Şimdi Ara

Ceviz kabuğuyla kurum temizleme yöntemini ülkemize getiren parayı kırar net!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Ülkemizde malesef hiçbir yerde görmediğim örneğine rastlamadığım bir kurum temizleme yönteminden bahsedicem.

    Biliyorsunuz özellikle dizel araçlarda emme manifoldu ve egr kurum yapıyor buda silindir kapağının emme kısmını kurum kaplatıyor, emme valflerinin üzeri kurumla kaplanıyor ve buda performansı, havanın nefes alma potansiyelini baya kısıyor. Emme kısmı kurumla kaplanan bir araç sahibi olarak tam temizlik için malesef Silindir kapağının sökülmesi gerekiyor. Yurtdışında bir çok örneğini gördüğüm uygulama linklerini aşağıya bırakıcam. Geçmiş senelerde arabanın bütün egr valflerini, emme manifoldunu kısacası bütün havanın geçtiği yerleri temizletmiştim fakat silindir kapak kısmına malesef müdahele edememiştik çünkü sökülmesi gerekiyordu. Benim silindir kapağını aşağıya bırakayım

    Ceviz kabuğuyla kurum temizleme yöntemini ülkemize getiren parayı kırar net!
    Ceviz kabuğuyla kurum temizleme yöntemini ülkemize getiren parayı kırar net!
    Ceviz kabuğuyla kurum temizleme yöntemini ülkemize getiren parayı kırar net!

    Gördüğünüz üzere valflerin üstü ve hava geçen kanallar kurumla kaplı. Ülkemizde bunların temizliği genellikle Carbon cleaning veya çeşitli yakıta katılan katkılarla, emme hortumundan püskürtülen temizleyicilerle yapılıyor. Yurt dışında carbon cleaning bile yeterli temizlik sağlayamadığı videolarda mevcut. Bunlar mobil olarak çalışıyor. En süper yöntemin ceviz kabuğu olduğu söyleniyor

    Olay çok enteresan. Kilolarca Öğütülmüş ceviz kabuğu alınıyor. Bu malzeme yumuşak ve silindir odasına girse bile tehlikesi bulunmayan kolayca yanan bi doğa malzemesi. Emme manifoldu söküldükten sonra gerekli aparatlar ve kompresörler bağlanıyor. Her bir emme kısmını delikli bir süpürge ağzıyla bağlıyorlar. Delikli kısımdan hava tutma aparatı gibi bir aparatla bolca ceviz kabuğu veriyorlar, süpürge kısmı ise bu püskürtülen ceviz kabuklarını çekiyor. Böylelikle hem ceviz kabukları bi yandan püskürtülüp kurum kaplı yüzeyleri basınçla çarparak temizliyor süpürgede bu kabukları araç içerisinde en az kalacak şekilde çekiyor. Ne bir kimyasal ne de silindir kapağı sökülmeden tertemiz yapıyor. Aşağıya linkleri bırakıyorum. İngilizcesi olanlar daha iyi kavrayacaktır





    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • 16:30'da kumlama işleminde şasiye zarar gelmemesi için ceviz kabuğu lafını duymuştum.


    Ceviz kabuğuyla kurum temizleme yöntemini ülkemize getiren parayı kırar net!DMAX Turkiyeyoutube
    DMAX Türkiye Kanalına Abone Olmak İçin: https://bit.ly/2Hvit5J Tamirat Tadilat’tan tanıdığımız Ant Anstead yola tek başına devam ediyor. Bu sefer hedef, 1930’ların ikonik yarış arabasını yeniden yaratmak. ------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------- İlgini Çekebilecek İçerikler Dünyanın En İyi Arabaları: https://youtu.be/RLwlFkJ54Fc Tamirat Tadilat: Kelepir Avı: https://youtu.be/rMc5zzq65GI Hurda Avcıları: Klasik Arabalar: https://youtu.be/xUyi9g7AHS8 ------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------- #DMAXTürkiye #TamirUstası #AntAnstead
    https://www.youtube.com/watch?v=X4hVjw_UB7E
  • Mantıklı birşey teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantikliymis la. Dizel aracın belası bitmiyor cidden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • direkt enjeksiyon benzinlide de aynı sorun var.

  • maliyetli,kimse uğraşmaz bunla

  • Bir nevi kumlama yapmış.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dpf ve egr yi geçen hafta iptal ettirdim. Kafam rahat. Araba 5000 rpme kadar soluksuz devirleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 13 Mart 2023; 13:46:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zibidi Gonzales kullanıcısına yanıt
    Asıl silindir kapağını sökmekle kim uğraşır? Külbütör kapağı, enjektörler, emme manifoldu vs bunu söküp takmanın işçiliğini düşünebiliyor musun?

    Zaten mekanik olarak çıkarıp temizlemeye çalışsan kapağı, kapakçıya ayrı para vericen ustaya ayrı para vericen. Bunda sadece emme manifoldu sökülüyor. Maliyet yarısından daha da karlı

    Yurtdışında en etkili karbon temizleme yöntemi yaygın olarak bu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Aracın beyni sapıtıyor diyorlar. 1.3 Egea var. Yaptırıp yaptırmamakta kararsızım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle. Yurtdışı kaynaklı bir video bırakıyorum buraya. Adam 0 aracını 16.000 km ye kadar aracını hep;

    Shell v power ile
    Yakıt katkısıyla
    Ve çoğu zaman devirli kullanmasına rağmen;

    16.000 kmde motorun emme manifoldunu söküyor enjektörleri söküyor ve sadece 16.000 kmde bile benzinli araçta nasıl karbon biriktiği ortada


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Kurumun dpf ve egr ile alakası yok yalnız. Kurumu yapan şey mazotun kendisi. Mazotun kimyasal yapısından dolayı kurum çıkıyor. İstesenizde istemesenizde kurum oluşumunu engelleyemezsiniz. Bu aynı filtre mantığı gibi belirli aralıklarla temizliği şart

    Dpf egr iptali varkende benim aracım soluksuz devirleniyordu dpf egr yi geri getirdiğimde de devirleniyor. Hatta "Backpressure"dan dolayı alt devirlerim dpf iptaline göre daha dolu oldu artık ve egr iptalinde motorum daha geç ısınıyordu şimdi daha çabuk ısınıyor. Ben mühendisin koyduğu parçaları iptaline yanaşmadı tecrübelerimden sonra

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    yalnız benim turbo büyütüldü, yazılım da var. 4800 e kadar güç düşmüyor. 200-220 hp civarı. 2.0 yazılımlı tdi'dan bir tık hızlı diyebiliriz.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Turbo ve yazılım varsa iptal yoluna gidilmesinde sakınca yok o halde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • idemo kullanıcısına yanıt
    Daha basit açıklamasıyla evet dediğiniz doğru

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    temmuzda da muayene var. Ceviz kabuğuyla kurum temizleme yöntemini ülkemize getiren parayı kırar net! 

  • türkiyede yapan yer varmı gidip temizletsek sübapları

  • Bu kurum temizlemeyi elleriyle bezle kimyasal ile silerek düzgün yapan neresi var, istanbul, tekirdağ da

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    İptal ettirince 50yıl ömrü olan motorun ömrünü 5-10yıla düşürmüş oluyon, çevreyide kirletiyon.


    EGR, DPF falan motor basıncı, sıcaklığıda ayarlıyor, iptal olunca motor sıcaklığının 1-2derece artmasını ömrünü mahvediyor, erkende aşınıyor motor içi parçalar.. BU ASLA ÇÖZÜM Değil...

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.