Şimdi Ara

Citroen Cactus Şanzıman (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
11.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek kavrama şanzımanlar alışınca gayet güzel kullanılıyor. Millet biraz abartıyor.
    Yakıt tüketimleri düşük, bakımları ve onarımları kolay ve uzun ömürlüdürler.
  • Merhabalar,

    Yaklaşık 1 hafta önce 2014 model 17000 km de bir Citroen C4 Cactus 1.2 Pure Tech Feel araç satın aldım.

    Aracın ekspertiz raporlarında daha önce kaza/ değişen/ boya vs. bulunmamaktadır.

    Evimin bulunduğu yer dik yokuş ve park ederken yapılan dur kalk işlemi sırasında araçta özellikle geri manevra sırasında çok ciddi bir titreme oluşmaya başladı. Ve sonunda vites arızası ikazı oluştu.

    Yetkili servise götürüp aracı gösterdiğimde bana " Aracı zorladığımdan şanzımanın ısınma yaptığını bu nedenle bu sorunu yaşadığımı ve baskı balata değişimi gerektiğini" söylediler. Bununda yaklaşık 4000 TL civarı bir masrafı olduğunu belirttiler.

    İşin kötü tarafı bu araçların bu konuda hassas olduğunu ve aynı kullanımla problemin tekrar yaşanacağını söylemeleri oldu.
    Üstelik aracın aynı sebeple 5700 km de bir değişim yaşadığını da öğrendim.

    Bu aracı kullanan veya araç hakkında bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim;

    1- Aynı sebepten muzdarip olan başkaları var mıdır?
    2- 3-5 bin km de bir şanzuman baskı balata değişimi bu araç için kaçınılmaz mıdır?
    3- Özellikle kategorik olarak SUV/CROSSOVER olarak satılan bir aracın yokuşta dur-kalk sonucu bu sıkıntıyı yaşatması (vitesin bu derece hassas olması) normal midir?

    Sonuç olarak istanbul'da yaşıyorum ve bu durumu yaşamak benim açımdan kaçınılmaz diye düşünüyorum. Eğer bunun bir çözümü yoksa benzer bütçelerde alternatif araç düşünmek zorunda kalacağım. Üstelik aracın konfor ve görünümünü çok sevmiş olmama rağmen...

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noyirmi

    Merhabalar,

    Yaklaşık 1 hafta önce 2014 model 17000 km de bir Citroen C4 Cactus 1.2 Pure Tech Feel araç satın aldım.

    Aracın ekspertiz raporlarında daha önce kaza/ değişen/ boya vs. bulunmamaktadır.

    Evimin bulunduğu yer dik yokuş ve park ederken yapılan dur kalk işlemi sırasında araçta özellikle geri manevra sırasında çok ciddi bir titreme oluşmaya başladı. Ve sonunda vites arızası ikazı oluştu.

    Yetkili servise götürüp aracı gösterdiğimde bana " Aracı zorladığımdan şanzımanın ısınma yaptığını bu nedenle bu sorunu yaşadığımı ve baskı balata değişimi gerektiğini" söylediler. Bununda yaklaşık 4000 TL civarı bir masrafı olduğunu belirttiler.

    İşin kötü tarafı bu araçların bu konuda hassas olduğunu ve aynı kullanımla problemin tekrar yaşanacağını söylemeleri oldu.
    Üstelik aracın aynı sebeple 5700 km de bir değişim yaşadığını da öğrendim.

    Bu aracı kullanan veya araç hakkında bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim;

    1- Aynı sebepten muzdarip olan başkaları var mıdır?
    2- 3-5 bin km de bir şanzuman baskı balata değişimi bu araç için kaçınılmaz mıdır?
    3- Özellikle kategorik olarak SUV/CROSSOVER olarak satılan bir aracın yokuşta dur-kalk sonucu bu sıkıntıyı yaşatması (vitesin bu derece hassas olması) normal midir?

    Sonuç olarak istanbul'da yaşıyorum ve bu durumu yaşamak benim açımdan kaçınılmaz diye düşünüyorum. Eğer bunun bir çözümü yoksa benzer bütçelerde alternatif araç düşünmek zorunda kalacağım. Üstelik aracın konfor ve görünümünü çok sevmiş olmama rağmen...

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Hocam 3-5 binde baskı balata ne demek gözünü seveyim.Gerekirse dava açarım aracın hatalı üretildiğine dair




    Konuyu açan arkadaş için de tek söyleyebileceğim 10 yıldır aktif araç kullanıyorum, bu zamana kadar hep manuel kullandım.Yeni aldığım araç yarı otomatik ve bahsedildiği gibi dert falan değil.

    Cactus baktığım modeller arasındaydı ancak 2. elinin piyasası kötü diye uyarı aldım tanıdığım konu hakkında bilgi sahibi kişilerden.Ayrıca yeni kasası çıktıktan sonra baya bir fiyatı düştü, daha da düşebilir diye korkuyor insanlar.Uygun fiyata alabilirsen yine değerlendirebilirsin bence.Bu arada paketleri arasında çok fark var, dikkat et derim.




  • neilblack kullanıcısına yanıt
    sen cevap vermek zorunda değilsin. tek forum sakini sen misin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noyirmi

    Merhabalar,

    Yaklaşık 1 hafta önce 2014 model 17000 km de bir Citroen C4 Cactus 1.2 Pure Tech Feel araç satın aldım.

    Aracın ekspertiz raporlarında daha önce kaza/ değişen/ boya vs. bulunmamaktadır.

    Evimin bulunduğu yer dik yokuş ve park ederken yapılan dur kalk işlemi sırasında araçta özellikle geri manevra sırasında çok ciddi bir titreme oluşmaya başladı. Ve sonunda vites arızası ikazı oluştu.

    Yetkili servise götürüp aracı gösterdiğimde bana " Aracı zorladığımdan şanzımanın ısınma yaptığını bu nedenle bu sorunu yaşadığımı ve baskı balata değişimi gerektiğini" söylediler. Bununda yaklaşık 4000 TL civarı bir masrafı olduğunu belirttiler.

    İşin kötü tarafı bu araçların bu konuda hassas olduğunu ve aynı kullanımla problemin tekrar yaşanacağını söylemeleri oldu.
    Üstelik aracın aynı sebeple 5700 km de bir değişim yaşadığını da öğrendim.

    Bu aracı kullanan veya araç hakkında bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim;

    1- Aynı sebepten muzdarip olan başkaları var mıdır?
    2- 3-5 bin km de bir şanzuman baskı balata değişimi bu araç için kaçınılmaz mıdır?
    3- Özellikle kategorik olarak SUV/CROSSOVER olarak satılan bir aracın yokuşta dur-kalk sonucu bu sıkıntıyı yaşatması (vitesin bu derece hassas olması) normal midir?

    Sonuç olarak istanbul'da yaşıyorum ve bu durumu yaşamak benim açımdan kaçınılmaz diye düşünüyorum. Eğer bunun bir çözümü yoksa benzer bütçelerde alternatif araç düşünmek zorunda kalacağım. Üstelik aracın konfor ve görünümünü çok sevmiş olmama rağmen...

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Yarı otomatik Etg5/6 şanzımanlardaki sorunun çok benzeri. Garantiden volant dahil tüm baskı seti değişse sorun çözülür. 5 binde baskı tekrar ölmez, ölmemeli. Başka bir sorunda olabilir. Bende de 208 aracımda Etg5 var yarı otomatik. Tüm yarı otomatikler (PSA'nın) geri vites park ve ilk kalkış anındaki titreme konusunda kronik sıkıntılı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 31 Mart 2018; 14:43:5 >




  • Cactuste kullanılan şanzıman robotize, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Yani kavrama olan debriyaj pedalı olmayan, debriyaj işini mekanik bir parça yapan şanzıman. Bunun için kullanırken alışkanlık gerektirir. Rampalarda karasızlık yapabiliyor. Baskı Balat’a değişimleride biraz pahalı. Ama tüketim olarak düz vites gibi tüketir.
  • Manuel bir aracta vites değişimi esnasında ayağınızı gazdan çekmezseniz yigilma ve sarsılma yaşarsınız.



    Tek kavrama yâri otomatikler de öyledir. Eger vites geçişinde ayağınızı gazdan çekmezseniz sıkıntı yasarsiniz. Çünkü sistem manuel ile aynıdır.


    Ancak ben vites geçişlerinde ayağımı gazdan çekerim diyorsanız manuel araç nasılsa oda oyle olur.



    Bu tarz kullanımda sadece sanzimanin şaşırma durumlarında sarsıntı yaşatır. O da cok önemli degildir.



    Siz aracın debriyajıyla inatlaşacagim derseniz vites değişimi esnasında gaza yüklenirseniz (beğenmeyenlerin yaptigi bu) fazlaca yigilma yaşarsınız. Bu manuel aracta da böyledir zaten.



    Zaten kısa bir sürede vites değiştirme zamanlarını anlamaya başlarsınız. Ayrıca belli bir hıza ulaştıktan sonra (ornegin 70 le gidiyorsunuz araç 4 vitesten 5 e gecicek) siz ayağınızı hafifçe gazdan çekince araç hemen değiştirecektir. Yanı hızlandıkça da kendiniz gazla değişim zamanını ayarliyabiyorsunuz.



    Bu tarz sanzimanlari kullanmayı bilenin neredeyse hiç sarsmadan kullanabildiğini söyleyebilirim. Kendi aracım Toyota. En azından Toyota’da durum boyle. Ancak sistem ayni ve Peugeot yâri otomatik konusunda tecrübeli bir marka.


    Ek olarak bazı arkadaşlar titremeden bahsetmiş. Onlara tavsiyem manuel bir araç bulup yârim debriyajda bir miktar gaz vererek yokuşta vs tutmaları. Çoğu araç özellikle dizeller yarım debriyajda hafifçe titret. Eger ayni titreşimse aracınızda problem yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 31 Mart 2018; 17:55:40 >




  • Konu aslında başta da belirttiğim gibi vites geçişlerinde yaptığı sarsıntı değil. Hatta kalkıştaki hafif titreme de değil. Benim sıkıntım tam olarak çok dik yokuşta özellikle geri geri dur kalk sırasında çok abartılı bir zorlanma olması ve buna bağlı aracın tutunamayarak şiddetli sarsıntısı ve sonrasında çıkan şanzıman arızası göstergesi. Bu durumun her yaşantısı sonrası şanjımanı ısıtıp baskı balata değişimi ihtiyacının ortaya çıkması. İstanbul trafiğinde dik yokuşların fazlaca olduğu bir şehirde bu durumun kaçınılmaz olması ve bu aracın bu durum yaşandıkça masraf çıkarma potansiyeli.
  • Siz yeni kullanacaksanız vites gecislerine bilmem neye takılmassınıx bu kadar sürünce merak etmeyin. Şimdi dsg zf vs kullanan adama o vitesi beğendiremessin.

    O yüzden vites gecisleri bilmem neye çok takılmayın. Alın değiştirdiğinizde zaten daha koforlu şanzımanlara geçiş yaparsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Manuel bir aracta vites değişimi esnasında ayağınızı gazdan çekmezseniz yigilma ve sarsılma yaşarsınız.



    Tek kavrama yâri otomatikler de öyledir. Eger vites geçişinde ayağınızı gazdan çekmezseniz sıkıntı yasarsiniz. Çünkü sistem manuel ile aynıdır.


    Ancak ben vites geçişlerinde ayağımı gazdan çekerim diyorsanız manuel araç nasılsa oda oyle olur.



    Bu tarz kullanımda sadece sanzimanin şaşırma durumlarında sarsıntı yaşatır. O da cok önemli degildir.



    Siz aracın debriyajıyla inatlaşacagim derseniz vites değişimi esnasında gaza yüklenirseniz (beğenmeyenlerin yaptigi bu) fazlaca yigilma yaşarsınız. Bu manuel aracta da böyledir zaten.



    Zaten kısa bir sürede vites değiştirme zamanlarını anlamaya başlarsınız. Ayrıca belli bir hıza ulaştıktan sonra (ornegin 70 le gidiyorsunuz araç 4 vitesten 5 e gecicek) siz ayağınızı hafifçe gazdan çekince araç hemen değiştirecektir. Yanı hızlandıkça da kendiniz gazla değişim zamanını ayarliyabiyorsunuz.



    Bu tarz sanzimanlari kullanmayı bilenin neredeyse hiç sarsmadan kullanabildiğini söyleyebilirim. Kendi aracım Toyota. En azından Toyota’da durum boyle. Ancak sistem ayni ve Peugeot yâri otomatik konusunda tecrübeli bir marka.


    Ek olarak bazı arkadaşlar titremeden bahsetmiş. Onlara tavsiyem manuel bir araç bulup yârim debriyajda bir miktar gaz vererek yokuşta vs tutmaları. Çoğu araç özellikle dizeller yarım debriyajda hafifçe titret. Eger ayni titreşimse aracınızda problem yoktur.

    Hepsi çok doğru gözlemler hocam. Bende araç soğukken sıkıntı yok ama dur kalk trafiğe girince veya araçla uzun yol yapınca sanırım debriyaj plakası ısındığından sonraki kalkışlarda 1 saniyelik zorlanma / titreme oluyor ve devamındaki üst viteslere geçişlerde titreme olmuyor. Işıklarda tam olarak tekrar durduğunuzda ve tekrar kalkmak istediğinizde yine aynı titreme 1 saniyeliğine. Peugeot yarı otomatik robotize şanzıman kullanan arkadaşların volant - baskı - balata setinin garantiden komple değiştiğini duydum. Lakin bana aynı işlemi yapmadan yazılım güncelleyerek eve göndermişlerdi serviste. Acaba komple parçalar değişse nihai çözüm olacak mıydı diye içimde ukde kaldı şimdi.



    Bir de son 1 aydır akü değişikliğinden sonra şanzımandan gaza basınca uğultu ve uçak sesine benzer garip bir ses duyar oldum. Diferansiyel sesi gibi. Ama arıza kodu, performans kaybı veya geçişlerde bir sorun yok. Sizce servise gitmeli miyim?



    Özetle yarı otomatik pişmanlıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 31 Mart 2018; 19:6:5 >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Mesajımın tamamını okumamışsın. Ben memnunum isimi görüyor. Tam otomatik aracımda oldu. Kullanmayı bildikten sonra sıkıntı yok bence. Aracım 80 binde hicbir sıkıntısı olmadı. Aynısın 5 ileri olanı akrabamda vardı. İki kere baskı Balat’a degisti. İkisinde de 100-120 bin km yol gitmişti. Sattığında araç 270 bindiydi.



    Sattığında ayni aracın yenisini aldı ki bende ileride değiştirecek olsam fiyatı uygun olduğu sürece alirim. Hic de forumda anlatıldığı gibi değilmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Mesajımın tamamını okumamışsın. Ben memnunum isimi görüyor. Tam otomatik aracımda oldu. Kullanmayı bildikten sonra sıkıntı yok bence. Aracım 80 binde hicbir sıkıntısı olmadı. Aynısın 5 ileri olanı akrabamda vardı. İki kere baskı Balat’a degisti. İkisinde de 100-120 bin km yol gitmişti. Sattığında araç 270 bindiydi.



    Sattığında ayni aracın yenisini aldı ki bende ileride değiştirecek olsam fiyatı uygun olduğu sürece alirim. Hic de forumda anlatıldığı gibi değilmiş.

    Tamamını okudum ancak farklı yorumlamış olabilirim. Siz memnunsanız alâ. Ben kendi tespitlerimi yazdım sadece hocam. Hoşçakalın.
  • fiyat ve yakıt tüketimi açısından takip ettiğim bi araçtı. tasarımını da sevdim ama şanzıman olayı düzelmeden hiç o topa girmemek lazım. yeni modellerde şanzıman düzelirse ve fiyat avantajı aynen kalırsa alınabilir. şu haliyle sıkıntılı bi araç gibi geldi bana. fiyatı da o yüzden düşük sanırım.
  • en sorunsuz şanzımanlardandır robotize tek kavrama şanzımanlar. yapısı basittir, problem olduğunda yarı araç parası bayılmak zorunda kalmazsınız. kullanım karakteristiği biraz alışkanlık gerektirebilir, ama kesinlikle buradaki yorumlarda abartıldığı kadar kötü değildir. aynı aracın manueli ile hemen hemen aynı yakıtı harcarlar.

    basit olarak anlatmak gerekirse; şanzuman, manuel vites araç ile aynı, sadece senin yerine debriyaja basıp vitesi değiştiren bir robotize kol var. haliyle sorun yaşandığında basit ve ucuz bir şekilde de çözümü var.

    ben tavsiye ederim, özellikle ilk araç için, pişman olmazsınız.
  • Vites geçişleri gerçekten berbat. Tam otomatik bakın.
  • Merhabalar, 3 yıl geçmiş görüşler üzerinden 2015 Model 1,2 e-Vti aracım var vıtes geçışleri yarı otamatik şanzımanlara göre gayet normal ayağım alıştı vites geçişlerinde hiç bir sarsıntı yaşamıyorum.Ama kalkışlarda araçta ciddi bir titreme problemi var sanki manuel arabada yarım debriyajla gidiyor muşum gibi. Geri viteslerde daha büyük problem var aşırı titreme ve rampada geri geri çıkmak kalkışlarda çok problemli. Vites geçişlerine alışmak mümkün ama bu kalkarken titreme olayının bir alışma süreci yok sanırım bir problem var kullanış olarak her türlü taktiği denedim. Sorum bu aşırı titreme neyden kaynaklanıyor tamir edilebilir bir sıkıntı mı yoksa her araçta olan bir problem mi bilen yardımcı olabilir mi.
  • 1.2 82bg liklerin kronik problemi. 1.6 e-HDI olanlarda bu sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coller88

    Merhabalar, 3 yıl geçmiş görüşler üzerinden 2015 Model 1,2 e-Vti aracım var vıtes geçışleri yarı otamatik şanzımanlara göre gayet normal ayağım alıştı vites geçişlerinde hiç bir sarsıntı yaşamıyorum.Ama kalkışlarda araçta ciddi bir titreme problemi var sanki manuel arabada yarım debriyajla gidiyor muşum gibi. Geri viteslerde daha büyük problem var aşırı titreme ve rampada geri geri çıkmak kalkışlarda çok problemli. Vites geçişlerine alışmak mümkün ama bu kalkarken titreme olayının bir alışma süreci yok sanırım bir problem var kullanış olarak her türlü taktiği denedim. Sorum bu aşırı titreme neyden kaynaklanıyor tamir edilebilir bir sıkıntı mı yoksa her araçta olan bir problem mi bilen yardımcı olabilir mi.
    Birebir aynı problem senelerdir 1.2 82 hp Etg5 Peugeot 208 aracımda ve birçok kimsede var. Yalnız sizde de öyle mi bilmiyorum ama bende kalkış titremesi araç ısındıktan sonra başlıyor. Geceden bırakıp sabah çalıştırılıp kalkınca hiçbir titreme yok. Gün içinde 1-2 saat trafikte km yapınca başlıyor kalkışlarda titreme. Peugeot Türkiye salağa yatıyor. Bazıları kavga döğüş veya özel rica ile baskı balata + volant değişimi yaptırdılar. Bazıları buna rağmen tekrar ettiğini söylüyor. Sadece kalkışlarda titreyerek kalkması değil, 2000 rpm devrin altında çok erken vites atması ve aracı boğması/ivmelenmeyi baltalaması ile beraber düşündüğümüzde gerçekten berbat bir şanzıman :)

    Not: Vites alıştırma ve yazılım güncelleme işe yaramıyor. Üstelik benim km düşük (~37.000).

    Sizin marka model neydi tam haliyle?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 31 Mart 2021; 19:33:37 >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Hocam citroen c4 cactus 1.2 82hp etg5. Volant değişiminden sonrada aynı sorun devam ediyorsa boşuna hiç masraf yapmayacağım böyle binmeye devam edeceğim. Düz kalkışta titreme neyse de özellikle rampa yerlerde geri geri gelmek çok kötü.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coller88

    Hocam citroen c4 cactus 1.2 82hp etg5. Volant değişiminden sonrada aynı sorun devam ediyorsa boşuna hiç masraf yapmayacağım böyle binmeye devam edeceğim. Düz kalkışta titreme neyse de özellikle rampa yerlerde geri geri gelmek çok kötü.

    Bahsettiğiniz parçaları değiştirttiniz mi hocam?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.