Şimdi Ara

Clio-1 ışık dalgalanması ve ara ara silkelenerek gitmesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
1.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    98 model Clio-1 98000'de benzinli e7j motor kodlu aracımda bir süredir canımı sıkan 2 sorun var.
    Aracı ilk çalıştırğımda(tek seferde çalışıyor) iç ve dış aydınlatmalarına dikkat ettiğimde hafif şekilde dalgalanma oluyor.
    Bir süre yol aldıktan sonra her zaman olamamak beraber 4 e atıncaya kadar silkelenerek ilerliyor ve farlarımında aynı şekilde dalgalanıyor.
    Dünde eve yaklaşınca aynısı olmaya başladı ve park ettim. Bu sabah fırına kadar 200mt civarı gittim 1 vitesle, sanki 1 piston ateşlemeyi eksik yapıyormuş gibi aynı şiddetle hafif silkelenerek ilerledi. Ekmeği aldıktan sonra kaputu açıp buji kablolarını kontrol ettim, biri tam oturmamış gibiydi. Bu kontrolü bir süredir yapıyorum, işe yarıyor gibime geldi. Ise gelinceye kadarda silkeleneme olmadı.
    Bide yol aldıktan bir süre sonra metal sürtme sesine benzer cık çık ses geliyor aralıklarla, her zaman olmuyor.
    Bu iki sorun birbirinden bağımsız mıdır? Bilmediğim başka birşeyden midir? Bilenlerin yardımını rica ederim.

    Not: Çekmeköy, Ümraniye civarında iyi usta önerisi olan varsa iletebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kasto_37 -- 5 Şubat 2015; 20:46:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • aydınlatmada dalgalanma akü zayıflığı yada konjektörden olabilir. ateşleme ile ilgili parçalara baktır. tüplü olsa gaz ayarı diyecem ama değil. ateşleme bobini, distribütör kapağı, tevzi makarası, buji kablolarına baktır.
  • dalkhanas D kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için sağolun. Konjektörü araştırırken alttaki yazıyı buldum. Bu da olur gibime geldi.

    - Motor çalışırken ayağımızı gaz pedalından çektiğimizde far ışıkları azalıyorsa akü zayıflamış olabilir.Şarj dinamosu yeterli elektrik üretemiyor olabilir. Vantilatör kayışı gevşek olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Merhaba arkadaşlar.
    98 model Clio-1 98000'de benzinli e7j motor kodlu aracımda bir süredir canımı sıkan 2 sorun var.
    Aracı ilk çalıştırğımda(tek seferde çalışıyor) iç ve dış aydınlatmalarına dikkat ettiğimde hafif şekilde dalgalanma oluyor.
    Bir süre yol aldıktan sonra her zaman olamamak beraber 4 e atıncaya kadar silkelenerek ilerliyor ve farlarımında aynı şekilde dalgalanıyor.
    Dünde eve yaklaşınca aynısı olmaya başladı ve park ettim. Bu sabah fırına kadar 200mt civarı gittim 1 vitesle, sanki 1 piston ateşlemeyi eksik yapıyormuş gibi aynı şiddetle hafif silkelenerek ilerledi. Ekmeği aldıktan sonra kaputu açıp buji kablolarını kontrol ettim, biri tam oturmamış gibiydi. Bu kontrolü bir süredir yapıyorum, işe yarıyor gibime geldi. Ise gelinceye kadarda silkeleneme olmadı.
    Bu iki sorun birbirinden bağımsız mıdır? Bilmediğim başka birşeyden midir? Bilenlerin yardımını rica ederim.

    Alternatör için en basit şekilde şu testi yapabilirsiniz;

    Hava karardıktan sonra aracı motor soğukken rölantide çalıştırın, tüm elektrikli alıcıları devreye alın.(Özellikle klima, arka cam ısıtma ve tüm farlar)

    1) Aracın önüne sürücü mahallinden dikkatlice bakın aniden gaz verip çekin farların parlaklığında anormal bir değişim(genelde aşırı parlaklık) olursa muhtemelen konjektör arızasıdır.

    2) Rölantide çalışırken yavaş yavaş gaz verin farların parlaklığı artıp normal bir seviyeye geliyor gaz vermeye devam ettikçe daha fazla artmayıp olması gereken seviyede kalıyorsa muhtemelen kömür veya rotor bileziği arızasıdır.

    3) Rölantide çalışır halde bırakıp ön farlara dikkatlice bakın göz kırpar gibi yanıyorsa muhtemelen diyot tablası arızasıdır.

    Gözle yapılabilecek en basit test budur.

    Saygılar...




  • 3.üncü dediğiniz oluyor aracımda. Araç içi aydınlatma, far ve özellikle geri lambasında daha net belli oluyor. Giderken bile yapıyor ara ara. Hafif sirkelenmeye bu sebep olur mu acaba?
    Diğerlerine akşam iş çıkışı dikkat ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o arabanın uzmanını çağırıyorum konuya
  • Dediğiniz gibi yaptım aşırı parlaklık olmadı ilk madde deki gibi.
    Ikinci made de dediğiniz gibi, Yavaşça gaz verip 2000 devir civarında sabitledim. Işık şiddeti biraz arttı ama dalgalanmada devam etti. Bide şuna dikkat ettim, devirde çok hafif dalgalanıyordu. Motor ılıklaşınca biraz azaldı.
    Eve gelirken yine ara ara genel şikayetimde yazdığım gibi yapmaya devam etti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aracınız oldukça eski , bu nedenle alternatörden başlayarak tüm parçaların gözden geçirilmesi gerekir. Bir elektrikçi üretilen voltajı ölçerek 5 dakikada teşhis koyabilecektir. Bunun için akü başlarını sökerek voltaj farklılıklarına bakarak yorum yapıyorlar ve gerçek ustalar için isabet % 90-100 arasında yüksek bir oranda işinizi görüyor.

    Gerçek usta derken arızayı deneme yanılma yoluyla bulanları kastetmiyorum. Her sanayi sitesinde en az 2-3 iyi elektrikçi olur . Sanayideki güvendiğiniz bir servis den de yardım alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konunun anlaşılabilmesi için birçok noktanın hızlıca gözden geçirilmesi gerekir. yazı ile anlatması bana göre zor, en kolayı bir video vermek sanırım.

    https://www.youtube.com/watch?v=LGB6ZEjGm7Q

    diot testi için alternatör sökülerek daha kolay yapılabiliyor ama boş yere de sökülmemesi için gerçek usta tabirini kullanmıştım.

    https://www.youtube.com/watch?v=xgikeXt91vM

    kötü diot testi nasıl yapılır

    https://www.youtube.com/watch?v=H7skIbTaYXQ




  • rektifier testi ve tekik açıklaması

    https://www.youtube.com/watch?v=Dt12_yiPup8
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Yardımınız için çok sağolun. Iş yoğunluğum azalınca videolara bakacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    o arabanın uzmanını çağırıyorum konuya


    Vezir Bey benden önce davranmış ve tam benim düşündüklerimi söylemiş.Alternatör veya aküden kaynaklı.Ben böyle bir sorunla karşılaşmadım lakin aracın elektrik-elektronik aksamı çok karışık ve sorun çıkarmaya müsait.Deneme yanılma yoluyla üzerinde test yapılacak arabalardan değil.Benim aracımda immobilizer sorunu vardı,kafasına göre çalışmamazlık yapardı.Beyin,anahtar,merkezi kilit vs... artık neyden kaynaklıysa.Kaç tane yere göstermeme rağmen kimse çözemedi ( içlerinde lüks araçların elektronik işlerini yapan yerlerde vardı )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    o arabanın uzmanını çağırıyorum konuya


    Vezir Bey benden önce davranmış ve tam benim düşündüklerimi söylemiş.Alternatör veya aküden kaynaklı.Ben böyle bir sorunla karşılaşmadım lakin aracın elektrik-elektronik aksamı çok karışık ve sorun çıkarmaya müsait.Deneme yanılma yoluyla üzerinde test yapılacak arabalardan değil.Benim aracımda immobilizer sorunu vardı,kafasına göre çalışmamazlık yapardı.Beyin,anahtar,merkezi kilit vs... artık neyden kaynaklıysa.Kaç tane yere göstermeme rağmen kimse çözemedi ( içlerinde lüks araçların elektronik işlerini yapan yerlerde vardı )

    Anlaşılan adam akıllı bi usta bulacağız.
    Bir kaç kez immobilizer sorunu bende de oldu. Tavan aydınlatmasının orayı söküp soketleri ile oynayınca düzelmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Anlaşılan adam akıllı bi usta bulacağız.
    Bir kaç kez immobilizer sorunu bende de oldu. Tavan aydınlatmasının orayı söküp soketleri ile oynayınca düzelmişti.


    Elektrikçiye alternatör ve aküyü ölçtür.Büyük ihtimal sorun alternatör kaynaklı,kaç senelik araç.Üzerindeki orjinal parçaysa gene iyi dayanmış,ek olarak far dalgalanması LPG tesisatını bağlayan şahıs şase veya yanlış bağlantı yapmış olabilir.Tekleme ve sirkeleme ateşleme bobinine dalalet ediyor,benzinde de aynısı yapıyor mu ?

    V kayışlarının gergisi bile bu sorunu yaşatabilir. ( V kayışı motorun yanında görünen siyah kayış )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 3 Şubat 2015; 1:57:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Dediğiniz gibi yaptım aşırı parlaklık olmadı ilk madde deki gibi.
    Ikinci made de dediğiniz gibi, Yavaşça gaz verip 2000 devir civarında sabitledim. Işık şiddeti biraz arttı ama dalgalanmada devam etti. Bide şuna dikkat ettim, devirde çok hafif dalgalanıyordu. Motor ılıklaşınca biraz azaldı.
    Eve gelirken yine ara ara genel şikayetimde yazdığım gibi yapmaya devam etti.

    Gözle ancak o kadar kontrol edebilirsiniz, ayrıntı isterseniz multimetre ve pensampermetre ile de kontrol yöntemini yazarım. Sizdeki arıza basit bir arıza, fazla birşey tutmaz merak etmeyin. Doğru şekilde kontrol edilirse kolayca bulunur.

    Saygılar....
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    98 model 98500 de aracım, lpg yok. Muhtemelen orjinaldir alternatör. Bence alternatör görevini iyi yapamadığı zaman ateşlemeyide etkiliyor. Çünkü bu sorun ara sıra oluyor. Mesala dün eve gelirken bu sorunlar yok gibiydi, bazende rahatsız edecek düzeyde oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yardımınız için sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.
  • HerkesMemnun kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Biraz can sıkıcı bi durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ancak bugün ustaya gösterebildim. Ölçümde 14.5 - 15 arası geziyordu akım. Konjektör nedenliymiş dalgalanma, degismesi gerekliymiş Ortalama 150 tl tutar dedi. @alpernbugra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.