Şimdi Ara

★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
44.774
Cevap
162
Favori
3.358.195
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Kurmay Yarbay
    19548 Mesaj

    Aslında uzun hesaplamalara gerek yok.

    Gidilen mesefe(+yol şartları) / Ortalama hız / Ortalama tüketim verisi yol bilgisayarında yazıyor.
    Bunları belirtmeniz fikir edinmek açısından yeterli gelirdi.

    Bu verileri sunarsanız, daha açıklayıcı ve bilgilendirici olacaktır. Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 1 Temmuz 2013; 19:57:05 >
    |
    |
    Bahsedilenler: U1H2
    _____________________________
    ➤ 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ - ★ Simon's Cat /★ RallyCross / ★ Hot Wheels / ★ Akustikhane / ★ JoyTurk Akustik
  • Kurmay Yarbay
    19548 Mesaj
    Ben artık bu yakıt hesaplarını yapmaktan bıktım ve çok sıkıldım.

    Daha yeni kısa bir şehir dışı gezisi yaptım, ne yakmış? diye bakmadım bile. Artık umursamıyorum.

    Ben kendimi sabitledim. Benim AT araç 25 ile 28 ortalama hızlar asında şehir içinde 9-9.5lt, şehir dışında hız 6.5-7lt arasında yakıyor.

    Hesap yapıp sürekli yol bilgisayarına bakmayı çoktaaan bıraktım. Tavsiye ederim...
    _____________________________
    ➤ 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ - ★ Simon's Cat /★ RallyCross / ★ Hot Wheels / ★ Akustikhane / ★ JoyTurk Akustik
  • Binbaşı
    1498 Mesaj
    Son yaptığım 900 km lik yoldan sonra tüm verileri sıfırlamıştım tekrar depoyu fullediğimde. Sonra Çorumdan ankaraya geldim şehir içi de ortalama 80 km gezdim yarım deponun 2 çubuk üzerinde şu an. Tabi çorumdan gelirken 120-170 arası geldim dayanamadım sıcağa Yarın da amasraya gideceğim ortalama 300 km. Gittiğimde yol verilerine bir bakayım mı yoksa yola çıkmadan önce sıfırlasam mı yol bilgisayarında ki verileri?

    Panthér hocam yarın yola çıktığımda yol koşulları ve yol bilgisayarının verilerini not edip buraya yazacağım. Zaten ilk defa gideceğim bir yol olucak fazla hızlı gitmemde çeyrek depoyla gideyim başka birşey istemiyorum
    _____________________________
    Amd Ryzen 5 1500X @4GHZ||MSI B350 Tomahawk||Kingston Hyperx Fury 2X8GB [email protected] CL16 DDR4||Corsair Force LE 120GB SSD||WD 1TB Caviar Blue||Zotac GTX 1060 6GB AMP||HighPower 600W 80+ Element Bronze II||AOC 21.5" i2269VW||Xigmatek Asgard 382||Logitech G710+||Logitech G Pro
  • Kurmay Yarbay
    19548 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HARBINGER

    Son yaptığım 900 km lik yoldan sonra tüm verileri sıfırlamıştım tekrar depoyu fullediğimde. Sonra Çorumdan ankaraya geldim şehir içi de ortalama 80 km gezdim yarım deponun 2 çubuk üzerinde şu an. Tabi çorumdan gelirken 120-170 arası geldim dayanamadım sıcağa Yarın da amasraya gideceğim ortalama 300 km. Gittiğimde yol verilerine bir bakayım mı yoksa yola çıkmadan önce sıfırlasam mı yol bilgisayarında ki verileri?

    Panthér hocam yarın yola çıktığımda yol koşulları ve yol bilgisayarının verilerini not edip buraya yazacağım. Zaten ilk defa gideceğim bir yol olucak fazla hızlı gitmemde çeyrek depoyla gideyim başka birşey istemiyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    Son yaptığım 900 km lik yoldan sonra tüm verileri sıfırlamıştım tekrar depoyu fullediğimde. Sonra Çorumdan ankaraya geldim şehir içi de ortalama 80 km gezdim yarım deponun 2 çubuk üzerinde şu an. Tabi çorumdan gelirken 120-170 arası geldim dayanamadım sıcağa Yarın da amasraya gideceğim ortalama 300 km. Gittiğimde yol verilerine bir bakayım mı yoksa yola çıkmadan önce sıfırlasam mı yol bilgisayarında ki verileri?

    Panthér hocam yarın yola çıktığımda yol koşulları ve yol bilgisayarının verilerini not edip buraya yazacağım. Zaten ilk defa gideceğim bir yol olucak fazla hızlı gitmemde çeyrek depoyla gideyim başka birşey istemiyorum

    Tabi sıfırlamakta fayda var. 300km lik bir yolda ölçüm için yeterli sayılır. Sonrada tamamaen şehiriçi kullanım içeren bir
    değerlendirmeye tabi tutarsanız daha verimli bir hesap çıkartmış olursunuz.

    Bir süre sonra yakaladığınız şehiriçi verisini, eski yöntem olan; "depoyu doldur 100-200km yap tekrar doldur" hesabı ile
    tastiklerseniz sizin için daha faydalı ve tam bir hesap olacaktır.


    İsterseniz yolculuğa tüm verileri sıfırlayıp başlayın ve yolculuğun sonunda, yol bilgisayarında yazan verileri not edin yada resimleyim.

    *Tecrübeme göre yol bilgisayarı şaşması, kabaca 0.2lt kadardır...

    Kolay gelsin...

    Aracınızı, güle güle kullanın
    |
    |
    _____________________________
    ➤ 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ - ★ Simon's Cat /★ RallyCross / ★ Hot Wheels / ★ Akustikhane / ★ JoyTurk Akustik




  • Binbaşı
    1498 Mesaj
    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.
    _____________________________
    Amd Ryzen 5 1500X @4GHZ||MSI B350 Tomahawk||Kingston Hyperx Fury 2X8GB [email protected] CL16 DDR4||Corsair Force LE 120GB SSD||WD 1TB Caviar Blue||Zotac GTX 1060 6GB AMP||HighPower 600W 80+ Element Bronze II||AOC 21.5" i2269VW||Xigmatek Asgard 382||Logitech G710+||Logitech G Pro
  • Binbaşı
    1802 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HARBINGER

    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.

    amasraya bu aralar gelme reis çok soğuk ve fırtına var :) 1.4T hakkında sanırım en çok merak ettiğimiz performans ..
    _____________________________
    Olmaya, düzelmeya...
  • Binbaşı
    1498 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.

    amasraya bu aralar gelme reis çok soğuk ve fırtına var :) 1.4T hakkında sanırım en çok merak ettiğimiz performans ..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.

    amasraya bu aralar gelme reis çok soğuk ve fırtına var :) 1.4T hakkında sanırım en çok merak ettiğimiz performans ..

    Aslen aydın da yaşıyorum da ankara çorum taraflarına gelmişken gidelim bir gece otelde kalıp gezeriz dedik bakalım inşallah sağnak yağmura yakalanmayız Birde yollar nasıldır hiç bilmiyoruz şuralarda dikkatli gel dediğin mevkiler varsa sevinirim

    Performans konusun da araç 2 ve 4 cü vitesler arasında çok seri. Özellikle 2500 devirden sonra sal beni gideyim diyor fakat ozaman da bizim cüzdanı salmış oluyor Yokuşlarda ve rampalarda sıfır sıkıntılı bir araç. Fakat 6.cı vites de 120km/h hızdan sonra araç çok seri değil. Tamamen kullanıma bağlı vites geçişlerini sert ve geç yaparsanız aracın gidişi muazzam.
    _____________________________
    Amd Ryzen 5 1500X @4GHZ||MSI B350 Tomahawk||Kingston Hyperx Fury 2X8GB [email protected] CL16 DDR4||Corsair Force LE 120GB SSD||WD 1TB Caviar Blue||Zotac GTX 1060 6GB AMP||HighPower 600W 80+ Element Bronze II||AOC 21.5" i2269VW||Xigmatek Asgard 382||Logitech G710+||Logitech G Pro




  • Binbaşı
    1802 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HARBINGER

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.

    amasraya bu aralar gelme reis çok soğuk ve fırtına var :) 1.4T hakkında sanırım en çok merak ettiğimiz performans ..

    Aslen aydın da yaşıyorum da ankara çorum taraflarına gelmişken gidelim bir gece otelde kalıp gezeriz dedik bakalım inşallah sağnak yağmura yakalanmayız Birde yollar nasıldır hiç bilmiyoruz şuralarda dikkatli gel dediğin mevkiler varsa sevinirim

    Performans konusun da araç 2 ve 4 cü vitesler arasında çok seri. Özellikle 2500 devirden sonra sal beni gideyim diyor fakat ozaman da bizim cüzdanı salmış oluyor Yokuşlarda ve rampalarda sıfır sıkıntılı bir araç. Fakat 6.cı vites de 120km/h hızdan sonra araç çok seri değil. Tamamen kullanıma bağlı vites geçişlerini sert ve geç yaparsanız aracın gidişi muazzam.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: U1H2

    Tamam hocam dediğiniz gibi yapıp resimleyip yükleyeceğim yarın teşekkürler. 1.4t hb araçla ilgili merak ettiğiniz hususlar olursa seve seve yardımcı olurum.

    amasraya bu aralar gelme reis çok soğuk ve fırtına var :) 1.4T hakkında sanırım en çok merak ettiğimiz performans ..

    Aslen aydın da yaşıyorum da ankara çorum taraflarına gelmişken gidelim bir gece otelde kalıp gezeriz dedik bakalım inşallah sağnak yağmura yakalanmayız Birde yollar nasıldır hiç bilmiyoruz şuralarda dikkatli gel dediğin mevkiler varsa sevinirim

    Performans konusun da araç 2 ve 4 cü vitesler arasında çok seri. Özellikle 2500 devirden sonra sal beni gideyim diyor fakat ozaman da bizim cüzdanı salmış oluyor Yokuşlarda ve rampalarda sıfır sıkıntılı bir araç. Fakat 6.cı vites de 120km/h hızdan sonra araç çok seri değil. Tamamen kullanıma bağlı vites geçişlerini sert ve geç yaparsanız aracın gidişi muazzam.

    yeniçağadan sonra yollar en son bozuktu ara ara ama şu an tam olarak nedir durum bilmiyorum yinede sen yeniçağa-mengen arasında biraz dikkati elden bırakma onun dışında bartın merkeze kadar yapıştır yollar süper. Bartın merkezi geçincede yollar dar tek şerit ve kaygandır dikkatli olmak gerek ...

    @bilgiler içinde çok teşekkür ederim ayrıca bakalım bi test yapacağım bi ara artıkın :]
    |
    |
    _____________________________
    Olmaya, düzelmeya...




  • Binbaşı
    1960 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    Alıntıları Göster
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi joliva -- 2 Temmuz 2013; 0:58:51 >
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1960 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    669 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Ben artık bu yakıt hesaplarını yapmaktan bıktım ve çok sıkıldım.

    Daha yeni kısa bir şehir dışı gezisi yaptım, ne yakmış? diye bakmadım bile. Artık umursamıyorum.

    Ben kendimi sabitledim. Benim AT araç 25 ile 28 ortalama hızlar asında şehir içinde 9-9.5lt, şehir dışında hız 6.5-7lt arasında yakıyor.

    Hesap yapıp sürekli yol bilgisayarına bakmayı çoktaaan bıraktım. Tavsiye ederim...
    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Ben artık bu yakıt hesaplarını yapmaktan bıktım ve çok sıkıldım.

    Daha yeni kısa bir şehir dışı gezisi yaptım, ne yakmış? diye bakmadım bile. Artık umursamıyorum.

    Ben kendimi sabitledim. Benim AT araç 25 ile 28 ortalama hızlar asında şehir içinde 9-9.5lt, şehir dışında hız 6.5-7lt arasında yakıyor.

    Hesap yapıp sürekli yol bilgisayarına bakmayı çoktaaan bıraktım. Tavsiye ederim...





    benim aracım tüplü olduğu için her yakıt aldığımda km yi sıfırlıyorum tekrar ne zaman yakıt alacağımı bileyim. 35 litre ile 270-320 km aralığında(şehir içi-dışı farkı) götürüyor o yüzden 270 olmadan full emeye özen gösteriyorum. dün baktım ortalama 9,4 gösteriyor yol bilgisayarı en son bikaç önce bakmıştım yine 9,4 tü.

    ayrıca termometre bugün sorunsuz çalıştı neden öyle oldu dün anlayamadım. ama şu fren sertleşmesi çok fazla canımı sıkıyor yarın tekrar servise gitmeyi düşünüyorum bugün bikaç defa daha oldu kalkış yaparken,dur kalk yaparken sorun nedir anlayamadım gitti.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    892 Mesaj

    akü bitik aynını ben de yaşadım. bagaj açma, cd çıkartma, korna vs.
    |
    |
    Bahsedilenler: joliva
    _____________________________
  • Teğmen
    188 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.
    _____________________________
    İmza diye bir araba vardı bir ara... Ne yemişlerdi ya :)




  • Binbaşı
    1802 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.

    rampada boşa almanın zararı motoramı zrar veriyor yksa genel olarak yürüyen aksamamı usta ?
    _____________________________
    Olmaya, düzelmeya...




  • Kurmay Yarbay
    19548 Mesaj

    @unsal07 de 3.yılın sonuna doğru akü problemi yaşamıştı. Araç bir gün hiç çalışmadı(sapıtma durumu olmamış).
    Servisi aradı, servisten usta geldi, araç çalıştırıldı, araç servise gitti, garantiden akü değişti...Bitti...
    |
    |
    Bahsedilenler: unsal07 , joliva
    _____________________________
    ➤ 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ - ★ Simon's Cat /★ RallyCross / ★ Hot Wheels / ★ Akustikhane / ★ JoyTurk Akustik
  • Binbaşı
    1960 Mesaj
    Yorumlarıyla fikir veren arkadaşların tümüne teşekkürler...

    O zaman son olarak bizim aküler 60 amper miydi???

    Yanlışlıkla 66 yada 72 amper alıp fazladan para ödemeyelim......



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    188 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.

    rampada boşa almanın zararı motoramı zrar veriyor yksa genel olarak yürüyen aksamamı usta ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.

    rampada boşa almanın zararı motoramı zrar veriyor yksa genel olarak yürüyen aksamamı usta ?

    Yol bilgisayarrinizi anlik tuketime ayarlayin. Rampa asagi arac viteste olurasa tuketim sifir gosterecektir. Bosa alin birde oyle bakin. 2 litre olacak 100 km deki harcamaniz. Cunku bosa aldiginizda arac ihtiyaci olan sarj isleminin enerjisini motordan alir. Bu da benzin harcatir. Tabi bu sirada aku duzgun sarj olmaz falan filan


    Araci yarin teslim aliyorum sabahtan trafik subeye ogleden sonra galeriye!



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İmza diye bir araba vardı bir ara... Ne yemişlerdi ya :)




  • Yüzbaşı
    277 Mesaj
    SLM arkadaşlar lastiklerinde çatlaklar meydana gelen var mı?
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1802 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.

    rampada boşa almanın zararı motoramı zrar veriyor yksa genel olarak yürüyen aksamamı usta ?

    Yol bilgisayarrinizi anlik tuketime ayarlayin. Rampa asagi arac viteste olurasa tuketim sifir gosterecektir. Bosa alin birde oyle bakin. 2 litre olacak 100 km deki harcamaniz. Cunku bosa aldiginizda arac ihtiyaci olan sarj isleminin enerjisini motordan alir. Bu da benzin harcatir. Tabi bu sirada aku duzgun sarj olmaz falan filan


    Araci yarin teslim aliyorum sabahtan trafik subeye ogleden sonra galeriye!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    2010 ocak ayında aldığım ve trafiğe çıktığım ,, 41 aydır en ufak bir arıza-hata-arıza ışığı vermeyen cruze aracım,,,,,,, bu sabah itibariyle bozulmuştur,, beni yolda bırakmıştır,,, işe geç kalmama sebep olmuştur......(bu arada araçta LPG yok hiç olmadı)

    ilk olarak 2 gün önce akşam kontağı çevirmemle birlikte sanki akü basmamasına benzer şeklinde zor çalışmayı müteakip çalışan ancak devamında çalıştıktan sonra aşağıdaki resimde görülen sarı renkli araba ikonu üzerinde asma kilit (immobilizer arızası) arıza lambasının yanmasıyla devam eden süreçte,, bu sabah araç hiç çalışmadı,,,,, bahsettiğim arıza lambasının yanında bu sabah gösterge panelinde klasik motor arıza lambası olan sarı senkli motor ikonuda belirdi,,,,

    muhtemelen motor kilitlendi sanırım...... bi de üstüne aracı çalıştırmaya çalışırken anahtarı akü konumuna alıp sol camı aşağı indirmiştim ,,,,,, şimdi imkan yok kapanmıyor (sabaha kadar açık kalacak yapcak bişey yok)

    sonuç olarak motor beyin arızası ,,, immobilizer devre kesici arızası (zaten bu arızalandığı için tüm motoru ve beyni kitledi sanırım) tüm elektronik aksamlarda CORRRTLAMA söz konusu ...(cam kapanmıyor,, kontağı çeviriyorum çalıştırmaya çalışıyorum nafile ama bu sırada 4 lü ler kendi kendine yanmaya başlıyor,,,, korna daaatt dattt başına buyruk çalıyor çalıyor,,, arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor vs vs) Alzheimer oldu galiba bizim cruze


    canım sıkıldı yavvvvv.................................

    ne maaş alıyoruz ki gidip beyin değişecek derlerse 2200 lira mı bayılıcaz ...






    Belki denemişsinizdir ama söylememişsiniz, akü kutup başını çıkarıp/takıp aracın beynini resetlemeyi denediniz mi?

    dün akşamdan beri kronolojik yaşanan saçmalıklar hikayesini anlatayım....

    immobilizer ve motor arıza ışıklarının her ikisinin birden yandığını ve aracın çalışmadığını belirtmiştim.....

    evet dün sabah çalışmadı ,,,, işe dolmuş taksi otobüs bi şekilde geçte olsa vardık,,,, dün akşam yedek anahtar dahil (immobilizer arızasına çare olabileceğini düşünerek falan çünkü araç anahtarı mı tanımıyor da araç çalışmıyor ????) ama nafile ....... anahtarı yuvaya sokuyorsun çeviriyorsun tık yok ....... tabi motorda tık yok,,,,,, hadi akü sorunu olsa gırrrrrrrrr ,,,,,, gırrrrrrrrrrrrr ,,,,,,,,,,,,gırrrrrrrrrrrr şekilnde boğularak astım hastası gibi tepki verir motor......... benim bildiğim ama öyle değil,,,,,, kontağı çeviriyorsun ses yok,,,,,, ama ne var ???? arka bagaj kapağı kendi kendine açılıyor ,,,, 4 lüler kendi kendine yanmaya başlıyor ,,, birde en garibi korna kendiğinden 2-3 DATT DATT yapıyor (bunların hepsi anahtarı çevirdiğimde oluyor)

    ne yaptık ??? dün akşam saat 21:00 gibi benim Ankara ivedik Oto sanayideki SOC opel isimli özel servisteki Memiş ustayı aradım ,,,, dedim yukarıdaki anlattğım saçmalıkları yaşıyorum araba çalışmıyor,,, yarın sabah gel bi el atıver ......... ustanın cevabı " abi tamda bu akşam tatile gidiyorum,,,, sana başka bi ustayı yarın adresine yollayım" neyse ustanın ismini verdi sen bi ara dedi kapattı....... neyse dedik ....... sonra 5 dakka sonra telefon " abi ben memiş !!!!" aracın aküsüne bi takviye yap başka bir araçtan " eğer olmazsa telefonunu verdiğim ustayı ararsın yarın demez mi !!!!

    aynen cevabım şu ,,,,

    yaaa aküyle ne alakası var,,,,, anlattım ya araba saçmalıyor korna kendi kendi çalıyor arıza uyarı ışıkları yanıyor falan felan ,,,,,, memiş yine aynen abi sen bi dene olmazsa ustayı çağır....... eyvallah dedim kapattım....

    neyse aradan 1 saat geçti dün gece komşudan bi takviye kablosu aldım bi deneyeyim dedim,,, (tabi laf olsun diye,,,,o kadar arıza lambası yanmış,,, zayıf akünün marşa basınca nasıl tıkanık tıkanık kesikli motor kıvranma sesi verdiğini 15 yıldır biliyorum)

    SONUÇ : TAKVİYE İŞLEM TAMAM !!!! araç çalıştı,,,,,, arıza lambaları söndü........ ne iş anlamadım.......

    hayddiii ucuz yırrtık 15 dakka keyif gezisi akü şarj olsun hesabından gecenin bi vakti......


    BU SABAH : araç çalıştı ,,,, işimize vaktinde gittik

    bu AKŞAM iş çıkışı araç yine çaışmıyor( araç işyerinde kaldı) ,,, yine aynı arıza ışıkları ,,,, yine anahtarı çevirip çalıştırmaya kalkınca arka bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor,,, korna yine datt datt...... haydaaaaaaaaa ,,,,,, tekrar apar topar sağdan soldan takviye kablosu bul yine takviye yap .....yine çalıştı......


    anlamadım ben bu işi


    A) tamamiyle aKÜ bitik iflas
    B) şarj dinamosu arızalı
    C) araç beyni arızalı


    evet arkadaşlar araç şu an çALIŞIYOR AMA YARIN AKŞAM ÇALIŞIRMI???? bence çalışmaz,,,,,,,

    bi doktora gitmek farz oldu....
    var mı??? yorumu olan ????????



    Anlattıklarınızdan en akla yatkın geleni akünün bitik olması Joliva.

    Eğer şarj dinamonuz bozulmuş olsaydı, bunu çok daha önce farkederdiniz.

    Ayrıca, aracın beyninin arızalı olduğunu zannetmiyorum. Gereken akımı alamazsa işlemcinin sapıtması son derece normal. Kendiniz de söylüyorsunuz, şarj ettik düzgün çalıştı diye.

    Yeni bir akü (150 TL?) işinizi görecekir kanımca. Tabi arabanızın yaşını, km sini ve ya kullanımınızı (rampada boşa alıyor musunuz mesela?) bilmediğişm için bir şey diyemiyorum ama, akü en geçerli madde gibi duruyor.

    Syg.

    rampada boşa almanın zararı motoramı zrar veriyor yksa genel olarak yürüyen aksamamı usta ?

    Yol bilgisayarrinizi anlik tuketime ayarlayin. Rampa asagi arac viteste olurasa tuketim sifir gosterecektir. Bosa alin birde oyle bakin. 2 litre olacak 100 km deki harcamaniz. Cunku bosa aldiginizda arac ihtiyaci olan sarj isleminin enerjisini motordan alir. Bu da benzin harcatir. Tabi bu sirada aku duzgun sarj olmaz falan filan


    Araci yarin teslim aliyorum sabahtan trafik subeye ogleden sonra galeriye!

    he onu biliyorum zten reyisde acaba dedim ekstradan bir olaymı var diye şey ettirdim.. aracın hayırlı olsun tekrardan
    |
    |
    _____________________________
    Olmaya, düzelmeya...




  • Yüzbaşı
    277 Mesaj
    SLM arkadaşlar lastiklerinde çatlaklar meydana gelen var mı?
    _____________________________
Reklamlar
Orjinal Laptop Yedek Parça
SEO
Canlı Tv izle
Bey Azura
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
1,443
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.