Şimdi Ara

Çanakkale Köprüsü'nden geçebilecekmiyiz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
4.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çanakkale 1915 Köprüsü'nün geçiş ücretini 15 Euro + KDV olarak açıkladı, ihale şartları osmangazi köprüsüne benziyor.

    Son yapılan köprü ve otoyollardan ben hiç geçemedim, malum fiyatlar bizi aşıyor. Siz kullanailiyor musunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Alternatifi varken ve de gerçekten acelem yoksa kullanmam.



    3. köprüyü ilk açılışta ücretsiz olduğu için kullandım. Şu an için mantık dışı her türlü.



    Osmangazi yi de kullanacağıma feribot kullanmayı tercih ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4'le çarp kdv'yi ekle 75TL filan olacak heralde. çanakkale feribotları 20-30TL miydi neydi
  • 1 kere avrasya tünelini kullandım mecburiyetten , bir daha özel işletmede olan köprü ,otoyol ve tüneli kullanacağımı sanmıyorum çok pahalı geliyor bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 17 Mart 2017; 9:10:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Feribot olduğu müddetçe ve oraya yolum düşerse asla kullanmam bu fiyata. Yazın 35 liraya gidiş geliş bilet almıştım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmem kaç yıl sonra ihaleyi alan özel şirketin süresi dolunca ömrüm yeterse geçerim belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isletmecilerin canina minnettir bence. Gecsek te gecmesek te garanti edilen arac sayisi kadar ucreti bizim vergilerimizden toplanan paradan aliyorlar nasil olsa. Hatta kimse gecmezse onarim maliyetleride dusuk oluyordur. Adamlara bir avantaj daha. Yap islet devret degil bu sistem. Yap ben sana para oderim isletmene gerek yok. Bir ara devredersin modeli gibi bir sey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • çanakkaleliyiz, istanbuldan çıkarız tekirdağ da çay molası verip eceabata kadar devam ederiz. Vapura biner 30 dk dinlenir, denizi izler , ondan sonra da arabamıza biner evimize 5dk içerisinde geçeriz
    Ne işim olur köprüyle. Zaten gelibolu eceabat arası virajlı yolun keyfi bile ayrı. Hele ki akşamüstü gün batımına karşı geçerseniz efsanedir.
  • canvarol kullanıcısına yanıt
    17 lira yine o okadar pahalı değil yavus sultan selimi hem köprüsü hem otoyolu ayrı ayrı paralı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Osmangazi'nin şu an geçişi 65 TL, haftasonu giderseniz Cuma-Pazar arası Feribot flexi gidiş-dönüş 70 TL , ve hatta Pendik-Yalova'yı 40 TL'ye sabitlediler..

    biraz makul olmak lazım, enayi değiliz..

    parası bol olan saçsın..
  • 80 Milyonluk ülke basit bir köprüyü bile yapamıyor.Nerde bu vergiler?
  • bu son yapılan köprülerde yapılan açık bir avanta yolsuzluktur. önce yargı tekrar kurulmalı, yapılanın kepazelikler tespit edilmeli. mütahitlere de bu yapıların gerçek değerleri ödenip, bu yapılar karayollarına devredilmelidir.
  • quote:

    Çanakkale Köprüsü'nden geçebilecekmiyiz


    HAYIR!
  • O değil de yine seçim yatırımı yine sembolik temel atılışı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takvimden özenle seçilen 18 Mart tarihi ile halkoylamasına 29 gün kala siyaseten bir taşla çok kuş vurulacak. Şehitleri Anma Günü’nün yıldönümünde, “geçilmez” denilen Çanakkale, Başbakan’ın şakacı tabiriyle geçilmeye başlanacak.

    Anayasa gereği tarafsız konumda olması gereken Cumhurbaşkanı ile Başbakan, önce Şehitleri Anma Günü nedeni ile Çanakkale Deniz Zaferi törenlerine katılacak. Ardından Çanakkale köprüsü temeli vesilesiyle birlikte referandum mitingi yapacak.
    Velhasıl, “devletin cebinden bir kuruş çıkmayacağı” yaygın yalanıyla sunulan Yap-İşlet-Devret (YİD) modelli Çanakkale köprüsü temeli, yine kamu kaynaklarının kullanılacağı bir propaganda zeminine dönüşecek.
    İşin cebimizle ilgili kısmına gelelim:

    Köprü, hediye değil ceza

    Gerçek 1: Çanakkale köprüsü, AKP rejiminin bize hediyesi falan değil. Bittiğinde araç başına geçiş ücreti 15 Avro artı KDV olacak. (Devlet bu tip projelerde yüzde 8 KDV uyguluyor.) Yani köprü bugün hizmete girmiş olsa, otomobiliyle geçen herkes 64 TL ödeyecek. Kritik konuyu Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modeli ile yaptırılan bütün projelerde olduğu gibi, verilen garantinin tipi ve niceliği oluşturuyor.
    Araç garantisi, YİD projelerinde, “geçmeyen araç sayısı kadar paranın Hazine’den çıkması” demek.


    (Not: Resmi raporlara göre YİD modeli, KÖİ’nin bir çeşidi.)

    Günlük 45 bin araç garantisi

    YİD modelli ihalelerde -yapım ve işletme unsurlarından oluşan- en kısa toplam süreyi teklif eden avantaj sağlıyor. Çanakkale köprüsü projesinde en kısa süreyi, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi’nden oluşan ortak girişim grubu, 16 yıl 2 ay 12 gün ile verdi. Yatırım bedeli ise 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 TL olarak açıklandı. Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan ihale günü, geçiş ücretinin otomobil başına 15

    Avro artı KDV olduğunu duyurmuştu.

    O gün açıklanmayan kritik bilgiyi öğrendik. Henüz imzalanmamış- sözleşmeye göre Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) şirketlere, Çanakkale köprüsü bittiğinde günlük 45 bin araç garanti etmiş. Bu sayının altındaki trafiğin parası, vergilerimizden ödenecek.

    Günlük 45 bin garanti, yıllık 16 milyon 425 bin araç eder. Bugunkü kur üzerinden yukarıda yaptığımız (15 Avro artı yüzde 8 KDV) 64 TL otomobil başına geçiş ücretini esas aldığımızda sonuç şu:

    Hazine, -hiç araç geçmemesi halindeÇanakkale köprüsünü yapan dört müteahhit firmadan oluşan OGG’ye TL üzerinden yıllık 1 milyar 51 milyon 200 bin TL taahhüt etmiş oluyor. Eksik geçen her otomobil ücreti bizlerin cebinden çıkacak.
    Tekrar vurgulayalım, Bu tutar bugünkü Avro kuru üzerinden TL karşılığı. Her koşulda bu sözleşme imzalandığında günlük 45 bin araç garantisi ile ödemenin yapılacağı tarihteki kuru esas almak gerekiyor.

    2023 metre gösteriş amaçlı

    Bu arada projeye dair, akla ziyan bir kaynak tasarrufu daha var.

    Gelibolu ile Lapseki arasında inşa edilecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün orta açıklığı, 2023 m. olarak tasarlandı. Cumhuriyetin 100. kuruluş yılını simgelediği söylenen bu uzunluk, köprünün ihtiyacı olan zorunlu mühendislikten değilmiş.
    Rejim talepli ve gösteriş amaçlı. Bu orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacağı söyleniyor. Ama artık kaç metre fazlaysa (belki 50, belki 100) fazladan imal ve inşa edilecek uzunluğun parasını ihtimal ki yine Hazine ödeyecek. Yok eğer şirket, gösteriş amaçlı bu ekstra uzunluğu, Cumhuriyetin 100. yılı onuruna Türk Hazinesi’ne armağan ediyorsa ne mutlu!

    Çanakkale 45 bin araçla ‘geçilir’ mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    çanakkaleliyiz, istanbuldan çıkarız tekirdağ da çay molası verip eceabata kadar devam ederiz. Vapura biner 30 dk dinlenir, denizi izler , ondan sonra da arabamıza biner evimize 5dk içerisinde geçeriz
    Ne işim olur köprüyle. Zaten gelibolu eceabat arası virajlı yolun keyfi bile ayrı. Hele ki akşamüstü gün batımına karşı geçerseniz efsanedir.

    Sen feribotların çalışmadığını Çanakkale'ye vardığında öğrenip, geri dönüp Kocaeli üstünden Edirne'ye gitmenin ne kadar keyifli olduğunu bilir misin kardeş.
    Özellikle fazladan yapacağın yüzlerce km için gün batımı eşliğinden benzinliğe girdiğinde keyif zirveye çıkıyor diyebilirim.

    Köprü mutlaka gerekli ama fiyat çok pahalı 30 lirayı geçmemeli.




  • Ya şu fakirler beni öldürecek



    15 dolara pahalı diyor.



    150 dolara kadar yolu var. 150 doları geçmediği sürece bir sıkıntı görmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne fark eder? Halk geçmezse köprü halka geçiyor. Bir orta yolda buluşuyoruz.

    Şaka bir yana,

    İmar planlarını belirledikten sonra katı bir biçimde uygulayan, talan yapmayan bir düzenimiz olsa köprü ucuz olsun isterdim. Ancak mevcut düzende bırak pahalı olsun. Oraya gezmeye giden, önemli işi olan, daha kısa sürede Trakya'daki şehirlere gitmek isteyen, yaz aylarında İstanbul'a girmek istemeyen gurbetçi falan geçsin. Aksi halde Çanakkale'nin karşı kıyıda genişlemesine, ve bu sırada cennet gibi yerlerin ve daha da önemlisi kritik sit alanlarının talanına imkan tanıyan bir düzene dönüşür.

    Ancak tabi ideali, belirlediği imarı sonradan değiştirmeyen, kökenine, doğasına, tarihine, kültürüne saygılı bir şehirleşmeyi benimsemiş ve bundan asla taviz vermeyen bir yapımızın olması ve o köprünün ucuz olmasıdır. Ancak bu olamıyorsa, köprü pahalı olsun. Bu da bir çözümdür. Bize bir süre zaman kazandırır. "Belki o sürede yönetimimizin yerine bu yapıyı tesis edecek yenileri gelir. O yüzden ben size yolunmayı öneriyorum." (Ben tarihi bir lider miyim, benim ne haddime size emretmek) Anlayana, Çanakkale'ye uygun kelimelerle ifade edeyim dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 17 Mart 2017; 11:11:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timsah-16


    quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    çanakkaleliyiz, istanbuldan çıkarız tekirdağ da çay molası verip eceabata kadar devam ederiz. Vapura biner 30 dk dinlenir, denizi izler , ondan sonra da arabamıza biner evimize 5dk içerisinde geçeriz
    Ne işim olur köprüyle. Zaten gelibolu eceabat arası virajlı yolun keyfi bile ayrı. Hele ki akşamüstü gün batımına karşı geçerseniz efsanedir.

    Sen feribotların çalışmadığını Çanakkale'ye vardığında öğrenip, geri dönüp Kocaeli üstünden Edirne'ye gitmenin ne kadar keyifli olduğunu bilir misin kardeş.
    Özellikle fazladan yapacağın yüzlerce km için gün batımı eşliğinden benzinliğe girdiğinde keyif zirveye çıkıyor diyebilirim.

    Köprü mutlaka gerekli ama fiyat çok pahalı 30 lirayı geçmemeli.

    feribotların çalışıp çalışmadığını gestaş tan öğrenebilirsin. Öğrenememek senin ayıbın.
    ayrıca saatlerce çalışmadığı çok enderdir. Yılda 1-2 defadır.
    Çocukluğumda gece 12 gibi varıp sabaha kadar 1 kez beklemişliğim vardır

    senin taa okadar yolu gitmende ayrı saçmalık

    oyüzden köprüye hayır !




  • Yönetim:"Zenginler geçer fakirler bakar arkadaş"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.