Şimdi Ara

Bu yaptigim seyin bir zarari var midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bazen yokus inerken hizimi ayarlamak icin ayagim frende inmek zorunda kaliyorum. Yarim frene basiyorum yani , bazen bunu yapmak yerine Triptronik vitesi kullanip 2 den 1 e dusuyorum. 1. vitese gecince arac sanki boguluyor gibi oluyor ama hemen duzeliyor ve yokusu kendi kendine daha yavas iniyor. Bunun bir zarari var midir? Gaza basmadigin icin devirde hic bir degisiklik olmuyor.

    Arac 2011 e87 1.16i

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • motor freni yapıyosun herhangi bir zararı olmaz tabi yüksek süratlerde düşük viteslere atmadığın sürece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    motor freni yapıyosun herhangi bir zararı olmaz tabi yüksek süratlerde düşük viteslere atmadığın sürece

    Hocam arac zaten akilli baya :D devir yuksekse vitesi istedigin kadar it , dusurmuyor vitesi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşları genelde 2.vites ile iniyorum. Hem fren yapmıyorum, frenler aşınmıyor, hem de araç 4000-5000 devir çevirip kurum falan varsa yakmış oluyor.
  • Benim gorusume gore otomatik vitese surekli ellesmemek lazim, bu tur seylerin hepsi sanzumana bir yuk, ve balatalar sanzumandan cok daha ucuz bir sey. Zaten otomatik vitesi konfor olsun diye aliyoruz, motor freni gibi seyler icin kon****dan odun vernemek lazim bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler gaza basmadan 4000 - 5000 devir çeviren motorda ateşleme olmaz dolayısıyla kurum falan da yanmaz bilinçlenelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Benim gorusume gore otomatik vitese surekli ellesmemek lazim, bu tur seylerin hepsi sanzumana bir yuk, ve balatalar sanzumandan cok daha ucuz bir sey. Zaten otomatik vitesi konfor olsun diye aliyoruz, motor freni gibi seyler icin kon****dan odun vernemek lazim bence.

    Senelerdir otomatik vitesle ellesirim ama bugun nedense aklima takildi bu hadise :) Frene ayagimizla basarsak daha mi az zarar veririz? :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Benim gorusume gore otomatik vitese surekli ellesmemek lazim, bu tur seylerin hepsi sanzumana bir yuk, ve balatalar sanzumandan cok daha ucuz bir sey. Zaten otomatik vitesi konfor olsun diye aliyoruz, motor freni gibi seyler icin kon****dan odun vernemek lazim bence.

    Senelerdir otomatik vitesle ellesirim ama bugun nedense aklima takildi bu hadise :) Frene ayagimizla basarsak daha mi az zarar veririz? :D

    Bu cok tartisilan bir konu aslinda. Zarar verir diyen de var bir sey olmaz diyen de, ama benim bildigim motor ne kadar guc uretirse, devir cevirirse, motor freni yaparsa o kadar sanzumana yuk biniyor.

    Buyuk bir ihtimalle bir sey olmayacaktir, ama ben sanzumandansa balatayi zorlamayi tercih ederim, 1000 km once degistiririm balatayi ne olacak.

    Bazi arkadaslar teknik aciklamasini yaparlar bence, ama bana gore bu tarz vitesleri uzun yolda vites sacmaladiginda, sehir ici sikisik trafikte 1 metre icinde 2. Vitese takan vitesleri yormamak icin kullanmak lazim.

    Kisacasi motor freni yapma demiyorum ama hobi olsun diye yap :) her egimde yapmamak lazim bence, yoksa burada da %10 egimli bir yokus var uzun da frenlemenin sagligi acisindan ben de o yokusu 1. Vitesle iniyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 5 Ekim 2012; 18:12:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Benim gorusume gore otomatik vitese surekli ellesmemek lazim, bu tur seylerin hepsi sanzumana bir yuk, ve balatalar sanzumandan cok daha ucuz bir sey. Zaten otomatik vitesi konfor olsun diye aliyoruz, motor freni gibi seyler icin kon****dan odun vernemek lazim bence.

    Senelerdir otomatik vitesle ellesirim ama bugun nedense aklima takildi bu hadise :) Frene ayagimizla basarsak daha mi az zarar veririz? :D

    Bu cok tartisilan bir konu aslinda. Zarar verir diyen de var bir sey olmaz diyen de, ama benim bildigim motor ne kadar guc uretirse, devir cevirirse, motor freni yaparsa o kadar sanzumana yuk biniyor.

    Buyuk bir ihtimalle bir sey olmayacaktir, ama ben sanzumandansa balatayi zorlamayi tercih ederim, 1000 km once degistiririm balatayi ne olacak.

    Bazi arkadaslar teknik aciklamasini yaparlar bence, ama bana gore bu tarz vitesleri uzun yolda vites sacmaladiginda, sehir ici sikisik trafikte 1 metre icinde 2. Vitese takan vitesleri yormamak icin kullanmak lazim.

    Kisacasi motor freni yapma demiyorum ama hobi olsun diye yap :) her egimde yapmamak lazim bence, yoksa burada da %10 egimli bir yokus var uzun da frenlemenin sagligi acisindan ben de o yokusu 1. Vitesle iniyorum.

    Hocam ben de zaten her dakika yapmiyorum. Vitesi de uzun yolda ellerim genelde , vites yukseltmek icin. Motor frenini de arada sirada kucuk yokuslari inerken yapiyorum frene basmamak icin. Bir sey olmaz tahminimce :) Koskoca muhendisler bu aleti yaparken bizim gibi kullanicilari da dusunmuslerdir herhalde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Benim gorusume gore otomatik vitese surekli ellesmemek lazim, bu tur seylerin hepsi sanzumana bir yuk, ve balatalar sanzumandan cok daha ucuz bir sey. Zaten otomatik vitesi konfor olsun diye aliyoruz, motor freni gibi seyler icin kon****dan odun vernemek lazim bence.

    Senelerdir otomatik vitesle ellesirim ama bugun nedense aklima takildi bu hadise :) Frene ayagimizla basarsak daha mi az zarar veririz? :D

    Bu cok tartisilan bir konu aslinda. Zarar verir diyen de var bir sey olmaz diyen de, ama benim bildigim motor ne kadar guc uretirse, devir cevirirse, motor freni yaparsa o kadar sanzumana yuk biniyor.

    Buyuk bir ihtimalle bir sey olmayacaktir, ama ben sanzumandansa balatayi zorlamayi tercih ederim, 1000 km once degistiririm balatayi ne olacak.

    Bazi arkadaslar teknik aciklamasini yaparlar bence, ama bana gore bu tarz vitesleri uzun yolda vites sacmaladiginda, sehir ici sikisik trafikte 1 metre icinde 2. Vitese takan vitesleri yormamak icin kullanmak lazim.

    Kisacasi motor freni yapma demiyorum ama hobi olsun diye yap :) her egimde yapmamak lazim bence, yoksa burada da %10 egimli bir yokus var uzun da frenlemenin sagligi acisindan ben de o yokusu 1. Vitesle iniyorum.

    Hocam ben de zaten her dakika yapmiyorum. Vitesi de uzun yolda ellerim genelde , vites yukseltmek icin. Motor frenini de arada sirada kucuk yokuslari inerken yapiyorum frene basmamak icin. Bir sey olmaz tahminimce :) Koskoca muhendisler bu aleti yaparken bizim gibi kullanicilari da dusunmuslerdir herhalde..

    Sizin arac bir sure yarim fren yapinca kendi kendine vites dusurmuyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    3ten 2 ye dusuyor ama 2den 1'e asla dusmuyor :) hatta dik bir yokus cikmiyorsam yolda da 1e asla dusmuyor. Hatta arac dur kalkta bile 2. viteste kalkiyor. Sadece cok dik bir yokus cikiyorsam ve 2. viteste boguluyorsa 1. vitese dusuyor , veya kick-down yaparsam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uurll -- 5 Ekim 2012; 18:27:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    3ten 2 ye dusuyor ama 2den 1'e asla dusmuyor :) hatta dik bir yokus cikmiyorsam yolda da 1e asla dusmuyor. Hatta arac dur kalkta bile 2. viteste kalkiyor. Sadece cok dik bir yokus cikiyorsam ve 2. viteste boguluyorsa 1. vitese dusuyor , veya kick-down yaparsam..

    Vites sayisi ile ilgili demek ki, malum benimki 4 vites :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    3ten 2 ye dusuyor ama 2den 1'e asla dusmuyor :) hatta dik bir yokus cikmiyorsam yolda da 1e asla dusmuyor. Hatta arac dur kalkta bile 2. viteste kalkiyor. Sadece cok dik bir yokus cikiyorsam ve 2. viteste boguluyorsa 1. vitese dusuyor , veya kick-down yaparsam..

    Vites sayisi ile ilgili demek ki, malum benimki 4 vites :)

    Benimki 6 ileri iste , mecbur kalmadikca 1'e dusmuyor :) 1. viteste zaten koltuga yapistiriyor pek konforlu olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben el freni ile iniyorum Zararı olmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.