Şimdi Ara

civic fren ısınma problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bende 2002 otomatik civic sedan var.Bugün rampalı bir yerden indim, gerekli yerlerde frene bastım öyle ağır yük taşıyan kamyonlar gibi frenle inmedim.Bir süre sonra frenin hissizleştiğini farkettim.Yani fazla iyi tutmuyor gibi geldi.Sonra gideceğim yere vardıktan sonra baktım ön lastikler epey ısınmış (arkalarda bir şey yok).Bu durum normal mi.Freni biraz olağan durumdan fazlaca kullandığın zaman ısınmamı oluyor?

    bir şey daha eklemek istiyorum.Geçenlerde arabamı yıkayayım dedim.Biraz şehir içinde işlerimi hallettikten sonra yıkıyordum baktım ki suyu ön tekerlere tuttuğum zaman buhar çıktı bir miktar.Sanki balataları çok çok ısındırmışım gibi.Arabayı alalı 3 ay falan oldu.Pek alışamadım.Bunlar normal mi?Eskiden broadway sürerdim.Bu tür şeylere rastlamadım.Servise mi gitsem??







  • Fren sistemi teoride iyi disklerde 280-282mm idi yanlış hatırlamıyorsam fakat civic in frenleri pek performanslı değil diğer rakiplerine göre.Belkide içlerinde en performassızı astra ,golf ,focus ,megane ,corolla,leon,mazda3vb.
    Başınıza gelende' fading' yani fren kaçırması .Yani balatalarınız fazla ısınmış ve disk üzerinde kayıyor.
  • Dostum ne yazıkki aynı sorun bence Civitede var frenler ısındıkça normalden falza hissizleşiyor, arda arda yapılan sert frenlerden sonra bu bayağı hissediliyor ve ben fren dozlamasını çok beğenmiyorum civiclerin frenler soğukkende çok sert tepki veriyor araç, ama fren mesafesi olarak iyi ve stabil diyebilirim örneğin bir önceki aracım 207 ydi onun dozlaması daha net'ti ancak yüksek süratlerde ani frenlerde araç stabil değil sağa sola gidiyordu, Civicte bunu hissetmiyorum..
  • BENCE LAY TAMAMEN BİLİNÇSİZCE KULLANILAN GAZ FREN MESELESİDİR.
    BU OLAY ARABADAN BAĞIMSIZ BİR OLAYDIR.

    50 M İLERİDE TRAFİK LAMBASINDA DURACAĞINI BİLE BİLE ARABAYI ANİ HIZLANMALAR YAPAN BİRİSİ ( ADI SPOR KULLANMAK DİYE MALESEF TÜRKİYEDE İSİMLENDİRİLİYOR) YOK FREN TUTMUYOR ,YOK ÇOK YAKIT HARCIYOR DİYE (SÖZÜM MECLİSTEN DIŞARI) BURADA FİKİRLERİNİ BEYAN EDEBİLİYOR.ARAÇTA OLASI BİR KRONİK VAKA OLMADIĞI SÜRE İÇİNDE NEDEN FREN TUTMASIN.YETERKİ HER SÜRÜCÜ ARACINI TANISIN.HER ARACIN AĞIRLIĞINDAN VE SİSTEMİNDEN DOLAYI YOLDAKİ TEPKİSİ FARKLI OLMASI ÇOK NORMALDİR.
    AKLIMA BİR SÖZ GELDİ. " HER ARAÇ ANİ GAZA BASINCA HIZLANMA EĞİLİMİ GÖSTERİR ENİNDE SONUNDA GÜCÜNE GÖRE HIZ KAZANIR .ANCAK HER ARAÇ İSTENİLEN MESAFEDE DURAMAYABİLİR."

    HAKSIZ MIYIM.
  • Haklısın
  • Aracı nasıl kullanıyorsunuz merak ettim..

    Özellikle yokuş aşağı inerken boşta mı iniyorsunuz..Aracı kompresör yardımıyla yavaşlatmayı biliyorsunuz diye varsayıyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    Haklısın

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren problemi ???
    11 yıl önce açıldı
    ARAÇ ÇEKİŞ SORUNU
    15 yıl önce açıldı
    Corolla Rölanti Sorunu
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bfs

    Aracı nasıl kullanıyorsunuz merak ettim..

    Özellikle yokuş aşağı inerken boşta mı iniyorsunuz..Aracı kompresör yardımıyla yavaşlatmayı biliyorsunuz diye varsayıyorum..


    Hayır boşta inmem hiç bir zaman "D" pozisyonunda iniyorum.Gereksiz hızlanmada yapmadım.Yalnız gittiğim yol virajlı ve kısmende uzun bir inişdi.Ama tekrar edecek olursam yinede gereksiz gaz ve fren yapmadım.Hatta fren balataları soğusun diye bir müddet olması gerekenden daha stabil bir hızda gittim.Çünkü durumdan epeyce tedirgin olmuştum.Frenler tutmuyordu diyemem ama soğukken ki halindeki performansından hissedilir derecede uzaktı..

    Diğer sorun hakkında kimse yorumda bulunmamış.(Şehir içi kullanım sonrası yıkamada oluşan buhar)
  • Senin balatalar diske yapışık kalıyor o yüzden jantların aşırı ısınıyor. O kadar ısınmış janta, diske su dökersen; içinde odun-kömür yanan sobanın üstüne su dökmüş gibi olması da normal.
  • yoldan gelmiş her arabanın jantlarına nsu tutsan buhar çıkarır, hepsi bir miktar ısınıyor, acaba seninki aşırımı ısınıyor yoksa senmi abartıyorsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    yoldan gelmiş her arabanın jantlarına nsu tutsan buhar çıkarır, hepsi bir miktar ısınıyor, acaba seninki aşırımı ısınıyor yoksa senmi abartıyorsun


    Bilmem ama kısa bir şehir içi turundan sonra bu kadarda ısınıyorsa vede normalse o zaman sorun yok.Birde serviste sorayım.Yardımlarınız için teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetatik


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    yoldan gelmiş her arabanın jantlarına nsu tutsan buhar çıkarır, hepsi bir miktar ısınıyor, acaba seninki aşırımı ısınıyor yoksa senmi abartıyorsun


    Bilmem ama kısa bir şehir içi turundan sonra bu kadarda ısınıyorsa vede normalse o zaman sorun yok.Birde serviste sorayım.Yardımlarınız için teşekkürler.

    kısa bir şehir turu bile olsa şehir içinde frenlerimizi daha çok kullanırız ve ısınması normal her araçta olabilecek şey ancak bir aşırılık gözlemliyorsanız bir bakıtın derim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    Fren sistemi teoride iyi disklerde 280-282mm idi yanlış hatırlamıyorsam fakat civic in frenleri pek performanslı değil diğer rakiplerine göre.Belkide içlerinde en performassızı astra ,golf ,focus ,megane ,corolla,leon,mazda3vb.
    Başınıza gelende' fading' yani fren kaçırması .Yani balatalarınız fazla ısınmış ve disk üzerinde kayıyor.

    dediğiniz durumLa aLakalı bi durumgörünmüyor segmentine göre 44mt.gibi vasat bi seviyede dursada bunun asıl sebebinin 'made ın aksaray' balata kaliper sistemleri oLması ihtimali çok çok daha yüksek..
  • Gurur veya kendi üzerine alınacak bir durum yok 1.8hb tede aynı fren sistemi bulunuyor onlarda performanssız 225/45/17 lastiklere rağmen.
    Sonuçta bu hondanın suçu aynı şey ilk model yılında çıkan mercedes c sınıfı araçlardada ortaya çıkmıştı ki bu yabancı bir derginin kapsamlı teslariyle ki audi ve bmw karşısında çok zayıf kaldığı görüldü ve merc tüm sistemi komple değiştirdi.
    Kişileri sanki hiç araç kullanmamış gibi suçlamanında anlamı yok.Kapsamlı testlerede kısa fren mesafeleri kaydetmiş modellerde zorleyıcı testler sonucu ki buna arkadaşın kullandığı gibi yokuş aşağı parkurlar tam dolu kullanımlar ve ani ferenler sonucunda bağzı beklenmeyen modellerde dramatik bir şekilde fren zayıflığı sıklıkla gösteriyor.
    İnsanları boştamı iniyorsunuz şeklinde hedef alanıcağına ortya çıkan sorun için hondayı uyarmaya çalışmak kullanıcılar açısından daha yararlı olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006


    Kişileri sanki hiç araç kullanmamış gibi suçlamanında anlamı yok.Kapsamlı testlerede kısa fren mesafeleri kaydetmiş modellerde zorleyıcı testler sonucu ki buna arkadaşın kullandığı gibi yokuş aşağı parkurlar tam dolu kullanımlar ve ani ferenler sonucunda bağzı beklenmeyen modellerde dramatik bir şekilde fren zayıflığı sıklıkla gösteriyor.

    İnsanları boştamı iniyorsunuz şeklinde hedef alanıcağına ortya çıkan sorun için hondayı uyarmaya çalışmak kullanıcılar açısından daha yararlı olacaktır.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetatik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Bfs

    Aracı nasıl kullanıyorsunuz merak ettim..

    Özellikle yokuş aşağı inerken boşta mı iniyorsunuz..Aracı kompresör yardımıyla yavaşlatmayı biliyorsunuz diye varsayıyorum..


    Hayır boşta inmem hiç bir zaman "D" pozisyonunda iniyorum.Gereksiz hızlanmada yapmadım.Yalnız gittiğim yol virajlı ve kısmende uzun bir inişdi.Ama tekrar edecek olursam yinede gereksiz gaz ve fren yapmadım.Hatta fren balataları soğusun diye bir müddet olması gerekenden daha stabil bir hızda gittim.Çünkü durumdan epeyce tedirgin olmuştum.Frenler tutmuyordu diyemem ama soğukken ki halindeki performansından hissedilir derecede uzaktı..

    Diğer sorun hakkında kimse yorumda bulunmamış.(Şehir içi kullanım sonrası yıkamada oluşan buhar)

    otomatik araclarda yokus asagi fren yapmadan gidersenis aşiri hizlanir.bende 2007 civic var birgun baya egimli bir yokustan iniyordum. baya da dalgindim hizada hic dikkat etmedim. yolda zaten tek serit ve sonundada sert bir donus olan yokustu. neyse bi an hiza baktigimda 60 la giderken 90 lara gelmişti hiz frene bastim ve zor dondum o viraji . normal araclarda motor freni hizlanmayi engelliyor. ancak otomatik araclarda gittkce gidiyor dahada hizlanarak. buna dikkat etseniz iyi edersiniz.

    ayrica kendi aracimin fren performansindan memnunum. sadece abs cok devreye gırıyormus gibi geliyor




  • abs devreye cok girer cünki hangi lastik yere daha sağlam basıyorsa o lastiklere aşırı yüklme yapıyor dier markalara göre bu farklı bir özellik yani her lastiğe %25 lik bir oranda güc dağıtmıyor özellikle bunu yokış aşşağı inerken ön lastiklerdeki frenlemelerden fark edersiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.