Şimdi Ara

Bmw aracım tahrik arızası verdi şu an yılda kaldım (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
6
Favori
32.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Doğru diyorsunuz bu arızanın bir çok nedeni var. Ben kesin turbo diye iddia etmiyorum. Bmw bölümünde de bakarsanız daha çok turbo körüğü yırtılması yada turbo hortumu sebep olmuş. Bunun yanında ateşleme bobini arızasıda olabilir. ZF şanzımandan olma ihtimali ise bence çok düşük. Bazı arkadaşlar (muhtemelen bmw kullanıcsı değil) ısrarla şanzıman diyor. Tork konvertörlü ZF-8 şanzıman darbe almaz ise kolay kolay bozulacak bir şanzıman değil, bozulmuşsa zaten sıkıntı büyük. Dediğiniz şekilde arıza silinerekte düzelebiliyor, bu durum genelde körükteki yırtık çok küçük olunca ve turbo basıncı kritik noktada kalınca geçerli sonrasında tekrarlar. Çok düşük bir ihtimalde sizin dediğiniz gibi resetlemeyle düzelebilen yazılımsal sorun olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 3 Ocak 2020; 17:46:44 >
  • Zf, 200.000 km i devirmeden kolay kolay ariza vermez. 200.000 i gectikten sonra her an saatli bomba gibidir. 15000 gibi bir butceyi hazir tutmak gerekir revizyon icin. Ayrica arabaya binmeden teshis koyan sanziman ustalari ile ugrasmak ayri bir sinir ister, yogunluktan yuzunuze bile bakmazlar.
    Donen sanziman muhabbetleri uzerine yazdim, umarim az masraf cikartacak sekilde atlatirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arıza neymiş belli mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    israrla anlamiyorsun. tekrar izah edicem sonra vazgecicem

    bu konuda sen beni tagledin. adam 5 serisi yazmasina ragmen, bmw gorunce hemen heyecanlandin (normal)

    arabada n13 motor yok diyorum israrla anlamiyorsun. konu n13 degil diyorum hala anlamiyorsun . adam motoru yazmamisti diye yalan soyluyorsun, sonra saatleriyle yalanini ortaya cikarinca sildirmeye ugrasiyorsun hakaret var diye :)

    bmwden anlamadigin halde ahkam kesiyorsun. tahrik hatasi kronik diyemezsin, cunku tek bir sebebi yoktur. bunu sana kac kere anlattim hatirlamiyorum :) 20 tane sebebi olabilir. bujiden tut hortuma, valften tut bobine kadar herhangi bir parca arizali olabilir. 200 tl ye de tamiri olur, 20 bin tlye de.

    anlamadigin diger konu: arizalanmayan marka yoktur. mercedesinden audisine bentleyinden ferrarisine kadar tum araclar bozulabilir. bmw satarken ariza yapmama garantisi vermiyor

    garanti varsa servis yapar ucretsiz (honda gibi geri gondermez yani), garantin yoksa disarda yaptirirsin. olay bu kadar basit

    biliyorum ozeniyorsun, insallah sen de bu keyifi tadarsin bigun. hayat bu, ne getirecegi belli olmaz. bu mesaji da sildir hemen :)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Kimsenin ters döndüğü yok @KuruFasülyePilav,

    İlk mesajında ne demişim " f30 larda bu hata genelde turbo arızasında meydana geliyor. Sizin araçtada muhtemelen turbo arızası var...."

    Yazdığım kelimeler genelde ve muhtemelen, burada Türkçe dersi vermenin anlamı yok ama büyük ihtimal, yüksek ihtimal anlamaları apaçık.

    Ben büyük ihtimalle turbo arızasıdır dedim ve diyorum, çok küçük ihtimalde diğer seçenekler olabilir. Sen arıza turbonun T si değil demişsin, yazdıklarını geriye dönüp okuyarak vakit kaybetmek istemiyorum, yanlış hatırlamıyorsam da şundan olabilir dememiştin. Onun için gaz yapmanın bir anlamı yok. Arkadaş sonucu yazınca bakarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 3 Ocak 2020; 19:0:24 >
  • Bazen bu arıza, bir müddet kontak kapalı bekleyip çalıştirma yapılırsa kendi kendine duzelebiliyor, muhtemelen araç 2014 ya da 2015 F10 Benzinli, bu kasada BMW nin kendi motoru kullanılıyor, çok iyi bir motordur, F30 da PSA motoru kullanılıyor, o da iyi motordur.

    Maalesef BMW de bu tahrik ariza sorunu oluyor, araç çeyrek depodan az benzinle çok kullanılırsa da yapar, bu araçlarda en az çeyrek depo benzin bulundurmak gerek, turbo olduğu için sert kullanımlardan sonra araci rölanti de 1 dakika çalıştirip öyle istop etmek lazım mesela, bazen de ne yaparsanız yapın olur bu arıza, geçmiş olsun.
    Yetkili servis çok fazla söylerse özel bir servise çektirin aracı, nasıl olsa garanti yok. Böyle durumlarda yetkili servisler Redkit çizgi filmindeki cenazeci gibi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 3 Ocak 2020; 19:3:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askerlikforum

    Zf, 200.000 km i devirmeden kolay kolay ariza vermez. 200.000 i gectikten sonra her an saatli bomba gibidir. 15000 gibi bir butceyi hazir tutmak gerekir revizyon icin. Ayrica arabaya binmeden teshis koyan sanziman ustalari ile ugrasmak ayri bir sinir ister, yogunluktan yuzunuze bile bakmazlar.
    Donen sanziman muhabbetleri uzerine yazdim, umarim az masraf cikartacak sekilde atlatirsiniz.
    BMW F10 kullanıyorsanız aynen öyle, en az 15.000 çıkabilecek durumda olmalısınız böyle durumlar için, 10.000 en alt limit olur ki, bazı durumlarda kurtarmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • askerlikforum A kullanıcısına yanıt
    zf 200.000 km'den sonra bozulur görüşüne katılmıyorum. e90 320d aracımı 260.000 km'de sattım. şanzımanın ne yağı değişti ne de revizyon gördü. sattığımda sadece şanzıman değil motoru da turbosu da ilk günkü gibiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geng G kullanıcısına yanıt
    Aracı yetkili servise çektim. Pazartesi bakacaklar. Eğer aracı teşhis sonrası başka yere çekersem cihaz bağlama ücreti işçilik alacaklarmış kağıt imzalattılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım henüz 50 bin km bakımlı bir arabaydı. Her 10 bin de yağın filtreleri değişmişti. Sadece garanti sonrası su pompası değişti. 7000 tl idi bmw karşıladı bir kısmını ben 1800 Tl ödemiştim. O da 40 bin km de olmuştu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrüflüEbiTen

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Zf8 şanzımanın yağına su karışma sorunu oldukça yaygın ve kronik bir durum ama sol şeritte giderken bir anda aracı durdurur mu ki? Öncesinde bir belirti filan vermesi gerekmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu adamın arabasi duman olmus vatandaş dertli siz burda neyin kavgasini veriyorsunuz ? Neyse ne belli olacak işte ptesi günü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrüflüEbiTen

    Bu mesaj silindi.
    Ben sadece durum tespiti yaptım @coolman6 isimli arkadaşın birinci ve ikinci cevapları beraber okuyunca. Yoksa ne BMW bilgim var, ne tahrik arızası bilirim, ne de çamur atma peşindeyim
  • arıza neymiş çıktı mı olay ortaya
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt
    Çok zor gerçekten yolda kalmak psikolojik olarak bile bitiriyor insanı. Allah bir daha yaşatmasın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şanzımanla alakalı bir problem var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    N13 motor BMW tarafından müşterilerine atılmış en büyük kazıktır herhalde. Bmw club Türkiye sayfasında hemen her gün bir tahrik hatası konusu açılıyor. Garanti yoksa en az 5-10 bin TL arasında bir masrafa hazırlıklı olun.
    Hocam bir arkadaşa bmw aracın var, honda konularında gezip duruyorsun diye eleştiriyordun. Sen de bmw forumlarında takılıyorsun sanki :) G20 mi gelecek civicten sonra yoksa?
  • askerlikforum A kullanıcısına yanıt
    120 binde ZF8 şanzumanı komple değiştirmek zorunda kaldım. Ve benim gibi pek çok kişi var zf8 de sorun yaşayan. ZF nin kendi sorunsuz olabilir, ancak onu soğutmaya yarayan nane yüzünden patladığı anda zf korunmasız olarak komple içine su alıyor dahada iflah olmuyor.

    Benimle birlikte burada bu sorunu yaşayanda pek çok kişi var. Ayrıca otopark ın forumunda da uzun süre tartışıldı ve bu parçayı sorun çıkarmasa bile 40-50 binde değiştiren bmw ustaları var. Çünkü hiçbir uyarı vermiyor bir anda ne olduysa oluyor.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Benimki silkeleme yapmaktan başka hiçbir arıza vermedi. D-R geçişi arası birisi araca çarpmış gibi silkeliyordu mesela, Her kalkışta titriyordu ama yolda bırakmadı. şanzuman Beynide su aldıysa belki yapabilir ama .
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.