Şimdi Ara

bmw x 5 dinamik çekiş kontrol sisteminin çalışma prensibi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
1.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 15 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 2
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 saat 38 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • nebel (1 mesaj) kayake (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • çok yakın bir arkadaşımda yeni bmw X 5 var. çoğu zaman özellikleriyle ilgili olarak fikir alışverişi yapıyoruz. fakat bu dinamik çekiş kontrol sistemi (DTC) nin çalşıma prensibini bir türlü anlayamadık. marşa bastığmızda bütün göstergeler gibi ekranda DTC göstergesi de yanıp bir müddet sonra sönüyor. hareket ettikten sonra bu DTC devrede mi değil mi anlayamıyoruz. kullanım kitabına göre DTC yani dinamik çekiş kontrol sistemi sadece DTC tuşuna basılı durumda ve ekranda DTC ışığı yanarken devreye sokulabilir diye yazıyor ve bu DTC'yi kısa süreli olarak kumda, karla kaplı yokuşlarda, erimiş karlı zeminler üzerinde veya karları temizlenmemiş yollardaki sürüşlerde veya gevşek zeminlerde kalkış yapılması gerektiğinde, kar zinciriyle sürüşlerde kullanınız diyor. daha sonra tekrar DTC tuşuna basıp DTC'yi devreden çıkarınız diyor. şimdi buna göre diğer tüm sürüşlerde DTC 'yi kullanmıyoruz demekki. benim bildiğim çekiş kontrol sistemi ekranda ışığı yanmadığı sürece devrededir ve gerektiğinde müdahale eder ve müdahale ettiği zamanda da çekiş kontrol ışığı yanar ve söner. kar ve buzla kaplı yokuşlarda da tuşuna basılır ve ekranda TC ışığı yanar, böylece devre dışı bırakılarak çekiş kontrol sisteminin müdahalesi olmadan araç patinaj yaptırılıp zorlanarak rampa çıkılır. acaba bu çekiş kontrol işini yanlış mı yorumluyoruz? bunun doğrusu nedir. yoksa x 5 normal şartlarda bu DTC (dinamik çekiş kontrolü)'yi kullanmıyor mu? ben x 5'in kullanım kitabının türkçeye çevirisinin özellikle bu konuda yanlış yapıldığını düşünüyorum.



    |
    |




  • http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Stability_Control#Product_names

    görüldüğü gibi esp'nin bmw için adı dsc ve dtc de dsc'yi oluşturan alt sistemlerden biri. araç kritik durumlarda kendi kendine sistemi devreye sokma özelliğine sahiptir.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.