Şimdi Ara

C Sınıfı Otomobil veya Suv Tavsiyesi Bütçe 1.35M

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
4
Favori
1.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar hali hazırda 2016 makyajlı kasa icon paket Clio 4 dizel manuel araç sahibiyim. 6 yıldır kullanıyorum ve araçtan büyük ölçüde memnunum. Trim sesleri ve 205/45R17 lastiğin sebep olduğu konfor eksikliği hariç. Bu aracı 6.600km'de aldım, şu an 59.000km olmak üzere.


    Artık araç değiştirmek istiyorum. Akıl akıldan üstündür diyerek alternatifler için sizlerin de fikirlerinizi almak istiyorum.


    Yıllık 10-12 bin km civarı yol yapıyorum. %90 ve üzeri şehiriçi kullanım olacak şekilde düşünülebilir. Ortalama hızım 23km/s ve 5.3 litre ortalama tüketimim var hali hazırda. Düzce'deyim ve yokuş yok denecek kadar az.


    BÜTÇE 1.200.000 - 1.350.000 TL. Zorlarsam belki 50-100 daha eklenebilir.


    * Sıfıra bütçe yetmeyeceği için 1-3 yaş arası 30.000km altında hatasız

    * Tercihen otomatik. Otomatik olarak da ya tork konvertörlü tam otomatik ya da CVT, son seçenek olarak çift kavramaları düşünüyorum.

    * Yakıt tüketimi de önemli etken

    * Bagaj en az 400 litre ve üzeri olmalı 2. çocuk geliyor.

    * Benzinli modeller için turbo benzin tercih sebebi.

    * Arka koltuk diz mesafesi dar olmamalı.

    * Arka havalandırma olmalı

    * Boş paketlerden pek haz etmiyorum ama bazı araçların başlangıç paketleri de dolu olabiliyor.

    * Anahtarsız giriş-çıkış ve çalıştırma olursa iyi olur. Clio'da buna iyi alıştım, düz anahtarlı araca geçersem kapıları açık unutma ihtimalim yüksek :)


    Aklımdaki modeller;


    - Toyota Corolla Hybrid Dream/DreamXpack veya FlameXpack (2024 Dream pakette anahtarsız giriş de mevcutmuş) 2023 modellere 13bin TL'ye servis tek kapı için anahtarsız giriş ekleyebiliyormuş. Kapı kolu değişiyor.

    - Opel Astra 1.5D sadece boş Edition mevcut. Onda da arka havalandırma ve anahtarsız giriş yok malesef.

    - Citroen C4X Shine tasarımını pek sevmesem de X olmayan C4 bagaj hacmi az. 1.2T yakıt tüketiminden dolayı dizel modellere bakıyorum.

    - Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHdi aslında tam aradığım araç ama bütçeyi aşıyor.

    - Opel Grandland 1.5 D tavsiye olarak eklendi

    - Honda Civic Eco Elegance (Direksiyon kutusu sorunları mevcutmuş ve değiştiriliyormuş)

    - Chery Tiggo 7 Pro Donanım olarak harika ama yakıttan dolayı muhtemelen elenecek.


    (x) Opel Astra 1.2T Elegance veya GS (Yüksek yakıt tüketimi nedeniyle elendi)

    (x) Peugeot 308 1.2T Allure (Yüksek yakıt tüketimi nedeniyle elendi)


    Renault tarafında hep çift kavrama olduğu için ve Megane yüz olarak da eskidiği için tercih etmedim. Austiral'e zaten bütçe yetmiyor.


    Aklımdaki araçların başına öncelikle Corolla hybrid geliyordu ama onun sunduğu hemen hemen tüm özeklikler artık standart hale geldi gibi. Adaptif hız sabitleyici ve şerit takip başta olmak üzere otomatik frenleme gibi özellikleri cezbediyordu. Tabi bir de şehiriçi yakıt tüketimi.Yakıt tüketimi hariç bu özellikler artık diğer araçlarda standart hale geldi gibi. 2. elde batarya biter çekincesi yüzünden değer kaybı da biraz fazla oluyor Corolla hybird'de. Ekstra 1.8 litre MTV maliyeti de var tabi.


    Yaris Cross 1.5 hybrid düşündüm ama hem bagaj yetersiz hem de arka kapılar yeterince geniş açılmıyor. Ben bile inip binerken rahat edemiyorken pusetle çocuk koymak falan çok zor olur. 2024 makyajlı kasayı görmeyi bekliyorum. Haziran gibi gelecek sanırım.


    Opel Astra ve Peugeot 308 test sürüşüne gitmeyi planlıyorum. İki aracın da iç mekanını çok beğeniyorum. Sürüş sonrası burayı güncellerim.


    Test Sürüşü Editi; Peugeot Citroen ve Opel bayileri tek çatı altında Düzce'de. Markalar arasında duvar bile yok yani. İçeriden markalar arasında geçiş yapılabiliyor.

    Peugeot tarafında 2008 ve 308 test ettim. Önce 2008'e baktım, sonrasında 308'e binince tamam dedim bu daha iyi. Ses izolasyonu çok güzel aracın. Benim için tek kötü yanı küçük direksiyon ve direksiyon üstünden kadrana bakış. Onun dışında aracın eksisi yok gibi. Bunlara ilave 408 bunlardan daha güzel duruyor. Arla koltuk diz mesafesi de D sınıfı araçları aratmayacak kadar geniş.


    Citroen tarafına geçtim. C4 ve C4X modellerine baktım ama test araçlarında benzin kalmadığı gerekçesiyle test sürüşü yapamadım.


    Opel tarafında Astra GS test sürüşü yaptım. 308 ile kıyaslarsam 308'in yalıtımı Astra'dan daha iyi. Astra'nın 360 kamerasını beğendim.


    Bu arada liste fiyatı üzerinden indirimler yapılıyor artık. 80 bin TL ile 160 bin TL arasında indirimler yapılıyor.

    ---------------------------------------------------------------------

    Alternatif olarak benim düşünmediğim farklı model varsa öğrenmek isterim. Yine şu modelden uzak dur diyebileceğiniz bir şey varsa onu da öğrenmek isterim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 23 Nisan 2024; 11:17:31 >







  • Hocam tercihlerinize karışmak aklınızı bulandırmak istemem ama ne yapın ne edin Fransız grubundan araç alacaksanız kesinlikle ama kesinlikle çift renk siyah tavanlı olanları eleyin.

    Birçok insan boya atması ve Peugeot - Citroen servis ve markası ile uğraşıyor. İsterseniz Facebook ve Whatsapp gruplarına katılıp kendi gözlerinizle görebilirsiniz. KRONİKTİR.

    Ayrıyeten 1.2 puretech motorlu olanlar 3 silindir olup triger kayışı motor yağının içinde çalışıyor. Dolayısıyla erken km’lerde triger sıvı içinde ve sıcak ortamda çalıştığından mikro parçalara ayrılıp zamanla yağ pompasını tıkayıp motorun yağsız kalmasına neden oluyor ve malum son…KRONİKTİR.

    1.6 puretech ile herhangi bir probleme rastlamadım.

    Toyota yalıtım ve iç dizayn konusunda iyi değildir ama geri kalan sistemler kusursuzdur.
  • Dizel cliodan sonra Corolla performansı üzer. Peugeot grubundan araba alınacaksa da Citroen ve Opel yerine Peugeot alınır, en iyi malzeme kalitesi onda. Ama ben olsam tiggo 7 pro alırdım.
  • Şehir içi 5 litre yakıttan sonra o benzinli seçenekler üzer, dizellerden birini seçin bence.

  • Benzinli modellerin yüksek yakıt tüketiminden dolayı aklım yine Corolla Hybrit'e kayıyor.

    Petrol fiyatlarının da yukarı gideceğini düşünüyorum. Şu halde yani benzin 44TL civarındayken 4000 km'de amorti ediyor 1.8 MTV farkını.

  • Hocam tercihlerinize karışmak aklınızı bulandırmak istemem ama ne yapın ne edin Fransız grubundan araç alacaksanız kesinlikle ama kesinlikle çift renk siyah tavanlı olanları eleyin.

    Birçok insan boya atması ve Peugeot - Citroen servis ve markası ile uğraşıyor. İsterseniz Facebook ve Whatsapp gruplarına katılıp kendi gözlerinizle görebilirsiniz. KRONİKTİR.

    Ayrıyeten 1.2 puretech motorlu olanlar 3 silindir olup triger kayışı motor yağının içinde çalışıyor. Dolayısıyla erken km’lerde triger sıvı içinde ve sıcak ortamda çalıştığından mikro parçalara ayrılıp zamanla yağ pompasını tıkayıp motorun yağsız kalmasına neden oluyor ve malum son…KRONİKTİR.

    1.6 puretech ile herhangi bir probleme rastlamadım.

    Toyota yalıtım ve iç dizayn konusunda iyi değildir ama geri kalan sistemler kusursuzdur.
  • sahinksk kullanıcısına yanıt

    Estağfurullah forumun amacı tavsiye almak, bilgi ve tecrübe paylaşmak. Ben de bunun için fikir alışverişi yapmak istedim zaten.


    Dediğiniz siyah tavan boya atması problemini, trigerin yağ içinde çalışmasını ve zamanla yıpranıp yağ filtresini tıkaması mevzusunu duymuştum, aklımdaydı. Yine de teşekkür ederim hatırlattığınız için. Üstüne 9 litre üzeri şehiriçi yakıt tüketimi de eklenince liste dışı kaldılar gibi.


    Sonuç olarak ya dizel ya da hybrit modellere bakacağım gibi duruyor. Dizel fiyatları da hybrit modeller civarında olunca hybrit daha tercih edilesi geliyor. Özellikle Corolla'daki şerit ortalamalı adaptif hız sabitleyici cazip geliyor. Diğer markalarda sadece üst donanımda şerit ortalama varken Corolla'da baz donanımda bile bu standart.


    Corolla'da hoşuma gitmeyen durum sadece araç hareket edince kapıların otomatik kilitlenmemesi. Bunun için tak çalıştır modül var ekstra olarak alınabilen. Yazılımla çok kolay bir şekilde aç/kapa opsiyonu yapılabilecek bir şeyi neden yapmıyorlar anlamış değilim.


    Kullandığım Clio'da örneğin hareket halinde konsoldaki kilit tuşuna basılı tutunca aktif oluyor bu otomatik kilitleme. Tekrar basılı tutunca iptal oluyor.


    Arayışa devam ediyorum.





  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    Haklısınız hocam Japonların enteresan huyları olabiliyor donanım konusunda sanırım yine Corollada üst paket hariç arka park sensörü yoktu yine bazı araçların donanımlarında bagaj ışığı olmayabiliyor hakikaten enteresan adamlar :)

    Dediğiniz gibi modül ile hallediliyorsa 5 yıl garantili araç almak ve Cliodan sonra Corolla her yönden tatmin edecektir.

    Yine farklı bir pencereden araç önerisi Kia Sportage(2016-2021) - Hyundai Tucson(2016-2020) kasaları da her yönden tatmin edecektir. Şanzıman konusu hariç problem yaşayan görmedim o konuya biraz eğilmek lazım bu modellerde.
  • C hb araçların hepsi size küçük gelecektir.Diz mesafesi ve bagaj olarak istediğinizi bulamassınız.Çift kavrama istemediğiniz için vag grubunu direk eliyorum.Uzak doğu c suvların güncel kasalarını alamıyorsunuz.Eski kasalarında ise led far bile yok.3008 ve c5 istediğiniz kriterlerde bütçeyi zorluyor.


    Astrayı beğendiğinizi yazmışsınız.Bütçeniz dahilinde bir tık zorlayarak modelli ve donanımlı bir opel grandland tavsiye ederim size.

  • Mevcut bütçe ve beklentiler doğrultusunda Opel grandlandx bakabilirsiniz. Enjoy donanım bile yeterli ful LED farlar dijital çift bölgeli klima Apple car play şerit takip hız sabitleme gibi birçok özellik standart. Eğer 1.2t puretech motoru beğendiyseniz ve performans beklentiniz yoksa sizi üzmez diye düşünüyorum
  • hocam benzer bütçe ve beklentilerle biz de araç bakıyoruz, son durum nedir sizde?

    edit: imlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Opus Diabolicum -- 13 Nisan 2024; 18:55:55 >
  • Namütenehi kullanıcısına yanıt

    Sıkıntılı araç hocam Opel. Servis masrafı/olası masraflar yani aracın işletme masrafları bence baş ağrıtır. Araç dediğin yıllık bakımını yapacaksın süreceksin başka bir şey için ne sanayiye ne servise.

  • Emple kullanıcısına yanıt
    Babama 3 yıl önce grandlandx enjoy Skyline aldık. Bakım hariç hiçbir problem yaşamadı. Performans olarak tabi ki vag grubunun 1.5 motorlarına göre geride ama diğer yönden memnun kaldı. Fikir olması açısından söylemiştim. Allah gönlünüze göre versin
  • Namütenehi kullanıcısına yanıt

    Satarken piyasası pek yok gibi hocam ya. Ben biraz da yatırımlık alıyorum. Aracı kolayca elimden çıkarabilmem gerekiyor. Grandland çok hoşuma gidiyor bu arada ama Opel araçların kronik sıkıntılarını yaşayan çok fazla tanıdık insanı gördüğüm için cesaret edemem muhtemelen o tarz bir araca.

  • İkinci el C5 Aircross bakın. 2020 model Feel Adventure paketler şanzıman olarak Eat 6 (çok tutulan joystick tipli olan Eat 8). Ama Eat 6 C5 Aircross FA paketlerde anahtarsız giriş ve çalıştırma var. Kör nokta uyarı da var. Eat 8 olan FA paketlerde bu özellikler yok.

    Shine paketin temizi o fiyatlara biraz zor.

    Bende 2019 C5A eat8 FA var. 30binde. Çok memnunum. Aile için tavsiye ederim. Aracı genelde eşim kullanır, başka araç beğenmez oldu. Eat 6 ve Eat 8 arasında eat8 yarım litre az yakar, Eat 6 alt devirlerde daha güçlü davranır. Ki siz bunları çok fark etmezsiniz belkide. Vites kolu tipi hariç çok da fark yok yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 13 Nisan 2024; 16:50:48 >
  • sahinksk kullanıcısına yanıt

    2020’den sonra olanlarında kayışı farklı kayış kullanıyorlar, materyal olarak, o yüzden bu problemler minimuma indi deniyordu yabancı bir forum’da, bu konuda bilginiz var mi,


    aynı motora sahip araç var bende o yüzden endişeleniyorum. (1.2 puretech)

  • Opus Diabolicum kullanıcısına yanıt

    Arayışa devam. Aklıma en mantıklısı hybrid Corolla gibi geliyor hala. PSA 1.2 turbo şehiriçinde 9 litre altı zor görünüyor. Akaryakıt fiyatlarının da artacağı şüphesiz. Bu durumda ya dizel ya da hybrid modeller benim için öncelikli tercihler.


    Bir alternatif manuel olmak şartıyla Nissan Qashqai olabilir. Renault tarafında Kadjar var ama üretimden kalktığı için pek cazip değil.

  • nstbdmn kullanıcısına yanıt
    Bilgim yok ama zannetmiyorum. Bende 2023 1.2 Puretech Mokka vardı servisteki ustalar da dediğimi doğruluyor ve 40.000 50.000 km aralığında kesinlikle değişim öneriyorlardı.

    Dediğiniz doğru da olabilir kimseyi yanlış yönlendirmek istemem ama YouTube da yabancı kaynaklardan izlediğim videolar da bu şekildeydi.

    Çözüm her bakımda ya da aracı zorladığınız zamanlarda trigeri kontrol etmek veya ettirmek ve değiştirmek.
  • Düzce'de Chery bayisi açıldı ortalık Chery kaynıyor. Hemen her sokakta, otoparkta bir Chery Omoda 5 veya Tiggo 8 Pro görüyorum.

    Müsait bir zamanda test sürüşüne gitmeyi düşünüyorum. Bugün sesim fena kısıldı konuşmakta zorlanıyorum. Biraz toparlanayım test sürüşünden sonra görüşümü yazarım. Chery olursa LPG şart bu arada.

  • Hocam 2. çocuk geliyormuş. Hiç macera arama C5 aircross ne buluyorsan temiz al.

    Facebook grubuna girersen fiyatların sahibinden den daha ucuza olduğunu göreceksin.

    Arka koltuk genişlik mesafesi ile hanım 2 puset arasına oturabilir, rahat edersiniz.

  • fractal design kullanıcısına yanıt

    1.6 Turbo 190 beygir araba 1.7 ton.


    LPG taksan 60-70 litre tank ve tesisat ile 1800 kg, uzun yolda 2,2 ton falan olur T8 Pro.


    O halde 10 litre LPG 3 litre benzin şehir içi 15 LPG 5 litre benzin yakar karma sistem.


    Egea Cross al tüp tak.


    Otomatik arıyorsan dizel oto Egea al.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.