Şimdi Ara

BMW X1 xDrive25e mantıklı bir araç mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
2.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun süredir alma düşüncem var ama plug-in hybrid olduğu için kararsız kalıyorum. Bu konuda bir kaç sorum olacak bilen arkadaşlar yanıtlarsa mutlu olurum.

    1) Elektrikli motordaki güç tükendiği zaman sadece saf 136 beygir ile mi hareket ediyoruz yoksa elektrikli motor arkadan beygir desteği vermeye devam ediyor mu ?

    2) Kişisel şarj imkanı olmadan bu aracı almak mantıksız mı ? ( Sitede garajda ortak şarj alanı var)

    3) 2025 model yerine 2024 model benzinli 170 beygir olanı tercih etmek gibi bir seçenekte var bu da düşünülebilir mi ?


    3.5m civarı suv bir araç olarak tercih etmeye değer mi genel olarak böyle de sormuş olayım.




  • hibrit araca araca yeni geçiş yaptım bende


    farklı bir çalışma ve kullanma eğrisi var..


    sol şeridin hakimi ve şunu tokatlarım buna haddini bildiririm aracı değilller kısaca..


    ağır abi yavaş devinim az yakıt ile çok km ortak paydası..


    ful hibrid olarak honda ve toyota bu konuda çok deneyimli


    bmw piyasını bilemedim ne durumda..

  • Selamlar. Mpv olarak begenirseniz, 2at'nin de ayni guc ve benzer donanim grubuna sahip modeli bugunlerde x1'e gore cok uygun fiyatla satılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    Selamlar. Mpv olarak begenirseniz, 2at'nin de ayni guc ve benzer donanim grubuna sahip modeli bugunlerde x1'e gore cok uygun fiyatla satılıyor.

    Aslıda problem fiyat ile alakalı değil de bu 2 motor ve kullandıkları teknoloji nedir ne değildir. x1'i görüntü olarak beğeniyorum bu motor kombinasyonuyla bir araç alırsam bu kesinlikle x1 olur

  • Plug in Hibrid lerde her iki motoru tek başına yada ikisini aynı zamanda kullanabilirsiniz.Yani evet elektrik motorunun bataryası bitikse araç 136 pslik motoru kullanır mecburen.Fren geri kazanımıyla falan batarya çok yavaş dolmaya devam etsede o şekilde verimli kullanılmaz,doldurmak gerekir.

    Almak mantıklımı bu sizin kolaylıkla şarj edebilmenizle,kullanımınızla alakalı;şarj imkanınız zahmetsiz varsa,şehir içi ağırlıklı kullanıyorsanız,yada mesela günlük 30-40 km kullanıyorsanız mantıklı olabilir.Ama ağırlıklı olarak uzun yolda,yüksek hızlarda (100 kmh ve üstü) kullanıyorsanız ekonomik olmaz.Uzun yolda batarya bitti diyelim o elektrik motorunu,bataryasını felan boşu boşuna taşırsınız,taşırkende tabiki yakıt yakarsınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 23 Şubat 2025; 18:13:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt

    Evden çalışıyoruz yol kat etmiyoruz gün içinde bu yönden de düşünelim teşekkürler.

  • şarj etme imkanınız varsa tercih edebilirsiniz,


    şarj etmeyip çoğunlukla benzinli modda kullanacak olursanız boşu boşuna batarya ve elektrik motorunu taşıyor olacaksınız. Hem yakıt tüketimi hem performans olarak vasat kalacak. 245 hp her iki motorun toplamı. ilk okuyunca kulağa çok hoş geliyor :)


    x1 de dikkat etmeniz gereken şey şarj hızı, 2.5 saatte tam dolum yapılabiliyor.


    yarım saatte yüzde 80 e diye bir mevzu yok.


    DOlayısı ile her gün( gittiğiniz km ye göre ) ev veya iş yerinde şarja takma imkanınız varsa gayet güzel kullanılır. Günlük işlerinizi tamamen elektrikli halledebilirsiniz.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Uzun sayılabilecek araştırmalardan sonra bu aracı aldım.Alana kadar da bilinen markaların bakmadığım modeli kalmadı neredeyse. Bir kere gelecek 5 yılı düşünerek dizel araclari eledim. Yasaklanıyor Avrupa ve Dünyada. Zorlamanin gereği yok. Benzinli ve hybrid modelleri inceledim. Toyota, Honda ve Volvo bu konuda cidden iyi görünüyorlardi.Once onlara baktım,Fiyatları X1'e göre daha ucuz. Ancak malzeme kalitesi bence BMW gibi değil. Designlari da vasat, orta derece. Ellerinde de araç yoktu, gelecek dediler ama ne zaman bilmiyorlardi. Toyota'nın Ankara ana bayisinin ilgisizliği de can sıkıcıydı. Kısaca hemen eledim. Mercedes'e baktım. A ve B serisini doğrudan eledim. Hem biçim hem de motor vs enteresan şekilde Mercedes'e pek yakışmıyor bence. GLC ise iç design ve premium havasi ile beni etkiledi.GLC 180 baktım.Ancak 2 ton arabaya 1600 CC motor koymuşlar. Vergi yüzünden sanırım. Bu benzinli araç yine bence bu kasaya çok az. Fiyatı ise şu an 5 milyon 300 bin TL. Yani flyat aslında uygundu. Sonra binenlerle konuştum,ortak fikir ağır araba dediler. Belli ki zorlama bir çekiş gücü var. İlerde bazı sorunlar yasatabilirdi. Bende bir üst motoru sordum. O da var. GLC 300. Bu kafama yattı. Dizeli ve benzinlisi var. Dizele bakmadım bile. Benzinlisi ise 8 milyonun biraz üstü. Bende GLC'ye 8 milyon vermem elbette.Vazgectim.
    Derken Volvo'ya bakayım dedim. XC 90 Plug in ve XC 60 Plug in baktım. Fiyatlar 6 ve 8 milyon civarı. Ama ne tipini, ne koltuğunu, ne designini hiç bir seyini begenmedim. Yazık ki bir şeyler Volvo'da çok vasatlasmis. Kötü değil ama premium hiç değil bence. Sonra BMW ye bakayım dedim. İkinci el belki ucuz bir şey bulurum dedim. BMW next'lerde de öyle bir hava var ki, sanki niye geldin be adam der gibiler! Lütfen verilen cevaplar, aha araba orada git bak derecesine henüz gelmemiş ama yakındır, Devlet dairesi memuru gibi yaklaşım,bikmislik, bezmislik vs. Gittim baktım, orada da kafama uygun bir şey bulamadım. Bu noktayı anlatıyorum çünkü X1 almama yol açtı. Derken çıkıp gideyim dedim, üst kısımda sıfır reyonu var Borusan'in. İçeri girdim bu segmentte sadece X1 ve X3 vardı. Önce X3 e gittim. İçi çok güzel ama kapı kenarlarinda Multi fonksiyonel parça çok komik. Plastik gibi.Kirilmaya yatkın. Fakat gerçekten içi harika! GLC falan bence yanına yanasamaz. Alırdım ama Dizeldi. Asla almam. Diğer modelleri TR'ye gelmiyormus. Bu modelin Fiyatı 6 milyon küsur. Elbette uzaklaştım.Eskiden X1'i hiç sevmezdim. Küçük gelirdi. Fakat yanda duran aracın X1 olduğunu anlamadim önce. Büyümüş çünkü! X3 olmuş! Sordum sadece yükseklik 5 cm sanırım X3 te daha fazla, Boy en aynı hemen hemen! Baktım kablo bağlı,Plug in dediler. 245 Beygir, 1 litre 100km karma yakıt tüketimi,içi mükemmel,kalite kalite kalite ve müthiş bir teknolojik motor! 100 km 6.8 saniye. 86 km elektrik menzili! Ben BMW'den menfaati olan biri değilim ama bu araç gordugum en mantıklı araç! Yakıtı unutuyorsunuz, neredeyse bedava çünkü, güvenli , yüksek teknoloji bir motor, kaliteli ve kullanımı kolay bir iç donanım! Fiyatı ise 60% ÖTV dilimi ile 4 milyon 300 bin TL. Ben M sport ve tüm extralari aldım. Bu onun fiyatı. 4 milyon civarı da X Line var ama yine nacizane M Sport alın derim. Bu arabayı eşim için aldım. Günlük 20 km çaplı alanda Max 30-35 km yapıyor. 1 kere ilk aldığımda Depoyu doldurdum, 1500 TL tuttu, 3/4 u boştu. Şu anda ondan hiç kullanmadık desem yeridir. 3 günde bir şarj ediyoruz evden, 380 Volt trifaze gereksinimi yok. 220 V ev prizi ile 7 saatte şarj oluyor. Bir de hızlı şarj var, kablosunu veriyorlar, 22 kW ve altı şarj ünitelerinde 2,5 saatte doluyor. Bunların videoları var, bakarsınız internette. Benim diyeceğim ise araca ne olarak bakıyorsunuz bilmem ama BMW öyle bir şey ortaya çıkarmış ki, tam 12 den vurmuş, bu aracı tüm parametreleri değerlendirmeye aldıktan sonra geçecek,yenecek araç yok! X3 bile Plug in'i gelseyine ben X1 alırım, Neden 50% fazla vereyim bir araca?
    Benim görüşüm, gözü kapalı alınacak araba X1 2025 modeli. Bu arada yakında vergi dilimi 80% olacak diyorlar,bu fiyatı 5 milyona yükseltir, Kanımca Türk insanı çok zekidir araç konusunda , kısa sürede yollar X1 ile dolar...
    Bakalım yanilacak miyim?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.