Şimdi Ara

BYD yeni nesil elektrikli araçları için yol haritasını netleştirdi: Hedef 2030!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Çinli otomotiv devi BYD, 2027 yılında tamamen katı hal bataryalara sahip ilk elektrikli araçlarını piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Şirketin batarya birimi CTO’su Sun Huajun’un yaptığı açıklamaya göre, bu yeni bataryalar öncelikle iki yıllık bir test sürecinden geçecek. 2027 ile 2029 arasındaki dönemde sınırlı sayıda üretilecek bu bataryalar, teknolojiye dair son değerlendirmelerin yapıldığı bir hazırlık aşaması olacak. Eğer her şey yolunda giderse, 2030 itibarıyla büyük ölçekli üretime geçilecek.



    BYD’nin geliştirdiği sülfür bazlı katı hal bataryalar, geleneksel bataryalara kıyasla daha uzun ömürlü, daha hızlı şarj edilebilen ve daha güvenli olacak şekilde tasarlandı. Bu yeni teknoloji, ilk etapta daha çok üst segment araçlarda kullanılacak. BYD’nin premium markaları Denza ve Yangwang, bu bataryalarla donatılacak ilk modeller arasında yer alacak.



    Çin’in en büyük batarya üreticilerinden biri olan CATL de benzer bir takvimle çalışmalarını sürdürüyor. 2027 yılında düşük hacimli üretime başlaması beklenen CATL, BYD ile birlikte elektrikli araç sektöründe katı hal bataryaların yaygınlaşmasını sağlayacak önemli oyunculardan biri olacak.



    Ayrıca Bkz.Honor Magic V4’ün çıkış tarihi netleşmeye başladı



    BYD, 2013 yılından bu yana katı hal batarya teknolojisi üzerinde çalışıyor ve 2023 yılında 20 Ah ve 60 Ah kapasiteli batarya hücrelerini test etmeye başladı. Şirketin gerçekleştirdiği testler, seri üretime geçişin önündeki teknik engellerin büyük ölçüde aşıldığını gösteriyor. Elektrikli araç batarya sektöründe %17,2’lik pazar payıyla dünyanın en büyük ikinci üreticisi olan BYD, bu yeni teknolojiyle rekabette daha güçlü bir konuma ulaşmayı hedefliyor.



    Buna rağmen, şirket LFP (lityum demir fosfat) bataryaların üretimine en az 15 ila 20 yıl daha devam etmeyi planlıyor. Çünkü katı hal bataryalar, üretim maliyetleri ve tedarik zorlukları nedeniyle kısa vadede tüm modellere yaygınlaştırılamayacak. Ancak uzun vadede, BYD’nin bu yeni teknolojiyi daha geniş kitlelere ulaştırarak elektrikli araç dünyasında yeni bir sayfa açması bekleniyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/02/17/byd-confirms-evs-all-solid-state-batteries-2027/







  • Bir sürü katı hal batarya teknolojisi var acaba hangisi ilk çıkıp yaygınlaşacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • pilli araba için bu teknolojiyi bekliyorum , 2030 dan sonra sıçrama sağlayacak kesinlikle bu katıhal işi.

  • 2030'dan sonra artık sadece elektrik konuşulabilir.


    O tarihe kadar elektrikli araç tamamen kumar ve değer kaybı.


    800v mimarinin, 20 dakikada batarya doldurma, 500km menzil gibi elzem özelliklerin standartlaşması, günümüz 1.2 motordan 200 tork üzeri güç ve 6-7 litre yakıt tüketimi çıkartmak kadar elzem ve uzun ömürlü bir süreç.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.