Şimdi Ara

BTK Başvuru Sonucu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar d-smart üyelik iptali sonucu aşağıdaki mesajı aldım, fakat anlayamadım ne denmek istenildiğini. Açıklayacak biri varmı?

    Bilindiği üzere, Kurumumuz, 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ile elektronik haberleşme sektöründe düzenleme ve denetleme yoluyla etkin rekabetin tesisi, tüketici haklarının gözetilmesi ile bunlara ilişkin usul ve esasların belirlenmesi alanında yetkili ve görevli kılınmıştır. Anılan Kanunun Kurumumuzun görev ve yetkilerini belirleyen 6 ncı maddesinin 1/(c) bendi ile de elektronik haberleşme sektöründe "abone, kullanıcı, tüketici ve son kullanıcıların hakları ile kişisel bilgilerin işlenmesi ve gizliliğinin korunmasına ilişkin gerekli düzenlemeleri ve denetlemeleri yapmak görevi Kurumumuza tevdi edilmiştir.
    Mezkur Kanunun 50nci maddesinin 4üncü fıkrasında abonelerin yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilecekleri hüküm altına alınmış olup, anılan düzenlemeye paralel bir düzenlemeye de Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin (THY) 18 inci maddesinin birinci fıkrasında yer verilmiştir. Diğer taraftan İşletmeciler tarafından uygulanan cihaz ya da ürün teminini içeren tarife kampanya veya tarife paketlerinde tüketicilere abonelik sözleşmesinin yanında imzalattırılan taahhütnamelerde yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçilmesi amacıyla, sözleşmelerin süresinden önce sonlandırılması halinde tüketicilerden talep edilen cayma bedeli konusunda yapılan çalışmalar akabinde; Kurumumuz tarafından alınan 03/01/2013 tarihli 2013/DK-THD/14 sayılı Kurul kararı ile taahhütlerde yer alan cayma bedellerine ilişkin düzenleme yapılmıştır. Anılan Kurul Kararı ile abonelik sözleşmesine ek nitelikte hüküm ve şartlar ihtiva eden taahhütname, kampanya katılım formu, sözleşme gibi belgelerde bulunan cayma bedeli gibi ödemelerin; taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalması, ancak aboneden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak abone lehine olan tutarın esas alınmasının gerektiği hususunda işletmecilere yükümlülük getirilmiştir.
    Bu kapsamda, elektronik haberleşme sektöründe sunulan hizmetler çerçevesinde, tüketiciler tarafından sözleşmeye ek olarak imzalanan taahhütnamelerde, taahhüt süresinden önce sözleşmelerin sonlandırılması halinde yukarıda yer verilen Kurul Kararı kapsamında işletmeciler tarafından işlem tesis edilebilecektir.




    Bilgilerinize rica ederim.




    Denizcilik ve ulaştırma bakanlığından bugün aldığım cevaptır. Arkadaşlar taahhüt bedelinin iptaldepara alınamayacağını bana d-smart yetkili bayii arkadaş elektronik tarafından söylenmiştir. Yalnız bu mesajda ne denilmek istenildiğini anlayamadım.. Yardımcı olursanız çok sevinirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apple34 -- 13 Şubat 2015; 19:14:05 >







  • Türkçe meali diyor ki; taahhüt devam ederken herhangi bir sebeble yazılı olarak başvurmak şartıyla aboneliğini iptal edersen senden aldığın indirimden fazlasını taahhüt bozma bedeli olarak isteyemezler.Ödeyeceğin bedelse bugüne kadar aldığın indirimlerin toplamıyla bundan sonra ödeyeceğin fatura toplamına bakılarak senin lehine hangisi ise o son fatura olarak gönderilir diyor.
    Abonelik sonlandırmanın cezası yok sadece aldığınız indirimleri geri ödersiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani firma eğer benden vazgeçerse sana 2016 yılının 6. ayına kadar devam eden taahdütten doğan indirimleri alacağım dediği 900 küsür tl'de haklımı? Üstelik yazdan bu yana bir çok kanalı ara ara göstermezken? (hiçbir hava muhalefeti yokken)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apple34 -- 13 Şubat 2015; 22:20:20 >
  • apple34 A kullanıcısına yanıt
    2016 nın 6.ayını niye karıştırıyorsunuz şubat 2015 deyiz bugün iptal başvurusunda bulununca taahhüt başlangıcından bugüne kadar olan indirimlerle bugünden taahhüt sonuna kadar ödeyeceğiniz faturaların toplam tutarı karşılaştırılıp hesaplanıyor.
    Eğer bu tutar 900 tl yi bulursa da firma haklıdır size güvenerek yatırım yapılır çünkü kendinize güvenmiyorsanız taahhüt vermezsiniz o zaman.
    Kanalların göstermemesi ise apayrı bir konu.Firma kanalları uyduya çıkıyor ve herkes sorunsuz alıyorsa sorun sizdeki kablo , çanak anten yada lnb den kaynaklanır.Dsmart Turksat uydusundan hizmet verdiğinden ve hemen her yerde turksat anteni bulunduğundan ekstra ihtiyaç yoksa anten kurulumu yapmıyor Digitürk gibi.Mevcut anteninizin bakımı size ait ya kendiniz yaparsınız ya bir tamirci çağırırsınız yada dsmart ücreti karşılığında servis gönderir size.(Yayın peoblemlerinde Digitürk te aynı yolu izliyor ücretli servis servis gönderiyor sadece ilk kurulumda çanak parası almıyor ki o da olsun Turksattaki bedava kanalları izlemek için bile 20 lira alınıyor Eutelsat giriş paketinde)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • & ayda ne parasıbu kardeş. Yan oda 3 ay diğer ana aboneliği açtıralı 6 ay oldu?
  • apple34 A kullanıcısına yanıt
    Size sattıkları paketlerin normal taahhütsüz ücretleri ile sizin ödediğiniz fatura ücret arasındaki farkı bulun. Hesaplayın bu şekilde. Farklı çıkıyorsa tüketici hakem heyetine başvurursunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.