Şimdi Ara

ÇETAŞ VE FORD OTOSAN 0 KM DİYE SATTIKLARI ARAÇ SERVİSTEN ÇIKMIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir marka ve bayii düşünün:

    0 km diye sattıkları araç 1 yıl içinde 8 defa yağ çoğaltma sorunundan ötürü servise gidiyor.her seferinde serviste 20 gün kalıp çözüm olarak her seferinde sadece yağ değişimi yapılıp gönderiliyor, aracı satarken iyi fakat servise gelince biz sadece aracıyız üretici ile irtibata geçin diyor, 10dan fazla servis kaydı olan araca değişim yapalım demiyorda takasta değerlendirelim diyor.üstelik takasta bile pert araç fiyatı çekiyor..
    araç benden çok serviste kaldı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



    _____________________________
  • Hocam öncelikle benim ticari anlayışımda yarın alan kişinin arkamdan veya yüzüme sayıp sövmesini kaldıracak ne gururum nede halim var.

    İkinci olarak derseniz sanane alan kişi baktırsaydı. Baktırsa zaten aracı satın almaz servis kayıtları yaklaşık 20 sayfa tutuyor elimde mevcut ve benim tanıdığım hiçbir kimse bu aracı değerinde bir fiyata almaz ama servis geçmişine baktırmadan alan kişi tabi ki gizli ayıplı olduğu için alacaktır burda da benim kendim için gurur yaptığım aslında halk dilinde de ticari ahlaksızlık denilen olay gerçekleşiyor.

    Üçüncü olarak ne yazık ki ülkemizde tüketicinin gram değeri yok dediğiniz gibi peygamber sabrı ve zaman lazım. Sabır olarak sorun değil ama işim gereği zaman ayırmam çok zor zaten haftanın yedi günü işteyim.

    Ve son olarak dediğiniz gibi benim buraya yazma sebebim ve ihtiyaçlarımın karşılanmaması. Ben bunların ürettiği arızalı aracı hatasız diye satmak için almadım.

    Bu ülkede en dandik olaylardan biri de sıfır araç garantisi. Üreticiler en ufak bir olayda aman aracınız garantiden çıkar diye bizleri korkuturken, servise işiniz düştüğünüzde sorununuz asla çözülmüyor.Ufak tefek şeylerden bahsetmiyorum kapı kolu garanti kapsamında değişse ne olur değişmese ne olur, Ben daha bizim arabamız ayıplı gelin değiştiriyim diyen servis duymadım. Sürekli yağ eksilten araba ayıplıdır , ama ülkede hiç bir hakkımız yok. Sadece dayatma var servise getirmezsen garantiden çıkar ,yağ koyarsan garantiden çıkar , sensör taktırırsan garantiden çıkar . Ama mal ayıplı olsa da olsa garantiye girmiyor olur. O yüzden servisleri ben hiç kaale almıyorum , tek bildikleri servisten ve işçilikten bizi kazıklamak.

    Hocam sevdiğim çok güzel bir söz var “gurur diye bir şey var, öyle paldır küldür harcanmaz”. Ben çetaşın bana yaptığını yapıp bu aracı hatasız diye birine satma gurursuzluğunu yapamam. Araç ayıplı mal ve çözümü bulunamıyor en doğal hakkım olarak aracın misli ile değişimini istiyorum ha eğer misli ile değişim yapmıyorsa aracıma takasta yok parası çekmesinler. Bugün bilir kişi için müracaatta bulunacağız avukatımızla beraber bakalım mevlam neyler.
  • inşallah araç servisten çok sizde kalır

    _____________________________
    İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.
  • Malik the Mafia kullanıcısına yanıt
    Zor gibi gözüküyor hocam adamlar zaten çip krizi, o krizi bu krizi derken ellerinde araç bırakmıyor. Kısacası toklar ve müşteri memnuniyetini ekside tutuyorlar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • aracı satıp, başka marka/model bir araç almayı deneyin

    _____________________________
    İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.
  • Malik the Mafia kullanıcısına yanıt
    Hocam sevdiğim çok güzel bir söz var “gurur diye bir şey var, öyle paldır küldür harcanmaz”. Ben çetaşın bana yaptığını yapıp bu aracı hatasız diye birine satma gurursuzluğunu yapamam. Araç ayıplı mal ve çözümü bulunamıyor en doğal hakkım olarak aracın misli ile değişimini istiyorum ha eğer misli ile değişim yapmıyorsa aracıma takasta yok parası çekmesinler. Bugün bilir kişi için müracaatta bulunacağız avukatımızla beraber bakalım mevlam neyler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • ticarette gurur olmaz siz satışını verdikten sonra o satın alanın problemi


    gururdan veya başka birinin zarar görmesinden çok sizin taleplerinizi karşılamamalarına takılmışsınız.


    ülkede bunun bir sürü mahkeme görüldü ve halen görülüyor.


    madem gurur için direteceksiniz, bu işlerden anlayan iyi bir avukat + peygamber sabrı + sağlam bir bütçeyle istediklerinizi yaptırırsınız.


    bence gururdan ziyade siz bu hukuk savaşına var mısınız veya var olabilecek misiniz bunu düşünün.

    _____________________________
    İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.
  • Bu ülkede en dandik olaylardan biri de sıfır araç garantisi. Üreticiler en ufak bir olayda aman aracınız garantiden çıkar diye bizleri korkuturken, servise işiniz düştüğünüzde sorununuz asla çözülmüyor.Ufak tefek şeylerden bahsetmiyorum kapı kolu garanti kapsamında değişse ne olur değişmese ne olur, Ben daha bizim arabamız ayıplı gelin değiştiriyim diyen servis duymadım. Sürekli yağ eksilten araba ayıplıdır , ama ülkede hiç bir hakkımız yok. Sadece dayatma var servise getirmezsen garantiden çıkar ,yağ koyarsan garantiden çıkar , sensör taktırırsan garantiden çıkar . Ama mal ayıplı olsa da olsa garantiye girmiyor olur. O yüzden servisleri ben hiç kaale almıyorum , tek bildikleri servisten ve işçilikten bizi kazıklamak.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Malik the Mafia kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle benim ticari anlayışımda yarın alan kişinin arkamdan veya yüzüme sayıp sövmesini kaldıracak ne gururum nede halim var.

    İkinci olarak derseniz sanane alan kişi baktırsaydı. Baktırsa zaten aracı satın almaz servis kayıtları yaklaşık 20 sayfa tutuyor elimde mevcut ve benim tanıdığım hiçbir kimse bu aracı değerinde bir fiyata almaz ama servis geçmişine baktırmadan alan kişi tabi ki gizli ayıplı olduğu için alacaktır burda da benim kendim için gurur yaptığım aslında halk dilinde de ticari ahlaksızlık denilen olay gerçekleşiyor.

    Üçüncü olarak ne yazık ki ülkemizde tüketicinin gram değeri yok dediğiniz gibi peygamber sabrı ve zaman lazım. Sabır olarak sorun değil ama işim gereği zaman ayırmam çok zor zaten haftanın yedi günü işteyim.

    Ve son olarak dediğiniz gibi benim buraya yazma sebebim ve ihtiyaçlarımın karşılanmaması. Ben bunların ürettiği arızalı aracı hatasız diye satmak için almadım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________




  • Ford pişmanlıktır. Daha önce ford ile başıma gelenleri yazdım burada linç etti ford sahipleri.

    _____________________________
  • Belirtmemiş olmanıza rağmen aracın dizel olduğunu tahmin ediyorum.

    Yag seviyesinin yükselmesi, dpf temizliği esnasında aracı kapatmaktan dolayı olur.

    Eger motor devri rölantide iken, olması gerekenden 100-200 devir yüksekse dpf temizliği yapıyordur.

    Eger rölantide dalgalanmalı şekilde devir saati oynuyorsa enjektör sıkıntısı olabilir. Enjektör sıkıntısı da dpf’ nin çabuk dolmasına neden olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Klasik DPF sorunu sizin durum anlattığınıza göre. Tam çözümü var mı? Hem var hem yok. Eğer araçta bir sorun yoksa ki varsa basit şekilde tespit edilir ve Ford garantiden değişim yapıyor geriye sizin sürüş sitiliniz, kullandığınız güzergah gibi bir sürü faktör de devreye giriyor. Aracı alanın şu var mı tabi bunun da cevabı hayır. Sırf bu nedenlerden ötürü dizel motorların üretimi durmak zorunda kaldı.


    Kısacası başka bir bayiye de aracı baktırıp eğer DPF sorunu ise aracı satıp benzinli veya hibrit araç sıfır araç alacaksanız eğer almanız haricinde bir çözüm sizin için yok gibi duruyor.


    Bu işin mahkemesi misli ile değiştirme kısmında kolay olmaz. Parça değişimi kararı çıkar ki zaten normalde de garantiden değişim yapıyorlar yani bunun için mahkemeye gerek yok, kesinlikle istifnaf filan derken iş uzar. Bu dediğim sadece DPF arızası için geçerli.

    _____________________________




  • Belli ki aracı kısa mesafe kullanıyorsunuz. Araçta sorun olmadığı ortaya çıkar diye tahmin ediyorum. Kılavuzda bile DPF ile ilgili uyarılar yazmakta.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dizel araba devri bitti gerçekten 3 kuruş fazla yaksın kafam rahat olsun diye düşünüyorum.

    _____________________________
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt
    Hocam bu araç şehir içi aracı zaten kaç metreküplük bir araç ki. Ama ona rağmen sırf çetaş ve Otosan aynı şeyi dedi diye bu aracı kısa mesafede kullanmıyorum ve diğer courier aracımı şehir içi kısa mesafelerde kullanıyorum. Bakın burda dikkatini çeksin 2 tane aynı marka ve model araçtan bahsediyorum.
    Sorun olmayan aracım 2020 2.ayda alındı
    Sorunlu araç 2020 10.ayda alındı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Hocam aynı araçtan 2 adet var birinde bu sorun yok diğerinde var. Araçların şoförünü çaprazlama değiştirdim aynı sorun devam etti. Araçta fabrikasyon bir hata mevcut. Örneğin
    Dpf sensörü arızalı olabilir
    Enjektör bozuk olabilir
    Egzoz sisteminde sorun olabilir
    Contalarda bir sorun olabilir
    Yakıt pompasında sorun olabilir
    Pistonlarda sorun olabilir
    Vb. Bir sürü şeyden olabilir sorun şu ki bunun üretici firma tarafından çoktan tespit edilip tamiri edilmesi gerekirdi fakat firma bunu yapmak yerine yağını değiştirip değiştirip aracı bana geri veriyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam diğer cevaplarda belirttiğim gibi aynı araçtan 2 adet var elimde diğer araç arızalı olandan 6-7ay önce alındı o araçta bir sorun yok. Araç sorunlu biz üretici ve dağıtıcı firmalardan öncelikle tamirini istedik zaten fakat 12-13 defa servise giden ve her gidişinde 10günden önce servisten alamadık aracı ama buna rağmen bir çözüm bulamadı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Öncelikle şunu belirteyim ki aracım dizel. Aynı araçtan 2 adet var ama diğer aracımda herhangi bir sorun yok ilk aldığım araç sorunlu olan araçtan 6-7ay önce alındı. Kullanımla alakalı diyenlere cevap olarak iki aracın şoförlerini çapraz olarak değiştirdim 1.aracımda sorun gene yokken 2.araçta sorun devam etti. Aracı bugüne kadar alığımı yerin servis bölümüne götürdüm yani aracımı bana satan ve sürekli olarak sorunlarıyla ilgilenen bayii aynı ama buna rağmen araca bir çözümü onlarda bulamadı. İşin birde serviste kalma durumu var araç her gittiğinde ortama 10-15 gün kalıyor ve işin sonunda tabikide bir şey yok ama biz yağını ücretsiz olarak değiştirelim diyip gönderiyor. Aracın arızalı olması benim sorunum değil araç gerekirse 2 ay kalsaydı ama çözüm bulunsaydı. İşin komik tarafı aracı her verdiğimde bu sürelerde test sürüşü adı altında aracı kullanıyorlar ve ne kullanmak ortalama 400-500 km’ler tamam burda da sorunun ne olduğunu çözemeye çalışıyorlar diyenler olacaktır. Aracı kullandıkları süreç içerisinde full depo yakıtla verip boş olarak alıyorum😂 ve hepsinin video ve fotoğrafları var ve bunun dışında aracı onların kullanıldığı süre içerisinde geçtiği otoyol ücretleri var. Yani burda sorun sendedir diyen arkadaşlara sesleniyorum ben elimden gelen her şeyi (yakıt+yol paraları) yaptığıma inanıyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________




  • Önemli bir gelişme daha söyliyeyim şu an aynı aracın Mart ayından sonra üretilenlerinde SCR denilen bir sistemle üretiliyor ve adblue sistemli geliyor demek ki neymiş sorunun neyden kaynaklandığını firma yetkilileri ve mühendisleri bulmuş. Asıl mesele internetten araştırdığım kadarı ile 2020 sonu ve 2022 başına kadar üretilen araçlarda aynı soruna benzer sorunlar var. Benzer dememden kastım diğer araçlar 5-6bin km’lerde bir bu sorunu yaparken benim aracım max. 1.000km lerde yapıyor ve bu sorun gene araştırdığım kadarı ile çoğunlukla panelvan 75bg lik araçlarda çıkıyor.

    Şimdi sorum şu tamam yeni üretilenlerde sorunun neyden kaynaklandığını bulup tedbirini almışlar ama eski çıkan araçlar için bir çözümleri var mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.