Şimdi Ara

Bugüne kadar karşılaştığınız en pahalı yedek parça hangisi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
14.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yeni bir otomobil alıp garantisi bitince tekrardan sıfır araç alanlara hak vermiyor değilim.


    haklısınız. ya sıfır alıp 5 yaşını geçmeden satmak lazım yada bilinen bazı araçları kullanmak lazım. onların da neden kullanıldığını ve bu kadar tutulduğunu çoğu kişi anlamıyor. işte sebep bu başlıkta anlatılanlar. o araçlar:

    - renault 12, 9, clio
    - tofaş şahin doğan, kartal, serçe
    - fiat palio, albea, doblo, uno
    - ford taunus, transit, fiesta
    - hyundai accent
    - geely'nin tüm modelleri
    - dacia logan
    - lada samara, vega

    işte bunlar benim bildiğim parçası rakiplerine göre daha ucuz olan araçlar. hatta bazılarının yedek parçaları diğerleriyle kıyas kabul etmeyecek ölçüde ucuz ve ulaşılabilir. bu saydığım araçların 2. el piyasası da diğerlerine oranla daha iyi olur. alıcısı da daha fazla olur. daha uzun yıllar bakım masrafları düşük olduğu için kullanılabilir.


    Bir de ayrı bir liste yapılabilir.

    Parçaları pahalı olsa da normal şartlarda parça değişimine ihtiyaç duymayacak ağırlıklı olarak Japon araçlarının listesi.

    Başta Honda ve Toyota gelir tabii.

    Mazda eskiye göre çok daha hesaplı oldu.



    Örnek:

    Arkadaşımın 2006 model Fsi Jettasının egsozu 3 yılda iflas etti.(Kendisine 2005 model makyajlı kasa CR-V aldık, Konusu da burada açmıştım hattahttp://forum.donanimhaber.com/m_46703029/tm.htm)

    Başka bir arkadaşımızın 1999 Honda Civic egsozu 11 yıl idare etti.




  • honda civic vtec2 (2001-2005) aracın orjinal kasetçaları (ben cd çalar diye biliyordumda düzelttim sanırım diğer konuda da, sadece orjinal kaset çaları)

    4.000 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!

    honda civic vtec2 (2001-2005) aracın orjinal kasetçaları (ben cd çalar diye biliyordumda düzelttim sanırım diğer konuda da, sadece orjinal kaset çaları)

    4.000 TL


    Hocam artık kasetçalar olmadığı için antika tarifesine girmiş o.

    Kasetçaları çıkartıp orjinal CD çalar taktırsanız daha ucuza gelir herhalde :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!

    honda civic vtec2 (2001-2005) aracın orjinal kasetçaları (ben cd çalar diye biliyordumda düzelttim sanırım diğer konuda da, sadece orjinal kaset çaları)

    4.000 TL


    Hocam artık kasetçalar olmadığı için antika tarifesine girmiş o.

    Kasetçaları çıkartıp orjinal CD çalar taktırsanız daha ucuza gelir herhalde :)



    gittim çankayadan (izmir) pioneer 4150SD modelini aldım 230 liraya, kasetçaları da söktüm odada bi kutuda duruyor, sene olmuş 2011 kaset mi kaldı artık, aracı ilk aldığımızda kipaya gidip kaset aramıştım ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Setra S 416 HDH Otobüs'lerin 2 ön farı 13.000 TL'ymiş duyunca demiştim.


    Geçen gün mercedeste çalışan yakın bir dostumla konuştum, yaw dedim nedir bu servis ücretleri. Eleman aynen şunu söyledi abi biz araba satarken okadar ahım şahım gelir elde etmiyoruz. Bu gün Türkiyedeki otomobil bayilerini ayakta tutan başta servis gelirleri dedi. Bu fiyatlarıda görünce hak vermemek elde değil. Zaten Bayiler artık servisin yanına sigorta acenteliğide yaptılar. Hem bayilik, hem servis hizmeti, hemde sigorta acenteciliği yapıyorlar.

    Nasıl kazanmıyorlar anlamıyorum binlerce seri üretim araba satıp kazanamamak TR de 2.0 litre fiyatına 1.6 litreyi satmak ve kazanamamak yok öyle bir dünya daha cok büyemek kazanmak her sey bunun üzerine dönüyor.




  • 04 polo lambda sensörü degişmişti 360 lira uçtu,kablo gibi bir şey..
    4 sene önce..
  • terex paletli vinç göbek dişlisi: 40.000 dolar
    sandvik lh410 loader 18.00 r25 lastik: 10.700 lira
    cat 785C kamyon lastiği: 30.000tl
    mercedes om904la sandık motor: 21.000 euro
    cat 725e kamyon jantı: 3000 euro+kdv
    cummins orjinal turbo: 2250 euro
  • kalorifer petegi 650 tl +kdv 2000 model transporter ayna 7 sene önce 350 tl idi
  • Çok araba kullandım,şöförlüğüm eski ama ilk arabamı 2005'te aldım..Eski aracım fiat marea idi..Sanılanın aksine süper arabadır.

    5.5 sene bindim normal bakımları dışında bir kez triger değiştirdim 180tl tutmuştu..Bir kez z rotu değiştim 13 tl tuttu..Bir kez fan açmadı termostat değiştirdim 50 tl tuttu..

    Satmadan önce en son arka amortisörün lastik körükleri vardı armut körük ona 30 tl verdim..Birde klima-kalörifer geçişini yapan sıcaklık ayarı bozuldu fiyatı 300 tl idi baktım çok pahalı söktüm kendim yaptım sonrada sattım..Başka hiç masrafım olmadı zaten şimdikide sıfır bi kaç sene götürür
  • Doblo komple debriyaj seti, kışlık bakım, yağ, filtreler 350 tl yetkili serviste
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svs.jokerr


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Setra S 416 HDH Otobüs'lerin 2 ön farı 13.000 TL'ymiş duyunca demiştim.


    Geçen gün mercedeste çalışan yakın bir dostumla konuştum, yaw dedim nedir bu servis ücretleri. Eleman aynen şunu söyledi abi biz araba satarken okadar ahım şahım gelir elde etmiyoruz. Bu gün Türkiyedeki otomobil bayilerini ayakta tutan başta servis gelirleri dedi. Bu fiyatlarıda görünce hak vermemek elde değil. Zaten Bayiler artık servisin yanına sigorta acenteliğide yaptılar. Hem bayilik, hem servis hizmeti, hemde sigorta acenteciliği yapıyorlar.

    Nasıl kazanmıyorlar anlamıyorum binlerce seri üretim araba satıp kazanamamak TR de 2.0 litre fiyatına 1.6 litreyi satmak ve kazanamamak yok öyle bir dünya daha cok büyemek kazanmak her sey bunun üzerine dönüyor.

    Vergiye gidiyor aradaki farklar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    98 Model Polo Classic Teyp çerçevesine servis zamanında 180 TL istemişti. Diğer parça fiyatlarına göre bu bedeva sanırım.

    Selçuk bey , aynı sorun benim 1998 model Polo aracımdada vardı , sanayideki ustam çıkma parçasını 90 TL'ye bulabileceğini söyleyince , kırık olan çerçeve gözüme daha hoş gelmeye başlamıştı.
  • Audi A4'ümüzün Arka koltuktaki sigara küllüğünün kapağı için 450 TL fiyat biçmişlerdi Yetkili servisinde.Neymiş,Maun kaplama özel ağaçlardan yapılmaymış.Allahtan eski sahibi kırılan kapağı bize bırakmış da,görüntü bozulmuyor.Nasıl olsa araçta sigara da içilmiyor,kullanılmadığından sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Audi A4'ümüzün Arka koltuktaki sigara küllüğünün kapağı için 450 TL fiyat biçmişlerdi Yetkili servisinde.Neymiş,Maun kaplama özel ağaçlardan yapılmaymış.Allahtan eski sahibi kırılan kapağı bize bırakmış da,görüntü bozulmuyor.Nasıl olsa araçta sigara da içilmiyor,kullanılmadığından sorun yok.



    Dış kapının mandalı geldi aklıma benim de :)

    Ama sizin ki daha da öteye geçmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    İmzamdaki arabanın turbo borusu. Serviste %20 indirimli. 245 TL. Aynı boru dışarda 70 TL. Servisinki tam boru yani.

    quote:

    Cam krikom bozulmuştu servis yenisine 850 tl istedi.. gittim sağlam bir kilit ustasına, 70 liraya hallettim


    1992 Broadway'ın cam krikosu bozuldu. Konya'da sanayide 5 TL'ye yaptırdım.


    call centerı arasaydın




  • 2010 Focus Collection 16'' ST jant fiyatı : 640 TL + KDV (Adet fiyatı)

    Yuh diyip çıkmışlığım çok oldu servislerden.. Genelde pahalı oluyolar zaten ama jant fiyatı gerçekten abartıydı.
  • Fazla uzağa bakmanıza luzum yok, çoğunuzun aracındaki kadran gösterge grubunun fiyatı 1200 ila 1800 lira arasında değişir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    2010 Focus Collection 16'' ST jant fiyatı : 640 TL + KDV (Adet fiyatı)

    Yuh diyip çıkmışlığım çok oldu servislerden.. Genelde pahalı oluyolar zaten ama jant fiyatı gerçekten abartıydı.



    Beteri de var.

    Auris forumunda konusu geçti.

    Elegant jant tanesi 1500 TL cik.

    4 tanesi 6000 TL yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    98 Model Polo Classic Teyp çerçevesine servis zamanında 180 TL istemişti. Diğer parça fiyatlarına göre bu bedeva sanırım.

    Selçuk bey , aynı sorun benim 1998 model Polo aracımdada vardı , sanayideki ustam çıkma parçasını 90 TL'ye bulabileceğini söyleyince , kırık olan çerçeve gözüme daha hoş gelmeye başlamıştı.


    Bencede aracın nazarlığı gibi duruyor
    Şaka bir yana O model pololarda sanırım kronik sorun bu teyip çerçevesinin çatlaması. Ama güzel arabaydı ya onu sürmek çok hoşuma gidiyordu. Bizdeki 1.6 100 hp lik olanıydı ama tipinden beklenmiyen bir performansı vardı. Gaz yerken mini bir amerikan gibi çıkan homurtusu halen kulaklarımda
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 2005 model Chrysler 300c aracımın jantına şehiriçinde vurmuşlardı, çok ufak bir kaza yani....

    Jantta birkaç derin çizik oluştu ve çamurlukta el kadar göçük ve birkaç çizik oldu. Aracı İzmit'te servisi olmadığından İstanbula götürüp Mercedes-Chrysler markalarına bakan yetkili servise götürdük.

    Tek bir adet Jant + Lastik ve Çamurluğun işçiliği - vernik vs boyası işlemleri için 12,000 TL fatura kestiler kaskoya.....

    Ya 2006 senesinde ya da 2007 başında geçti bu olay..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.