Şimdi Ara

Çivili lastik Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
15.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar bugun aksam cıvılı lastık hakkında bı bılgı sordum lastıkcıye adam bana lastıklerın orjınalınde çivisiz olduğunu çivileri kendileri taktıklarını felan soyledı

    o anda benım aklım karıstı bende fabrıkadan cıvılı lastık cıkmıyormu dıye sordum oda bana lastıkler cıvısız uretılır cıvılerı bız takarız dedı

    gercektende fabrıkalarda cıvılı lastık uretımı dıye bısey yokmu bu cıvıler sonradan mı takılıyo butun lastıklere ?



  • Bende merak ediyorum bu konuyu bilenler yazarsa öğrenmiş oluruz
  • Şöyle bir yazı var;

    Çivili lastiklerin aslında iki farklı hali vardır. Çivi delikli üretilmiş kış lastiklerine, özel bir çakma aparatıyla sonradan bildiğimiz sıradan çivi çakılarak meydan getirilen çivili lastik; diğeri de Orjinal Fabrikasyon üretilmiş çivili lastikler. Orjinal üretim çivili lastik teknolojisi ve patenti dünyada sadece NOKIAN LASTİKLERİ'nde bulunmaktadır. NOKIAN haricinde ki diğer tüm çivili lastikler, çivili delikli üretilmiş kış lastikleri olup çivileri sonradan çakılmak suretiyle meydana gelmişlerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Şöyle bir yazı var;

    Çivili lastiklerin aslında iki farklı hali vardır. Çivi delikli üretilmiş kış lastiklerine, özel bir çakma aparatıyla sonradan bildiğimiz sıradan çivi çakılarak meydan getirilen çivili lastik; diğeri de Orjinal Fabrikasyon üretilmiş çivili lastikler. Orjinal üretim çivili lastik teknolojisi ve patenti dünyada sadece NOKIAN LASTİKLERİ'nde bulunmaktadır. NOKIAN haricinde ki diğer tüm çivili lastikler, çivili delikli üretilmiş kış lastikleri olup çivileri sonradan çakılmak suretiyle meydana gelmişlerdir.



    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Şöyle bir yazı var;

    Çivili lastiklerin aslında iki farklı hali vardır. Çivi delikli üretilmiş kış lastiklerine, özel bir çakma aparatıyla sonradan bildiğimiz sıradan çivi çakılarak meydan getirilen çivili lastik; diğeri de Orjinal Fabrikasyon üretilmiş çivili lastikler. Orjinal üretim çivili lastik teknolojisi ve patenti dünyada sadece NOKIAN LASTİKLERİ'nde bulunmaktadır. NOKIAN haricinde ki diğer tüm çivili lastikler, çivili delikli üretilmiş kış lastikleri olup çivileri sonradan çakılmak suretiyle meydana gelmişlerdir.



    Hımm ..

    tesekkurler




  • Ayrıca çivili lastik kullanımı türkiyede yasaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sobre

    Ayrıca çivili lastik kullanımı türkiyede yasaktır.


    asfaltı bozmasından dolayı yasak ama nerde çivili lastikten bozulacak kadar düzgün asfalt var ki
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çivili Lastik Önerisi (Resimli)
    16 yıl önce açıldı
    Schwalbe Lastik Hakkında
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sobre

    Ayrıca çivili lastik kullanımı türkiyede yasaktır.

    bunu hiç duymamıştım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sobre

    Ayrıca çivili lastik kullanımı türkiyede yasaktır.


    asfaltı bozmasından dolayı yasak ama nerde çivili lastikten bozulacak kadar düzgün asfalt var ki







  • çivili lastik asfaltı bozmasını yanısıra bazı durumlarda insan üzerinde mermi etkisi yapmaktadır dipnot olsun karlastiği varken gerek yok bence
  • 3-5 yıl önce goodyear ın tr sayfasında vardı ve satılıyordu ama şimdi kalkmış acayip :S var diye biliyordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asusabi
    çivili lastik asfaltı bozmasını yanısıra bazı durumlarda insan üzerinde mermi etkisi yapmaktadır dipnot olsun karlastiği varken gerek yok bence

    çivili lastik yasaklanmamışmıydı çünkü yüksek süratlerde mermi gibi fırlıyormuş
  • aslında 2 tane cıvılı lastığım var , gecenlerde kar yağdığında taktırdım bunları yaklasık bı 100 km kadar yol yaptım cıvılı lastığın performansından cok memnun kaldım yoğun kar ve buz olan bır yokustan hıc zorlanmadan cıktım , arabayı park edıp sabah arabanın yanına geldığımde ıkısınınde havası ınmıstı arabada elektrıklı pompa vardı onunla hava basıp lastıkcede sokturdum

    bugun yıne kar yağınca lastıklerı tamır ettırmek ıcın lastıkcıye gıttım , lastıkcı uzerındekı cıvılerın bır kısmı dokulduğu ıcın abı bu lastıkler adam olmaz muhtemelen cıvı delıklerınden kacırıyordur bunlar dedı , bende elınde cıvılı lastık varsa almak ıstedığımı soyledım ama elınde cıvılı olmadığı ıcın ordan ayrıldım

    az ılerde baska bır lastıkcı daha vardı oraya gıttığımdede bana yukarda anlattığım gıbı cıvılerın sonrdan takıldığını soyledı bende suphelendım tabı ılk defa boyle bısey duymustum o yuzden sızlere sormak ıstedım

    valla 1 kere cıvılı lastık kullandım cok memnum kaldım yarın gıdıp 2 tane cıvılı lastık almayı dusunuyorum bana bu konuda yardımcı olmanızı rıca edıcem

    bana 1 kac tane cıvılı lastık tavsıyesı yapabılırsenız sevınırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 4 Şubat 2010; 2:57:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sobre

    Ayrıca çivili lastik kullanımı türkiyede yasaktır.


    asfaltı bozmasından dolayı yasak ama nerde çivili lastikten bozulacak kadar düzgün asfalt var ki



    doğru söze ne söylenir
  • Çivili lastik çivi yerleri ile üretilir, çivileri sonradan takılır. Yılın tamamında kar örtüsü olmayan yerlerde kullanılması abes olduğu gibi çok da sakıncalıdır ve birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yasaktır. Çiviler kar örtüsü olmayan yerlerde lastikten kurtularak başka araçlara, oradan geçen yayalara sıçrayabilir ve bu vakalar ciddi yaralanmalar hatta ölümlerle sonuçlanabilir..

    Herşeyi abartmayı seven halkım; kar lastiği ile yolda mı kaldınız da çivili lastik soruyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edilhan -- 4 Şubat 2010; 3:08:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan

    Herşeyi abartmayı seven halkım; kar lastiği ile yolda mı kaldınız da çivili lastik soruyorsunuz?



    değerlı kardesım buzda yazlık lastık ıle kıslık lastık arasında cok bı fark varmı ? bence yok cunku buz ıcın alınacak onlemler farklı nedır bunlar ?

    zıncır
    kar paleti vs
    cıvılı lastık

    sımdı benım yasadığım yer ankara kullandığım guzergah ankaranın en yuksek yerı olan gop ıle yenımahalle - ostım arası

    haftada 1 gun kar yağıyor her yerı felc edıp gıdıyor 3 gun yollar gunluk guneslık bu sartlarda zırt bırt zıncır sokup takmak uğrastırıcı bı ıs

    kar paletı cok pahalı (en az 250 - 300 tl ) ve kullanım omru cok kısa (ort. 500 km)

    cıvılı lastığe gelırsek kullanımı dığer 2 secenekden daha basıt bagaja at lastıklerı kar yağdığında taktır fıyat olarakda kar paletınden daha ucuz zıncırden pahalı , kullanım omrunu fıyat performans olrak baz alırsak 2 secenekdende daha mantıklı

    ayrıca dıyorsunuzkı yuksek hızlarda tehlıkelı cıvıler fırlıyor vs tamam bu konuda haklısınızda tutupda sehır ıcınde cıvılı lastıkle rally yapacak halımız yok amac maksımum 40 50 km hızlarda kar ve buzlu yollarda guvenılır sekılde yolculuk yapmak yollar temızlendığınde cıkartıp kar yağdığında taktırmak

    benım ısden donduğun saat gece saat 3 cıvarı o saatlerde yollar gunduze oranla daha berbat gun ıcınde sureklı arac kullanıyor olsam saten yollar temız olur ama gecenın bı yarısı maalesef olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER


    quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan

    Herşeyi abartmayı seven halkım; kar lastiği ile yolda mı kaldınız da çivili lastik soruyorsunuz?



    değerlı kardesım buzda yazlık lastık ıle kıslık lastık arasında cok bı fark varmı ? bence yok cunku buz ıcın alınacak onlemler farklı nedır bunlar ?

    zıncır
    kar paleti vs
    cıvılı lastık

    sımdı benım yasadığım yer ankara kullandığım guzergah ankaranın en yuksek yerı olan gop ıle yenımahalle - ostım arası

    haftada 1 gun kar yağıyor her yerı felc edıp gıdıyor 3 gun yollar gunluk guneslık bu sartlarda zırt bırt zıncır sokup takmak uğrastırıcı bı ıs

    kar paletı cok pahalı (en az 250 - 300 tl ) ve kullanım omru cok kısa (ort. 500 km)

    cıvılı lastığe gelırsek kullanımı dığer 2 secenekden daha basıt bagaja at lastıklerı kar yağdığında taktır fıyat olarakda kar paletınden daha ucuz zıncırden pahalı , kullanım omrunu fıyat performans olrak baz alırsak 2 secenekdende daha mantıklı

    ayrıca dıyorsunuzkı yuksek hızlarda tehlıkelı cıvıler fırlıyor vs tamam bu konuda haklısınızda tutupda sehır ıcınde cıvılı lastıkle rally yapacak halımız yok amac maksımum 40 50 km hızlarda kar ve buzlu yollarda guvenılır sekılde yolculuk yapmak yollar temızlendığınde cıkartıp kar yağdığında taktırmak

    benım ısden donduğun saat gece saat 3 cıvarı o saatlerde yollar gunduze oranla daha berbat gun ıcınde sureklı arac kullanıyor olsam saten yollar temız olur ama gecenın bı yarısı maalesef olmuyor

    Ankara'ya bugün ile birlikte toplam 2(iki) kez kar yağdığının ve ilkinin ertesi gün eridiğinin şu anda da ikinci yağan karın tamamen durduğunun farkındamısınız acaba?




  • hadı yaa!! hıc farkında değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    hadı yaa!! hıc farkında değilim

    Çivili lastik alıp birilerini "kurşunlamadan" önce farketmeni temenni ederim.
  • Bir hortlatmada ben yapayım.... hele ki kar yağışının yoğunlaştığı bu zamanda.

    Ama aynı konudan devam etmek mantıklı teknik bilgiler mevcut..

    işyerinden arkadaşımın aracında çivili lastik var. Ankaranın yüksek bölgesinde oturmakta.

    bu lastiklerin yasak olması veya satılmaması konusunda güncel bilgisi olan var mı?

    Ayrıca bu lastiklerin tamiri ( düşen çivilerin yenilenmesi vs. gibi) yapılabiliyor mu? Yapılıyorsa Ankarada nerde yapılıyor?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.