Şimdi Ara

Citir hasarli araba alip toplama hakkinda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaslar;

    Arkadasimla ogle yemegi yerken aramizda bi konu gecti, sizinlede paylasmak istedim.

    Citir hasarli araba alip,toplamak ne kadar mantikli olur onu konustuk,buyuk agir hasarlardan ziyade,bi kac parcalik hasarlardan bahsettik.Ben o isle ugrasmam ama arkadasim merakli bu tarz islere.Daha once bi kac karavan toplamisligi var.

    Ornek ilanlara bakarken su ilana rastladik :http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-2013-honda-civic-sport-hb-full-plusfull-214093608/detay

    Arkadasim saticiyi aradi,arabanin sag on camurlugu ve sag on kapisi hasarli.Koltuk ve tavan airbagi acilmis.Son fiyat 37.500 TL dedi.Corumdan cekiciyle gelmis araba,saside yururunde bi problem yokmus.Baska taraflarinda hasar yokmus ama guvenilmez sonucta,iyi bu ustada kontrol sart.Airbagi hemen tamir ettiririm bi problem olmaz dedi.Gelin,kullanin test edin bi problem yok dedi.

    Arkadasimin maddi durumu iyi,boyle bi projeye baslasak mi diye kararsiz kaldik acikcasi.En sonunda biraz kullanip satarken 1-2 bin liralik bi para kaybi bizi cok uzmez gibi gozukuyor.Birazda hobi amacli dusunuyoruz acikcasi.Arabanin hasarsiz piyasa fiyati 53-54 bin lira.

    Proseduru sorduk oda soyleymis : Arabayi gidip noterden hasarli sekilde uzerimize aliyoruz,arabayi tamir ettirip muayeneye sokuyoruz.Daha sonrasinda trafik subeden ruhsat cikariyoruz.

    Biraz uzun oldu ama asil sorumuz su;daha once kendi arabasiyla bu tarz bi kaza yapip,toplatip kullanmaya devam eden var mi? Bizim basimiza boyle bi kaza gelmedigi icin tecrubesi olan arkadaslara sormak istedik.

    Cevap yazicaklara simdiden tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bu işlerle 4-5 sene kadar amatör, son 1 yıldır da profesyonel uğraşan biriyim.
    Şu ilandaki aracı kesinlikle almaz yaptırmazdım.

    Tecrübelerime istinaden şunları söyleyebilirim.

    - Bu araç çekme belgeli olduğuna göre, araç çok yüksek ihtimal ağır hasar kayıtlı, yani pert kayıtlı. Bu da demektir, aracın tamir masrafı, hasarlı fiyatına oranla fazla çıkmış. Daha da açmak gerekirse, sigorta şirketi bu aracı sizin düşündüğünüz gibi kapı ve çamurluk değiştirip sahibine teslim etmek yerine, aracın sovtajını satıp, rayiç bedelini sahibine ödemiş. Yani, yani yani, aracın masrafı aslında çokmuş.

    - Aracın darbe sensörlerine hasar işlemiş ki, airbagler açılmış. bu durum da hasarın aslında bu kadar çıtır olmadığını gösterir.

    - peki bu araç nasıl bu hale geldi? bu araç büyük ihtimal sigorta şirketlerinin ihalelerinden ağır hasarlı şekilde alındı. mekanik hasarı tamir edildi, dış görünüm düzeltildi, baya baya yol katettikten sonra bu iki parça hasarlı şekilde bırakılıp "çıtır hasarlı" şeklinde satılmaya çalışılıyor.

    - aracın şase numarası ile tramer sorgusu yapıldığınd hasar kaydının ne kadar çıktığını görebilirsiniz. emin olun öyle çıtır hasarlı sayılabilecek 2-3 bin TL'lik bir şey değil. Aracın rayiç değerinin %40 değerinde olduğuna eminim.

    - hırsızlık. bu mevzu çok önemli. mevcut araba için konuşmuyorum ama sigorta şirketlerinin ihalelerinden sonra ele geçen araçta çok önemli ufak pahalı parçalar çalınıyor ve yerine bozuk takılıyor. veya hiç takılmıyor. mesela abs beyni. avuç içi kadar bir parça 2-3bin TL değerinde. Araç hasarlıyken test etme imkanınız yoksa, bu parçanın bozukluğu araç tamirinden çok sonra anlaşılıyor ve iş işten geçmiş oluyor. enjektörler, beyinler, airbag tüpleri, orjinal farlar (yansanayi ile değiştirilir) bu parçalara örnek verilir.

    - çıtır hasarlı araba bulmak çok zor, sigorta şirketlerinin ihalelerinden almak şart. yani kazayı yapan kişiden sonra ilk sahibi siz olmalısınız ki, avantaj sağlansın. bir kaç el değiştirdikten sonra çok zarar edeceğinizden eminim.

    sormak istediğiniz spesifik sorular olursa sorabilirsiniz.

    hürmetler.
  • Bu islerde en buyuk engel kasko. Asil onu bir araştirin derim. Bu arada arac cok guzel fiyati uygun ise alip kullanila bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toplayıp kullanmakta sıkıntı değil önemli olan gerçekten çıtır hasarlı olan araba bulmak adam size abi bu araba çıtır hasarlı der alırsınız 1 ay yaptırıp satarsınız 2 3 ay sonra bir bakmışsınız sattığınız kişi sizi mahkemeye vermiş araba pert ağır hasarlı çıkmış tehlikeli bir iş dikkat etmek lazım
  • Bu tarz isleri hobi olarak yapan ankara da calısan mak muh arkadas grubum var isleri sebebiyle yedek parca ve cıkma parca piyasasında tanıdıkları var mekanikten ve elektroniklerinden anlıyorlar , belirli ustalari var bu sekilde cok araba tamir ettirip sattılar ve aracları alan yakın arkadaslarımız da var kullanırken hic sıkıntı yasamadılar ama satarken problem olma ihtimali yuksek
    ayrıca bu isten karlı cıkabilmek icin mutlaka piyasayı iyi tanımak lazım aksi taktirde astarı yuzunden pahalıya cıkabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Toplayıp kullanmakta sıkıntı değil önemli olan gerçekten çıtır hasarlı olan araba bulmak adam size abi bu araba çıtır hasarlı der alırsınız 1 ay yaptırıp satarsınız 2 3 ay sonra bir bakmışsınız sattığınız kişi sizi mahkemeye vermiş araba pert ağır hasarlı çıkmış tehlikeli bir iş dikkat etmek lazım

    Hocam dedigim gibi iyice kontrol ettirmeden alinmaz.Eksper fotograflari var dedi adam.Zaten direk Honda servisinden cikmis araba,sigortadan ihaleyle almislar.Cekiciyle gelmis Istanbula.Tabi emin olmak icin iyi bi inceleme sart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çıtır hasarlı diye satılan araçların çoğu daha az hasarlı araçların parçaları takılarak makyajlanmış durumda. Millet kimi nereden kazıklayacağını şaşırmış vallahi. Bir tampon bir far diyip alıyorsunuz aracı altından neler çıkıyor.
    Önceki arabamızı bu şekilde almıştık. Trafiğe sokma konusu sıkıntı yaratmıyor ama hasar kaydı vs olunca kasko ve satarken büyük sıkıntı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • O galerici 20 bin civarı verse idi belki değerdi ama maceraya değmez bence.Kendi tamirhanesi olanlar bile bu arabaya bu parayı verip almaz kanımca.
    Kıbrıs'ta bir arkadaşım böyle bir arabayı topladı, sonra bana bile teklif etti ,en sonunda arabayı kendisi kullanmak zorunda kaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qnedim -- 4 Haziran 2015; 15:24:11 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Çıtır hasarlı diye satılan araçların çoğu daha az hasarlı araçların parçaları takılarak makyajlanmış durumda. Millet kimi nereden kazıklayacağını şaşırmış vallahi. Bir tampon bir far diyip alıyorsunuz aracı altından neler çıkıyor.
    Önceki arabamızı bu şekilde almıştık. Trafiğe sokma konusu sıkıntı yaratmıyor ama hasar kaydı vs olunca kasko ve satarken büyük sıkıntı.

    Kasko konusu dogru hocam,su anki aracimin kaskosunu komik fiyatlara yaptirdim.Babamin yillardir kazasi yok,araba onun uzerine.Gercekten komik bi fiyata yaptirdim kaskoyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işlerle 4-5 sene kadar amatör, son 1 yıldır da profesyonel uğraşan biriyim.
    Şu ilandaki aracı kesinlikle almaz yaptırmazdım.

    Tecrübelerime istinaden şunları söyleyebilirim.

    - Bu araç çekme belgeli olduğuna göre, araç çok yüksek ihtimal ağır hasar kayıtlı, yani pert kayıtlı. Bu da demektir, aracın tamir masrafı, hasarlı fiyatına oranla fazla çıkmış. Daha da açmak gerekirse, sigorta şirketi bu aracı sizin düşündüğünüz gibi kapı ve çamurluk değiştirip sahibine teslim etmek yerine, aracın sovtajını satıp, rayiç bedelini sahibine ödemiş. Yani, yani yani, aracın masrafı aslında çokmuş.

    - Aracın darbe sensörlerine hasar işlemiş ki, airbagler açılmış. bu durum da hasarın aslında bu kadar çıtır olmadığını gösterir.

    - peki bu araç nasıl bu hale geldi? bu araç büyük ihtimal sigorta şirketlerinin ihalelerinden ağır hasarlı şekilde alındı. mekanik hasarı tamir edildi, dış görünüm düzeltildi, baya baya yol katettikten sonra bu iki parça hasarlı şekilde bırakılıp "çıtır hasarlı" şeklinde satılmaya çalışılıyor.

    - aracın şase numarası ile tramer sorgusu yapıldığınd hasar kaydının ne kadar çıktığını görebilirsiniz. emin olun öyle çıtır hasarlı sayılabilecek 2-3 bin TL'lik bir şey değil. Aracın rayiç değerinin %40 değerinde olduğuna eminim.

    - hırsızlık. bu mevzu çok önemli. mevcut araba için konuşmuyorum ama sigorta şirketlerinin ihalelerinden sonra ele geçen araçta çok önemli ufak pahalı parçalar çalınıyor ve yerine bozuk takılıyor. veya hiç takılmıyor. mesela abs beyni. avuç içi kadar bir parça 2-3bin TL değerinde. Araç hasarlıyken test etme imkanınız yoksa, bu parçanın bozukluğu araç tamirinden çok sonra anlaşılıyor ve iş işten geçmiş oluyor. enjektörler, beyinler, airbag tüpleri, orjinal farlar (yansanayi ile değiştirilir) bu parçalara örnek verilir.

    - çıtır hasarlı araba bulmak çok zor, sigorta şirketlerinin ihalelerinden almak şart. yani kazayı yapan kişiden sonra ilk sahibi siz olmalısınız ki, avantaj sağlansın. bir kaç el değiştirdikten sonra çok zarar edeceğinizden eminim.

    sormak istediğiniz spesifik sorular olursa sorabilirsiniz.

    hürmetler.




  • panthera52 kullanıcısına yanıt
    Hocam yaziniz cok bilgilendirici oldu,cok tesekkur ederim.

    Telefonda adam cok rahatti,sanki kendi arabasini satiyor gibiydi.O da supheye dusurdu aslinda beni.Iyice arastirmadan alinmaz dediginiz gibi.

    Tekrar tesekkur ederim zaman ayirdiginiz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Bu işlerle 4-5 sene kadar amatör, son 1 yıldır da profesyonel uğraşan biriyim.
    Şu ilandaki aracı kesinlikle almaz yaptırmazdım.

    Tecrübelerime istinaden şunları söyleyebilirim.

    - Bu araç çekme belgeli olduğuna göre, araç çok yüksek ihtimal ağır hasar kayıtlı, yani pert kayıtlı. Bu da demektir, aracın tamir masrafı, hasarlı fiyatına oranla fazla çıkmış. Daha da açmak gerekirse, sigorta şirketi bu aracı sizin düşündüğünüz gibi kapı ve çamurluk değiştirip sahibine teslim etmek yerine, aracın sovtajını satıp, rayiç bedelini sahibine ödemiş. Yani, yani yani, aracın masrafı aslında çokmuş.

    - Aracın darbe sensörlerine hasar işlemiş ki, airbagler açılmış. bu durum da hasarın aslında bu kadar çıtır olmadığını gösterir.

    - peki bu araç nasıl bu hale geldi? bu araç büyük ihtimal sigorta şirketlerinin ihalelerinden ağır hasarlı şekilde alındı. mekanik hasarı tamir edildi, dış görünüm düzeltildi, baya baya yol katettikten sonra bu iki parça hasarlı şekilde bırakılıp "çıtır hasarlı" şeklinde satılmaya çalışılıyor.

    - aracın şase numarası ile tramer sorgusu yapıldığınd hasar kaydının ne kadar çıktığını görebilirsiniz. emin olun öyle çıtır hasarlı sayılabilecek 2-3 bin TL'lik bir şey değil. Aracın rayiç değerinin %40 değerinde olduğuna eminim.

    - hırsızlık. bu mevzu çok önemli. mevcut araba için konuşmuyorum ama sigorta şirketlerinin ihalelerinden sonra ele geçen araçta çok önemli ufak pahalı parçalar çalınıyor ve yerine bozuk takılıyor. veya hiç takılmıyor. mesela abs beyni. avuç içi kadar bir parça 2-3bin TL değerinde. Araç hasarlıyken test etme imkanınız yoksa, bu parçanın bozukluğu araç tamirinden çok sonra anlaşılıyor ve iş işten geçmiş oluyor. enjektörler, beyinler, airbag tüpleri, orjinal farlar (yansanayi ile değiştirilir) bu parçalara örnek verilir.

    - çıtır hasarlı araba bulmak çok zor, sigorta şirketlerinin ihalelerinden almak şart. yani kazayı yapan kişiden sonra ilk sahibi siz olmalısınız ki, avantaj sağlansın. bir kaç el değiştirdikten sonra çok zarar edeceğinizden eminim.

    sormak istediğiniz spesifik sorular olursa sorabilirsiniz.

    hürmetler.



    Hocam yanma hasarli araclar icin nr dusunuyorsunuz? Yapilmids yurur durumda yanma hasarli bir arac ileride satisi disinda ne tur sorunlar cikarir ve kasko sigorta yapilabiliyor mu



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.