Şimdi Ara

Çekiş kontrol/tcs/patinaj önleyici nedir?'Deneyimleriniz'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • malum kış aylarındayız arkadaşlar.
    Bazı araçlarda espye bağlı olarak çalışan_örneğin mitsubishi-ford_ çekiş kontrol hakkında deneyimleriniz nelerdir ben aklıma takılanları da sormak istiyorum bu vesileyle...

    +Çekiş kontrol buzlu ve çamurlu yollarda kalkış yaparken difransiyel kilidi gibi 2 tekeri de aynı turda döndürerek mi çalışıyor?

    Deneyimi olanlar ya da konu hakkında bilgi sahibi olanarı bekliyoruz...
    Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • hayatımı 2-3 defa kurtardı esp.

    birinde yolda gizli buzlanma varmış köprüdeyiz hafif bir virajı dönerken esp ışığı yandı tabii o yanınca farkettik araç hafif yalpalandı ama kurtardı bizi.

    arkadaki araç o kadar şanslı değildi 99 corsa'ydı sanırım bariyerlere girdi.

    ikincisi yolda aşırı yağış vardı hızım yaklaşık 90-100 civarı öndeki araç ani fren yapınca bizde duramayacağımız için hemen sağ şeride geçtik ani dönüşte yine esp devreye girdi arkayı savurmadan tuttu.

    esp candır.özellikle esp'li araçlarda olabildiğince manevra yapın frene basmayın engelden kaçın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    hayatımı 2-3 defa kurtardı esp.

    birinde yolda gizli buzlanma varmış köprüdeyiz hafif bir virajı dönerken esp ışığı yandı tabii o yanınca farkettik araç hafif yalpalandı ama kurtardı bizi.

    arkadaki araç o kadar şanslı değildi 99 corsa'ydı sanırım bariyerlere girdi.

    ikincisi yolda aşırı yağış vardı hızım yaklaşık 90-100 civarı öndeki araç ani fren yapınca bizde duramayacağımız için hemen sağ şeride geçtik ani dönüşte yine esp devreye girdi arkayı savurmadan tuttu.

    esp candır.özellikle esp'li araçlarda olabildiğince manevra yapın frene basmayın engelden kaçın.

    haklısınız ama çekiş kontrol özellikle kalkışlarda işe yarıyor diyebiliyorum hocam
    ayrıca esp frene basınca da aynı işlevi görüyor hocam ama o heuecanla insan frene basmayı bile unutabilir zor işler yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çekiş kontrolün canı cehenneme özellikle ASC'nin.. kışın açıkken arabaya ne yaparsan yap gaza dokunmanla patinaja düşüyor bu sefer başlıyor tak tak tak tak vurmaya
    kapatmadan kalkıyorum sonrasında kapatıyorum araba gayet güzel gidiyor ama gaza basınca şahinden farkı kalmıyor :)
  • bu sistemden sisteme fark ediyor.

    Bazıları sadece motor torkuna etki ediyor. gaza bassanız dahi araç gaz yemiyor kendi sınırlıyor gazı. Kışın buzda en çok yapılan hata aracı hareket ettirmek için gaza fazla fazla basmak ve anlamsız patinaja düşmektir. Sistem optimum kalkış için gazı kabul etmez kendi kafasına göre ayarlar aracı götürmeye çalışır.

    Bir diğer sistemde bu anlattıklarıma ek olarak . Bahsettiğiniz gibi araç tutunamayan tekerleğe giden gücü fren ile azaltır. gücü diğer tutan teker yada tekerlere gönderir. Duruma göre iki tekerlek tamamen aynı turda dönebilir. Bu özellik bildiğim kadarıyla çekiş kontrol sistemi olan araçların bir çoğunda yok.

    İkamet ettiğim yerde bir rampa mevcut geçen kış yolun bir kısmı kar,buz diğer kısmı ise ıslak asfalttı. Çekiş sistemi olan bir çok araç genede gidemedi. Ya verimsiz çalışıyor yada dediğim gibi bir çoğunda elektronik diferansiyel kilidi yok.




  • Leonda bikac kere denk geldi. Islak dik bı yokuşta sert kalkmaya calisirken devreye girdi cok sert fren yaptırdı tekerleklere tak tak ses geldi. Hatta kiz arkadasim noluyo neye çarptık demişti :) pek sevmedim cok darbeli calisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bu sistemden sisteme fark ediyor.

    Bazıları sadece motor torkuna etki ediyor. gaza bassanız dahi araç gaz yemiyor kendi sınırlıyor gazı. Kışın buzda en çok yapılan hata aracı hareket ettirmek için gaza fazla fazla basmak ve anlamsız patinaja düşmektir. Sistem optimum kalkış için gazı kabul etmez kendi kafasına göre ayarlar aracı götürmeye çalışır.

    Bir diğer sistemde bu anlattıklarıma ek olarak . Bahsettiğiniz gibi araç tutunamayan tekerleğe giden gücü fren ile azaltır. gücü diğer tutan teker yada tekerlere gönderir. Duruma göre iki tekerlek tamamen aynı turda dönebilir. Bu özellik bildiğim kadarıyla çekiş kontrol sistemi olan araçların bir çoğunda yok.

    İkamet ettiğim yerde bir rampa mevcut geçen kış yolun bir kısmı kar,buz diğer kısmı ise ıslak asfalttı. Çekiş sistemi olan bir çok araç genede gidemedi. Ya verimsiz çalışıyor yada dediğim gibi bir çoğunda elektronik diferansiyel kilidi yok.

    aslında elektron.k difrensiyel kilidi olsa ne buz çamur kalır ama onu araca göre araştırmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ESP değil de çekiş kontrol tarzı bir sistem 98 corsada var. Eğer kaygan veya buzlu bir zemin ise ( kendi isteğinizle devreye sokuyorsunuz) düğmeye bastığınız anda araç direk 2 ile kalkıyor. Sevdiğim bir özellik.
    Şu kar simgesi olan düğme.  Çekiş kontrol/tcs/patinaj önleyici nedir?'Deneyimleriniz'
  • otomatik sanziman araclarin bir cogunda vardir o ozellik. gercekten cok ise yariyor citroen c3 ile sayesinde sorun yasamadan eve gidebilmistim herkes sag sola cekmis yuruyordu tecrubeli olanlar duz vitesle de kullaniyor tabi lakin istanbul gibi senede bir kar ya gorur ya gormez kimse bilmiyor ne yapmasi gerektigini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.