Şimdi Ara

Bu Volkswagen nasıl oldu da dünyayı satın aldı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
6.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugatti
    Lamborghini
    Bentley
    Porsche
    Audi
    Skoda
    Seat

    Bu Volkswagen nasıl dünyayı satın aldı? Dünyanın en zengin otomobil firması Volkswagen mi?

    Ferrari'yi de satın alacak diyorlardı. Ne oldu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cold Lover -- 21 Mart 2018; 15:57:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • En temiz cevap ing bilenler için burada,https://www.quora.com/How-was-the-Volkswagen-group-able-to-acquire-so-many-automobile-brands-and-make-them-into-financial-successes

    Bilmeyenler için, 1- Audi ile 70'lerde ortak çalışma ve daha sonra tam ortaklığa giderek doğru karar vermeleri 2- Seat ve Skodayı resmen beleşe alıp, platform stratejisini ilk ve en etkin şekilde kullanan marka olmaları, 3- Markanın pazarda nokta atışı bir pozisyon alması, tipik bir Alman üretici gibi konservatif, kalite hissi ve algısı yüksek ama lüks markalar kadar vurgulu değil, pahalı da değil.

    Daha sonraları Porsche'nin VW'ni satın alma planının ters gitmesi ve VW'nin Porsche'yi alması, şüphelere rağmen Porsche'yi de çok iyi yönetmesi, darboğazdaki Lamborghini'yi de alıp çok iyi yönetmesi aslında hemen her markayı çok iyi yönetmesi.. Çin ve brezilya pazarında yılar evvel çok erken davranmaları ve çöreklenmeleri ayrı bir başarıydı. Yöneticileri çok hırslı idi, bu zaten meşhurdur VW'de. Bu derece büyümenin ve finans akışının neticesinde ilişkilerinde büyüyor güçleniyor, basınla aran iyileşiyor(!). Üstüne birde Opel Ford gibi zamanında dişli rakiplerin avrupada havlu atacak duruma gelmesi, sürekli satış kayıpları yaşaması, japonların iyice zayıflaması şansları da hep yaver gitti adamların. Markaları alıp alıp Ford gibi satmadılar sonra, düzgün idare ettiler. Dizel skandalı yaşasalar bile böyle büyük bir güce pek fazla zarar bile veremedi, zira adamlar artık imparatorluk oldu, hele ki avrupada. Bu saatten sonra da sırtları asla yere gelmez.
    VW çok çok iyi yönetiliyor.

    Pazar ve piyasanın taleplerine herkesten önce en erken ve hızlı cevap veren firma. Herkesten önce yaptığı atılımlar şunlar:

    1. Avrupa pazarında katılaşan emisyon kuralları, TR pazarında artan yakıt fiyatlarına karşı downsizingi ilk yapan firma VW'dir. Küçük hacim turbo benzinli motoru bütün modellerine yayan ilk marka. ecoboost, TCE, puretech falan yapılana kadar VW pastayı sildi süpürdü.

    2. DSG ile çift kavrama şanzımanları binek araçlarda ilk yaygınlaştıran (ilk icat eden demiyorum) firmadır. Bu da emisyon ve yakıt tüketimine karşı bir hamle. Tüketimi ve emisyonu arttırmayan otomatik şanzımanları bütün motor çeşitlerinde ilk sundu. Powershift, EDC, DCT yapılana kadar VW çoktan malı götürdü.

    3. Yeni bir modelde insanların önem verdiği şu kriterleri muhakkak karşılıyorlar: Genişlik, ferahlık, iç mekan ergonomisi, içine ilk oturunca kasvet hissetirmeyen kabin. Yol tutuş, direksiyon tepkisi gibi avam halk tabakasının anlayamacağı şeyler yerine gözle görünür şeylere önem verip beğeni topluyorlar.

    Bu liste daha da uzatılabilir.

    Bu atılımlarla VW, Avrupa ve TR piyasasına ciddi şekilde hakim oldu ve karını arttırdıkça arttırdı. Tabi ekonomisi çok iyi olan Almanya devletinin desteğini de unutmamak gerekir.
  • Adamlar çalışıyor, üretiyor,iyi satıyor.Bu kadar basit.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya ekonomisi her yıl dünya kadar fazla veriyor,gelen bunca parayı ne yapacak adamlar?
  • En temiz cevap ing bilenler için burada,
    quora
    How was the Volkswagen group able to acquire so many automobile brands and make them into financial successes?
    https://www.quora.com/How-was-the-Volkswagen-group-able-to-acquire-so-many-automobile-brands-and-make-them-into-financial-successes


    Bilmeyenler için, 1- Audi ile 70'lerde ortak çalışma ve daha sonra tam ortaklığa giderek doğru karar vermeleri 2- Seat ve Skodayı resmen beleşe alıp, platform stratejisini ilk ve en etkin şekilde kullanan marka olmaları, 3- Markanın pazarda nokta atışı bir pozisyon alması, tipik bir Alman üretici gibi konservatif, kalite hissi ve algısı yüksek ama lüks markalar kadar vurgulu değil, pahalı da değil.

    Daha sonraları Porsche'nin VW'ni satın alma planının ters gitmesi ve VW'nin Porsche'yi alması, şüphelere rağmen Porsche'yi de çok iyi yönetmesi, darboğazdaki Lamborghini'yi de alıp çok iyi yönetmesi aslında hemen her markayı çok iyi yönetmesi.. Çin ve brezilya pazarında yılar evvel çok erken davranmaları ve çöreklenmeleri ayrı bir başarıydı. Yöneticileri çok hırslı idi, bu zaten meşhurdur VW'de. Bu derece büyümenin ve finans akışının neticesinde ilişkilerinde büyüyor güçleniyor, basınla aran iyileşiyor(!). Üstüne birde Opel Ford gibi zamanında dişli rakiplerin avrupada havlu atacak duruma gelmesi, sürekli satış kayıpları yaşaması, japonların iyice zayıflaması şansları da hep yaver gitti adamların. Markaları alıp alıp Ford gibi satmadılar sonra, düzgün idare ettiler. Dizel skandalı yaşasalar bile böyle büyük bir güce pek fazla zarar bile veremedi, zira adamlar artık imparatorluk oldu, hele ki avrupada. Bu saatten sonra da sırtları asla yere gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 21 Mart 2018; 16:59:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    En temiz cevap ing bilenler için burada,
    quora
    How was the Volkswagen group able to acquire so many automobile brands and make them into financial successes?
    https://www.quora.com/How-was-the-Volkswagen-group-able-to-acquire-so-many-automobile-brands-and-make-them-into-financial-successes


    Bilmeyenler için, 1- Audi ile 70'lerde ortak çalışma ve daha sonra tam ortaklığa giderek doğru karar vermeleri 2- Seat ve Skodayı resmen beleşe alıp, platform stratejisini ilk ve en etkin şekilde kullanan marka olmaları, 3- Markanın pazarda nokta atışı bir pozisyon alması, tipik bir Alman üretici gibi konservatif, kalite hissi ve algısı yüksek ama lüks markalar kadar vurgulu değil, pahalı da değil.

    Daha sonraları Porsche'nin VW'ni satın alma planının ters gitmesi ve VW'nin Porsche'yi alması, şüphelere rağmen Porsche'yi de çok iyi yönetmesi, darboğazdaki Lamborghini'yi de alıp çok iyi yönetmesi aslında hemen her markayı çok iyi yönetmesi.. Çin ve brezilya pazarında yılar evvel çok erken davranmaları ve çöreklenmeleri ayrı bir başarıydı. Yöneticileri çok hırslı idi, bu zaten meşhurdur VW'de. Bu derece büyümenin ve finans akışının neticesinde ilişkilerinde büyüyor güçleniyor, basınla aran iyileşiyor(!). Üstüne birde Opel Ford gibi zamanında dişli rakiplerin avrupada havlu atacak duruma gelmesi, sürekli satış kayıpları yaşaması, japonların iyice zayıflaması şansları da hep yaver gitti adamların. Markaları alıp alıp Ford gibi satmadılar sonra, düzgün idare ettiler. Dizel skandalı yaşasalar bile böyle büyük bir güce pek fazla zarar bile veremedi, zira adamlar artık imparatorluk oldu, hele ki avrupada. Bu saatten sonra da sırtları asla yere gelmez.

    VW'nin en büyük hisse sahibi Porsche. Bu grubu büyük anlamda Porsche holding yönetiyor sanırım.




  • VW çok çok iyi yönetiliyor.

    Pazar ve piyasanın taleplerine herkesten önce en erken ve hızlı cevap veren firma. Herkesten önce yaptığı atılımlar şunlar:

    1. Avrupa pazarında katılaşan emisyon kuralları, TR pazarında artan yakıt fiyatlarına karşı downsizingi ilk yapan firma VW'dir. Küçük hacim turbo benzinli motoru bütün modellerine yayan ilk marka. ecoboost, TCE, puretech falan yapılana kadar VW pastayı sildi süpürdü.

    2. DSG ile çift kavrama şanzımanları binek araçlarda ilk yaygınlaştıran (ilk icat eden demiyorum) firmadır. Bu da emisyon ve yakıt tüketimine karşı bir hamle. Tüketimi ve emisyonu arttırmayan otomatik şanzımanları bütün motor çeşitlerinde ilk sundu. Powershift, EDC, DCT yapılana kadar VW çoktan malı götürdü.

    3. Yeni bir modelde insanların önem verdiği şu kriterleri muhakkak karşılıyorlar: Genişlik, ferahlık, iç mekan ergonomisi, içine ilk oturunca kasvet hissetirmeyen kabin. Yol tutuş, direksiyon tepkisi gibi avam halk tabakasının anlayamacağı şeyler yerine gözle görünür şeylere önem verip beğeni topluyorlar.

    Bu liste daha da uzatılabilir.

    Bu atılımlarla VW, Avrupa ve TR piyasasına ciddi şekilde hakim oldu ve karını arttırdıkça arttırdı. Tabi ekonomisi çok iyi olan Almanya devletinin desteğini de unutmamak gerekir.




  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Porsche ailesi yönetiyor diye biliyorum bende ama üretim bölümünün tamamı VW kontrolü altında ve VW'de porsche'nin hisseleri var, Porsche'nin VW'de değil, yani iki firmanın grup içindeki ticari ünvanları farklı. Porsche VW'nin tamamını almayı planlıyordu fakat daha sonra bir dizi hukuki ve bürakratik oyunlar sonrası işler tersine döndü,
    http://www.automobilemag.com/news/porsche-and-volkswagen-what-happened/
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Almanya ekonomisi her yıl dünya kadar fazla veriyor,gelen bunca parayı ne yapacak adamlar?

    insan ihtiyaçları sonsuzdur yani para fazla diye geri mi çevirecekler? C serisine binen S serisi alacak,3 serisine binen 5 serisi alacak , 100bin euroluk evde oturan adam gidecek 200bin euroluk ev alacak, daha fazla arge ve yatırımlar yapacak vs. vs. yeter ki para olsun
  • volkswagen neyi nasil satin aldi bilmiyorum ama alman hukumeti olmasa satacak bir cop bile uretemez hale gelebilirdi, kcini zor.kurtardi diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Patronlar aynı sıkıntı yok
    O işler sadece kağıt üstünde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 nisanda satın alacakmış vw, ferrariyi konusunu açacam az kaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.

    1 nisanda satın alacakmış vw, ferrariyi konusunu açacam az kaldı

    1 nisan ne alaka?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En büyük etken Alman firması olması tabi ki. Arabalarda çoğu insan için Alman markaları bir adım öndedir. Bunun dışında insanlar segmente göre değişmekle birlikte ne ister kalite algısı yüksek, ergonomik ve geniş iç mekan ve her kesime hitap edebilecek modeller.



    Burda VW tasarımları filan hep aynı deniyor ama adamlar gerek iç gerek dış tasarım olarak her kesime hitap ediyor. Derli toplu bir konsol ve kişiye göre değişmekle birlikte en azından her segmentte en yakışıklı araba olmasada hiçbir zaman vasatta olmadı bence. Mesela Peugeot gibi küçük direksiyon gibi bir riske girmiyor veyahut her yeni modelde bambaşka bir tasarıma geçmiyorlar. Tasarımın hep aynı olması burdaki çoğu arkadaş için sıradan ve sıkıcı olsada iş satın almaya gelince her kesimden müşteri bulabiliyor. Birde örneğin Leon'u biraz daha genç kesime Golf'ü kalite arıyan kişilere Skoda'yıda genişlik arayan kesime satabiliyor. Çoğu segmentide bu şekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar hileli tidiay üretiyor ama satıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ferrarinin maketini satın alırlar ancak.

    Bu arada konuya gelirsek bu adamların %40 hissesi Hatta daha fazlasıda olabilir katarlılara ait.Katarlılarda para olduğu için sermaye grubun içine giriyor ve sürekli modelleri taze tutup satışları iyi oluyor.Hem Arap sermayesi hemde kazançları var.Yılda 10milyar dolar kâr eden marka.Bu markaların çoğunuda eskiden mâkul fiyatlara ya da zor durumda kalıp başka bir marka tarafından satın alınması durumundan başka caresi olmayan markaları almakla bünyesine kattı.Bknz Skoda,Seat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 21 Mart 2018; 20:16:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Ferrarinin maketini satın alırlar ancak.

    Bu arada konuya gelirsek bu adamların %40 hissesi Hatta daha fazlasıda olabilir katarlılara ait.Katarlılarda para olduğu için sermaye grubun içine giriyor ve sürekli modelleri taze tutup satışları iyi oluyor.Hem Arap sermayesi hemde kazançları var.Yılda 10milyar dolar kâr eden marka.Bu markaların çoğunuda eskiden mâkul fiyatlara ya da zor durumda kalıp başka bir marka tarafından satın alınması durumundan başka caresi olmayan markaları almakla bünyesine kattı.Bknz Skoda,Seat.

    Fiat, Ferrari'yi satarsa alırlar bence. Adamlar dünyayı almışlar zaten. Bir Ferrari'yi mi alamayacaklar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tok kapı sesiyle...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ferarrinin hisse değerini biliyormusun?

    Orda saydığın markalarda Lamborghini,Bugatti var Ferrari dengi..Bu iki markanın değeri bir Ferrari etmiyor.

    Gelelim diğer soruya Fiat satarsa..Bilmiyorum bu forumda kaç kez diyeceğim bunu.Fiatı yöneten aile dünyanın en zenginleri listesinde olan bir aile Fiat ve Ford dışında böyle bir güce ulaşan marka yok.Sadece bir şirketi 140milyar dolar gelir elde ediyor(exor),kişisel mirası vs saymıyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Realistic Cengizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.

    1 nisanda satın alacakmış vw, ferrariyi konusunu açacam az kaldı

    1 nisan ne alaka?

    Anlayan anladı hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil genel in yas ortalamasi 8 e dustu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.