Şimdi Ara

BYD Han L ve Tang L 9 Nisan’da tanıtılıyor: 5 Dakika şarjla 400 km gidebiliyor!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • BYD, ultra hızlı şarj özelliğiyle dikkat çeken Han L sedan ve Tang L SUV modellerini 9 Nisan’da resmi olarak tanıtmaya hazırlanıyor. Markanın yeni nesil “Super e-Platform”u üzerinde geliştirilen bu iki elektrikli model, hem performans hem de teknoloji açısından ses getirmeye aday.



    Araçların en çarpıcı özelliklerinden biri, dakikalar içinde neredeyse tam doluluğa ulaşabilen batarya sistemleri. 1.000 kW (1 megawatt) güçle çalışan bu yeni nesil şarj teknolojisi, sadece 5 dakikada 400 kilometre menzil kazandırabiliyor. BYD, bu altyapıyı destekleyecek 1 MW'lık şarj istasyonlarının ilk 500 adedini de yola çıkarmış durumda.



    Han L ve Tang L, sadece batarya teknolojileriyle değil, performanslarıyla da dikkat çekiyor. Han L, 0’dan 100 km/s hıza 2.7 saniyede ulaşırken, Tang L bu süreyi 3.6 saniyede tamamlıyor. Her iki modelin tasarımı 5 metrenin üzerinde uzunlukla geniş iç hacim sunarken, gelişmiş sürüş destek sistemleri ve tavan üstü LiDAR teknolojisiyle de üst segmentte yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.Tesla, Cybertruck'ın harici batarya seçeneğini askıya mı aldı?



    Ön satış fiyatlarına bakıldığında Han L için 37.080 ila 48.060 dolar, Tang L içinse 38.480 ila 49.460 dolar aralığı öne çıkıyor. Ayrıca her iki modelin hibrit versiyonları olan Han L DM ve Tang L DM için de rezervasyonlar açıldı. Bu versiyonların da yüksek performans odaklı olduğu belirtiliyor; örneğin Han L DM, 0’dan 100 km/s'ye 3.9 saniyede çıkabiliyor.



    BYD'nin Mart ayı verilerine göre toplam 377 binden fazla yeni enerji araç satışı gerçekleşti. Han ve Tang serileri ise yılın ilk çeyreğinde sırasıyla 258 bin ve 153 bin adetin üzerinde satış rakamlarına ulaştı. Yeni modellerle birlikte bu sayıların hızla artması bekleniyor.




    Kaynak:https://cnevpost.com/2025/04/07/byd-to-launch-han-tang-l-apr-9/







  • Sabahtan akşama kadar elektrikli araç popohlayanlar. Yok hayatıma renk kattı, konforum üst düzey diyenler. Şu yukarıda anlatılan teknoloji 2-3 seneye kalmaz daha ucuz ve daha yaygın şekilde olacaktır.


    Sorunun menzil değil, sorunun şarj süresi olduğunu da bu teknoloji hayatımıza girince anlaşılacak. Al oradan 250KM lik menzilli araç ve 5 dk full şarj et. İstediğin gibi kökle gazı, aç klimayı, ısıtmayı, soğutmayı.. Olay tamamen budur.


    Eğer ki mevcut elektrikli araçların bataryaları bu teknolojiye güncellenmez ise o zaman elinizde 2.el bir çöp olacak. Şöyle ilana koyduğunuz 2 Milyonluk elektrikli araçları (Karaborsa yapanlar) özellikle Tesla satanların çok hoşuna gitmeyecek.

  • Sabahtan akşama kadar elektrikli araç popohlayanlar. Yok hayatıma renk kattı, konforum üst düzey diyenler. Şu yukarıda anlatılan teknoloji 2-3 seneye kalmaz daha ucuz ve daha yaygın şekilde olacaktır.


    Sorunun menzil değil, sorunun şarj süresi olduğunu da bu teknoloji hayatımıza girince anlaşılacak. Al oradan 250KM lik menzilli araç ve 5 dk full şarj et. İstediğin gibi kökle gazı, aç klimayı, ısıtmayı, soğutmayı.. Olay tamamen budur.


    Eğer ki mevcut elektrikli araçların bataryaları bu teknolojiye güncellenmez ise o zaman elinizde 2.el bir çöp olacak. Şöyle ilana koyduğunuz 2 Milyonluk elektrikli araçları (Karaborsa yapanlar) özellikle Tesla satanların çok hoşuna gitmeyecek.

    _____________________________
  • Yeni otomobil çağının Ağası,
    "Çin"

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • İnanılmaz özellikler ve inanılmaz fiyat.

    İnanamıyorum nasıl olabiliyor bu, çok ilginç gerçekten.

  • Tablo Escobar kullanıcısına yanıt
    2-3 yıl sonra da, 2-3 yıl sonra bu teknolojiler... diyeceksiniz. Bunun sonu yok çünkü. Yarın katı hal bataryaları çıkar, bakarsınız hem uzun menzil hem de 1 dakika altında şarj imkanı sunar. Belki ucuz hidrojen alternatifleri çıkar. Olur mu, neden olmasın... Şu an tüm otomotiv sektörü elektrikli araçlara yatırım yapıyor ve bu kadar talep batarya/şarj argelerinin de artmasına vesile oluyor.

    Diğer taraftan elektrikli araçların hala vergi avantajı söz konusu. Zaten içten yanmalı ve güçlü bir araç aldığınızda elektrikli araçtan edeceğiniz zarardan fazlasını devlete vergi olarak veriyorsunuz.

  • 5-10 dk şarj ile Bin km gidecek arabaları bekliyorum o Zaman elektrikli arabalar alınabilir.

    Bu teknolojiyi katı hal bataryalar verebilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Aslında tam olarak öyle değil. Şu anda elektrikli arabaların normal arabalara göre en büyük dezavantajı dolum süreleri ve menzilleri. Bunların birkaç yıla büyük oranda çözüleceği aşikar. Şimdi 1 saatlik dolumdan 30 dk'lık dolum ciddi bir gelişme. 30 dakikadan 15 dk'ya da ciddi bir gelişme. Ancak 15 dk'dan isterse 3 katı gelişim sunsun 5 dk'ya düşsün bu 30'dan 15'e düşüş kadar büyük bir gelişme değil ''pratikte''. Diğer konu menzil. Burada da aslında pahalı olan modeller çoğu kişiye uygun. Ancak katı hâl gibi veya son dk farklı bir teknoloji çıkarsa o teknoloji, kg başına çok daha fazla enerji depolayarak menzil sorununu ve ağırlık sorununu çözerse bundan sonraki gelişmeler ancak farklı olmak için kol dayamaya ısıtma özelliği gibi sadece kendini şımartacak kişilere hitap eder. Mesela laptoplar konusunda son 10 yıldır heyecanlanan var mı? Telefonlar da keza öyle. Iphone 16 ile 14 arasındaki büyük fark nedir? 3 ile 5 arasındaki fark 13 ile 16 arasındaki farktan bile çok daha fazla. Yani bu elektrikli arabaların sıçrama yapıp ondan sonra durulacağı zamanlar çok da uzakta değil. Farklı olmak için her zaman daha fazlası gelecektir ama doyuma ulaşacağı zamanlar içten yanmalı arabalar gibi olmasa da olur farkları olacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • SU AKAR, TÜRK BAKAR.

  • Türkiye fiyatından da bahsetseydiniz 3 milyon 950 bin liracık, eder mi ??? Kerizler için az bile.

  • Bana kalırsa bu şarj olayı pek mantıklı değil. Bu kadar elektriği kaldıracak altyapı yapılması gerekli, o yüzden sadece gelişmiş ülkeler ile sınırlı şuan.


    Nio'nun batarya değişim istasyonları ve değiştirebilir bataryalı arabalar çok daha mantıklı ve üstelik batarya performans kaybetti derdi yok.


    Ama tabi bataryanın sürekli değişmesi demek arabanın daha uzun kullanılması demek, yani kötü haber.

    _____________________________
    -- --Bilgisayar 1--
    MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI, AMD Ryzen 5900x, G.SKILL Trident Z Neo 64GB (4 x 16GB)DDR4 3600, MSI Radeon 6800 XT, Corsair HX1200, Corsair Air 540, 2x ST8000DM004 Seagate 8TB 5400RPM, WDC WD40EFRX WD RED 4 TB 5400 RPM, KXG50ZNV256G NVMe TOSHIBA 256 GB,Sandisk ULTA NVMe 1 TB, 2x ST1000DM003 1 TB 7200 RPM, SteelSeries RIVAL 100, Audio-Technica ATH-M50x, Samsung 28 UE590D, AOC Q3279VWF
  • elektrikli araçlar için kırılma noktası bu olabilir. ben halen şarj için yarım saat beklemek istemiyorum.

    _____________________________
  • Olm 30 sene önce Tang diye toz içecek vardı, mahalle mahalle evleri gezip tester bedava ürün veriyorlardı.


    Böyle başarısız bir isimlendirme daha görmedim, hoş lise terk adamı genel müdür yaparsan, uyaran da olmaz, araştıran da olmaz.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.