lastikleri yenilettikten sonra uno müthiş oldu, aydın izmir otobanda 195 kmyi gördüm. ama lastiklerden ses kesilmişti. korktum ibreyi dayayamadım, yol tutuş iyi, ama şehir içindeki tümsekler öldürüyo. Fazla bişey beklemicen işte, koçun kuş serisi araçlarla kıyaslamam bile, ama renault da çok dayanıklı parçaları biraz daha ucuz ve bol. Ama ne alırsın desen yine uno alırdım. Çok sadık. yolda bırakmaz. yakıt bakımından cimri. sxie tabi.
ne uno nede broadway senin yerinde olsam tercihim 95 kasa benzinli fairway olurdu yer uçağı
quote:
Orjinalden alıntı: forumfrom
lastikleri yenilettikten sonra uno müthiş oldu, aydın izmir otobanda 195 kmyi gördüm. ama lastiklerden ses kesilmişti. korktum ibreyi dayayamadım, yol tutuş iyi, ama şehir içindeki tümsekler öldürüyo. Fazla bişey beklemicen işte, koçun kuş serisi araçlarla kıyaslamam bile, ama renault da çok dayanıklı parçaları biraz daha ucuz ve bol. Ama ne alırsın desen yine uno alırdım. Çok sadık. yolda bırakmaz. yakıt bakımından cimri. sxie tabi.
Ama hocam ne yaptınız siz?Uno,130'u geçtiği anda direksiyonu titremeye başlıyor,onu da geçtim hafif olduğundan çok sallanıyor.Allah korusun,acil fren yapmanız gerekse duramaz o araba.
SX i.e şehir içinde ne kadar yakıyor acaba?Karbüratörlüsü pek ekonomik değildi de
uno r9dan daha seri değildir,r9 şanzımanı daha kısadır çatır çatır yürür.r9 yol tutuşu daha iyidir,daha konforludur...unonun kaporta karoseri kalitesini söylemek istemiyorum en temiz unoda bile ufak tefek ezikler vardır.ben sakaryadayım 0 km gibi r9lar burda (tercihiniz r9 olursa sakaryaya uğrayın bence)...unonun ufak tefek arızası çok çıkar bunlarda can sıkıcıdır (km teli,cam,silecek vs gibi)...biz 2000 yılında 0 km uno aldık araç daha 1000kmyi görmeden fren sorunu çıkardı balatalar durup dururken diski sıkıyor bırakmıyordu yolda kalıyorduk.bütün fren aksamı değişti (disk merkez balata vs) 6 7 ay sonra aynı problemi çıkardı.daha sonra bu problem yuzunden araç conta yaktı (çok zorlandığı için)...bi kere aynı sorun yüzünden yolda kaldık krikoyla arabayı kaldırcaktım, yol eğimi yüzünden kriko arabanın altına girmedi ben çamurluktan tutup arabayı biraz kaldırcaktım hiç abartmıyorum iki elimle tuttuğum yerin dikkatlice bakılınca içeri girdiğini görebilirdiniz...arkadaşın biri r9 rotiline pahalı demiş r9 rotili 15liradır...iki aracdada parça sorunu yaşamazsınız...klimaya gelirsek, böyle iki aracı karşılaştıracak bütçedeki bir insan için klimanın fazla önemli olmayacağı kanısındayım.kaldı ki kliması açık yürüyen bir uno düşünmek bile istemiyorum,ayrıca klimalı model bulmak çok zordur.ama klimalı uno görürseniz hemen tanıyabilirsiniz. arka tarafa görmemişler gibi air condition logosu koymuştur fiat(sanki klimayı o buldu)...uno 195 görebilir(ibrede)önemli olan o hızda kaç km gidebileceğidir,sonuçta yağ lambası yandığında bir kıymeti kalmıyo.(yanlış anlaşılmasın r9da uzun süre gidemez)...130dan sonra direksiyon titremesi lastik balansından kaynaklanır...r9 motor rektifiyesi unolardan daha kolaydır daha az işçilikle halledilir...fiat, unoları italyada üniversite öğrencilerinin evden okula gitmeleri için yaptığını söylemiştir(auto show yada otohaberde okumuştum)...r9 83 yılında yılın otomobili seçilmiştir(tabiki günümüzle kıyaslamıyorum fakat demekki bazı şeyleri ispatlamış)...uno sizi yolda bırakır,fakat r9 ben seni yolda bırakcam gel bi sanayiye uğrayalım der...
quote:
Orjinalden alıntı: sbr
uno r9dan daha seri değildir,r9 şanzımanı daha kısadır çatır çatır yürür.r9 yol tutuşu daha iyidir,daha konforludur...unonun kaporta karoseri kalitesini söylemek istemiyorum en temiz unoda bile ufak tefek ezikler vardır.ben sakaryadayım 0 km gibi r9lar burda (tercihiniz r9 olursa sakaryaya uğrayın bence)...unonun ufak tefek arızası çok çıkar bunlarda can sıkıcıdır (km teli,cam,silecek vs gibi)...biz 2000 yılında 0 km uno aldık araç daha 1000kmyi görmeden fren sorunu çıkardı balatalar durup dururken diski sıkıyor bırakmıyordu yolda kalıyorduk.bütün fren aksamı değişti (disk merkez balata vs) 6 7 ay sonra aynı problemi çıkardı.daha sonra bu problem yuzunden araç conta yaktı (çok zorlandığı için)...bi kere aynı sorun yüzünden yolda kaldık krikoyla arabayı kaldırcaktım, yol eğimi yüzünden kriko arabanın altına girmedi ben çamurluktan tutup arabayı biraz kaldırcaktım hiç abartmıyorum iki elimle tuttuğum yerin dikkatlice bakılınca içeri girdiğini görebilirdiniz...arkadaşın biri r9 rotiline pahalı demiş r9 rotili 15liradır...iki aracdada parça sorunu yaşamazsınız...klimaya gelirsek, böyle iki aracı karşılaştıracak bütçedeki bir insan için klimanın fazla önemli olmayacağı kanısındayım.kaldı ki kliması açık yürüyen bir uno düşünmek bile istemiyorum,ayrıca klimalı model bulmak çok zordur.ama klimalı uno görürseniz hemen tanıyabilirsiniz. arka tarafa görmemişler gibi air condition logosu koymuştur fiat(sanki klimayı o buldu)...uno 195 görebilir(ibrede)önemli olan o hızda kaç km gidebileceğidir,sonuçta yağ lambası yandığında bir kıymeti kalmıyo.(yanlış anlaşılmasın r9da uzun süre gidemez)...130dan sonra direksiyon titremesi lastik balansından kaynaklanır...r9 motor rektifiyesi unolardan daha kolaydır daha az işçilikle halledilir...fiat, unoları italyada üniversite öğrencilerinin evden okula gitmeleri için yaptığını söylemiştir(auto show yada otohaberde okumuştum)...r9 83 yılında yılın otomobili seçilmiştir(tabiki günümüzle kıyaslamıyorum fakat demekki bazı şeyleri ispatlamış)...uno sizi yolda bırakır,fakat r9 ben seni yolda bırakcam gel bi sanayiye uğrayalım der...
bence de borodwey...
İki aracıda kullanmış biri olarak uno diyorum.Ama enjeksiyonlu modelleri almanı tavsiye ederim.Broadway dan daha seridir.Tam bir şehiriçi aracıdır.Kullanımı pratiktir.Direksiyonu hidroliktir.Yedek parça yakıt işçilik dayanıklılık broadway la hemen hemen aynıdır.
Işıklarda kalkışta hava atmak istersen Uno kesinlikle. GTI mubarek. 50 metre karşımda kamyon gelirken korkmadan çıkıp araba sollardım uzun yolda. Ama ruzgardan çok etkileniyor.
tipo kullanıcısıyım, unoyu hiç sevmedim kutu gibi araba
ikisinin arasında brodway diyorum...
gelgelelim illaki o fiyatlarda bi araba alacam diyosan git bi doğan slx al daha iyi (ama patlak olmayacak)
kesinlikle broadway, iyi yürür, 2.eli de üzmez, lpg ile tadından yenmez
Aynı fiyat aralığında tipo da bulabilirsin bence çünkü ikiside çok dar araçlar.
iç mekan olarak uno daha ferah bir araç. 1.75m boyundaki bir adam bile r9'da arka koltukta işkence çekiyor.eniştem 1.90m byounda olmasına rğmen uno kullanırken başı tavana değmezdi.uno çok daha seridir.0-100km arası felaket bir hızlanması var.ayrıca çok sağlam bir araçtır.eniştem 130bin km iken aldı 200bin gibi sattı.hala tıkır tıkır çalışıyordu.ancak alırken sx almaya bakın.ayrıca 13" olan jantlatı 14" için yapın konfor bozulabilir ama yol tutuş ve franler iyileşecektir.uno erzurum soğuğunda bile rahatlıkla çalışır ama r9 soğuk havalarda illalah dedirtir.
quote:
Orjinalden alıntı: sbr
uno r9dan daha seri değildir,r9 şanzımanı daha kısadır çatır çatır yürür.r9 yol tutuşu daha iyidir,daha konforludur...unonun kaporta karoseri kalitesini söylemek istemiyorum en temiz unoda bile ufak tefek ezikler vardır.ben sakaryadayım 0 km gibi r9lar burda (tercihiniz r9 olursa sakaryaya uğrayın bence)...unonun ufak tefek arızası çok çıkar bunlarda can sıkıcıdır (km teli,cam,silecek vs gibi)...biz 2000 yılında 0 km uno aldık araç daha 1000kmyi görmeden fren sorunu çıkardı balatalar durup dururken diski sıkıyor bırakmıyordu yolda kalıyorduk.bütün fren aksamı değişti (disk merkez balata vs) 6 7 ay sonra aynı problemi çıkardı.daha sonra bu problem yuzunden araç conta yaktı (çok zorlandığı için)...bi kere aynı sorun yüzünden yolda kaldık krikoyla arabayı kaldırcaktım, yol eğimi yüzünden kriko arabanın altına girmedi ben çamurluktan tutup arabayı biraz kaldırcaktım hiç abartmıyorum iki elimle tuttuğum yerin dikkatlice bakılınca içeri girdiğini görebilirdiniz...arkadaşın biri r9 rotiline pahalı demiş r9 rotili 15liradır...iki aracdada parça sorunu yaşamazsınız...klimaya gelirsek, böyle iki aracı karşılaştıracak bütçedeki bir insan için klimanın fazla önemli olmayacağı kanısındayım.kaldı ki kliması açık yürüyen bir uno düşünmek bile istemiyorum,ayrıca klimalı model bulmak çok zordur.ama klimalı uno görürseniz hemen tanıyabilirsiniz. arka tarafa görmemişler gibi air condition logosu koymuştur fiat(sanki klimayı o buldu)...uno 195 görebilir(ibrede)önemli olan o hızda kaç km gidebileceğidir,sonuçta yağ lambası yandığında bir kıymeti kalmıyo.(yanlış anlaşılmasın r9da uzun süre gidemez)...130dan sonra direksiyon titremesi lastik balansından kaynaklanır...r9 motor rektifiyesi unolardan daha kolaydır daha az işçilikle halledilir...fiat, unoları italyada üniversite öğrencilerinin evden okula gitmeleri için yaptığını söylemiştir(auto show yada otohaberde okumuştum)...r9 83 yılında yılın otomobili seçilmiştir(tabiki günümüzle kıyaslamıyorum fakat demekki bazı şeyleri ispatlamış)...uno sizi yolda bırakır,fakat r9 ben seni yolda bırakcam gel bi sanayiye uğrayalım der...
Son günlerde okuduğum en dürüst yorumlardan biri.
quote:
Orjinalden alıntı: sbr
uno r9dan daha seri değildir,r9 şanzımanı daha kısadır çatır çatır yürür.r9 yol tutuşu daha iyidir,daha konforludur...unonun kaporta karoseri kalitesini söylemek istemiyorum en temiz unoda bile ufak tefek ezikler vardır.ben sakaryadayım 0 km gibi r9lar burda (tercihiniz r9 olursa sakaryaya uğrayın bence)...unonun ufak tefek arızası çok çıkar bunlarda can sıkıcıdır (km teli,cam,silecek vs gibi)...biz 2000 yılında 0 km uno aldık araç daha 1000kmyi görmeden fren sorunu çıkardı balatalar durup dururken diski sıkıyor bırakmıyordu yolda kalıyorduk.bütün fren aksamı değişti (disk merkez balata vs) 6 7 ay sonra aynı problemi çıkardı.daha sonra bu problem yuzunden araç conta yaktı (çok zorlandığı için)...bi kere aynı sorun yüzünden yolda kaldık krikoyla arabayı kaldırcaktım, yol eğimi yüzünden kriko arabanın altına girmedi ben çamurluktan tutup arabayı biraz kaldırcaktım hiç abartmıyorum iki elimle tuttuğum yerin dikkatlice bakılınca içeri girdiğini görebilirdiniz...arkadaşın biri r9 rotiline pahalı demiş r9 rotili 15liradır...iki aracdada parça sorunu yaşamazsınız...klimaya gelirsek, böyle iki aracı karşılaştıracak bütçedeki bir insan için klimanın fazla önemli olmayacağı kanısındayım.kaldı ki kliması açık yürüyen bir uno düşünmek bile istemiyorum,ayrıca klimalı model bulmak çok zordur.ama klimalı uno görürseniz hemen tanıyabilirsiniz. arka tarafa görmemişler gibi air condition logosu koymuştur fiat(sanki klimayı o buldu)...uno 195 görebilir(ibrede)önemli olan o hızda kaç km gidebileceğidir,sonuçta yağ lambası yandığında bir kıymeti kalmıyo.(yanlış anlaşılmasın r9da uzun süre gidemez)...130dan sonra direksiyon titremesi lastik balansından kaynaklanır...r9 motor rektifiyesi unolardan daha kolaydır daha az işçilikle halledilir...fiat, unoları italyada üniversite öğrencilerinin evden okula gitmeleri için yaptığını söylemiştir(auto show yada otohaberde okumuştum)...r9 83 yılında yılın otomobili seçilmiştir(tabiki günümüzle kıyaslamıyorum fakat demekki bazı şeyleri ispatlamış)...uno sizi yolda bırakır,fakat r9 ben seni yolda bırakcam gel bi sanayiye uğrayalım der...
quote:
Orjinalden alıntı: deserthawk
Ama hocam ne yaptınız siz?Uno,130'u geçtiği anda direksiyonu titremeye başlıyor,onu da geçtim hafif olduğundan çok sallanıyor.Allah korusun,acil fren yapmanız gerekse duramaz o araba.
SX i.e şehir içinde ne kadar yakıyor acaba?Karbüratörlüsü pek ekonomik değildi de
Kardeşler, benim aracı 2003 de aldım. 97 model enjeksiyonlu, benzinli, klimasız, 49.000 km.de idi. (bir arkadaş hidrolik direksiyon demiş. orjinalinde yok bilginize.) Kuşadasından aldım. çok masraflıydı. adam resmen yatırmış, arabayı toplattım, akü, 4 lastik, buji, siboplar falan, yürüyen aksam elden geçti, dehşet bir araç oldu. ama her şeyin orjinalini aldım. Lastik çaplarıyla oynamadım. Araba sanki sıfır oldu. Sonradan sadece benzin pompasını yenilettim. sadece ondan dolayı bir sıkıntım oldu.
Yalnız unutulmaması gereken araba b segmentinin en zayıf görünüşlü araçlarında biri. Oturaklı değilmiş gibi de görünüyor. (eski kasa fiestalar gibi). ancak yürüyen aksam ve motor olarak italyanlar çalışmış.
E tabi bende r9 mu unomu kısmında her ikisinide önerdim zaten ama unoyu daha çok kullandığım için daha fazla yorum yaptım. Bu nedenle taraflı bir yoruma girmedim. Ama alsam yine uno alırdım. Gerçi şu aralar mitsubishi colt kovalıyorum. az bir para farkım kaldı.
Renault b segmenti en dayanıklı araçlardır. Bizim fabrikada 5-6 tane eski model benzinli, bir günde kimbilir kaç kişinin bindiği brodwaylar var, en yenisi 2000 model. Tabi pek sanayiden çıkmıyor araçlar.
Ama her ikiside konfor beklenen araçlar değil tabi. Tabiki mercedes gibi 195- 200 le 1 saat gidilecek araçlarda değiller.
Unomu sattım geçenlerde sanayiye doğru dürüst girmedim, önce şahin ve doğanım oldu inanın sanayi 2. adresimdi.
Yurt içi turlarım oldu, hiç aralık vermeden 500 km gitmişimdim. Anlıcan Türkiye kazan ben kepçe. Ne yolda bıraktı, ne sanayiye çektirtti.
deserthawk hocam güzel bir balans yaptırdım, jantları biraz çekiçlettim. İzmire giderken hanımla muhabbet ediyoruz, bir baktım hızım 160. tabi hemen çektim gazdan ayağımı. Titreme falan yok kesinlikle. Sonra çocuklar yokken kökledim. tek başımayken. İnan çok korktum. Hani filmlerde oluyorya, belli bir ekşından sonra ses kesiliyor :) gerçekten hissettim, 20 sn kadar kökledim, bu arada belki 10 na yakın son model araçları falan solladım. (bilmiyorum artık ne düşündüler :)) sonra baktım hıza 195, tabi yavaş yavaş çektim. fren yapsam diye düşündüm, sağ ile sol teker arasındaki sürtünme farkından dolayı, bir tarafa uçuşum %100 gibiydi. düşük hızda bu olmaz tabi. sonra yavaşladım. Bi dahada yapmadım.
Saygılar
unutmayın ""uno ile 120kmyi geçtikten sonra emniyet kemerini çözün, çünkü kaza yaparsanız kurtulma şansınız sıfırdır." diye bi tabir vardır, eminim duyanlar olmuştur.
tabikidee UNO
nedenidee koskoca prenses diana bilee uno kullanıyorduuuu brodway deil belkii brodway olsa ölmezdii orasıdaa ayrıı ama uno nundaa ii reklamı oldu o olaydan sonra :D
quote:
Orjinalden alıntı: sbr
unutmayın ""uno ile 120kmyi geçtikten sonra emniyet kemerini çözün, çünkü kaza yaparsanız kurtulma şansınız sıfırdır." diye bi tabir vardır, eminim duyanlar olmuştur.
Aynısı Broadway için de geçerli,hem de daha fazla.Bundan emin olabilirsin.
@forumfrom
Hep söyledim,yine söylüyorum,ben Uno'yu gayet başarılı buluyorum.Birçok kişi "dandik" araba diye düşünür;ama parasına göre bakmak lazım.Şimdiki aracımla Uno'yu kıyaslarsam herhalde arada dağlar kadar fark var;fakat Uno'yu sürerken hep "parasına göre" iyi bir araç olduğunu düşünmüşümdür.
9 sene kullandığımız Uno,bizi bir kere yolda bırakmadı,bu yüzden takdir ediyorum FIAT'ı.Gerçi 9 senede 42 bin km. yol yapmasının da etkisi var mı bilemeyeceğim.Ama pek sanmıyorum,çünkü 2 arkadaşımda Uno var (birisi 80 binde,diğeri 120 binde) onlar da sorun yaşamamış.
Parasının hakkını son kuruşuna kadar verdi.
Yalnız bu 120-130 km.yi geçtikten sonra titreme olayını 3 Uno'da da gördüm.İlk alındığı zamanlar motor açmak maksadıyla 140 km/h civarı hıza çıktığımızda hissetmemiştim ama böyle,belki yeni araç heyecanından bilemiyorum.
Fakat sonrasında bu titreme olayı oldu,ustaya sorduk,hafif arabalarda (850 kg.olması lazım) olur dedi.Belki başından savdı (tanıdıktı ama olabilir).
Fakat sizin çıktığınız hız gerçekten ürkütücü.
Bu arada iddia ediyorum,Uno Broadway'den,
-Daha seridir, -Daha sorunsuzdur, -Her ne kadar ikisi de vasat olsa da,malzemesi daha kalitelidir. -Motoru daha iyidir.
Broadway'e sürekli biniyorum,tek artısı bagajı.Onun dışında başka hiçbir yönden üstünlük sağlayamaz.
@sbr
Sizin veya çevrenizdekilerin kullanma şeklinden kaynaklanıyor olabilir.Bizde 9 sene hiç sorun çıkarmadı,arkadaşlarımda da çıkarmadı.
Şu anda Uno olsaydı bende,arkadaşımın Broadway'i ile,hangi araç daha seri net bir şekilde gösterebilirdim.
quote:
Orjinalden alıntı: orginal_kartal
ne uno nede broadway senin yerinde olsam tercihim 95 kasa benzinli fairway olurdu yer uçağı
ona verdiğim benzin parasını biriktirsem iki tane daha ondan alırdım ama allahı var ilk 3 viteste, turbolu araçları yalan ediyodu, 4e taktın mı geride kalıyosun
Ben olsam ikisinide almazdım gider 97 clio alırdım ben öyle yapmıştım şahsen geçen yıl ocak ayında ilk arabamı alıcaktım galericilere baktım bi tane uno buldum 98 model sx idi ön camlar otomatikti birde anahtarı kapıya takınca dört kapı birden açılıyodu arabaya iki gün bindim direksiyon öylesine serttiki verem oldum. Arabayı alırken galerici bana enjeksiyonlu olduğunu söylemişti bu arada çok tezcanlıyımdır pazargünü aldım arabayı neyse pazartesi ustaya götürdüm usta dedi karbüratör kaloriferi ısıtmıyodu direksiyonda çok sertti vede 7750 tl ye almıştım km 120.000 idi tabi kapora vermiştim üç bin lira neyse pazartesi gittim galeriye dedim abi bu araba enjeksiyonlu değil hadi onu geçtim kalorifer ısıtmıyo vede fren balataları bitmiş ben arabayı alırken son kuruşuma kadar veriyorum demiştim beş kuruşum daha kalmayacak arıza yaparsa yaptırmaya param yok tabi galerici bir övdü bir övdü benzin koy bin dedi. Neyse dedim abi sen frenlerlerle kaloriferi yaptır alayım arabayı adam beni ilgilendirmez dedi bide artist oğlu vardı yaptırmayız falan filan dedim iyi almıyom o zaman paramı verin neyse artist oğlu sağolsun öğleden sonra gel vereyim dedi bende öğleden sonra gittim paramı aldım. Ondan sonra gittim 97 clio buldum arabanın aynalar otomatik koltuk yükseklik ayarı ve bel desteği vardıı tek nokta enjeksiyonluydu sis farları vardı uzaktan kumandalı kilidi vardı hidrolik direksiyonu vardı vardıda vardı yani fiyatıda 7500 tl idi gittim onu aldım bence sende düşün.
broadway in 2 kasası var kıyaslayanlar hangisiyle kıyasladı acaba? 97 de çıkan kasanın(broadway) yanında uno market arabası gibi duruyo ama kullananlar uno demiş
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
quote:
Orjinalden alıntı: orginal_kartal
ne uno nede broadway senin yerinde olsam tercihim 95 kasa benzinli fairway olurdu yer uçağı
ona verdiğim benzin parasını biriktirsem iki tane daha ondan alırdım ama allahı var ilk 3 viteste, turbolu araçları yalan ediyodu, 4e taktın mı geride kalıyosun
Bende fairway var.benzin değerini pek bilmiyorum ama gazda şehir dışı en fazla broadway gibi yakıyor sanırım daha bu hafta sonu 900 km yol yaptım.35 litre gaz ile 470 km gitti bu arada hiç de stabil sirüş olmadı regülatör ayarını bozduğum için araç belli bir devirde silkeleme yapıyordu devir yükselene kadar bu silkeleme devam ettiği için de silkeleme yapmaması için pedalı paspasa yapıştırıyordum.Araçta 5 kişi ful bagaj benzin gaz farketmiyor kalkışlarda tüm arabalar arkamda ama bu durum sanırım benim sert sürüşümden kaynaklanıyor çünkü okadar yüklü bir araç ve gazlı ve 162.000 de ama yeni nesil araçlar bile geride kalıyor herhalde ben çok sert kalkıyorum ama bana normal geliyor ve araba öyle çok sert kullanılıyormuş gibi de bağırmıyor.Birde yol tutuşu olsa 100le bile tedirgin gidiyorum.