Canlı Yayın
Apple, yılın ürünlerini tanıtmaya hazırlanıyor. iPhone 17 serisi, AirPods'lar, yeni nesi işlemci, Apple TV, AirTag ve dahası...
Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.101
Cevap
121
Favori
561.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.8 litreye kadar her şey güzeldi.
  • macropolo kullanıcısına yanıt
    macropolo demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Millete bak hibrit motor beğenmiyor...

    Toyota olunca beğenmemeleri normal.

    Konu başlığı seat, skodanın yeni bir modeli falan olsa bile nasıl ilgi görürdü. Forumda doğuş şakşakçıları kol geziyor. Toyota falan olunca ilgi görmüyor.

    Üstelik bu araç ülkemizde üretilecek. Sırf bu yüzden bile ilgi görmesi lazım.

    Ülkemizde üretilen ilk hibrit araç olacak.


    üşenmedim, sizin için çalıştım

    aklıma gelen b-suv ve c-suv araçların ölçülerini kendi sitelerinden bulup tablo haline getirdim.uzunluk aynıysa, geniş olan, aynıysa yüksek olan vs şeklinde sıraladım.aslında uzunlukxgenişlikxyükseklik şeklinde çarpıp büyükten küçüğe sıralansa ortaya ne çıkar merak etmiyor değilim

    edit: üşenmedim uzunlukxgenişlikxyükseklik çarpılınca çıkan yeni sıralama..belki anlamı yok ama vakit geçmiyor yahu

    ben daha komiğini söyleyeyim. bundan 10 sene önce patronum araba alacaktı. XC90 almak istiyordu ben range rover veya Q7 önerdim. Boş ver volvo güvenliği en iyi olan dedi ve Xc90 aldı. bir iki ay sonra bindim emniyet kemerine toka takmış emniyet kemeri kullanmıyor zor geliyormuş. Düşün güvenli diye araç alıp kemer takmamak tam bize göre değil mi ?
    Kimseyi itham etmeden bir konuda tecrübemi paylaşmak istiyorum..

    farklı konularda alakalı alakasız tüm sayfalarda sürekli edc yazan, en iyisi edc şanzıman, diğerleri sorunlu almayın, cvt kötü, dsg berbat, edc kral tek sorunsuz vites, hangi sınıfta araç tavsiyesi istense hep renaultun modellerini öneren vs. bir üye dikkatimi çekmişti..son mesajlarına bakayım dediğimde özellikle dikkatimi çekmişti..önceleri fanatik sanmıştım fakat sonra bir konuda servis tavsiyesi soruldugunda kendisinin renault servisi oldugunu ve yardımcı olacagını yazmıştı..elbette milletimizin ahlak anlayışı adına üzülmüş, hayalkırıklığını tekrar yaşamıştım, aldatmayı ne kadar çok seviyoruz demiştim..daha önce okuduğum bir haberi hatırlamıştım, "çin'e ticaret için giden işadamlarımız çinli üreticilere çakma ürünlerin üzerine orjinal markayı basmalarını rica edip daha sonra üreticilerle yemege gittiklerinde domuz eti varsa yemeyiz dinimizce yasak dediklerinde çinli işadamlarının epey şaşırdıklarını ve sahte ürüne orjinal marka basmamızı istiyorsunuz aldatmak için fakat domuz yemeyiz günah diyorsunuz, anlayamıyoruz sizleri" demişler..

    Neyse çok uzattım, kusura bakmayın, uzun lafın kısası forumda yazılan ve "diğerleri çöp, sadece şu güzel" minvalindeki mesajlara dikkatle yaklaşmanızı ve süzgecinizden geçirdikten sonra değerlendirmenizi tavsiye ederim.

    Merhaba. Hazirandan bu yana 2024 passion kullanıyorum, çok memnunum. Gerçekten her özelliği ile mükemmel bir araç. Sürüş zevki, ekonomik olması, özellikleri gerçekten olması gerektiği gibi..

    Temmuz sonu 1 haftam Muğla’da geçti, cam tavan asla rahatsız etmedi. İyi ki cam tavanlı bu model.

    tavsiye ediyorum

    Sevgili arkadaşlar merhaba,

    1.2 turbo CHR'ın en eski sahiplerinden biriyim. 2016 24 Kasım'da CHR ile başladığım yolculuk dün itibariyle sona erdi. İlk 1 yıldan sonra forumu çok takip etmedim neler yazıldı çizildi çok bilmiyorum ama son 2 sayfayı okuyunca çok ilerleyemediğimizi aynı yerlerde döndüğümüzü (iç hacim, arka pencere darlığı vb.) gördüm ve hafiften gülümsedim. İnanın şunu bir türlü anlayamadım bir insan neden iç hacimle ilgili bu kadar yorum yapar ya da kafayı buna takar. Bakın sevip sevmemekten bahsetmiyorum kafaya neden takar diyorum. Neden bunu söylüyorum çünkü bu bir araçta hiç kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan çözebileceğiniz basit bir deneme sürüşü hatta deneme sürüşüne bile ihtiyaç yok kapıyı açıp kendi görebileceğiniz bir konudur. Binersin arabaya sana dara gelir bana gelmez. Bagaj bana ufak gelir senin için yeterlidir. Bununla alakalı konuşmaya ne gerek var. Sanırım canı sıkılan bazı insanlar gelip yazıyor araç sahipleri de kızıyor yanıt yetiştiriyor:-)))

    Her neyse ben neredeyse 3 yıllık deneyimlerimi paylaşarak aracı almak isteyen insanlara son bir kez yardımcı olmak ve sonda da ufak bir reklam yaparak çok severek aldığım ve kullandığım CHR 1.2 Dynamic Techno Paket maceramı sonladırmak istiyorum.

    Öncelikle 46000 km sürdüğüm aracımda ilk günden son güne kadar tek bir mekanik sorun yaşamadım. 4 kez Toyota servisine 10000 km bakımları için gittim yağ filtre değişti o kadar. Zaten ABD'de yaşarken Toyota kullandığım bir araçtı ne şanzımanı ne de diğer parçaları beni yanıltmadı. Araç 1.2 bir araçtan beklenenden hep fazlasını verdi bana. Sadece bana değil aracıma binen ve araca bu araba gitmez arakası küçük galiba diye binen herkes ilk sürüşte fikrini değiştirdi çevremde 4 kişi benden sonra aynı aracı aldı (2 hibrit 2 benzinli). Sabir hızlarda neredeyse hiç ses çıkarmayan bir araç ama gaza yüklenince CVT ve motorun küçük olması nedeniyle gürültüsü artıyor ama bence segment için fazlasıyla iyi. İlk aldığımızda kelebek camından gelen ve ufak bir müdahale ile çözülen hafif ıslık sesi bu sefer sağ arka camdan son 6 aydır tekrar gelmeye başladı. Aracımı sattığım için o sorunun üzerine fazla düşmedim. Zaten 120 km civarı gelen bir sesti bir yerden sonra umursamadım:-)))

    Aracımı genellikle şehir içinde kullandım. Samsun'u bilen varsa Atakum-OMÜ arasında yarısı düz yarısı dik yokuşta şehir içi 7.8 litrelik bir ortalama oldu. İlk 6 aydan sonra hep normal modda kullandım ECO ve Sport'u hiç seçmedim. Uzun yolda en iyi ortalamam 110 km hızı hiç aşmadan yaptığım İstanbul -Samsun arası 5.7 litre oldu. Ankara-Samsun ya da Samsun-Trabzon arasında 120-130 km bandında yolculuklarda ise mevsime göre 6.2 lt ile 6.7 litre arasında değerler elde ettim. Son 1 yıldır ise yakıt tüketimini hiç sıfırlamadım ve şehir içi şehir dışı ortalamam 7.2 lt oldu. Araçla en yüksek hıza İstanbul-Edirne arası otobanda ulaştım. Ben sonuna kadar bastım ama çok az eğimli yolda 203 km'yi geçemedim. Düz yolda ise 195km'yi gördüm:-))) Bunu sadece birkez meraktan bomboş bir yolda yaptım lütfen siz de boş yolda bir kere deneyin bir daha yapmayın:-))

    Aracı aldığımda da beni mutlu eden ve aldıktan sonra da iyi ki parama kıyıp almışım dediğim bir özellikte led farlar oldu. Verdiğim 5000 TL ekstra hem görsel anlamda hem de kullanılışlılık anlamında beni hep mutlu etti. Led farlar özellikle uzun yolda inanılmaz bir görüş açısı sağladı. Öndeki kayan sinyaller ve arkadaki led çizgilerde araca hep başka bir hava kattı.

    İlk andaki tek seçenek nedeniyle 1.2 ağırlıklı satışlar zamanla hibrite kaydı. Ankara, İstanbul gibi çok yoğun dur kalkların olduğu şehirlerde kesinlikle hibrit seçilmeli ama benim gibi yıllık yaklaşık 14-15 bin bandında kalan arkadaşlar eğer daha iyi performans (klimada bile daha iyi) istiyorlarsa bence hala 1.2 turboyu tercih edebilirler. Şu an benimle aynı yolda aracını süren hibrit sahibi bir arkadaşımın ortalama yakıt tüketimi 5.5 lt şehir içinde. Aramızda 2.3 lt fark var yani yaklaşık 16 TL civarı fazla yakıyorum 100km'de 10000 km'de 1600 TL 15000 km de 2400 TL yapıyor. 1-3 yıl 1.2'nin vergisi 861 TL 1.8 lt 2647 TL yani 1800 TL fark var. Arkadaşımın hibritini sürüp performansını görünce ben hala aradaki o 600 TL'yi göze alır 1.2 turbo alırdım bugün yine aynı arabayı alıyor olsam. Tabii ki bu benim tercihim ve dediğim gibi Samsun gibi sıkışık trafik olmayan bir şehirde yaşıyorum.

    Aracın beni rahatsız eden en önemli eksisi ise kışın karlı zeminde ESP dışında sana başka seçenek vermemesi. Eski model Aveo'da bile aracımı kaygan bir zeminde yokuş yukarı kaymadan çıkması için 2. viteste kalkma şansına sahipken bu araçta sadece elektronik destekle bu işi yapmak hiç hoşuma gitmedi. Çok uzun yıllardır otomatik vites araç kullandığım ve kış lastiklerim olduğu için çok büyük sorunla karşılaşmadım ama bu tür bir araçta bu sorunu aşacak ve daha güven verecek bir seçeceğin olması gerekirdi. Bu arada aracın manuel modunun sadece yokuş çıkarken araç fazla bağırdığında vites yükseltmek dışında bir fonksiyonu olmadığını belirtmeliyim:-)) CVT şanzımanda manuel mod olmayacağı olsa da bir işe yaramayacağını böylece kanıtlamış oldular:-)))

    Aracın malzeme kalitesi gerçekten çok iyiydi. Aracımı satarken konsolda tek bir soyulma ya da deformasyon yoktu. Park yerinde güneşin altında saatlerce kaldığı günler oldu ama ne döşemede ne de konsolda renk değişimi olmadı. Bu arada aracın önünde ortada duran ve ilk anda çok şık gözüken belki zamanla CarPlay falan gelir mi diye beklediğimiz ekranın da hiç bir işe yaramadığını ve geri görüş kamerasına geçişin birçok modele göre çok yavaş olduğunu belirtmek isterim.

    Sanırım aklıma gelen bunlar. Umarım birilerinin işine yarar. Aracını kullanmaya devam edenlere kazasız belasız yolculuklar.

    GELELİM reklamlara:-))) Aracı sattım ama kış lastikleri elimde kaldı:-)) Aracın lastikleri 225 50 18 ama ben o zaman bu ebatlar yaygın olmadığı için servis tarafından da kullanılabilir sınırlar içinde olan Nokian 235 50 18 lastikler almıştım. Aralıkta taktım Mart'ta çıkardım her yıl yaklaşık 5000 km civarı kullanılmıştır (3 yılda 15000 km'yi aşmamıştır bence hala en az 30000 km'si var). Lastikler gerçekten iyi durumda ve az önce kontrol ettim sıfır fiyatı tanesi 1000 TL. Eğer almak isteyen olursa özelden yazabilir görselleri de paylaşabilirim.


    Hepinize iyi akşamlar kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Merhabalar
    Aracım yeni, 3 ay kadar önce aldım, passion (giriş)paket,
    Yaklaşık 6000 km dir kullanıyorum, öncelikle çok memnunum.
    Alma nedenlerim;
    -Toyota sorunsuzluğu ve kalitesi,
    -Ekonomik oluşu,
    - bu fiyat aralığında sınıfında daha dolu ve kaliteli araç olmayışı,
    - malzeme kalitesi ve
    - ülkemizde üretilmesi gibi sebeplerle seçimim 2024 CHR oldu. Oldukça da memnunum.

    Araç çok ekonomik, özellikle şehir içinde çok daha ekonomik. Uzun yol da yaptım, bagaj dolu, araç 2 yetişkin 2 çocuk olarak 5lt/100 km oldu, 2020 1.0 otomatik Clio dan çok daha az yaktı, üstelik klima açık ve hızım da varken..
    Arka alandan da gayet memnunum, bu kasada bu sorun yok.

    Aracın doluluğu övmeye ve bahsetmeye gerek duymuyorum, çünkü Toyota hiç kısmamış.

    Şehir içinde ise hıza dikkat etmeksizin 3-4 litre arasında, özellikle trafiği olan Büyükşehirde iseniz daha da az yakar.. çünkü hibrit kullanımı burada maksimum.

    Araç Corolla Cross ile aynı şasi, aynı platform, aynı aks aralığına sahip ancak özellikle malzeme kalitesi ve donanım anlamında ondan çok ileride..
    Bu dediğimi iki araca kullanmadan dahi binseniz bile anlayabilirsiniz.

    Sürüş çok zevkli, kibar, ağır bir araç..param yetseydi bir üst paketini almak isterdim ama bendeki giriş paketinde dahi araç çok dolu, bence sebebi bu aracın sadece ülkemize üretilip dünyaya satılması.

    Aracın sürüş destek sistemleri çok güzel ve sağlıklı çalışıyor ve ben hepsini açtım, öyle ki freni bile çok az kullanıyorum, cam tavam çok ferah, ekranlar çok kullanışlı ve kaliteli, hiç takılmadı ve hızlı.

    Yol sesi bir Japon’a göre çok iyi, bunu araca binen Honda’sı olan arkadaşlar söyledi, ki bence de öyle..

    Eksi olarak;
    - depo küçük 35 lt, şehir içi 800 km götürüyor,
    - Çok çocuklu aile iseniz bagaj küçük
    - Bu araca bu modelde şarj edilebilir hibrit koysalardı o zaman efsane olurdu, üretimi var ama ülkemizde henüz satışı yok.
    - Vergi.. bu konuya ekstra olarak, eğer motor 1.6 veya 1.5 olsaydı bu ağırlıkta bir araç için eksi yazardı, ancak benim gibiler için yine de tercih edilebilirdi. Ama yılda 10.000 km ve üzeri yapan kullanıcılar için vergi bir sorun değil.. 1.8 atkinson motor anladığım kadarı ile hibrit olması sebebi ile sorunsuz olması için.. ki zaten bu araçta normal içten yanmalılarda olan çoğu parça yok(marş dinamosu, triger gibi).
    Bak birader nasıl bir insansın az çok konuşmalarından belli oluyor yada yaşın demeyeceğim akıl yaşın diyeceğim kaç? Üslubuna konuşmalarına dikkat et. Ben bilerek isteyerek hızı v.s.'i 4x4 aldım Passatda nasıl kullanıyorsam aynı kullaniyorum yakıtından da memnunum.

    Özetle benim zevkime akıl erdirememek kimseye kalmamış.

    Benim paramla aldığım arabadan dolayı acımak hele hiç sana kalmamış. Keyfimin zevkimin kahyası mısın?

    C-HR alacaksan alırsın almayacaksan almazsın. Arkadaş buranın amacını benim baştan beri söylediğim cümleyi söylemiş burada senin uslubunla konuşan başka kimse olmadı dikkat et cümlelerine.

    Bu mevzuyu fazla uzatmaya da gerek yok. Forumun amacına göre yorum yaparsan eyvallah yapmazsan da dikkate alınmazsın. Kimse sana zaman ayırıp seni takip falan etmiyor.

    Neyse sizi de meşgul ettiysem afola arkadaşlar. Hepinize hayırlı geceler olsun...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    2023 Toyota C-HR: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Toyota C-HR, kompakt SUV segmentinde öne çıkan bir araç. Şık tasarımı, geniş iç mekanı ve gelişmiş teknolojisiyle dikkatleri üzerine çekiyor.

    Toyota C-HR Paket Sıralama ve Farkları

    Toyota C-HR, üç farklı paket seçeneğiyle geliyor: Active, Style ve Dynamic.

    • Active: Giriş seviyesi pakettir ve 1.2 litre benzinli veya 2.0 litre hibrit motor seçenekleri sunar.
    • Style: Active paketinin üzerine eklenen deri direksiyon simidi, ısıtmalı ön koltuklar ve Toyota Safety Sense gibi özellikler içerir.
    • Dynamic: En üst seviye pakettir ve 18 inç alaşım jantlar, panoramik açılır tavan ve JBL ses sistemi gibi premium özelliklere sahiptir.

    Toyota C-HR'nin Kronik Sorunları

    Toyota C-HR, genel olarak güvenilir bir araçtır, ancak bazı kronik sorunlar bildirilmiştir:

    • 1.2 litre motorla ilgili yağ tüketimi: 1.2 litre benzinli motor, aşırı yağ tüketimi sorunuyla ilişkilendirilmiştir.
    • Park sensörü arızası: Bazı C-HR sahipleri, park sensörlerinin arızalı olduğunu bildirmiştir.

    Toyota C-HR'de Park Sensörünü Açma ve Şerit Takip Sistemini Kapatma

    • Park sensörü açma: Park sensörlerini açmak için orta konsoldaki "SENS" düğmesine basın.
    • Şerit takip kapatma: Şerit takip sistemini kapatmak için direksiyon simidindeki "LDA" düğmesine basın.

    Toyota C-HR EPB Arızası Nasıl Giderilir?

    Elektronik park freni (EPB) arızası, Toyota C-HR'lerde karşılaşılan yaygın bir sorundur. Arızayı gidermek için şu adımları izleyin:

    1. Aracı park edin ve el frenini çekin.
    2. Motoru kapatın ve kontağı kapatın.
    3. Kontak anahtarını "ON" konumuna getirin (aracı çalıştırmayın).
    4. Gaz pedalına 10 kez basın.
    5. Kontak anahtarını "OFF" konumuna getirin.
    6. Aracı çalıştırmayı deneyin.

    Bu adımlar sorunu çözmezse, bir Toyota yetkili servisine başvurmanız gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Toyota diye okudum girdim.
    Fotolara baktım honda bu dedim. Sonra kendimi honda olduğuna kabul ettirdim. Mesajları okudum Ismi de çok uygun tam bir honda hatta bu mesajı yazarken toyota olduğunu yine unuttum.
    Bu kadar da tasarım çalınmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Millete bak hibrit motor beğenmiyor...

    Toyota olunca beğenmemeleri normal.

    Konu başlığı seat, skodanın yeni bir modeli falan olsa bile nasıl ilgi görürdü. Forumda doğuş şakşakçıları kol geziyor. Toyota falan olunca ilgi görmüyor.

    Üstelik bu araç ülkemizde üretilecek. Sırf bu yüzden bile ilgi görmesi lazım.

    Ülkemizde üretilen ilk hibrit araç olacak.
  • C-HR Toyota Ana Konu

    üşenmedim, sizin için çalıştım

    aklıma gelen b-suv ve c-suv araçların ölçülerini kendi sitelerinden bulup tablo haline getirdim.uzunluk aynıysa, geniş olan, aynıysa yüksek olan vs şeklinde sıraladım.aslında uzunlukxgenişlikxyükseklik şeklinde çarpıp büyükten küçüğe sıralansa ortaya ne çıkar merak etmiyor değilim

    edit: üşenmedim uzunlukxgenişlikxyükseklik çarpılınca çıkan yeni sıralama..belki anlamı yok ama vakit geçmiyor yahu

    C-HR Toyota Ana Konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deryadeniz76 -- 26 Mayıs 2016; 16:53:08 >




  • 20 yıldır araç kullanırım ve hiç kazam olmadı. 3 adet go-kart birinciliğim vardır (biri 3 saatlik endurance yarışı). Yani pilotajım iyidir. Buna rağmen Safety Sense, Sensing, FrontAssist (her ne isimdeyse) gibi donanımları olmayan yeni bir otomobil almam.

    Ayrıca; Amerika'da, Çin'de olduğu gibi çift kavramalı mekatronik bir şanzımana 10 yıl garanti vermeyen bir firmadan da otomobil almam.

    Ve, milleti enayi yerine koyup fahiş fiyatla araç satan distribütörden de araç almam.


    Yukarıdaki iradeyi herkes gösterse her şey yoluna girecektir.

    Deniliyor ki herkes tercihlerinde özgürdür. Tamam, buna saygımız var ama eksik donanım ve yüksek fiyatla otomobil satılıyor bu millete.

    Irade gösterip birlik olmakta fayda görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 15 Ekim 2016; 20:31:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Yazımıza katılıyorum, hatta son kısımdaki Türk insanı mantığına şöyle bir örnek vereyim. Zamanında ABS üst segment araçlara yeni yeni koyuluyordu. Bir büyüğüme dedim ki, "ABS olanını al". O da; "Ne gerek var, fren ayağının altında" dedi. Bir süre sonra kaza yaptı, tekerlekler kızaklamış ve araç kontrolden çıkmış.

    Kimse kusura bakmasın; bu toplumda Avrupai bir vizyon yok. Iyi yanlarımız var ama gelişmişlik açısından çok gerilerdeyiz.

    ben daha komiğini söyleyeyim. bundan 10 sene önce patronum araba alacaktı. XC90 almak istiyordu ben range rover veya Q7 önerdim. Boş ver volvo güvenliği en iyi olan dedi ve Xc90 aldı. bir iki ay sonra bindim emniyet kemerine toka takmış emniyet kemeri kullanmıyor zor geliyormuş. Düşün güvenli diye araç alıp kemer takmamak tam bize göre değil mi ?




  • Bu objektif yorum karşısında Toyota bütün fabrikalarını kapatmış,çalışanlarını işten çıkarmış.
    Adamlar hidrojenle çalışan araba yapmışlar ama tabi ki bunu yaparken toplu ulaşımı bile beceremeyen süper zeki Türkiye vatandaşlarından gelecek eleştirileri hesap edememişler. Nasa bile kıskanıyor sonuçta bizim bilimde ki teknolojide ki başarılarımızı...
    Senin beğenmediğin o arabayı Sakaryada ki kendi vatandaşlarımız imal ediyor. Gerçi sonuçta Arap olmadıkları için bizim ülkemizin öz vatandaşlarının çok değeri yok artık günümüzde.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Seat Leon MK4 (ANA KONU)
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kimseyi itham etmeden bir konuda tecrübemi paylaşmak istiyorum..

    farklı konularda alakalı alakasız tüm sayfalarda sürekli edc yazan, en iyisi edc şanzıman, diğerleri sorunlu almayın, cvt kötü, dsg berbat, edc kral tek sorunsuz vites, hangi sınıfta araç tavsiyesi istense hep renaultun modellerini öneren vs. bir üye dikkatimi çekmişti..son mesajlarına bakayım dediğimde özellikle dikkatimi çekmişti..önceleri fanatik sanmıştım fakat sonra bir konuda servis tavsiyesi soruldugunda kendisinin renault servisi oldugunu ve yardımcı olacagını yazmıştı..elbette milletimizin ahlak anlayışı adına üzülmüş, hayalkırıklığını tekrar yaşamıştım, aldatmayı ne kadar çok seviyoruz demiştim..daha önce okuduğum bir haberi hatırlamıştım, "çin'e ticaret için giden işadamlarımız çinli üreticilere çakma ürünlerin üzerine orjinal markayı basmalarını rica edip daha sonra üreticilerle yemege gittiklerinde domuz eti varsa yemeyiz dinimizce yasak dediklerinde çinli işadamlarının epey şaşırdıklarını ve sahte ürüne orjinal marka basmamızı istiyorsunuz aldatmak için fakat domuz yemeyiz günah diyorsunuz, anlayamıyoruz sizleri" demişler..

    Neyse çok uzattım, kusura bakmayın, uzun lafın kısası forumda yazılan ve "diğerleri çöp, sadece şu güzel" minvalindeki mesajlara dikkatle yaklaşmanızı ve süzgecinizden geçirdikten sonra değerlendirmenizi tavsiye ederim.




  • Toyota Türkiye'nin paylaşımı ve yapılan bir yorum.....
    Bu mesaja eklenen görseller:

    C-HR Toyota Ana KonuC-HR Toyota Ana Konu




  • Toyota' nın Türkiye' de üreteceği Coupe-Suv aracı C-HR 'nin teknik detayları, fiyatları resimleri:

    Araç Toyota' nın TNGA adını verdiği Japonya haricinde bu platformu kullanacak ilk model olma özelliğine sahip.

    1.2 L turbo, 114bg ve 185nm tork üreten benzinli motor (6 ileri manuel, CVT ve 4x4),

    1.8 L Hybrid Synergy Drive 120 hp e-CVT şanzıman ile beraber sunulacak.


    Geçtiğimiz hafta, Türkiye'de hibrit araçların ÖTV oranında indirime gidilmişti. Elektrik motoru 50 kW'ı geçen, motor silindir hacmi 1.6 litre ile 1.8 litre arasında olan binek otomobillerde %90'a varan vergi oranı %45'e; 100 kW'dan güçlü elektrik motorlara sahip, 2.0 litre ile 2.5 litre arasında motor hacmine sahip binek otomobillerde ise %145 olan ÖTV oranı %90'a çekilmişti. Toyota bu vergilendirmeden faydalandı ve 1.8 Hybrid Advance modelini 98.000 liradan satışa sunacağını açıkladı.

    oyota C-HR, giriş seviye olan "Advance" ile tüm versiyonlarında 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, çift bölgeli otomatik klima, 8 inç Toyota Touch 2 multimedya sistemi, geri görüş monitörü, yağmur sensörü, Cruise Control, otomatik yanan farlar, LED gündüz yanan farlar ve elektronik park freni gibi donanım özelliklerini sunuyor.

    Toyota C-HR'nin üst donanım seviyelerinde ise ek olarak ısıtmalı koltuklar, akıllı giriş sistemi, karartılmış yan ve arka camlar, yarı parçalı deri koltuklar, kolay akıllı park destek sistemi, 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar ve çift renkli gövde gibi özellikler bulunuyor.

    Aracın, 1,2 litrelik turbo benzinli motor versiyonunda 100 kilometrede ortalama 5,9 litre, 1,8 litre VVT-i yeni hibrit motora sahip versiyonunda ise 100 kilometrede ortalama 3,8 litre yakıt tüketiliyor.

    Toyota'nın tüm hibrit modelleri 3 yıl/100 bin kilometre mekanik garantisine sahip olup, hibrit aksamı ile hibrit aküsü de 5 yıl/100 bin kilometre için garanti kapsamına alınıyor.

    Öte yandan hibriti tercih eden Toyota kullanıcıları, garanti süresi olan 5 yılın bitiminden hemen önce 25 avro+KDV tutarındaki hibrit check-up menüsünü yaptırarak, bunu takip eden 1 yıl/15 bin kilometre boyunca hibrit aküsünü garanti altına almayı sürdürebiliyor. Kullanıcılar, bu check-up'ı her yıl yaptırarak hibritaküsünü toplamda 10 yıl boyunca garanti altına alma imkanından faydalanabiliyor.

    1.2 Litrelik turbo motorlu versiyon ve yine Advance donanımın fiyatı ise 83.000 liradan başlayacak.

    14-15 Kasım tarihleri arasında teknik veri donanım bazında fiyatlar resmi olarak açıklanacak.

    1.2 benzinli

    Advance düz vites 83.850 TL (Lansman fiyatı)

    Advance Multidrive S 90.250 TL (Lansman fiyatı)

    Dynamic düz vites 92.500 TL (Lansman fiyatı)

    Dynamic Multidrive S 98.900 TL (Lansman fiyatı)

    Diamond düz vites 92.500 TL (Lansman fiyatı)

    Diamond Multidrive S 98.900 TL (Lansman fiyatı)



    Hibrit

    Advance 98.000 TL (Lansman fiyatı)

    Dynamic 106.400 TL (Lansman fiyatı)

    Diamond 106.400 TL (Lansman fiyatı)



    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 20 Ocak 2017; 22:22:27 >







  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Tiguan beni hiç etkilemiyor. R line da olsa.....hyundai tucson daha etkileyici...
  • Bugün üşenmedim Ankara, İstanbul, İzmir deki toyota bayii lerini Toyota C-HR için aradım.
    sorduğum sorular
    1) araç ne zaman satışa sunulacak
    2) hangi fiyattan satışa sunulacak.
    3) donanımlar nasıl olacak
    4) ön sipariş verebiliyor muyuz.

    cevaplar

    1) genel olarak satış için Kasım 15 i işaret ettiler. aracın eylül ayında seri üretime geçeceğini kasım da satışta olacağını belirttiler ( sadece bir satış bayisi eylül * ekim gibi satışa sunulur dedi) bir tane bayi de ekim de ön sipariş açılabilir dedi.
    2) hangi fiyattan satışa sunulacağını bilmediklerini fakat tahmini olarak araç için başlangıç olarak 80.000 tl den kapı açılacağını tahmin ettiklerini söylediler ( aradığım nerdeyse bütün bayiler böyle düşünüyor ) üst donanım seviyesi cvt şanzıma bir aracın 95.000 tl gibi bir rakama alınabileceğini söylediler ( bir bayi nissan QQ fiyatları ile hemen hemen aynı olur dedi. fiyat konusunda QQ referans alınabilir dendi. donanıma göre 80.000 -120.000 arası bir fiyat beklentisi var bayilerin.
    3) donanımların nasıl olacağı konusunda net bilgileri yok malesef. safety sense donanımı sunulup sunulmayacağı konusunda da bilgileri yok ( muhtemelen makyajlı corolla daki gibi sunulmayacak dedi bir bayi).
    4) ön sipariş ekimde açılabilir dedi bir bayi. bir bayi ön sipariş olarak değilde bizim bayiye ayrılan araç sayısı 10 dur mesela dedi. siz öncelikli olursunuz kaporo bırakırsınız biz de o doğrultuda sizi öncelikli kılarız dediler.

    sonuç olarak aracı satın almak için KASIM ayı işaret ediliyor fiyat bandı da 80.000 tl den başlar deniliyor...




  • İste bunlar hep dolardan.. 3.30 olmus. Eskiden 60 bin e araba mi alinir yeaa git ev al derdik simdi 120 bine araba aliyoruz e ev de 300bin artik ama maas 3bin hala =)
  • İlk fotoğrafı da ben paylaşayım bari :)
    C-HR Toyota Ana Konu
  • nabaki kullanıcısına yanıt
    Bu başlığı özellikle sonlara doğru okuduysanız, C-HR'yi tercih edenlerin biraz sıradışılığı benimseyen, monotonluğu reddeden tipler olduğunu anlarsınız. Daha ilk akşamından faizdeki, dolardaki paralarına kıymış, sizin hala bir şeye benzetmeye çalıştığınız arabayı test etmiş, beğenmiş, aynı fiyata alacağı onlarca araç yerine buna gönül vermişler. Bu arkadaşlardan biri de benim, ben de herkesin binmediği araçlara binmeye çalışırım hatta ben piyasa fiyatının tam 10 bin TL altına passat almamış ve almayacak bir adamım. Lütfen C-HR'mizi Juke'lamayın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsen -- 21 Kasım 2016; 17:19:10 >
  • İlk başta aracın çok satmasını çekici görünümü ve iyi reklam yapılmasına bağlıyorum. Ülkemizde üretilmesi ve hibritten dolayı ötvsi düşük diye reklam yapıması araca büyük bir ilgi duyulmasını sağladı. Bir çok firma kasım ayında çok sattı. Ben c-hr nin önümüzdeki aylarda aynı başarıyı sürdüreceğine inanmıyorum. Arka bölümün çok kapalı olması ve insanların kullandıkça çok da ekonomik olmadığını anlamasıyla satış adetleri düşecektir diye öngörüyorum.
  • Anonim1243 A kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Hazirandan bu yana 2024 passion kullanıyorum, çok memnunum. Gerçekten her özelliği ile mükemmel bir araç. Sürüş zevki, ekonomik olması, özellikleri gerçekten olması gerektiği gibi..

    Temmuz sonu 1 haftam Muğla’da geçti, cam tavan asla rahatsız etmedi. İyi ki cam tavanlı bu model.

    tavsiye ediyorum

  • VovovovVVV V kullanıcısına yanıt
    Gecen ay cx-3 almaya niyetlendim. Dizel otomatik 4x4dolu araç 103.000 internet sitesinde. Çarpışma önleme sisteminde dahil olmak üzere bayagi dolu araç. Bir bayiye gittim elinde 1 tane araç var 2015 model daha satamamış ve 2016 gibi fiyat istiyor hiçde inmiyor. Bu arada boş bir araç. Başka bir bayiye gittim ellerinde 4 adet 2015 cx-3 ayni sekilde boş araç ve gram indirim yapmıyorlar. Araçlar ellerinde patlamış ama umurlarında değil, gelenle ilgilenmiyorlar bile. Bu durumu görünce bir daha Mazda kelimesini ağzıma almıyorum. Halbuki alınabilecek en güzel b sınıfı 4x4. Mazda Türkiye böyle olduğu sürece yanından geçilmez Mazda'nın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: jackhammer

    Arkadaşlar yılda 20.000km ve şehir içi kullanan birisiyim, 1.8 hybrid yakıt tüketimi ve daha önemlisi çalışma prensibi nasıldır, dizel 1.6 focus kullanan biri is olarak hybrid teknolojisi hakkında bilgi verirseniz sevinirim,ayrıca toyota da kredi oranları nasıldır yarın akşam araç geliyor gitmeden fikir sahibi olalım :)

    Özetliyeyim,

    - İnişli çıkışlı şehir içi kullanımında dizel motor kadar ekonomik olmayabilir.
    - Aşırı soğuk veya aşırı sıcak memleketlerde ekonomik değil.
    - 30km/h hızı geçmeden, gaza sert basmadan, düz yolda sadece 2km kadar EV modunda gider, sonrasında benzin motoru çalışır ve normalden daha fazla yakıt tüketir. Sanmayın ki araç elektrikle 50km yol yapıyor.


    20.000km şehir içinde C-HR yerine, belki dikkatli kullanırsanız ve çok iniş çıkış yoksa Yaris Hybrid ile 1.6 dizel motora göre ekonomi sağlayabilirsiniz.

    Ya biraz abartmışsınız ya da bilmiyorsunuz.

    İnişli çıkışlı yollarda hibrit araçlar daha az tüketir. Çünkü araç yokuş aşağı inerken bataryaları hızlı bir şekilde dolduruyor. Bataryaları kullanım esnasında ne kadar çok doldurursanız o kadar az yakıyor bu araç. Yani fren ya da yokuş aşağı inerken şarj oluyor. Bu enerjiyi de 50km'ye kadar yüksek güç gerektirmeyen durumlarda kullanıyor.

    - İnişli çıkışlı yerlerde az yakar. (İniş çıkış elbette tüketimi arttırır ama bu artış dizel ya da benzinde hibrite göre daha fazla olur)
    - Aşırı sıcak ya da aşırı soğuk memlekette de ekonomik değil ama diğerlerine göre ekonomik. Siz kışın araca binip çalıştırıp devam ettiğinizde elektrik motoru ile kalkış yapar. Dizeldeki gibi motor ısınana kadar 10 litre yakma olmaz.

    Dediğiniz gibi bir durum olsa bu araç nasıl 3.7 ortalama yakacak? İstanbulda yaris hibrit kullananlar 5litreyi geçmiyor. Dikkatli kullananlar 4.3 litrelerle geziyor.

    Olay kullanıcıda bitiyor. Hibrit aracı ekonomik olması gibi dikkatli kullanırsanız şehir içinde dizelden de lpgliden de ekonomik ve sessiz olur.




  • nitelik olarak c segmenti ayarında olabilir ama iç ve bagaj hacmi olarak ç segmentinden çok uzak dolayısı, kısaca nicelik olarakc segmenti ayarında değil, dolayısı ile fiyatı da öyle olmamalı.

    ikinci olarak avrupada geçerli tüketim test prosedüründe hybridlerin değerleri gerçekten çok çok uzak maalesef.

    Çünkü şehiriçi testi sadece 4 km, araçlar full batarya ile teste giriyor ve ivmelenmeler çok düşük. sonucunda böyle abuk sabuk değerler ortaya çıkıyor. Araştırırsanız plug in hybrid'lerde daha da komik verilere rastlarsınız, 2.5 tonluk araçta 2 litre tüketim verisi olan volvolar gibi.

    son olarak hybrid'e verilecek ilave 8 bin tl hiç bir şekilde karşılığı olmayan bir meblağ maalesef.

    1.2'ye kıyasla 10 yılda yaklaşık 8 bin tl de mtv dezavantajı olduğu da düşünülürse fazladan ödenen tutarların reel faizi, pahalı arabanın pahalı sigortası derken totalde oluşacak 20 bini aşkın maliyetin benzin ile amorti etmek 200-250 bin km'yi bulur o da şehiriçinde yapılması halinde zira şehirdışında hybrid daha verimli içten yanmalı motoruna rağmen çoğu zaman dezavantajlı durumda ilave ağırlığı sebebiyle.

    10 yıl sonunda ise batarya maliyeti sebebiyle 1.2 turbo fiyatına bile satılamayacaktır.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.