım.

    ben de gözlüklü olduğum için aynı endişeyi ben de taşıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: initiale

    şimdi yıllardır aklıma takılan bir soru var.inşallah bu soru olarak kalır allah kimseye yaşatmasın.
    soru airbag lerle ilgili
    evde hepimiz yastık savaşı yapmışızdır ve o yastık bi çokkez suratımızda patlamıştır.yastık suratıma patladığı zaman burnuzun verdiği acıyı hatırlayan vardır.düşünün elimizdeki yastığın şiddettini ve çarpma acısını ve airbag ın açıldığı andaki basınç şiddetini bu şiddet elimizdekinden kat kat daha fazla.bazı arkadaşlar çarpıp anında sönüyo diye bilirler ama ilk çarpma anının verdiği acıdan bahsediyorum.
    ayrıca airbag ı test ederken gözlüklü biri üzerinde test etmişlermidir acaba.ben kendimden biliyorum en ufak biyere çarptığımda bile gözlük çercevesi burnuma yuzüme batıyor .bunu bide airbag ın şiddetinde düşündüğünüzde ki gözlükteki camın da tehlike riskini göze aldığınızda nasıl bir sonuç ortaya çıkar düşünmek bile istemiyorum inşallah bu düşünce olarak kalır ve allah kimseye böyle bi kaza yaşatmasın.

    airbag e karşı değilim ama bazı detaylar da aklıma takılmıyo değil.kaş yapayım derken göz çıkarmamak diye bi lafımız vardır. airbag korurken diğer taraftanda sakat bırakmasın.

    hava yastığının olmağı varsayalım yüzümüz daha sert bire çarpıcak,kaş,göz patlıyacak hatta boyun bile kırılır




  • adam olmamasını varsaymıyor. olmamasını varsayacak bi durumda yok ki ortada. arkadaş açıklamış bende daha açık söyliyim..


    deriz ya teknoloji iyi bişeyde şöylede zararı var bilmem ne gibi.. hani atomun parçanlamasının bulunması gibi...

    teknoloji ürünü bu havayastıklarının yararları kadar zararları da var mıdır?
  • OLMAK VEYA OLMAMAK.....
  • ben gözlük kullanmıyorum fakat çoğumuz güneş gözlüğü takıyoruz
    bence arabada (konuyu açan arkadaşın endişelerine katılarak)
    çerçeveli yani camının alt kısmında çerçeve olmayan çeşitli tipleri var
    ve mümkün ise metal yerine plastik aksamlı bir şey kullanılmalı
  • acaba bu hava yastıklarının içi kaz tüyü filanmı doldurulmuş .. ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz
    acaba bu hava yastıklarının içi kaz tüyü filanmı doldurulmuş .. ?

    yok elyaf doldurmuşlar

    hava yastıklarının içi hava ile doludur. kumaşı da özeldir
  • İlk olarak 1951 de bulunan havayastığı, 1940 lardan beri havacılıkta kullanılan çeşitli düzeneklerin gelişmiş versiyonuydu.

    1970 lerde Amerikan otomotiv sektöründe denenmeye başladı.
    1971 de Ford, 1973 de GM denemelere başladı.
    Amerikan tasarımcıların esas amacı emniyet kemeri yerine daha konforlu ve kullanımı acil durum hariç gerekmeyen bir alternatif yaratmaktı.

    1980 de Mercedes, SRS ismiyle günümüzde kullanılan havayastıklarına örnek teşkil eden modeli opsiyon olarak kullanmaya başladı. SRS, adı üstüne sınırlı destek sistemi olduğu için emniyet kemeri ile birlikte kullanılması amaçlandı.

    1987 de Porche 944, dünyadaki ilk seri üretim sürücü/yolcu havayastığı sunan model oldu

    Özetle; Mercedesin öncülüğünü yaptığı yeni akım SRS sistemleri, emniyet kemeri takılı haldeyken önden çarpmalarda vücudun önlenemez öne hareketinde emniyet kemerinin vücudu tutması ancak boyun ve başı tutmaması sebebiyle kalan enerjinin baş bölgesinden boşalması, bunun boyun kırılmasına kadar varan acı sonuçları sebebiyle başı tutmak için geliştirilmiştir. Daha sonralarında havayastıkları, çarpışma anında araç için ekipmanların vücuda değerek yaralanma risklerini azaltmak amacıyla da kullanılmıştır. Yan, tavan, diz havayastıkları bunlara örnektir.

    Çalışma prensibi, çarpma anında vücut öne hareketlendiğinde tam şişkinliğe ulaşması, baş teması anında hafif yumuşamaya başlamış olması ve baştaki enerjiyi emmesi üzerinedir.

    Açılma sürati yaklaşık 330 km/saat civarıdır, bu ise beyzbol sopası ile gerilerek birinin suratınıza vurması ile benzer etkidir. Yani emniyet kemeri takılı değil ise suratınıza kalas yemiş gibi olursunuz.
    Açılış anında 165-175 db ses duyulur ama 100 ms sürdüğü için çarpma anında pek farkedilmez.

    Tam şişme 200 ms civarında, yumuşama ise 50 ms civarında olur.

    İçinde hava değil, gaz bulunur, bu gaz tetikleme ile infilak eden kimyasal maddelerden oluşturulur.

    Kollar direksiyonda iken hava yastığı açıldığında kolların içlerinde yanmalar, soyulmalar vs. olması normaldir, yine geçici sağırlık durumları da görülmüştür.

    Havayastığının yırtarak açtığı konsol veya döşeme bölümlerine eşya, tutacak, cep telefonu aparatı vs. konması, yan havayastıklarını engelleyecek şekilde koltuklara ilave kılıf, tişört vs. geçirilmesi, çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Koltuğu aşırı önde tutmak, ön koltuğa bebek koltuğu yerleştirmek gibi hareketler de ölümcül sonuçlar yaratabilir.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.