Bildirim
CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (175. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: makeles
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
motor içi temizleme yapmak için beni arayıp onay istediler ancak gözümle gördüğüm birşey yok tabi :)) balansı da yapmışlardır herhalde, ben kışlıkları taktırdım ve aldıktan sonra herhangi bir dengesizlik görmedim. aslında standart bakımda balans yok tabiki, ben lastikleri değiştirdiğim için bu ücret çıkıyor.
motor temizleme gerekli mi?
ne faydası var?
benim aracım 135.000 km de. hiç temiletmedim şimdiye kadar.
lastikçiler kışlık değişim ve balansı 40 tl ye yapıyorlar elazığ da.
motor içi temizlemeyi yılda bir kez öneriyoruz dediler. bakımdan önce motor çalışma sesini daha fazla duymaya başlamıştım, ancak bakımdan sonra sanki ilk zamanlardaki seviyeye gelmiş gibi hissediyorum. motor temizlemenin etkisi olabilir (yada tamamen psikolojiktir :)) )
motor çalışma sesinin azalması yağ değişimlerinde hep olur. sarsıntı da azalır hatta araçta fazladan 5-10 beygir takılmış hissi verir. seri ve sessiz olur yeni yağ ile.
motor temizliğinin görüntüden başka bi olayı yok. çok önemli parçalar kirlenmemişse motor yıkanmaz. özetle servisin kar kalemlerinden biri olmuş.
bişe diyeyim sana,
Clio3 benzinli ile 2 kere
Clio3 dizel ile 2 kere
Fluence ile 4 kere
Scenic ile 5 kere
Picasso ile 2 kere bakıma girdim, hiç dediğin gibi bişeyler olmadı
niye biliyor musun, çünkü kullandığımız yağlar periyod için belirtilen km'lerin çok üstünde dayanıklılığa sahipler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: makeles
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
motor içi temizleme yapmak için beni arayıp onay istediler ancak gözümle gördüğüm birşey yok tabi :)) balansı da yapmışlardır herhalde, ben kışlıkları taktırdım ve aldıktan sonra herhangi bir dengesizlik görmedim. aslında standart bakımda balans yok tabiki, ben lastikleri değiştirdiğim için bu ücret çıkıyor.
motor temizleme gerekli mi?
ne faydası var?
benim aracım 135.000 km de. hiç temiletmedim şimdiye kadar.
lastikçiler kışlık değişim ve balansı 40 tl ye yapıyorlar elazığ da.
motor içi temizlemeyi yılda bir kez öneriyoruz dediler. bakımdan önce motor çalışma sesini daha fazla duymaya başlamıştım, ancak bakımdan sonra sanki ilk zamanlardaki seviyeye gelmiş gibi hissediyorum. motor temizlemenin etkisi olabilir (yada tamamen psikolojiktir :)) )
motor çalışma sesinin azalması yağ değişimlerinde hep olur. sarsıntı da azalır hatta araçta fazladan 5-10 beygir takılmış hissi verir. seri ve sessiz olur yeni yağ ile.
motor temizliğinin görüntüden başka bi olayı yok. çok önemli parçalar kirlenmemişse motor yıkanmaz. özetle servisin kar kalemlerinden biri olmuş.
kimyasalla motor içi temizleme, benim anladığım soba borularının kurum temizliği gibi bişey, tabi bizi yemiyorlarsa :))) gerçekten ihtiyaç var mıdır dersen, çok da lazım olduğunu düşünmüyorum aslında.
-
quote:
Orijinalden alıntı: msaltik
quote:
Orijinalden alıntı: makeles
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
motor içi temizleme yapmak için beni arayıp onay istediler ancak gözümle gördüğüm birşey yok tabi :)) balansı da yapmışlardır herhalde, ben kışlıkları taktırdım ve aldıktan sonra herhangi bir dengesizlik görmedim. aslında standart bakımda balans yok tabiki, ben lastikleri değiştirdiğim için bu ücret çıkıyor.
motor temizleme gerekli mi?
ne faydası var?
benim aracım 135.000 km de. hiç temiletmedim şimdiye kadar.
lastikçiler kışlık değişim ve balansı 40 tl ye yapıyorlar elazığ da.
motor içi temizlemeyi yılda bir kez öneriyoruz dediler. bakımdan önce motor çalışma sesini daha fazla duymaya başlamıştım, ancak bakımdan sonra sanki ilk zamanlardaki seviyeye gelmiş gibi hissediyorum. motor temizlemenin etkisi olabilir (yada tamamen psikolojiktir :)) )
motor çalışma sesinin azalması yağ değişimlerinde hep olur. sarsıntı da azalır hatta araçta fazladan 5-10 beygir takılmış hissi verir. seri ve sessiz olur yeni yağ ile.
motor temizliğinin görüntüden başka bi olayı yok. çok önemli parçalar kirlenmemişse motor yıkanmaz. özetle servisin kar kalemlerinden biri olmuş.
bişe diyeyim sana,
Clio3 benzinli ile 2 kere
Clio3 dizel ile 2 kere
Fluence ile 4 kere
Scenic ile 5 kere
Picasso ile 2 kere bakıma girdim, hiç dediğin gibi bişeyler olmadı
niye biliyor musun, çünkü kullandığımız yağlar periyod için belirtilen km'lerin çok üstünde dayanıklılığa sahipler.
faturayı ekleyeyim akşama gerçekten dediğin gibi itekleyebildiği kadar mantığı var.
bu arada ben hisli adamım yağ değişimi sonrası tüm etkileri hissederim. :)))))
-
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: makeles
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
motor içi temizleme yapmak için beni arayıp onay istediler ancak gözümle gördüğüm birşey yok tabi :)) balansı da yapmışlardır herhalde, ben kışlıkları taktırdım ve aldıktan sonra herhangi bir dengesizlik görmedim. aslında standart bakımda balans yok tabiki, ben lastikleri değiştirdiğim için bu ücret çıkıyor.
motor temizleme gerekli mi?
ne faydası var?
benim aracım 135.000 km de. hiç temiletmedim şimdiye kadar.
lastikçiler kışlık değişim ve balansı 40 tl ye yapıyorlar elazığ da.
motor içi temizlemeyi yılda bir kez öneriyoruz dediler. bakımdan önce motor çalışma sesini daha fazla duymaya başlamıştım, ancak bakımdan sonra sanki ilk zamanlardaki seviyeye gelmiş gibi hissediyorum. motor temizlemenin etkisi olabilir (yada tamamen psikolojiktir :)) )
motor çalışma sesinin azalması yağ değişimlerinde hep olur. sarsıntı da azalır hatta araçta fazladan 5-10 beygir takılmış hissi verir. seri ve sessiz olur yeni yağ ile.
motor temizliğinin görüntüden başka bi olayı yok. çok önemli parçalar kirlenmemişse motor yıkanmaz. özetle servisin kar kalemlerinden biri olmuş.
kimyasalla motor içi temizleme, benim anladığım soba borularının kurum temizliği gibi bişey, tabi bizi yemiyorlarsa :))) gerçekten ihtiyaç var mıdır dersen, çok da lazım olduğunu düşünmüyorum aslında.
carbon clean dedikleri bir yöntem var kurum temizliği için. sabun bazlı bir yakıtla araç çalıştırılır ve motor içinde oluşmuş kurumlar dışarı atılır. yaklaşık 50bin km de bir önerilir.
servisin 15bin bakımda yapacağım dediği motor temizliği ise wd45 yada würth benzeri temizleme sprayleri (kimyasal ya onlarda) ile motorun görünen kısımlarına spray sıkılıp bezle silinmesi. yani tırışka bişi :)))))
ekleme yapayım. eğer gerçekten carbon clean yapılmışsa öğrenin ona göre her 15bin de yaptırmayın. hafif kurum motor için faydalı diye biliyorum. 15bin de hafif olmuştur zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makeles -- 4 Aralık 2014; 11:22:33 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: makeles
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: makeles
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
quote:
Orijinalden alıntı: senoldikmen
motor içi temizleme yapmak için beni arayıp onay istediler ancak gözümle gördüğüm birşey yok tabi :)) balansı da yapmışlardır herhalde, ben kışlıkları taktırdım ve aldıktan sonra herhangi bir dengesizlik görmedim. aslında standart bakımda balans yok tabiki, ben lastikleri değiştirdiğim için bu ücret çıkıyor.
motor temizleme gerekli mi?
ne faydası var?
benim aracım 135.000 km de. hiç temiletmedim şimdiye kadar.
lastikçiler kışlık değişim ve balansı 40 tl ye yapıyorlar elazığ da.
motor içi temizlemeyi yılda bir kez öneriyoruz dediler. bakımdan önce motor çalışma sesini daha fazla duymaya başlamıştım, ancak bakımdan sonra sanki ilk zamanlardaki seviyeye gelmiş gibi hissediyorum. motor temizlemenin etkisi olabilir (yada tamamen psikolojiktir :)) )
motor çalışma sesinin azalması yağ değişimlerinde hep olur. sarsıntı da azalır hatta araçta fazladan 5-10 beygir takılmış hissi verir. seri ve sessiz olur yeni yağ ile.
motor temizliğinin görüntüden başka bi olayı yok. çok önemli parçalar kirlenmemişse motor yıkanmaz. özetle servisin kar kalemlerinden biri olmuş.
kimyasalla motor içi temizleme, benim anladığım soba borularının kurum temizliği gibi bişey, tabi bizi yemiyorlarsa :))) gerçekten ihtiyaç var mıdır dersen, çok da lazım olduğunu düşünmüyorum aslında.
carbon clean dedikleri bir yöntem var kurum temizliği için. sabun bazlı bir yakıtla araç çalıştırılır ve motor içinde oluşmuş kurumlar dışarı atılır. yaklaşık 50bin km de bir önerilir.
servisin 15bin bakımda yapacağım dediği motor temizliği ise wd45 yada würth benzeri temizleme sprayleri (kimyasal ya onlarda) ile motorun görünen kısımlarına spray sıkılıp bezle silinmesi. yani tırışka bişi :)))))
ekleme yapayım. eğer gerçekten carbon clean yapılmışsa öğrenin ona göre her 15bin de yaptırmayın. hafif kurum motor için faydalı diye biliyorum. 15bin de hafif olmuştur zaten.
faturada da yazdıkları gibi "motor içi temizleme" yaptıklarını söylediler, dediğin gibi motor bloğuna sprey sıktıklarını düşünmüyorum :)) ama sormadım açıkcası ne kullanarak naptınız diye. bu bakım için gereksiz, sadece para almak için yapılmış bir işlem de olabilir dediğin gibi.
-
yaw bi ara kim demişti. Lastik basınç 10 psi kadar fark olunca haber veriyor diye? kesin makales'tir bak :))))))))
geçen dedimya 38'de sıfırlamıştım. belki de 39... en son çocuk 34 vurmuştu. Az önce lastik havalarını tamamlayın diye uyarı verdi...
gerçi 5 gün üstüne uyarı verdi. acaba lastiğim mi patladı gerçekten :) -
quote:
Orijinalden alıntı: msaltik
yaw bi ara kim demişti. Lastik basınç 10 psi kadar fark olunca haber veriyor diye? kesin makales'tir bak :))))))))
geçen dedimya 38'de sıfırlamıştım. belki de 39... en son çocuk 34 vurmuştu. Az önce lastik havalarını tamamlayın diye uyarı verdi...
gerçi 5 gün üstüne uyarı verdi. acaba lastiğim mi patladı gerçekten :)
10 psi değil benim tahminlerime göre 20 psi civarı
ilk basıncı 46 yapıp tur atıyorsunuz ve 2-3 km sonra lastik basıncını sıfırlama işlemi yapıyorsunuz sonra mesela 38 e düşürüyorsunuz.
diyelim ki patladı 26 oldu fark 20psi hafızada 46psi olduğundan.
38 basıncı patlayınca 26 da algılatma yöntemi kısaca bu :)))) -
tamam da, bugün bana niye uyarı verdi o zaman ??? -
akşam havalara baktım sağ ön 35den başladı... sağ arka da 36 falan heralde... sol ön-arka 37'den...
ben hiç bişe anlamadım bu işten... -
Arkadaşlar forumda yeni picassonun yakıt tüketimi hakkında 8-9 şehir içi veriler var.bana yüksek geldi.ortalama ne kadar tüketim degerleriniz var.Ben manisada oturuyorum.5008 varken5-5.5 arasında dolanırdı hep.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8-9 kim yazdı ki? hatırlayamadım
benim 6 civarında. kasmadan. olduk.a özgür :)) -
Arkadaşlar ben emekli öğr. 3 temmuzda 5 kişilik intensive full olan aldım o zamanlar forma bi göz atmıştım alırken ses ve koltuk lar hoşuma gitmemişti
ama onları önemsemedim aldım son zamanlarda ses sistemi için forma bir bakayım dedim ve makeles arkadaşın yazılarını okuyunca ona yazdım
sagolsun gerekli yardımları yaptı ve sorunlarını forma yazarsan daha çok insan faydalanır dedi çok mantıklı bu yüzden bende formda yazmaya karar verdim
aracım 8 bin kilometre oldu araçtan memnunmusun diye soran arkadaşlara söyleyeceğim aslında memnunum
fakat çevrede mahalle baskısı çok oluyor o paralar citrone verilmez passat alsaydın falan filan aslında ben aldıktan sonra aracın fiyatı 4300 lira geri geldi
indirimli alabilseydik 80 bin civarları çok iyi olacaktı ama yinede araç gerçekten iyi ufak tefek şeyler çıkıyor ama o tür şeyler her araçta oluyor
en çokta servisten çıkmadığım aracım Mercedes viano olmuştu onuda belirteyim.Yani öyle ufak tefek şeylere kafa yormamak lazım diyorum passat dışında
her araca bindim sayılır hiçbirisinden kötü değil dediğim gibi koltuk ve ses sitemi dışında memnunum
yakıt olarakta tüm ortalama 8bin km de 5.8 litre son ortalama 1800 km de 6.0 litre
Bir şey daha baylasa yazdım aracı aldım arkadaşımı gönderdim araç iyi git al diye benden 8 bin ucuza aldı böyle fiyat politikası olurmu diye beni aradılar
saçma sapan konuşuyorlar yok piyasa serbestmiş falamn filan zam gelince yüzde 3-4 indirim neredeyse yüzde 10 a yakın madem yüzde on indirim
seni kurtarıyordu niye yüzde 10 pahalı satıyordun aracı bu terbiyesizlik değilmi dedim bana yok gelişi gidişi hikaye anlatıyor kardeşim
karşında çocukmu var senin dedim Euro yükselmiş o halde yüzde 10 geri çekiyorsun ne girişi dedim kem küm etmeye başladı Fransızca bilen birisini
bulup fransaya yazacam.bizim distribitörlerde bayilerde yamyam meydanı boş bulmuşlar herneyse tekrar görüşmek dileğiyle hepinize selamlar saygılar
makeles arkadaşımada tekrar teşekkürler
-
evet öncelikle bu konuların foruma, ortak alana yazılması daha uygun. Ben de özelden yazan arkadaşlara aynını tavsiye ediyorum.
Hem konular daha çok kişiye ulaşmış olur, hem de bizler aynı şeyleri bi daha bi daha yazmamış oluruz...
Bu arada Passat ile bu araç hiçbir şekilde kıyaslanamaz. Kim ne derse desin, ben VW'nin bomboş araçlarına para vermem. Millet tutturmuş kendince bi "güvenlik" yada "alman" muhabbeti... E ulan NCAP'e iki araç da giriyor, emsal puanlar alıyor. Daha neyin güvenliği. Ki emin olun bizim araçta VW'de opsiyon olarak bile sunulmayan güvenlik donanımı var... -
-
bu aracı almadan önce bize misafirliğe gelen arkadaşlarımızı gezmeye götürelim dedik .2006 benzinli otomatik scenic imi yeni satmıştım arkadaşların passat ile gezmeye gittik bana tabut gibi geldiyatakta uzanmış yatıyormuşsun gibi hiç hoşuma gitmedi neyse arkadaşlarımız ankaraya dönerken yolda bi doğana vurmuşlar kaza yerine gittik arkadaşım yemin ediyor süratim 50-60 civarındaydı diye passat ön sağdan doğana şöför kapısının olduğu kısımdan vurmuştu passat pert oldu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husgur -- 4 Aralık 2014; 22:16:42 > -
quote:
Orijinalden alıntı: mry_82
Arkadaşlar forumda yeni picassonun yakıt tüketimi hakkında 8-9 şehir içi veriler var.bana yüksek geldi.ortalama ne kadar tüketim degerleriniz var.Ben manisada oturuyorum.5008 varken5-5.5 arasında dolanırdı hep.
istanbul şehir içi en fazla 6.6 oldu.
genelde 5.5 civarlarında dolanıyorum.
8-9 yakan arkadaşa turbo elektro vanasını kontrol ettirmesini söylemek lazım. -
benim şehir içi kullanımım çalıştırıyorum 2-3 dakika ısıttıktan sonra 600 metre geliyorum istop ediyorum 3-4 saat sonra tekrar
8-9 yakan arkadaşlar kesin yüksek torkun keyfini çıkarıyorlardır.zaten araç yakıtı ilk kalkışta ve ivmelenirken yakıyor tam gaz aracın keyfini çıkaran arkadaşlar 8 yakıyordur ama normal kullanımda 6 yı geçmemesi lazım kanaatimce ve izlenimimce
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husgur -- 5 Aralık 2014; 0:18:09 > -
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X