Şimdi Ara

Bosch L-Jetronic Enjeksiyon Sistemi Hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar;
    Otomobilimin motoru ile ilgili bi projem var,
    aslında proje motora giren hava miktarını ölçen ara eleman ile ilgili,
    bu aletin çalışma mantığı çok basit, bir boru düşünün ve içinde hareketli
    bir kelebek, motor ne kadar çok hava emerse bu aletin kelebeği de
    o kadar açılıyor ve kelebek bir mil yardımıyla üst tarafta karbon bir plakaya
    bağlanıyor.
    Bu karbon plaka aslında bir reosta görevi görüyor ve aracın beynine(ECU)
    0 ila 5V arsında akım gönderiyor. Alttaki fotoğrafta herşeyi görebilrisiniz,
    1 nolu kısım bahsettiğim karbon kaplı iletken plaka, 2 nolu kısım ise
    kelebeğe bağlı olan harketli parça.
     Bosch L-Jetronic Enjeksiyon Sistemi Hakkında...

    Benim derdim şu, bu karbon plaka zamanla aşınıyor ve siliniyor sonuçta
    beyine doğru bilgiler gitmiyor ve motor düzensiz çalışıyor...
    İhiyacım olan şey 0-5V aralığında dairesel hareket ile çalışacak bir reosta yada alternatifi, karaköyde araştırdım ama pek başarılı olamadım.
    Detaylı bilgiyi bu linkte bulabilirsinizhttp://frwilk.com/944dme/afm.htm
    Bu konuda bana yardımcı olacak bi proje arkadaşı arıyorum!!
    İstanbulda yaşıyorum, teşekkürler...







  • Dostum, işin çok zor.
    Öncelikle 1/3 daire direncin değerini bilmelisin. Sonra bu yay'a çeşitli noktalardan bağlı uçlardaki laserle kalibre edilmiş seri dirençlerin değerini bilmelisin. Bu dirençlerin 1/3 daire dirence hangi değerdeki yerden bağlandığını da ölçmelisin. Tabi bu ölçümleri sağlam bir AFM'de, kaliteli bir multimetreyle yapmalısın. Reosta tipi sargılı, watlı, 1/3 miktarının direnci orijinal AFM'yle aynı olan bir pot bulup, ölçtüğün yeşil dirençleri yine ölçtüğün noktalardan reostaya bağlamalısın. (Direçlerin hareketli parça tarafındaki uçlara lehim yapabilirsen, kendi üstündekileri de kullanabilirsin, daha iyi olur.) Son olarak, devreye akım verip, sağlam olanla ölçtüğün değerlerin aynı olduğundan emin olmalısın.
    Verdiğin linkteki yazı çok uzun olduğu ve benim İngilizcem orta olduğu için, tamamını okumadım. Ama vatandaşın sorunu orta konnektördeymiş sanırım. Paralel bir kablo lehimleyip, bağlantı sağlamış. Senin aletin derdi de böyle olabilir.
    Yenisi çok pahalıdır, eminim ama, bu kadar şeyle de uğraşılır mı bilmem.
    Kolay gelsin.




  • Selamlar,
    bilgiler için çok teşekkür ederim, gördüğüm kadarıyla "airflowmeter" hakkında
    baya bilginiz var, ben daha basit bir sistem düşünmüştüm açıkçası siz çok
    komplike yaklaşmışsınız olaya.
    Elimde AFM'lerle ilgili birçok döküman mevcut, ayrıca AFM'yi osiloskopa bağlayıp
    bir takım değerleri ölçebiliriz ama benim osiloskop kullanmışlığım yok maalesef...
    Çalışmalarım sürüyor, sizinle bilgi alışverişinde bulunmaktan zevk duyarım,
    teşekkürler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.