|
Bildirim
|
Kimse 30 bine o araca elini sürmez.. Sanayi fiyatlarından işçilik parça malzeme fiyatlarından heleki lexus gibi luxury bir marka ise sizin o dediğiniz işler 90-100 bin tl den aşağı tutmaz..
En başda sağdan sola almak için soldan göğüs varmı yurtdışından getirticeksin bütün ön aktarma işleri ona göre yapılıcak ön farların bile soldan direksiyona göre olanını alıcaksın Aynalar dahil.. Araç kaç yıldır yatıyor yağları suyu bakımı diskleri balataları değişse sadece o aracın disk balatasının fiyatına bakın bakalım ne kadar tabii türkiye de varsa biz daha yeni 1.16 d nın ön arka disk balata yı değiştirdik 3 bin tl tuttu.. O aracın rahat 5-6 tutar.. Yani bir bakımı 10-15 den aşağı çıkmaz zaten.. Sen sadece şu dediklerimi işçilik malzeme hesaba katılıcak ekstralarda dahil yatan araba bir sürü süpriz masraf çıkartacak. Kısaca 90-100 bin tl den aşağı yapamassın inanmoyorsan o aracın sadece ön iki farı ve yan analarının fiyatına bak vergisini gümrüğünü ekle sadece onlar sana 5-10 bine gelir.. Lexus amerika pazarı için ürerilen bir araç bütün parçalarını amerikadan yüksek ihtimal getirticeksin orda bile luxury sınıf bir araç. Haliyle parçaları çıkmaları bile pahalı.. Kargosunu vergisini katıyorum bile hiç bir firma posta yoluyla yollamaz dhl yada fedex gibi kargo şirketleriyle yollar.. Sadece parçaların toplamda kargo masrafları zaten burda doğan şahin parası tutar. Kardeşim 5 yıl özel amerikan ve ingiliz araçlarının tamiri yapılan servisde çalışdım.. 30 bine toplarım bu aracı tam bir hayal.. Onu bil.. Ve ucuz olduğuna bakma bu aracı sürmek için köşede her daim 20-30 bin tl bütçen bulunucak.. Bize lexus rx330 müşterimiz vardı sadece büyük 100 bin mil bakımını o zamanın parası 15 bin tl o zaman dediğim 2012 falandı tuttmuşdu.. O zaman dolar belki 2.5 tl idi 3tl idi şimdi ne kadar sen hesap et. Bir müşterimizde 99 gs300 vardı abs sensörü arıza vermişti amerikadan getirrttik sensör müşür değişdi o zamanın parası 650 dolar işçilik parça teknik ıvır zıvır işler tutmuştu. Aynı şey fiat da renault da olsa 300-500 tl ye çözersin.. Kısaca o araç fiyatına bakma sen almak önemli değil sürebilmek önemli lastiğini döndürebilmek önemli o yüzden derim bu tür araçlar istersen fiyatı 10 bin tl olsun her daim zengin sürebilir zengin aracı olarak kalıcak dır.. Çünkü en ufak arızası mimmscık basit arızası yüzlerce dolardan kapıyı açıyor heleki masraf biriaz ciddi ise binlerce doları gözden çıkarmaya hazırlıklı olucaksın.. |
Sağdan sola almak başı başına bir aksiyon yedek parça sıkıntısına hiç girmiyorum bile. Motoru orjinal değil mekanik aksamın bir çoğu demonte ve uyup uymayacağı bile belli değil. Buna rağmen 30.000TL ile ihaleye açılmış ve sizde almayı düşünüyorsunuz ki kaça patlar gibi komik gibi konu açmışsınız. Burada bunun cevabını verecek adam net yalan söyler. Lexus marka olarak Türkiye'de ender durumda.
Piyasanın neden arttığını her gün daha iyi anlıyorum. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |