Şimdi Ara

Çinliler sınırları zorluyor: %48 termal verimliliğe sahip motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinliler sınırları zorluyor: %48 termal verimliliğe sahip motor
    Çinli üreticiler günümüzde daha çok tam elektrikli araçlarla anılsa da geleneksel motorları geliştirmek için yeni yollar aramaya devam ediyor. Chery Group markalarından Omoda & Jaecoo da bu kapsamda yüzde 48’lik termal verimliliğe sahip içten yanmalı motor geliştirdi.



    Omoda & Jaecoo, hibritlerin önümüzdeki yıllarda enerji tüketimini azaltmak için en gerçekçi çözüm olacağına inanıyor ve bu nedenle içten yanmalı motorların verimliliğini artırmaya ciddi yatırımlar yapıyor. Yüzde 48’lik termal verimlilik, günümüzün ortalama yüzde 38-45 aralığındaki seviyesine göre belirgin bir sıçrama anlamına geliyor.



    Her bir yüzde puanlık artış, yakıt tüketiminde yaklaşık yüzde 2,5 düşüş sağlıyor. Ayrıca bu verimlilik artışı, karbon emisyonlarını azaltarak hem çevresel hem ekonomik anlamda önemli kazanımlar sunuyor.



    Çinliler sınırları zorluyor: %48 termal verimliliğe sahip motor
    Chery Grubu’nun Ar-Ge ekibi, bu hedefe ulaşmak için 26:1 gibi ultra yüksek sıkıştırma oranı, üç kollu hiperbolik mekanizma, yüzde 35 egzoz gazı devirdaimi oranı (EGR) ve gelişmiş termal yalıtım kaplamaları gibi yenilikçi teknolojiler üzerinde çalışıyor. Bu çözümler, ısıl kayıpları minimize ederken yanma döngüsünün verimini artırarak yeni nesil yüksek verimli hibrit motorların önünü açıyor.



    Ayrıca Bkz.Tesla, binlerce aracını batarya arızası nedeniyle geri çağırdı



    Omoda & Jaecoo, mevcut SHS (Super Hybrid System) teknolojisinin gerçek yol verilerini de paylaştı. Sistem; Atkinson çevriminde çalışan 1.5 TDGI motor, iki elektrik motoru ve akıllı DHT şanzımanı bir araya getiriyor. Bu yapı sayesinde yüzde 44,5’lik termal verimlilik ve 100 kilometrede 6 litre yakıt tüketimi elde ediliyor.



    Sistem aynı zamanda 90 kilometreye kadar saf elektrikli sürüş menzili sunuyor ve 3,3 kW’a kadar harici cihazları çalıştırabilen V2L (Vehicle-to-Load) fonksiyonunu destekliyor.









  • burda sihirli kelime "Atkinson çevrimi" analsılan emme ve sıkıştırma safhalarında, emme ve egzost sübaplarının daha geç kapanması ile tork ve beygir düşürülüyor ama yakıt tasarrufu max. düzeye çıkıyor diye acıklanmıs...

    bu forumda da baya bi kafa acıcı olmus..
    www.toyotaclubtr.com
    Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
    https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=63822.60
  • Ulan ne varsa çinlilerde var gene

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • evet, günlük chery dozumuzu da alalım...

    haberin iiçinde %44.5 diyor ama...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 23 Ekim 2025; 7:37:4 >
    _____________________________
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    Halihazırda seri üretimde ve satışta olan hibrit motor %44.5 verimlilikte


    Geliştirme aşamasında olan %48


    Chery'nin acayip arabaları var. SHS dedikleri süper hibrit araçları 1300 km yapabiliyor canlı yol testlerinde. Ekstra vergi olmasa emin olun satışlarda 1. sırada olurdu. Ek vergi öncesi gördük, satış rakamlarında 3. sıraya çıkmıştı.

    _____________________________
  • burda sihirli kelime "Atkinson çevrimi" analsılan emme ve sıkıştırma safhalarında, emme ve egzost sübaplarının daha geç kapanması ile tork ve beygir düşürülüyor ama yakıt tasarrufu max. düzeye çıkıyor diye acıklanmıs...

    bu forumda da baya bi kafa acıcı olmus..
    www.toyotaclubtr.com
    Yaris Hybrid Test, Teorik ve Pratik bilgilendirme.
    https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=63822.60





  • echonia kullanıcısına yanıt

    haklısınız, ben "mevcut" kelimesini atlamışım...Çinliler sınırları zorluyor: %48 termal verimliliğe sahip motor 

    _____________________________
  • 3i ATLAS işimizi bitirmezse bu Çinliler bitirecek bizi 😀

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Nedense bu çinlilere hiç güvenemiyorum

    1. Verilen rakam ne kadar güvenilir, emin olamıyorum. Çinliler güvenirlilik konusunda henüz rüştlerini ispatlayamadılar.
    2. Bu rakam pik değeri yani spesifik bir devir ve yükteki maksimum rakamı ifade ediyor, yani motor öyle her devir ve yük altında bu verimi sunmuyor. Ortalama verim muhtemelen %25-30 bandındadır.
    3. Zaten içten yanmalı motorlarda ulaşılabilecek teorik bir sınır var ve o sınır aşılamaz. Bu sınır Carnot sınırıdır ama bir de mühendislik sınırı vardır. O da %60-65 arasıdır.
    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • teknoloji gelişiyor bu hızla verimleri %80-90 bandında çıkartırlar

    _____________________________
  • Okuduk, okuduk. Sonunda 6 L yakıt tüketimi? Ne anladık biz bundan? Zaten dikkatli kullanırsan normal araçlara da bu yaktırılıyor. Ekstrem bir trafik yoksa.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Vatansever
  • yemin ediyorum burada takılan insandan beklemediğim tepkiler alıyorum.


    yazan:


    "yüzde 44,5’lik termal verimlilik ve 100 kilometrede 6 litre yakıt tüketimi elde ediliyor."


    cevap: "eee zonunda 6 lıtra" "%44 diyi emma" vs vs.



    yahu mevcut verilmi motorlarda 44.5%lik verimle çalışan motor %6 yakıyor diyor. Yani %8,5 yakıt tasarrufu gibi birşey yapıyor. Şimdi bunu günde çalışan 300 milyon araca uygula. saatte 6 litre yerine 5 litre yaktığını düşün.

    _____________________________
  • thyr1234 kullanıcısına yanıt
    Verimliliği yakıt tüketimiyle karıştırıyorsunuz

    Verimlilik demek “yakıtın %44.5’unu işe çeviriyor” demek. Yakıtın daha az yanması veya ekonomik olması değil

    Yakıtın %44.5 ini işe çevirerek beygir ve tork elde ediliyor

    Bundan 15 yıl önce verimlilik en yüksek %20 idi oda Ferrarinin bir kaç motoruna aitti

    Yani sen benim gibi araç sahipleri yakıtın sadece %10 ununu kullanarak beygir ve torku elde ediyor. Geri kalan %90 ı ısıyla ve aktarma organlarına giderken kayboluyor. Benim araba 190 beygir mesela. Verimliliğini bilmiyorum ama %10 diyorum ben. Yaktığı mazotun %10 unu sadece 190 beygire çevirebiliyor. Kalanı ısı ve aktarma organlarına kayboluyor. Benim motor %40 verimli olsaydı teorik olarak 760 beygir verecekti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800X3D Msi RTX 3080 Suprim X 10G Msi B550 Tomahawk G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) DeepCool LS520 WH 240MM WD Black SN770 1Tb Gen4 WD Blue SN570 1Tb Gen3 Samsung 870 Evo 1Tb Samsung 860 Evo 500Gb Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
  • Gün geçmiyor ki Çin'den yeni bir teknolojik ve buluş haberi gelmesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Peki verimlilikle artan bu tork ve beygir gücü çok daha hızlı gaz tepkisi almamızı ve dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlamaz mı? 🤔

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Vatansever
  • 26:1 sıkıştırma mı? Yöööööööööh...

  • Ben yine de Çin malı olan herhangi bir şeye güvenmiyorum.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.