|
Aracım 2002 model 316ti 402 bin kmde Problem:
Sorunun kaynağı: Amortisörler İhtiyaç olan aletler:
aracım 360 bin km lerden beri ön yürüyen sesi yapıyordu Sağ amortisör yağ boşaltmaya başlayınca değişim kaçınılmaz oldu. Söküm epey basit aslında Aracı sehpaya aldıktan sonra tekerleri söküyoruz. Kaliperleri söküp hortumu kasmaya kenara koyuyoruz. Alttaki civatayı gevşetince akson kolu diskle beraber aşağı düşüyor. ![]() Z rotunda somunu söküyoruz. akson kolunu amortisörden tamamen ayırıp öne doğru eğiyoruz. Kuledeki 3 somunu da sökünce amortisör chatten ayrılıyor. ![]() Üzerinden çıkan amortisörden üst tablayı ve yayı kullanacağımız için amortisörü atmıyoruz. ![]() orjinal olanlar f30 larla aynı fiyatta olduğu için asya işi amortisör yada yerli maysan uygun fiyatlı çözüm olarak kalıyor. Ben arabayı virajdan viraja vurmayı sevdiğim için ve 6 silindirlerde kullanılan maysan versiyonu tercih ettim. ![]() İlkel yöntemlerle Yaylardan birini söküp yenisine takamadığım için amortisörleri ustaya götürmeye karar verdim Yeni amortisörün içinde yay varmış meğer, bundan dolayı piston tam yukarı çıkmıyor. ![]() Yeni körük ve koruma lastiğiyle toplanmış amortisörü söktüğüm gibi geri taktım. ![]() Civata ve somunları tork değerine göre sıktım. Yük altında körük epey sıkıştı. ![]() Arabanın sol tarafı biraz yüksek kaldı. ![]() Sola tarafın akson civatasını gevşetip atından krikoyla sıkıştırdım anca yerine oturdu. (Sağda bu işlemi yapmıştım) Son durum: ![]() Arka amortisörler hala orjinal bu arada Lastikler eski olmasına rağmen fren hissedilir şekilde iyileşti. Çok sert fren dışında Abs çalışmıyor artık. Amortisör sesi yok denecek kadar az. Ön yükseklik biraz arttı. Görev tamam |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

2 Mobil
Konudaki Resimler









Hızlı






