|
Bildirim
|
Gold standart: MPİ+turbo+lpg
|
Bkz: Fabrikasyon lpgli Dacia Sandero Stepway Eko-G 0.9 tce.
Demek ki lpg ile bu motorun sorunu yok :) |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ivenrec -- 6 Mayıs 2020; 23:51:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Çok noktalı enjeksiyonlu motorlarda enjektörler benzini emme manifolduna püskürür. Direk enjeksiyonlularda ise doğrudan silindirin içine püskürürler. Direk enjeksiyonluların yakıt/performans oranı daha iyidir. Ancak LPG uyum sorunları vardır. Çok pahalı sistemler gerektirirler. Araçlarını benzinle kullanacaklar hiç düşünmeden Direk enjeksiyonluları seçebilirler. LPG severler içinse çok noktalı sistemler daha mantıklıdır. |
Her iki sistemde turbolu olabilir. Bu üreticilerin maliyet hesabı ve planlamaları ile ilgili. Motor ömrüne gelince, aynı hacimde olmasına rağmen daha yüksek güç ve tork veren motorlar mekanik olarak daha çok zorlanacakları için motor ömrü doğal olarak daha kısa olacaktır. Püskürme sistemleri ile doğrudan bir ilgisi yoktur. |