Şimdi Ara

Citroen C5 Aircross Hybrid, özel ë-Series donanımıyla Kasım’da Türkiye’de

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Citroën C5 Aircross için hazırlanan “ë-Series” adındaki özel bir versiyon, yeni nesil, şarj gerektirmeyen hibrit seçenek C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 ile birlikte, kasım ayında Türkiye yollarıyla buluşturuyor.



    Citroen C5 Aircross Hybrid, özellikleriyle neler sunuyor❓



    Hybrid 136 olarak tanımlanan bu versiyon, şarj gereksinimi olmayan bir çözüm. Citroën C5 Aircross Hybrid 136’daki kompakt ve hafif hibrit 48V teknolojisine dayanan sistem, bazı sürüş koşullarında şarj olan 48 Voltluk bir batarya, yeni hibrit sisteme uyum sağlamak üzere tasarlanan 136 HP PureTech benzinli motor ve 21 kW elektrikli motoruyla yeni çift kavramalı ë-DCS6 şanzımana sahip.



    Karma WLTP döngüsüne göre sadece 129 gr/km CO2 emisyonu değeriyle C5 Aircross Hybrid 136, eşdeğer elektrikli olmayan benzinli versiyondan yüzde 15 daha az CO2 yayıyor. Yine eşdeğer motorlu dizel versiyona göre yüzde 12 daha az CO2 emisyonu yayıyor ve sürüş keyfini artıran tepkilerle daha atak bir karakter sergiliyor.



    Yeni hafif hibrit 48V teknolojisi




    Hafif hibrit 48V teknolojisi sayesinde, karma veya emisyonsuz, tamamen elektrikli sürüş süreleri optimize ediliyor. Bu da daha fazla sürüş konforu, daha az tüketim ve daha düşük CO2 emisyonları anlamına geliyor. Hafif ve kompakt hibrit teknolojisi şu bileşenlerden oluşuyor:




    • Hibrit sistem için özel olarak geliştirilen yeni nesil 2 PureTech benzinli motorun parçalarının yüzde 40’ı yeni. 3 silindirli ve 1199 cc hacimli motor 5500 d/d’de 136 HP (100 kW) güç ve 1750 d/d’de 230 Nm tork sağlıyor. Değişken geometrili turbo besleme performansa ve eksantrik zinciri dayanıklılığa katkı sağlıyor. Euro 6.4 normunu karşılayan motor, Miller döngüsüne uygun olarak çalışıyor ve termal verimi iyileştiriyor.

    • Sabit mıknatıslı senkron elektromotor 21 kW (28 HP) güç ve 55 Nm tork üretiyor. C5 Aircross’un düşük tork gereksinimleri için düşük hızlarda, manevra yaparken veya yavaşlarken tamamen elektrikle ilerlemesine olanak tanıyor. Ayrıca ilk hareket anında benzinli motoru destekliyor. Yavaşlama sırasında bataryayı şarj etmek için bir jeneratör görevi görüyor. Aynı zamanda frenlerin aşınmasını ve yıpranmasını da azaltıyor.

    • 48V ile çalışan kayışlı marş motoru, benzinli motorun hızlı ve sessiz bir şekilde çalışmasını sağlıyor.

    • Yeni elektrikli çift kavramalı şanzıman ë-DCS6 ve hibrit sistemler için özel olarak tasarlanan tork kesintisi olmayan 6 vitesli bir çift kavramaya sahip. Bu uygulamanın vites geçişleri daha kısa ve sürüşü daha rahat. Elektrikli motor, invertör ve ECU entegre edilmiş durumdayken kaputun altındaki alan optimize ediliyor.

    • 432 Wsa kullanılabilir kapasiteye sahip 48V Lityum-İyon batarya, sol ön koltuğun altında yer alıyor. Böylece bataryanın bagaj veya iç mekan üzerinde herhangi bir etkisi olmuyor.

    • Ayrıca bir voltaj dönüştürücü sayesinde 48V elektromotorun ürettiği elektriğin bir kısmı otomobilin ekipmanını beslemek için 12V’a dönüştürülüyor. Bu sayede iki ayrı elektrik hattı birlikte beslenebiliyor.



    Yeni hibrit seçenek ile sunulmaya başlanan Citroën C5 Aircross’un “ë-Series”inde, özel koleksiyonun simgesi sedefli beyaz gövde rengi olarak belirlenirken, dileyenler mevcut renk seçeneklerinden yana da tercihlerini kullanabiliyor. Prestijli, zarif ve dinamik bir kimlik ortaya koyan bu renk, Citroën C5 Aircross’un grafik ögelerle şekillendiren siluetini daha da hareketli ve karakterli bir şekilde yansıtmasını sağlıyor.



    Sedefli siyah tavan “ë-Series” versiyonunda standart olarak sunulurken, yine standart donanımdaki koyu renkli arka camlarla birlikte akıcı ve dinamik bir bütünleşme sağlıyor. 19 inçlik, siyah renkli “ART” alaşım jantların da eklenmesiyle, taban ve tavan bölgesindeki siyah unsurlar, sedefli inci beyaz gövde renginin daha da öne çıkmasını sağlıyor.



    Citroën C5 Aircross “ë-Series” ayrıca, tampon eklerine ve Airbump®’a uygulanan “Koyu Krom Renk Paketi”ni de içeriyor. Bu özel versiyonun diğer modellerden ayrılmasını sağlayan diğer unsur ise bagaj kapağındaki parlak siyah, alüminyum ve beyazı zekice harmanlayan “ë-Series” logosu oluyor.



    Konforlu ve teknolojik iç mekan




    Kabin içinde gerçek bir Citroën imzası olan huzur ve rahatlık, Citroën C5 Aircross “ë-Series”e özel kombinasyonla çok daha ileri bir seviyeye taşınıyor. Açık renkler ve sıcak malzemelerle şekillendirilen aydınlık iç mekanda, Zen benzeri ve yatıştırıcı bir atmosfer oluşturulması hedeflendi. Alan hissinin artırıldığı bu kombinasyon seyesinde “ë-Series”nin iç mekanı, rahatlamak için olumsuz düşünceleri uzaklaştırıyor.



    Açık gri koltuklar, sırtlıklar ve kolçaklar, koltuğun yanlarına, konturlara, sırtlığın üst kısmına ve koltuk başlıklarına uygulanan “Gri” renk ile öne çıkıyor. Ayrıca kapılardaki kol dayamalarında da bu renklere yer veriliyor. Kapı panellerine kadar uzanan yatay mimari, kabindeki genişlik algısını güçlendirmeye yardımcı oluyor ve bütünlük sağlıyor.



    Ayrıca Bkz.Fiat Egea'nın Limited özel serisi Türkiye'de satışa sunuldu



    Yolculara ve yolculuklara değer vermek üzere geliştirilen iç mekanda detaylara verilen önem dikkat çekiyor. Markaya özgü koltuk tasarımlarında, koltuğun üst kısmında uygulanan bant şeklindeki balıksırtı deseni, kabindeki yatay tasarımı tamamlıyor. Bu özel koleksiyona özgün olarak ön koltukların iç kısmında bir de “ë” logosuna yer veriliyor. Daha dinamik ve karanlık bir iç mekan isteyen müşteriler için “ë-Series”, Alcantara koltuklarla sunuluyor.



    Minder, sırtlık ve kolçaklar için Alcantara® kaplaması, kalite algısına ve sıcaklığa katkıda bulunuyor. Yumuşak dokusuyla yolculara destek sağlayan bu kaplama, üst düzey iç mekanlar için tercih ediliyor. Yenilikçi bir teknikle üretilen bu Alcantara®’nın dış yüzeyi, yüzde 68’i geri dönüştürülmüş elyaf içeriyor ve çevresel sorunlar kadar “ë-Series” ruhuyla da uyum gösteriyor.









  • 0.4 kw saat batarya koymuşlar!

    egea bile 0.8 yazıyor. chr 1.3kwh. c5a çeyreği kadar neredeyse. bi de övünmüşler bataryayı koltuğun altına koyduk bagajı küçültmüyor diye. cep telefonu bataryası kadarsa zaten arabada kapı içine, koltuk altına, tavan içine, abc sütunu içine de koyabilirsiniz cücük kadar şeyi.  

    Daha komplike, daha pahalı bir sistem. Arızaya daha meyilli, kullanıcıyı servise bağlayan. Amaç ne? Şehir içi emisyonu biraz düşürmek. Şehir dışı bir artısı olacağını sanmıyorum. Getireceği ağırlık olumsuz etki bile edebilir.

    Ya tam hibrit yap, düzgün ekonomi sağlasın ya da hiç yapma. Sen az vergi öde diye ben neden sıkıntı çekeyim?
  • Önce şu makyajı geriye çevirsinler arabayı leş ettiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0.4 kw saat batarya koymuşlar!

    egea bile 0.8 yazıyor. chr 1.3kwh. c5a çeyreği kadar neredeyse. bi de övünmüşler bataryayı koltuğun altına koyduk bagajı küçültmüyor diye. cep telefonu bataryası kadarsa zaten arabada kapı içine, koltuk altına, tavan içine, abc sütunu içine de koyabilirsiniz cücük kadar şeyi.  

  • Hibrit sistem güven vermiyor nedense

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • şu koca araçlara 1.2 nedir şaka gibi. bide bu motorları öven bir millet olduk tam komedi. Adamların elinde 1.6 hybrid varken bize 1.2 leri layık görüyor ve alıyoruz.

  • 1.2 motorda zincire geçmişler, %40 parça yenilemiş ve beygiri arttırmışlar, aslında ciddi gelişmeler. Çift kavrama ile yakıt da düşer, tepkiler iyileşir. Bi şans vermek lazım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt

    Tasarım göreceli lafı ne kadar da doğruymuş :) ben de makyajdan sonra daha çok beğenir oldum hele şu laciverte yakın rengi ve siyah jantı ile.


    İç tasarımı ekranı dikmeleri ile geriye gitti bence de ama dışı da tam tersi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha komplike, daha pahalı bir sistem. Arızaya daha meyilli, kullanıcıyı servise bağlayan. Amaç ne? Şehir içi emisyonu biraz düşürmek. Şehir dışı bir artısı olacağını sanmıyorum. Getireceği ağırlık olumsuz etki bile edebilir.

    Ya tam hibrit yap, düzgün ekonomi sağlasın ya da hiç yapma. Sen az vergi öde diye ben neden sıkıntı çekeyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mokali Amca kullanıcısına yanıt

    Dışarıda ön tarafta far tasarımının özellikle çok kötü olduğunu düşünüyorum kalite algısı da geriledi daciaya benzedi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle ya, güzelim araç Dacia oldu İlla yeni CXperience’e göre yenileyeceksen nerede muhteşem C5X, nerede bu…

    Test eden bir arkadaş da “bunda süspansiyonlar da eskisi kadar konforlu gelmedi bana” dedi. Belki psikolojiktir, o da makyajı beğenmemişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 17 Eylül 2023; 10:39:22 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Mokali Amca kullanıcısına yanıt

    Bence gayet çirkin bir araç . Makyajdan önce de çirkindi. Bu araçta hiç SUV havası yok zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • içi güzel

  • Şu an sarı siteden inanılmaz yeni kasa dizel modeli dönüyor. Ellerinde patladı araçlar satamıyorlar. Hele bu hibrid gelince ne olacak bakalım!


    Normalde piyasası çok yüksekti al satçı hucümuna uğradı. Kazanan bayiler oldu. Ekranlı falan bir de ekstra ücret aldılar :)

  • Şu yarı hibt teknolojisi gerçekten çok hoşuma gidiyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • phoenix_88 kullanıcısına yanıt

    3008’de de aynı durum var, bayilerde liste fiyatından iskontolar başlayınca al-satçıların elinde kaldı arabalar. Aylardır aynı araçlar ilanda duruyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normlara uymak için emisyon değeri düşsün diye yapılan tırt hibritlerden biri daha .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracın kalkışlarında ve kısa mesafede elektrik modunda gitmesi güzel.Psa neden 1,2 155 hp motor üzerinde bu düzenlemeyi yapmadı anlamadım.160 hp ile her aracında kullanabileceği bir motor olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.