Şimdi Ara

Çok Noktalı Enjeksiyon + Turbo

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dostlar, piyasada GDİ,TSİ gibi motorlarda var, çok noktalı enjeksiyon sistemine sahip, turbolu araçlarda var. Bu 2 enjeksiyon sistemi arasındaki fark nedir? TSİ-GDİ motorlar daha mı maliyetli?

    Fiat, Renault, Dacia çok nokta enjeksiyona sahip turbolu motorlar kullanıyor. Örn: 0.9 TCE, 1.0 TCE vs. vs.

    Bu 2 motor arasındaki enjeksiyon farkını biliyorum elbette ama x marka direkt enjeksiyon tercih ederken, diğeri neden çok nokta enjeksiyon tercih eder?


    Ayrıca Çok Noktalı Enjeksiyon + Turbo motorların yapısı atmosferik motora benzediği için daha uzun ömürlü olur deniyor bu doğru mu?



  • Çok noktalılarda bildiğim lpg uyumu daha eyi tsi gdi vs göre ki onlarda direct injection sanırım direk motoru götürüyo işin şakası ikisinin de atmosferiğe göre uzun ömürlülüiü tartışılır
    Not:Direct injection kullanıcısıyam (fanlık yoktır)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gold standart: MPİ+turbo+lpg

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ddsmurat

    Gold standart: MPİ+turbo+lpg
    Bkz: Fabrikasyon lpgli Dacia Sandero Stepway Eko-G 0.9 tce.

    Demek ki lpg ile bu motorun sorunu yok :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ivenrec -- 6 Mayıs 2020; 23:51:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiğiniz motorlar(GDI, FSI, THP vs.) direk enjeksiyon sistemli. Çok nokta enjeksiyon farklı bir olay. Direk enjeksiyon sisteminde benzin doğrudan silindirin içine püskürtülüyor. Sübaplardan yakıt geçmiyor yani. Faydası güç artışı ve yakıt tasarrufu. Zararı: sübaplarda kurum birikimi ve LPG ile uyumsuzluk.
  • Cok noktali turbo dedigi atmosferik calisma duzeninde calisiyor (+) olarak turbo kompressor var. Direkt enjeksiyon daha guncel bir teknoloji dizellerde uzun zamandir kullaniliyordu son zamanlarda benzinli araclarda yayginlasmaya baslandi. Sonuc olarak lpg icin arastiriyorsan; Cok noktali turbolu bir araca sirali sistem takabilirsin. Direkt enjeksiyonlu araca ise ozel uretilmis kit takman gerekir. Ve baya tuzludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DooD_Rox

    Cok noktali turbo dedigi atmosferik calisma duzeninde calisiyor (+) olarak turbo kompressor var. Direkt enjeksiyon daha guncel bir teknoloji dizellerde uzun zamandir kullaniliyordu son zamanlarda benzinli araclarda yayginlasmaya baslandi. Sonuc olarak lpg icin arastiriyorsan; Cok noktali turbolu bir araca sirali sistem takabilirsin. Direkt enjeksiyonlu araca ise ozel uretilmis kit takman gerekir. Ve baya tuzludur.
    Çalışma mantıklarını biliyorum ama ana gönderideki soruma hala cevap alamadım. x firmalar çoğu motorunda çok nokta + turbo tercih ederken, y markada hiç böyle bir motor yok mesela. Bu farklılığın temel nedeni nedir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Çalışma mantıklarını biliyorum ama ana gönderideki soruma hala cevap alamadım. x firmalar çoğu motorunda çok nokta + turbo tercih ederken, y markada hiç böyle bir motor yok mesela. Bu farklılığın temel nedeni nedir?

    Alıntıları Göster
    Ne olacak tabiki maliyet. Enjeksiyon sistemi farkli direkt olanlar daha maliyetli. Daha kucuk hacimden daha fazla guc. Uzun omurluluge gelince bu tamamen sistemin komplike olmasi ile alakali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok noktalı enjeksiyonlu motorlarda enjektörler benzini emme manifolduna püskürür.

    Direk enjeksiyonlularda ise doğrudan silindirin içine püskürürler.

    Direk enjeksiyonluların yakıt/performans oranı daha iyidir.

    Ancak LPG uyum sorunları vardır. Çok pahalı sistemler gerektirirler.

    Araçlarını benzinle kullanacaklar hiç düşünmeden Direk enjeksiyonluları seçebilirler.

    LPG severler içinse çok noktalı sistemler daha mantıklıdır. 

  • Her iki sistemde turbolu olabilir. Bu üreticilerin maliyet hesabı ve planlamaları ile ilgili.

    Motor ömrüne gelince, aynı hacimde olmasına rağmen daha yüksek güç ve tork veren

    motorlar mekanik olarak daha çok zorlanacakları için motor ömrü doğal olarak daha

    kısa olacaktır. Püskürme sistemleri ile doğrudan bir ilgisi yoktur.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.