Şimdi Ara

Buji Ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 ay
  • Cevaplayan Üyeler 5
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 17 saat 25 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • crow in cornfield (1 mesaj) Malik the Mafia (1 mesaj) cricet (1 mesaj) Dura-Ace (1 mesaj) burakNSX (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Herhese merhaba,


    Buji ömrü konusunda bir karmaşa olduğunu düşünüyorum. Sizin de fikrinizi almak istedim.


    Yeni nesil İridyum bujiler kullanılan iridyum sayesinde daha sert ve dayanıklı ve en uzun ömürlü buji türü. Tabi buna bağlı olarak maliyetleri de yüksek.


    İnternette araştırınca ömürleri ortalama 100k-150K km olarak belirtilmiş 160K km 'den fazla kullanan kullanıcılar da var.


    Diğer bir taraftan yetkili servisler buji değişimini 45k civarında öneriyor. Arada ciddi km farkı var.


    Bu arada tüketim artışı konumuz değil. Bujinin ömrü 200K km civarlarında ise belki 125K km'lerden sonra tüketimi olumusuz etkileyecekse etkiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakNSX -- 25 Ocak 2022; 17:24:1 >



    |
    |
  • Ben bujileri yanlış hatırlamıyorsam 40-50k arasında değiştirmiştim. Değiştirmeden önce motorda bir problem yoktu, değiştirdikten sonra çok az bir fark hissettim ama psikolojik de olabilir. Sonuçta buji çok kritik bir parça değil, zaten eskidiğinde etkileri anlaşılıyor. Tamamen sana kalmış, bozulana kadar devam.

  • Markadan markaya göre farklılık gösterebiliyor.


    Genel bir yorum yapmak gerekirse ; standart bujiler için her 3 periyodik bakımda 1 değişmesi önerilir.


    Yani aracınız 10.000KM'de bir yağ bakımına giriyorsa her 30.000KM'de bir, 15.000KM'de bir yağ bakımına giriyorsa 45.000KM gibi düşünülebilir.


    İridyum bujiler maliyet açısından gereksiz pahalı 3 takım standart tip buji alsanız dahi 1 takım iridyum buji parasını yakalamıyor.


    İridyum buji, aracınızda yüksek besleme, yazılım vb. gibi durumlar yoksa gereksiz olduğunu düşünüyorum.


    Nasıl ki standart stock bir araca semi-slick lastik takmak gereksiz ise bu buji olayı da öyle geliyor. Araçtaki sarf malzemeler için bu kadar para harcamanın mantığı yok gibi ama isteyen harcasın kişiden kişiye değişir.

  • TSI motor için servisler önce 30bin km diyordu, şimdi 60bin km'de bir değiştiriyorlar. Vw için yetkili servise gidiyorum ne marka takıyorlar bilmiyorum. B38 kodlu diğer motor için ngk laser alıyorum, 35bin km civarı kendim değiştiriyorum düzenli olarak. Tsi'a göre buji değiştiği zaman farkı daha çok hissediyorum sanırım üç silindir olduğu için.

  • istersen 30 binde değiştir. değişeceğini şuradan anlarsın . klima açtın , hafif yokuş rampa var vitesi 2 ye düşürdün araba vuruntu yapmaya başlar. devirli gitmek ister . o zaman buji bitmiştir .

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.