Şimdi Ara

2013 CLIO 4 Dci 1.5 | EGZOS EMİSYON + ENJEKSİYON ARIZASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
5.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Reno Clio 4 Dci 1.5 araçta 1 yıldır gösterge panelinde egzos emisyon kontrol ettirin ve enjeksiyon kontrol ettirin yazıları var. İlk çıktığında servise götürmüştük ve beyinden silmişlerdi. Tekrar çıkınca yine götürdük. Hallettiler ama birkaç ay sonra tekrar çıktı. Biz de yaklaşık 1 yıldır tekrar götürmedik. Çekişten düşme yok. Hala aynı performansta.

    Aracı babam kullanıyor. Evin genci olarak araştırayım dedim ama kronik sorun galiba bu. Çoğu kişi yaşamış. Bu hatayı alanların genelinde çekişte düşüşler olmuş. Bizde hiçbir şekilde düşüş yok.

    İnternetten baktığımız kadarıyla olabilecekler :
    1 - Kötü yakıt. ( Açıkçası yakıttan olsaydı 1 yıldır çıkmazdı herhalde. )
    2 - Sensöre kurum bulaşmış olabilir. ( Olabilir çünkü çekişten düşme yok. Sadece uyarı çıkıyor. )
    3 - Partikül filtresi dolmuş olabilir. ( Dolunca çekişten düşme durumu var mı acaba ? )
    4 - Egr valfi/ turbo elektro valf vb valf sıkıntısı
    5- Yazılım atılarak çözülüyor diyenler de var.


    Yani net bir çözüm yok. Çekişten düşmediği için birçok garip sebep olabilir herhalde. Deneme yanılma ile çözmek de uğraştırıcı. En azından babam uğraşmaz herhalde.

    Sizce ne olabilir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Artyom A. C. -- 24 Mayıs 2020; 5:32:21 >







  • Büyük ihtimal kronik olan delphi enjektör sıkıntısı servis arızayı tespit etsin araç servis bakımlıysa diretin işçilik falan alamasınlar
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam o kısmı düzelteyim. Önceki sahibinde de çıkıyormuş herhalde. Bizde çıkınca servis önce beyinden sildi. 1 hafta sonra tekrar uyarı verince işlem yaptılar. servis düzelttikten 3 ay sonra falan tekrar çıktı. Ondan sonra da 8 aydır uyarı hala duruyor, ellemedik.

    İnternette çoğu kişi yaşamış. Hatta 500 km'de yaşayan bile var. Yaşayanların genelinde çekişten düşüş veya bu hatalar nedeniyle bazı fonksiyonları kullanamam olmuş. Bizde hiçbiri yok.

    Kronik sorun ama çekişten düşmemesi aklımı çeliyor. Yetkili servise mi yoksa özele mi gitti bilmiyorum.

    Ayrıca megane'larda da aynı sorunu yaşayanlar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Artyom A. C. -- 24 Mayıs 2020; 5:36:22 >
  • Düşük devir kullanımından dolayı bu arıza renaultlarda oldukça var.Obdye bağlanıp arıza kayıtlarına bakmak gerekiyor.Renaultlarda mesela kızdırma bujileri patlak olupta bu arızayı veriyorda olabilir.Sistem çok komplike değil performans kaybı yaşayanlar dpf tıkanıklıgı yada egr den dolayı oluyor.Siz performans sorunu yok diyorsunuz.

    Enjektör problemiyse eğer ;

    Çözümü ilk önce orjinal clip cihaza bağlanıp dejerenasyon yapılması gerekiyor.

    Akabinde yakıt katkısı (Liqui Moly ProLine Dizel tavsiye ederim pahalıdır ama oldukca etkilidir tam depoya koymanız gerekiyor.) kullanıp performanslı kullanım hatta mümkünse uzun yol daha iyi olur.

    Sonraki kullanımlarda ise aracı düşük devirde kullanmamaya özen göstermeniz gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skuti61 -- 24 Mayıs 2020; 8:39:16 >
  • benim 2011 fluence de var aynisi
  • DPF veya EGR den oluyor diye biliyorum.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde yorumlamak doğru değil hocam. Benim Golf Mk5 aracım vardı bu arızanın aynısı onda da veriyordu, lambda sensörü arızası ya da oksijen sensör arızası olarak geçiyordu. Ne yaptı isem çözüm bulamadım, sensör değişince belli bir müddet sonra yine yanıyor, yakıta dikkat etsende, yakıt katkı maddesi koydursan da geçmiyor. Bende bu konuda ki arkadaş gibi çok araştırma yaptım, eski sahibinde de aynı sorun yaşanmış. İşin ilginç kısmı arkadaşın dediği gibi çekişten düşme ya da başka bir arızaya sebeb vermiyordu. Sonunda pes ettim ve o şekilde binip sattım... İyi bayramlar
  • Emission workshop hatası olarak da bilinir...
  • 1.5 dci lerin enjektörleri yakıt kalitesine hassastır. würth dizel enjeksiyon katkısı atın full depo kullanın.
  • 2013 fluence edc 1.5 aracımda da var aynısı
    Depoyu fulleyince oldu aracı 20 gün oldu alalı
    Önce esc kontrol edin dedi
    Peşine yokuş kalkış kontrol edin onun peşine de egzos emisyon hatası verdi herkeste farklı bir sebepten çıkıyor ortaya
    Beyin ustası egzosu temizleyip beyinden iptal ederiz dedi istersen ama birde uzun yola çık yüksek devir kullan dedi 4 5 bin devir arası gittim araba tükürük gibi hareket yaptı sonra saha şuan yapmadi bakalım yapacak mi?
  • Öncelikle geçmiş olsun servisi arayarak yd Renault Port uygulamasından bakın araca ne uygulaması yapılmış DPF mi temizlenmeye calışılmış EGR mi arıza var Dpf vy egr'se bir egzozcuya gidip Dpf temizletin (500₺) Ve ustanıza gidip EGR Temizligi yaptırın (Egr temizligi yapılırken Emme manifoldu ve Map sensörüde temizleniyor 600-750 ₺) . İptalini yaptırmak isterseniz size kalmış . Ama bu işlemleri yaptırdıktan sonra aracı cok düşük devirlerde kullanmayın.
  • Dandik yakıt kullanmadığınızı varsayarak 3 kuruş az yaksın diye pedala altında yumurta var gibi dokunuyorsanız çok normal.

    Geceyarısı çıkın çevreyoluna motor ve yağ ısındıktan sonra gaz basın biraz araba kendine gelsin. Egzoz ısındıktan sonra gazlamaya devam edin bütün tıkalı delikler açılır.
  • Clip cihazına bağlatıp çıkan sonuca göre işlem yaptırın.
  • Lana-Del-Rey kullanıcısına yanıt
    hacım dizel araçlarda bu sürüş şeklini hangi sıklıkla yapmak gerek

    islambol trafiğinde ger dizel aynı akıbeti yaşıyor
  • Ben de Clio 3 2012 modeli kullanıyorum fakat öyle bir sorun yaşamadım. Eğer tasarruf için düşük devirlerde kullanıyorsanız Dpfden olabilir. Ben ara sıra gaz veriyorum bir 3.000 yapıyorum bazen. Yüksek hızlara da çıkarken aynısı, aracın biraz canını alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KievKarambolü -- 25 Mayıs 2020; 11:10:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    hacım dizel araçlarda bu sürüş şeklini hangi sıklıkla yapmak gerek

    islambol trafiğinde ger dizel aynı akıbeti yaşıyor
    Net bir şey söylemek pek mümkün değil çünkü bu konuda pek çok değişken var.

    Ama bana kalırsa minimum haftada bir kurum temizlenmesi için gazlamak iyidir.

    Bizim işe koşturan bitane dokker var hep gaz üstünde araba ciğerler nasıl açık sürsen şaşırırsın
  • Bende de 2013 1.5 90 beygirlik modeli var. Aynı sorun bendede oluyor. BP'den yakıt almaya başladığımda bütün kış yanan lamba söndü. Yeni işe başladım aynı zamanda bol yokuşlu bir yolda bol bol sıkıştırarak gidiyorum, bununda oldukça etkisi olduğunu düşünüyorum. Cuma günü İstanbul'da yağmur yağdı ve enjektörleri kontrol ettirin uyarısı düzenli olarak yanıp sönmeye başladı daha öncede nemli yağmurlu havalarda yapıyordu bu hatayı. Nemli havanın bu soruna sebep olduğunu ecu bağlantı pinlerinde veya enjektörlerin bağlantı pinlerinde sorun olduğunu düşünüyorum fakat henüz bir aksiyon almadım konu ile ilgili. Servise götürüp sorduğumda ise aracın tam vites kolunun altında bir flap var egsoz akışını kontrol eden, eğer aracın altının vurulduysa ilk mesajda bahsedilen iki uyarıya sebep olabileceğini söylediler fakat lifte çıkarıp kontrol ettiğimizde bir sorun görünmedi bende üstüne düşmedim.

    Çözüm olarak benim üretebildiğim yokuş yukarı sıkıştırarak sürmek ve BP'den yakıt almak oldu.




  • Hocam 2013 clio ile bende yaşadım o sorunu , akü düşük voltaj verdiğinden dolayı olabiliyor arada sistemsel bir arıza diye düşünüyorum
  • 2013 clio4 1.5dci icon S&S aracımda aylardır aynı arıza mesajları gösterge de duruyordu.

    Çok araştırmama rağmen net çözüm bulamayıp en son bilgisayar arıza kodlarını Takip ederek sorunun egzoz sisteminin tam ortasında bulunan egzoz klapesi egzoz vanası egzoz geri dönüşüm valfi gibi çeşitli isimleri bulunan elektronik parçanın arızalı olduğuna kanaat getirdik.parçanın arızalı olduğundan kesin emin olduktan sonra 1250 liraya orijinal parçayı alıp egzozcuda değişimini yaptık.Kalan arıza kodlarını beyinden sildirdim.

    SORUN KESİN OLARAK ÇÖZÜLMÜŞ OLUP AYNI DERTTEN BAŞI AĞRIYAN ARKAŞLAR BU MESAJI REFERANS ALABİLİR.

    Hayırlı günler.

    2013 CLIO 4 Dci 1.5 | EGZOS EMİSYON + ENJEKSİYON ARIZASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi besyoali -- 30 Temmuz 2021; 19:25:22 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.