Yeni bir otomobil alıp garantisi bitince tekrardan sıfır araç alanlara hak vermiyor değilim.
haklısınız. ya sıfır alıp 5 yaşını geçmeden satmak lazım yada bilinen bazı araçları kullanmak lazım. onların da neden kullanıldığını ve bu kadar tutulduğunu çoğu kişi anlamıyor. işte sebep bu başlıkta anlatılanlar. o araçlar:
- renault 12, 9, clio - tofaş şahin doğan, kartal, serçe - fiat palio, albea, doblo, uno - ford taunus, transit, fiesta - hyundai accent - geely'nin tüm modelleri - dacia logan - lada samara, vega
işte bunlar benim bildiğim parçası rakiplerine göre daha ucuz olan araçlar. hatta bazılarının yedek parçaları diğerleriyle kıyas kabul etmeyecek ölçüde ucuz ve ulaşılabilir. bu saydığım araçların 2. el piyasası da diğerlerine oranla daha iyi olur. alıcısı da daha fazla olur. daha uzun yıllar bakım masrafları düşük olduğu için kullanılabilir.
Bir de ayrı bir liste yapılabilir.
Parçaları pahalı olsa da normal şartlarda parça değişimine ihtiyaç duymayacak ağırlıklı olarak Japon araçlarının listesi.
Başka bir arkadaşımızın 1999 Honda Civic egsozu 11 yıl idare etti.
honda civic vtec2 (2001-2005) aracın orjinal kasetçaları (ben cd çalar diye biliyordumda düzelttim sanırım diğer konuda da, sadece orjinal kaset çaları)
4.000 TL
quote:
Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!
honda civic vtec2 (2001-2005) aracın orjinal kasetçaları (ben cd çalar diye biliyordumda düzelttim sanırım diğer konuda da, sadece orjinal kaset çaları)
4.000 TL
Hocam artık kasetçalar olmadığı için antika tarifesine girmiş o.
Kasetçaları çıkartıp orjinal CD çalar taktırsanız daha ucuza gelir herhalde :)
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!
honda civic vtec2 (2001-2005) aracın orjinal kasetçaları (ben cd çalar diye biliyordumda düzelttim sanırım diğer konuda da, sadece orjinal kaset çaları)
4.000 TL
Hocam artık kasetçalar olmadığı için antika tarifesine girmiş o.
Kasetçaları çıkartıp orjinal CD çalar taktırsanız daha ucuza gelir herhalde :)
gittim çankayadan (izmir) pioneer 4150SD modelini aldım 230 liraya, kasetçaları da söktüm odada bi kutuda duruyor, sene olmuş 2011 kaset mi kaldı artık, aracı ilk aldığımızda kipaya gidip kaset aramıştım ama
quote:
Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX
quote:
Orijinalden alıntı: crazyarif
Setra S 416 HDH Otobüs'lerin 2 ön farı 13.000 TL'ymiş duyunca demiştim.
Geçen gün mercedeste çalışan yakın bir dostumla konuştum, yaw dedim nedir bu servis ücretleri. Eleman aynen şunu söyledi abi biz araba satarken okadar ahım şahım gelir elde etmiyoruz. Bu gün Türkiyedeki otomobil bayilerini ayakta tutan başta servis gelirleri dedi. Bu fiyatlarıda görünce hak vermemek elde değil. Zaten Bayiler artık servisin yanına sigorta acenteliğide yaptılar. Hem bayilik, hem servis hizmeti, hemde sigorta acenteciliği yapıyorlar.
Nasıl kazanmıyorlar anlamıyorum binlerce seri üretim araba satıp kazanamamak TR de 2.0 litre fiyatına 1.6 litreyi satmak ve kazanamamak yok öyle bir dünya daha cok büyemek kazanmak her sey bunun üzerine dönüyor.
04 polo lambda sensörü degişmişti 360 lira uçtu,kablo gibi bir şey.. 4 sene önce..
kalorifer petegi 650 tl +kdv 2000 model transporter ayna 7 sene önce 350 tl idi
Çok araba kullandım,şöförlüğüm eski ama ilk arabamı 2005'te aldım..Eski aracım fiat marea idi..Sanılanın aksine süper arabadır.
5.5 sene bindim normal bakımları dışında bir kez triger değiştirdim 180tl tutmuştu..Bir kez z rotu değiştim 13 tl tuttu..Bir kez fan açmadı termostat değiştirdim 50 tl tuttu..
Satmadan önce en son arka amortisörün lastik körükleri vardı armut körük ona 30 tl verdim..Birde klima-kalörifer geçişini yapan sıcaklık ayarı bozuldu fiyatı 300 tl idi baktım çok pahalı söktüm kendim yaptım sonrada sattım..Başka hiç masrafım olmadı zaten şimdikide sıfır bi kaç sene götürür
Setra S 416 HDH Otobüs'lerin 2 ön farı 13.000 TL'ymiş duyunca demiştim.
Geçen gün mercedeste çalışan yakın bir dostumla konuştum, yaw dedim nedir bu servis ücretleri. Eleman aynen şunu söyledi abi biz araba satarken okadar ahım şahım gelir elde etmiyoruz. Bu gün Türkiyedeki otomobil bayilerini ayakta tutan başta servis gelirleri dedi. Bu fiyatlarıda görünce hak vermemek elde değil. Zaten Bayiler artık servisin yanına sigorta acenteliğide yaptılar. Hem bayilik, hem servis hizmeti, hemde sigorta acenteciliği yapıyorlar.
Nasıl kazanmıyorlar anlamıyorum binlerce seri üretim araba satıp kazanamamak TR de 2.0 litre fiyatına 1.6 litreyi satmak ve kazanamamak yok öyle bir dünya daha cok büyemek kazanmak her sey bunun üzerine dönüyor.
Vergiye gidiyor aradaki farklar...
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
98 Model Polo Classic Teyp çerçevesine servis zamanında 180 TL istemişti. Diğer parça fiyatlarına göre bu bedeva sanırım.
Selçuk bey , aynı sorun benim 1998 model Polo aracımdada vardı , sanayideki ustam çıkma parçasını 90 TL'ye bulabileceğini söyleyince , kırık olan çerçeve gözüme daha hoş gelmeye başlamıştı.
Audi A4'ümüzün Arka koltuktaki sigara küllüğünün kapağı için 450 TL fiyat biçmişlerdi Yetkili servisinde.Neymiş,Maun kaplama özel ağaçlardan yapılmaymış.Allahtan eski sahibi kırılan kapağı bize bırakmış da,görüntü bozulmuyor.Nasıl olsa araçta sigara da içilmiyor,kullanılmadığından sorun yok.
quote:
Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif
Audi A4'ümüzün Arka koltuktaki sigara küllüğünün kapağı için 450 TL fiyat biçmişlerdi Yetkili servisinde.Neymiş,Maun kaplama özel ağaçlardan yapılmaymış.Allahtan eski sahibi kırılan kapağı bize bırakmış da,görüntü bozulmuyor.Nasıl olsa araçta sigara da içilmiyor,kullanılmadığından sorun yok.
Dış kapının mandalı geldi aklıma benim de :)
Ama sizin ki daha da öteye geçmiş.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
İmzamdaki arabanın turbo borusu. Serviste %20 indirimli. 245 TL. Aynı boru dışarda 70 TL. Servisinki tam boru yani.
quote:
Cam krikom bozulmuştu servis yenisine 850 tl istedi.. gittim sağlam bir kilit ustasına, 70 liraya hallettim
Yuh diyip çıkmışlığım çok oldu servislerden.. Genelde pahalı oluyolar zaten ama jant fiyatı gerçekten abartıydı.
Beteri de var.
Auris forumunda konusu geçti.
Elegant jant tanesi 1500 TL cik.
4 tanesi 6000 TL yapıyor.
quote:
Orijinalden alıntı:
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
98 Model Polo Classic Teyp çerçevesine servis zamanında 180 TL istemişti. Diğer parça fiyatlarına göre bu bedeva sanırım.
Selçuk bey , aynı sorun benim 1998 model Polo aracımdada vardı , sanayideki ustam çıkma parçasını 90 TL'ye bulabileceğini söyleyince , kırık olan çerçeve gözüme daha hoş gelmeye başlamıştı.
Bencede aracın nazarlığı gibi duruyor Şaka bir yana O model pololarda sanırım kronik sorun bu teyip çerçevesinin çatlaması. Ama güzel arabaydı ya onu sürmek çok hoşuma gidiyordu. Bizdeki 1.6 100 hp lik olanıydı ama tipinden beklenmiyen bir performansı vardı. Gaz yerken mini bir amerikan gibi çıkan homurtusu halen kulaklarımda
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
2005 model Chrysler 300c aracımın jantına şehiriçinde vurmuşlardı, çok ufak bir kaza yani....
Jantta birkaç derin çizik oluştu ve çamurlukta el kadar göçük ve birkaç çizik oldu. Aracı İzmit'te servisi olmadığından İstanbula götürüp Mercedes-Chrysler markalarına bakan yetkili servise götürdük.
Tek bir adet Jant + Lastik ve Çamurluğun işçiliği - vernik vs boyası işlemleri için 12,000 TL fatura kestiler kaskoya.....
Ya 2006 senesinde ya da 2007 başında geçti bu olay..