Şimdi Ara

Buda ve Kuran Farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
1
Favori
2.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. İnkarcıların cezası böyledir.

    Hınca hınçla cevap verilirse, hınç ortadan kalkar mı? (Buda)
    Nefret hiçbir zaman nefretle yok edilemez. Nefret sevgiyle yok edilir bu ölümsüz kanundur. (Buda)
    Öfkeyi sevgiyle, kötülüğü iyilikle yen. Açgözlülüğü cömertlikle, yalanı gerçekle yen.(Buda)

    Maide 51 : ey inananlar! yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. sizden kim onları dost edinirse kuşkusuz o da onlardandır. şüphesiz allah zalimler topluluğunu doğruya iletmez.

    Yaşayan varlıkların hepsi; zayıf, güçlü, uzun, kısa, büyük, orta veya küçük görünen, görünmeyen; doğmuş olan veya doğmakta olan, hepsi mutlu olsun! Kimse kimseyi aldatmasın, kimse kimseyi küçümsemesin, kimse kimseye öfke ile darılma ile zarar vermek istemesin.(Buda)

    Yorumu size bırakıyorum.

    Dinlerin hepsi uydurmadır ama bazıları en azından sadece iyiligi emreder .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • aynı konuda 70.001. konuyu açan kişisin.tebrikler.bağlamından kopararak verdiğin ayetin içinde zaten cevabın var.
  • konuyu bi cevap bulmak için açmadığın çok belli.sadece çamur atıp rahatlamanın derdindesin.zaten verdiğin bu cevap senin ciddi olmadığını gösteriyor.
  • Bütün kutsal kitaplara ilgi duyan biri olarak, genelde böyle cümle cümle seçildiğinde kuranda da iyi cümleler bulabileceğimiz gibi kötü cümleler de bulabiliriz. Demek istediğim Buda öğretisini bir bütünüyle okuyup her cümlesi mi kurandan daha üstün diye bakmak lazım. Sadece bu paylaşılan karşılaştırmaya göre cümleten herkes Buda'yı seçmeli aksini kimse seçmez zaten diye düşünüyorum. Paylaşım için teşekkürler. Gerçekten güzel tavsiyeler içeriyor. İnsanın felsefesi haline getirmesi gereken bir içerik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DorukAkinci -- 25 Temmuz 2017; 17:54:12 >
  • Çok güzel bir sözü var Budanın :



    SİZDEN İNANMANIZ BEKLENEN ŞEYLERİ SORGULAYIN



    Her hangi bir şey yalnız öyle duyduğunuz için öyle olmak zorunda değildir. Duyduğunuz şeylere ne kadar çok kişi inanıyor olursa olsun Körü Körüne inanmayın. Dini kitaplarda yazdığı için, deneyimli insanlar söylediği için yada gelenekleriniz bunu gerektirdiği için inanmayın. Gözlem ve analiz yapın. Düşündüğünüz şeylerin sebeplerini araştırın ve olası sonuçlarıyla ilgili çıkarımlarda bulunun. Deneyimleyin ve kendi deneyimlerinizle öğrenin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-42ED01C9A -- 25 Temmuz 2017; 18:13:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdi Budaya mı tapmamız gerekiyor? Kusura bakmayın tam anlayamadım ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. İnkarcıların cezası böyledir.

    Ayette en ufak bir anormallik yok. Ancak kalplerinde hastalık olanlar burada sorun görebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisgurler -- 25 Temmuz 2017; 19:50:8 >
  • kelime olarak bi çanak bi de çömlek var ve bu ikisinde de başlangıç ç harfi.

    şimdi çanak başkadır çömlek başkadır ancak çanak çömlek tabir olarak ev için malzemeler anlamına gelir ve kelimelerin başlangıç kısmındaki ç yi toplu olarak belli bi gruba ait ürünler konusunda başlangıç-mehaz kılar. yani ç öyle bi şeydir ki ev için malzeme konusu açılacaksa bu kelime bi cevap silsilesinin başlatır ve konu ile ilgili ne deniyorsa densin ç alet-edevat-malzemeyi tabir eden bi oluştur.

    şimdi ç nin ayrıksı yönelmeleri halinde ç nin içresinden başka bi yönelim çıkmış iken bu deyim anlam kazanmış olsun. yani ç ç dir ancak çanak ve çömlek derken a ve ö ye ayrıksı yönelimlerle aynı şeyi anlatır.

    yani bi kavramın deyimsel olarak anlattığı bi önerme çanak çömlek üzerine olsaydı ç harfinin ayrıksı iki ayrı yönelimi de olsa aslında aynı şeyi anlatacaktı.

    budanın sözü çanaksa kitabın sözü çömlek olsun dersek tamam. bunlar aslında aynı şeyi anlatan aynı kaynağın yani ç nin yönelimsel tercihleri ancak tercih denen şey aslında belli bi kalıbı kategorize eden tek şeyin farklı anlatımından fazlası da değil.

    yok çanak başkadır çömlek başkadır deniyorsa yani ayrıksı olarka yönelimler evdeki alet edevata işaret etmeyecek ise bu noktada ç farklılaşmıştır.

    bence kitaptaki çömlek ayrıksı bi kimlik, budanın sözündeki çanak ise apayrı bi kimliği beyan eder.

    ortaklık bakımından ç harfi bi kısım benzerlikleri, farklı şekilde anlatmak için kullanılagelen bi yortunun işareti niteliğinden öteye gidemez.

    Hınca hınçla cevap verilirse, hınç ortadan kalkar mı? (Buda)

    bu bi soru cümlesi. yani hüküm belirtmiyor.

    Nefret hiçbir zaman nefretle yok edilemez. Nefret sevgiyle yok edilir bu ölümsüz kanundur. (Buda)

    tanım ve tanıma bağlı çözüm sunulmuş. kişisel bi tercih mevzuu söz konusu. nefret ve sevgi aynı zamanlı olarak yanlışlanabilir bi duygu ifadesi olarak aslında duygu başlığında aynı şeydir ve maddi bi durumun izalesi adına fiili içermek bakımında ayrışır. yani nefret duygusunu sevgi duygusuyla yen ama kimdekini? herhalde kendindeki nefreti sevgiyle yen demiş olmalı.


    Öfkeyi sevgiyle, kötülüğü iyilikle yen. Açgözlülüğü cömertlikle, yalanı gerçekle yen.(Buda)

    yine aynı şekilde duygusal bi ritüelde kişisel bi hasbıhal. neden kişisel? sen sevgiyle yen nefreti de bu her halukarda galip olacak ise zaten sen sevginle bu ödülü almışsın demektir. yani karşı tarafın hal ve durumundan bağımsız bi şekil var ve bu aslında bana göre diğerini gözeten değil bizim litaratürdeki nefisle mücadele gibi bi öğretiye daha yakın.

    şöyle diyeli budanın yukarıdaki öğretisini makul karşılamak için bunun nefsi terbiye adına söylendiğini düşünmek daha mantıklı zira öteki türlü tezatı kabul gibi maksadını aşan bi örneklemeye sebebiyet verir.

    2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. İnkarcıların cezası böyledir.

    onları yani nefret duygunuzu yakaladığınız yerde sevginizle öldürün, ve sizi sevgiden çıkardıkları gibi onları çıkarın, sevgi ve aşksızlık mutlaka ölmekten beterdir. sevginizin ve aşkınızın mabedi olan yani gönlünüz olan içrenizde sizinle nefret ve sevgi duygunuz savaşmadıkça nefsi murakabeye girmeyin.

    şimdi çanağın çömlekleşmeden çömleğin çanağa gönderme yapmasını beklersek kutsal mescidin gönül evimiz olduğunu nasıl anlardık diyor iseniz, buda ve kitabullah karşılaşmasında 1-1 eşitliği ben veririm.

    aksi taktirde onları derken nefret sevgi adamını değil bi adam ya da grubu örnekseyen bi ifadenin ne kadar çanakımsı bi hal aldığı mukayese edilen medar-ı tatbik imza bakımından mealsiz kalır.

    ayette gayet kanlı canlı adamlardan bahsetmiş buda ise elini kalbine dokundurup nağmeler dinletmiş. bana göre çanak ve çömlek ikileminde aynı başlangıcın diğerine ortak bi mekanda aynı gurupajı işaret etmesi için benzeşme şartını arayan yapısı gerekir.

    tek bi örnek vereyim çok uzadı.

    Nefret hiçbir zaman nefretle yok edilemez. Nefret sevgiyle yok edilir bu ölümsüz kanundur.

    size kılıç çekmeyene kılıç çekmeyin. kılıç çekeni kuşatarak barışı teklif etmeden söz teklif etmeyin.

    şimdi çömleğe göre çanağı okuduğunuzda eğer ki total bi anlam kayması yoksa bana göre ç nin mehaz olma hali ortadan hala kalkmış sayılmaz.

    ha kitabullahtaki bu emrin veya uygulamanın veya budanın o sözü hangi şartlarda kime ve ne zaman söylediğini bilmiyorum ancak buna gerek de yok diyebilir halde isek bence mehazı ortak bi amaç için kullanan bi yapıya öykünmemiz gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisgurler

    2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. İnkarcıların cezası böyledir.

    Ayette en ufak bir anormallik yok. Ancak kalplerinde hastalık olanlar burada sorun görebilir.

    Aslinda bu sacmalik degil mi? Sozde kendine yapilmasinj istemedigini baskasina yapma diyen peygamber tarafindan yazilmis.



    Sizi cikardiklari yerden cikarin ne demek? Sen adamlarin topragini gasp etmeye kalkarsan aynisini sana yapinca niye kiziyorsun? Sen yokken adamlar oradaydi.



    Ustune fetih mantigi gelince tam sacmalik oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    ön yargılı bi yorum okuduk.peki ayette bahsedilen ve müslümanlara saldırı/zulüm eden kişilerin hiç mi suçu yok?biraz acelece yazmışsın.
  • ONY86 kullanıcısına yanıt
    Iyi de ilk saldiran muslumanlar degil mi? Adamlarin putlarini kir, cevap gelince de niye saldiriyorsun?



    Simdi bugun birisi mekkede yeni din cikarsa, gidip kabeyi yiksa, muslumanlara gidin buradan denilse haklisin diyerek ceketi alip gidecek misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    genelde düşüncelerini desteklemek için,ataist yada dinci,ayetleri yaad ayetin bi kısmını özellikle seçerler.örneğin dinciler haşr 7. ayeti ortadan keserler.zira baş tarafı işlerine gelmez.islamda savaş gibi konulara bi cevap arıyorsanız şurayı izleyebilirsiniz.sanırım bu programdıhttps://www.youtube.com/watch?v=lZOajIeuCxc yadahttps://www.youtube.com/watch?v=WwgMSLbaxTY bi kaç sene önceki bi program.putların kırılma olayı hatırladığım kadarı ile kıran kişi şu put diye bi cevap vermişti peygamber.müşrikler ise o nasıl kırsın demişlerdi.burda gayet büyük bi fikir tartışması var.anlayana tabi.müştriklerin ,müslümanları işkenceye maruz bırakmaları da sayılmalı.sadece allah a inandık demeleri yüzünden.güç sahibi kişilerin inancından ,güç sahibi kişinin baskısı ile zorla kabul ettiği dinden vazgeçtiği için.

    bahsettiğin durum olsa savaş çıkacağı kesin.çıkan kişi de öldürülür.yukarda bu bağlamda bişeyler yazdım.ancak sonuçta ne olur bilemiyorum.gerek orada gerek burada,türkiye'de, kimsenin bu adam ne diyor diyeceğini sanmam.




  • Nefreti sevgiyle oldurun. Hınca iyilikle mukabele edin. Retorik bakımından budanın burada kadınlara seslendiği hem de evlenmek üzere olan veya kendisine bu konuda danışan kadın şeklinde tanımlanabilecek kimselere seslendiği düşünülebilir.



    Gerek ayet gerek hadis yorumunda şu espri gözden kaçmamalı. Ben onun evladıyım denince o kadın veya erkek ben kız veya eril olmuş olamam. Bi kısım onyargılar bunu zehab ettirir. Mesela oğluyum desem ancak babam değil annem veya uvey babam olduğu konusu muphemdir.



    Budhanın dişil bi cemaate seslendiğini düşünmek olası ancak şahsı muşahhaslaştırana kadar bu durum belli olmayabilir.



    Kişinin sexsuel çıkışları hakkında bi yazım vardı sevgi ve nefret nedir nasıl ifade edilir şeklinde. Şimdi bildiklerimizden yola çıkarak budhanın evlilik çağındaki kız bey kızlara size yonelen nefreti sevgiyle savın dediği duşunulıyor. Bu evlenin mi demek?



    Bence yine aynı yanılgıya duştuk de mi?



    Usulunce red edin manası da racidir ve belki de cevap budur.



    Bence kitapta da evlilik kavramı yoktur ki ortak bi duyuş mumkun.



    İlgili ayette sizinle savaşandan kasıt en genel manada bi birey yani bi doğumun sonucu ise kadın denen nesneye bu savaşın kazanımı adına bi gönderme var.



    Rahatsız olduğun şeyi mesela butun insanlığı yapmamak konusunda yetkin varsa kukla sonra evladım diye ağlama denmiş.



    Tefekkuren eril evladın mana alemindeki şekli goruldu. Acayip bi şekilmiş. Dişil evladınkisi de goruldu daha acayipmiş. Bu iki evladın diyn dışı bileşkesi de gorulunce kitap ve evlilik konusu ciddi ciddi duşunulmeli gibi gözüküyor.



    Birbiri ile ilintisiz iki konu aslında muazzam bi bağıtla da bağlanabilir halde iken apayrı şeylerin dahi aynı şeymiş gibi okunmasına neden olan savaş katliam halleri evlat ve onun kullanım şekli bakımından dunyevi sonuçlar uretir ve aile mefhumu gereksizlikten buyuk bi hataya kadar dereke kaybına uğrayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    quote:

    Aslinda bu sacmalik degil mi? Sozde kendine yapilmasinj istemedigini baskasina yapma diyen peygamber tarafindan yazilmis.

    Bu sözün nebîmize atfedildiğine ilk kez şahit oluyorum. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın diyor. Bekleyin de çoluk çocuk kadın erkek alayınızı kılıçtan geçirsinler demiyor. Öyle daha mı mantıklı olurdu?

    quote:

    Sizi cikardiklari yerden cikarin ne demek? Sen adamlarin topragini gasp etmeye kalkarsan aynisini sana yapinca niye kiziyorsun? Sen yokken adamlar oradaydi.

    Müslümanlar ebu cehillerin toprağını mı gaspetmeye kalktı? Yoksa bunlar zaten asırlardır aynı topraklarda beraber yaşayan insanlar mıydı? İslam tarihini hiçbir kaynaktan okumamışsın sanırım.

    quote:

    Ustune fetih mantigi gelince tam sacmalik oluyor.

    Fetihler nebîmizin vefatından sonra gerçekleşmiştir. Siyasi ve tarihi bağlamda değerlendirip eleştirebilirsin de direkt İslam ile bağını nasıl kuruyorsun? Bence fazla düşünme zahmetinde bulunmadan yazıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harun50


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisgurler

    2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. İnkarcıların cezası böyledir.

    Ayette en ufak bir anormallik yok. Ancak kalplerinde hastalık olanlar burada sorun görebilir.

    Beynin işlevini niye kalbe yukluyorsunuz?
    kalbimde hastalık olsa nefes darlıgı çekerim kalp krizi gerçiririm

    Biyoloji bağlamında söylenmiş bir söz olmadığının anlaşılabileceğini ummuştum.




  • barisgurler B kullanıcısına yanıt
    Muslumanlar elbette oradakilerin topragini gaspetmeye kalkti.



    Onlarin putlarini parcaladilar, ya musluman olun ya da gidin dediler. Ne yapsaydi adamlar? Simdi yine sorayim. Ben seninle oda arkadasi olsam, bir sure sonra senin sahip oldugun mallara zarar verip ya sen de zarar verirsin ya da ceker gidersin desem herhalde elini kolunu kapayip bir kosede oturmazsin.



    Fetihi su nedenle yazdim. Genelde islam baris dini gibi gosterilir, sadece kendine saldiranlara karsi savunma yaptigi anlatilir. Oysa oyle birsey yok. Islam kilicla yayilmistir. Islam peygamberi doneminde de bu boyle olmustur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    quote:

    Muslumanlar elbette oradakilerin topragini gaspetmeye kalkti.



    Onlarin putlarini parcaladilar, ya musluman olun ya da gidin dediler.

    Bunlar iftiradan başka bir şey değil. Müslümanlar zaten azınlıkta idi.

    Atalarının dinini inkar ettikleri için işkenceye, zulme maruz kaldılar (ayette buna referans vardır: "zulüm ve işkence öldürmekten beterdir").

    Boykot edildiler. Sonunda canlarına kastedilince hicret etmek zorunda kaldılar (ayette buna referans vardır: "sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın").

    quote:

    Islam kilicla yayilmistir. Islam peygamberi doneminde de bu boyle olmustur.

    Peygamber döneminde böyle bir şey olduğuna dair elinde en ufak bir kanıt var mı? Hiçbir görüş kılıçla yayılamaz. Kılıçla girdiğin topraklardan seni bomba ile geri gönderirler. Nitekim Osmanlı tecrübesi bunu kanıtlamaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisgurler -- 26 Temmuz 2017; 13:56:47 >




  • quote:

    Hınca hınçla cevap verilirse, hınç ortadan kalkar mı? (Buda)
    Nefret hiçbir zaman nefretle yok edilemez. Nefret sevgiyle yok edilir bu ölümsüz kanundur. (Buda)
    Öfkeyi sevgiyle, kötülüğü iyilikle yen. Açgözlülüğü cömertlikle, yalanı gerçekle yen.(Buda)


    Şu maddelere şapka çıkarırım. Bu kadar isabetli, bu kadar nokta atışlı cümle mi olurmuş. Şurada yazılanların tam tersi ülkemizde ve toplumumuzda yaygın olarak mevcut. Bu maddelerin tam tersini yapıyoruz ve sorunlardan kurtulamayıp yeni sorunlara yol açıyoruz.
  • barisgurler B kullanıcısına yanıt
    Iftira diyorsun da adamlarin putlarina saldirmissin, onlari yok etmissin. Ne bekliyorsun? Aferin denmesini mi?



    Sen onlara saldirmasan belki de adamlar sorunsuz yasayacak.



    Sonuc olarak yine magduru oynamak istiyorsunuz.

    Daha once de ornek verdim. Bugun birisi mekkede bana yeni din geldi, muslumanlar ya benim dinime tabi olsun ya da mekkeden gitsin denilse, veya kabeyi yikmaya kalksa muslumanlarin tepkisi aynen sizin iftira dediginiz olaydaki musluman olmayanlarin ki gibi olmayacak mi? Sadece icten bir cevap ver.




    Hic bir gorus kilicla yayilmamissa, neden muslumanlar savasarak fetih yapma geregi duydu? Bunu islam peygamber idonemindeki savaslari da ornek gosterebiliriz. Islam kilicla yayilmasa mekkeyi fetih etme geregi duyulmazdi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    Putların kırılmasının nedeni "bakın ey insanlar, ilah yerine koyup tapındığınız bu putlar aslında kendilerini bile koruyamayacak aciz varlıklardır" mesajının verilmek istenmesidir. Ayrıca herkesin bildiği gibi Kabe, müslümanların mabedidir. Müslümanlar tarafından kurulmuş, daha sonra putperestler tarafından işgal edilmiş ve içi putla doldurulmuştur. "Kabenin sahibi putperestlerdir" diyorsan, bunu tarihte ilk kez savunan kişi olduğun için tebrik ederim seni.


    quote:

    Hic bir gorus kilicla yayilmamissa, neden muslumanlar savasarak fetih yapma geregi duydu?

    "Kendine Müslüman diyenlerin" Kurana, İslama aykırı o kadar çok eylemi var ki... Örneğin dinden dönenlerin öldürülmesi, mezhepleşme, zorbalık vs. Yapacak bir şey yok, kitap ortada ama içinde yazanlar kimsenin umurunda değil. Varsa yoksa "geçmiş alimlerimiz şöyle demiş böyle demiş".


    quote:

    Bunu islam peygamber idonemindeki savaslari da ornek gosterebiliriz.

    Göster bakalım. Peygamber dönemindeki tüm savaşlar savunma savaşıdır.


    quote:

    Islam kilicla yayilmasa mekkeyi fetih etme geregi duyulmazdi.

    Mekkenin fethi diyorsun, kılıç diyorsun. Bilgi eksikliğin had safhada. Hem İslam'ı bilmeyip hem de eleştirmek zorunda değilsin. Daha ahlaklı bir pozisyon tercih edebilirsin.

    Not: Mekke kılıçla fethedilmiş olsaydı bile, müslümanlar yurtlarından (mekke) kılıç zoruyla çıkarıldığı için haklı bir geri dönüş olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisgurler -- 26 Temmuz 2017; 14:50:21 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.