Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (1562. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir - 10 Masaüstü
5 sn
43.608
Cevap
311
Favori
2.867.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15601561156215631564
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Evet haklısınız. Bu ara masrafa gerek yok. Zaten bu iş orada da bitmez. Benim araç M paket ve lastik ebatları bi garip. 75.000 km oldu ve değişmesi lazım. Geçen gün yazlıkları taktım ve arka taraf atmaya başladı. 170-180 yada 200 beygir güce çıkıp bunu yola aktaramazsak ani ivmelenmeler sırasında sıkıntı yaşayabilirim. Lastik değişimi şart.

    Ayni sekil benim de oyle, onler 225 45 17, arkalar 245 40 17. Gecen gun dikkat ettim bende. Arac beygire bakmaksizin cok dengeli aktariyor yola gucu. Ancak kotu lastik her zaman tehlikelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    Ben sahibinden de satan bir kişinden hem 3 hem 5 serisi için olanından aldım malesef 2 si de olmadı bütün seriler için var sadece 1 için yok malesef malzemenin kalitesi çok iyi sayılmaz basit bir ürün açıkcası ucuz duruyor

    Ebay da orjinal piano black m rengine boyalı metal böbrek var 400 lira civarı fiyatı en iyisi onlardan almak sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: copural

    Araç yalıtımı için bişeyler yapan varmı aranızda. Benim bu yalıtım konusu canımı sıkmaya başladı. Yeni ranger ın yalıtımı bile bu araçtan daha iyi

    Ben oldukça memnunum yalitimdan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/





    Yazılımdan pek çok kişi memnun, fiyata bakarsak sundukları da çok makul işim gerçeği.

    Yalnız aklıma takılan bu motorda yazılım için beynin açılması gerekliliği.

    Resmen kapalı bir kutu açılıyor ve mekanik işlem gördükten sonra yazılım yükleniyor.

    Güvendiğim bir bmw teknikeri beyni gösterdi bana ve ekspertiz için getirilen araçlarda buna bakarım işlem varsa bu araba yaramaz derim derdi. Neden dedim ? Yüzde elli risk var dedi , bobinleri bozar o da beyni yakar 6.000 tl civarı masraf çıkarır dedi. Geçenlerde de yazılımlı bir aracı olan tanıdığımın bobin arızasıyla servise gittiğini gördüm ki arabası 50bin km lerde. İşkillenmedim değil, güvensem hemen yaptırıcam ama çekiniyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba,

    Birşey danışmak istiyorum. Malumunuz LCI'lerde arka fren, sinyal ve geri lambası led değil. Bunları led ampullerle değiştirmek istiyorum. Kendim değiştirirsem garanti konusunda sıkıntı oluşturur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/





    Yazilima bende hicbir zaman karsi olmadim, hatta bundan onceki 2 aracimda da yazilim vardi. Ama biraz arastirma yaptiktan sonra cekinmeye basladim. Cok fazla sorun yasayan var ve insanlar araclarini fislememek icin bunu soylemiyor. Birde gordugum kadariyla biraz kumar olmus durumda kimi yaptiranlar gercekten hicbir sikinti yasamadan devam ediyor kimisi 3 5 bin km icinde kol cikariyor bobin arizasi vs sorun yasiyor. Bence bu biraz kullanma ile alakali, soguk motor zorlamasi + arac kontak kapatmadan once hic beklenmezse direk problem oluyor. Birde bu n13b16 motorlarda kronik arizalardan biri de turbo bunuda unutmadan kullanmak lazim araci.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/





    Bu arada bilgiler icin tesekkurler, faydali bir sayfa. Birde yazilimi siz nerde yaptirdiniz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/





    Yazilima bende hicbir zaman karsi olmadim, hatta bundan onceki 2 aracimda da yazilim vardi. Ama biraz arastirma yaptiktan sonra cekinmeye basladim. Cok fazla sorun yasayan var ve insanlar araclarini fislememek icin bunu soylemiyor. Birde gordugum kadariyla biraz kumar olmus durumda kimi yaptiranlar gercekten hicbir sikinti yasamadan devam ediyor kimisi 3 5 bin km icinde kol cikariyor bobin arizasi vs sorun yasiyor. Bence bu biraz kullanma ile alakali, soguk motor zorlamasi + arac kontak kapatmadan once hic beklenmezse direk problem oluyor. Birde bu n13b16 motorlarda kronik arizalardan biri de turbo bunuda unutmadan kullanmak lazim araci.

    Rica ederim linkte güzel özetlenmiş ben aracımı seçerken o yüzden 4 silindirli almıştım,



    Bahsettiğiniz gibi soğuk motoru zorlamamak, kontak kapamadan en az 1 dk beklemek zaten bilinçli sürücülerin yapması gereken durumlar, bende sürekli bu şekilde kullanıyorum. Ayrıca yazılımdan sonra bobin + buji setini NGK alınmasını öneriyorlar bahsettiğiniz arızaları yaşamıyorsunuz böylece, Motor mini cooper ile aynı yapıya sahip olduğu için mini cooper bujisi ve bobini deniyor kısaca. Yazında çok sıcaklarda mümkünse zorlamayın yada intercoolerı değişim önerisi sunuyorlar. Beyini açtırırken tedirgin olmadım değil fakat yaptırdığım yere güvendiğim için sıkıntı olmadı. Atatürk oto sanayide yaptırdım firma ismini özelden iletirim reklam olmasın. Sonuçta kurumsal kimlikte çalışan firmalar yüzlerce binlerce araç yapıyor kimseyle uğraşmaz istemez bu kadar sorun olacağını bilse, bahsettiğim 20-30 senelik dükkanlar maslakta ve üzerindeki çalıştıkları araçlar çok lüks segmentteki araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/





    Yazilima bende hicbir zaman karsi olmadim, hatta bundan onceki 2 aracimda da yazilim vardi. Ama biraz arastirma yaptiktan sonra cekinmeye basladim. Cok fazla sorun yasayan var ve insanlar araclarini fislememek icin bunu soylemiyor. Birde gordugum kadariyla biraz kumar olmus durumda kimi yaptiranlar gercekten hicbir sikinti yasamadan devam ediyor kimisi 3 5 bin km icinde kol cikariyor bobin arizasi vs sorun yasiyor. Bence bu biraz kullanma ile alakali, soguk motor zorlamasi + arac kontak kapatmadan once hic beklenmezse direk problem oluyor. Birde bu n13b16 motorlarda kronik arizalardan biri de turbo bunuda unutmadan kullanmak lazim araci.

    Rica ederim linkte güzel özetlenmiş ben aracımı seçerken o yüzden 4 silindirli almıştım,



    Bahsettiğiniz gibi soğuk motoru zorlamamak, kontak kapamadan en az 1 dk beklemek zaten bilinçli sürücülerin yapması gereken durumlar, bende sürekli bu şekilde kullanıyorum. Ayrıca yazılımdan sonra bobin + buji setini NGK alınmasını öneriyorlar bahsettiğiniz arızaları yaşamıyorsunuz böylece, Motor mini cooper ile aynı yapıya sahip olduğu için mini cooper bujisi ve bobini deniyor kısaca. Yazında çok sıcaklarda mümkünse zorlamayın yada intercoolerı değişim önerisi sunuyorlar. Beyini açtırırken tedirgin olmadım değil fakat yaptırdığım yere güvendiğim için sıkıntı olmadı. Atatürk oto sanayide yaptırdım firma ismini özelden iletirim reklam olmasın. Sonuçta kurumsal kimlikte çalışan firmalar yüzlerce binlerce araç yapıyor kimseyle uğraşmaz istemez bu kadar sorun olacağını bilse, bahsettiğim 20-30 senelik dükkanlar maslakta ve üzerindeki çalıştıkları araçlar çok lüks segmentteki araçlar.

    Peki 1.6 dizel icin yazilim yaptiran var mi? Gidisi nasil degisiyor (116i ye gore mesela) ? Ben de dusunuyorum ama dogal olarak cekincelerim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • copural C kullanıcısına yanıt
    Yalıtımla ilgili sıkıntınız kapı fitillerinin kaymasından ya da montaj yapılırken kısa kalmasından kaynaklanıyor olabilir. Ben aracı ilk aldığımda farketmemiştim ama park halindeki 1 serilerine bakınca kapı fitillerinin iki parmak kadar kısa olduğunu gördüm. Hızlanınca rüzgar sesi de geliyordu. Servise gittiğimde gösterdim ve kapı fitillerimin araca uygun olmadığını söylediler, Almanya'dan yenisi istendi ve takıldı. Şu an camlar kapalıyken neredeyse kalbimin atışını duyabiliyorum desem biraz abartmış olabilirim :)
  • barkinblue B kullanıcısına yanıt
    Valla arka kapılardan ve bagaj kapağından gelen gıcırtılar yüzünden rüzgar sesi yol sesi falan umursamaz oldum.

    Kısmetse servis randevusu aldım onlar çözülünce bir de yumuşak hamurlu sessiz bir lastik takımı takınca bakıcam yalıtım kalitesine.

    Ses konusunda çok hassasım arabayı da uzun süre kullanmayı planlıyorum ziebartta altına izolasyon yaptırabilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • barkinblue B kullanıcısına yanıt
    Servise 160 km kaldi :) bunu soylediginiz iyi oldu soyleyeyim baksinlar cunku gercekten alt sinif bi premium da olsa araclarimiz yalitim bu olmamali . Servise gitmis arkadaslarin tecrubesine dayanarak baska soylemem gereken seyler varmidir acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.



    http://mywikimotors.com/bmw-n13/





    Yazilima bende hicbir zaman karsi olmadim, hatta bundan onceki 2 aracimda da yazilim vardi. Ama biraz arastirma yaptiktan sonra cekinmeye basladim. Cok fazla sorun yasayan var ve insanlar araclarini fislememek icin bunu soylemiyor. Birde gordugum kadariyla biraz kumar olmus durumda kimi yaptiranlar gercekten hicbir sikinti yasamadan devam ediyor kimisi 3 5 bin km icinde kol cikariyor bobin arizasi vs sorun yasiyor. Bence bu biraz kullanma ile alakali, soguk motor zorlamasi + arac kontak kapatmadan once hic beklenmezse direk problem oluyor. Birde bu n13b16 motorlarda kronik arizalardan biri de turbo bunuda unutmadan kullanmak lazim araci.

    Rica ederim linkte güzel özetlenmiş ben aracımı seçerken o yüzden 4 silindirli almıştım,



    Bahsettiğiniz gibi soğuk motoru zorlamamak, kontak kapamadan en az 1 dk beklemek zaten bilinçli sürücülerin yapması gereken durumlar, bende sürekli bu şekilde kullanıyorum. Ayrıca yazılımdan sonra bobin + buji setini NGK alınmasını öneriyorlar bahsettiğiniz arızaları yaşamıyorsunuz böylece, Motor mini cooper ile aynı yapıya sahip olduğu için mini cooper bujisi ve bobini deniyor kısaca. Yazında çok sıcaklarda mümkünse zorlamayın yada intercoolerı değişim önerisi sunuyorlar. Beyini açtırırken tedirgin olmadım değil fakat yaptırdığım yere güvendiğim için sıkıntı olmadı. Atatürk oto sanayide yaptırdım firma ismini özelden iletirim reklam olmasın. Sonuçta kurumsal kimlikte çalışan firmalar yüzlerce binlerce araç yapıyor kimseyle uğraşmaz istemez bu kadar sorun olacağını bilse, bahsettiğim 20-30 senelik dükkanlar maslakta ve üzerindeki çalıştıkları araçlar çok lüks segmentteki araçlar.

    Aynen hocam ben de araci alir almaz ilk bakima erkenden soktum araci ve iridyum bujileri taktirdim.



    Sizin yazilim da problem olmamasi normal bilincli bir kullanici oldugunuz icin, ancak dedigim gibi problem yasiyon cok insan var ki ben gittigim de serviste 1 tane 1.16i vardi.



    Bu arada yazilim yaptirdiginiz yeri, mesaj ile bildirirseniz sevinirim. Benim de seytan durtuyor devamli, suan orta susturucu iptal edip son susturucuyu warex gibi bir sistem yaptirdim bile :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gajiin

    Valla arka kapılardan ve bagaj kapağından gelen gıcırtılar yüzünden rüzgar sesi yol sesi falan umursamaz oldum.

    Kısmetse servis randevusu aldım onlar çözülünce bir de yumuşak hamurlu sessiz bir lastik takımı takınca bakıcam yalıtım kalitesine.

    Ses konusunda çok hassasım arabayı da uzun süre kullanmayı planlıyorum ziebartta altına izolasyon yaptırabilirim.

    Hocam Yalıtım ile ilgili benimde ciddi bir projem var fakat ilgilenemedim hiç vaktim olmadığı için, ben öncelikle aşağıdaki linkteki gibi bir uygulama yapacağım önceden eski aracıma yapmıştım ve tatmin olacak kadar farketmişti.



    F30 Yalıtımı:



    http://www.todayter.com/bmw/bmw3.php



    Yalıtım için kullanılacak ilgili ürünler kozyatağında yalıtım işi yapan bir yapı markette uygun fiyata mevcut, oradan gerekli malzemeleri toptan alıp beşiktaşta işini iyi yapan bir kaplamacı ile görüştüm işçiliği ona bırakarak vakit bulunca adamlar beraber yapacağım. Ses yalıtımı makyajsız kasa F20 ler için gerekiyor zaten makyajlı kasalarda sorun çözülmüş gayet sessiz. Aracın tavanına elinizle bir tıklarsanız bomboş olduğunu görürsünüz teneke sesi çıkıyor en çok sesi A sütunu (kapının ön direği) ve tavandan aldığını bir çok forumda okudum ve gözlemledim. Ayrıca motorun ön kapı ile birleştiği sağ ve sol köşedeki kısımlar kapıyı açarsanız boş bud rüzgar sesi yapıyor. Makyajlı 4 serisinde mesela buraları plastik mühür gibi tamamen kapatılmış. Bunun dışında bagaj bölgeside çok zayıf yalıtıma sahip ama elden geçerse kendi sınıfında sessizliğe ulaşması zor değil. Bu aracın şu anki yalıtımından BMW nin utanması lazım o kadar kötü bence. (Makyajsız kasa F20 serisi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar merhaba,



    yazlık jant lastik takımları hakkında son zamanlarda fiyat alan oldu mu hiç? 385 kodlu 18 inch jantlar çok hoşuma gidiyor, 379 kodlu 17 inch lerde hoş ama fiyat ne çıkar bilemiyorum. teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BmwX1 kullanıcısına yanıt
    Yokuş aşağı ve yukarı her türlü denedim ama o an yapmadı :) havanın sıcak veya soğuk olması gibi etmenler de etkilemiyor. Tamamen rassal olarak bazen yapıyor. Büyük ihtimalle bir şey titreşim yapıyor ancak nasıl bulabilirim bilmiyorum. Üst devirde yaptığı için de araç durur halde bakmak uygun olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanu55


    quote:

    Orijinalden alıntı: gajiin

    Valla arka kapılardan ve bagaj kapağından gelen gıcırtılar yüzünden rüzgar sesi yol sesi falan umursamaz oldum.

    Kısmetse servis randevusu aldım onlar çözülünce bir de yumuşak hamurlu sessiz bir lastik takımı takınca bakıcam yalıtım kalitesine.

    Ses konusunda çok hassasım arabayı da uzun süre kullanmayı planlıyorum ziebartta altına izolasyon yaptırabilirim.

    Hocam Yalıtım ile ilgili benimde ciddi bir projem var fakat ilgilenemedim hiç vaktim olmadığı için, ben öncelikle aşağıdaki linkteki gibi bir uygulama yapacağım önceden eski aracıma yapmıştım ve tatmin olacak kadar farketmişti.



    F30 Yalıtımı:



    http://www.todayter.com/bmw/bmw3.php



    Yalıtım için kullanılacak ilgili ürünler kozyatağında yalıtım işi yapan bir yapı markette uygun fiyata mevcut, oradan gerekli malzemeleri toptan alıp beşiktaşta işini iyi yapan bir kaplamacı ile görüştüm işçiliği ona bırakarak vakit bulunca adamlar beraber yapacağım. Ses yalıtımı makyajsız kasa F20 ler için gerekiyor zaten makyajlı kasalarda sorun çözülmüş gayet sessiz. Aracın tavanına elinizle bir tıklarsanız bomboş olduğunu görürsünüz teneke sesi çıkıyor en çok sesi A sütunu (kapının ön direği) ve tavandan aldığını bir çok forumda okudum ve gözlemledim. Ayrıca motorun ön kapı ile birleştiği sağ ve sol köşedeki kısımlar kapıyı açarsanız boş bud rüzgar sesi yapıyor. Makyajlı 4 serisinde mesela buraları plastik mühür gibi tamamen kapatılmış. Bunun dışında bagaj bölgeside çok zayıf yalıtıma sahip ama elden geçerse kendi sınıfında sessizliğe ulaşması zor değil. Bu aracın şu anki yalıtımından BMW nin utanması lazım o kadar kötü bence. (Makyajsız kasa F20 serisi)

    Linkte sorun var herhalde sayfayı açamadım.

    Detaylı bir izolasyondan açıkçası çekiniyorum araç içinin çok sökülmesi beni hep endişelendirir eskisi gibi Monte edilemeyecek gibi hissediyorum belki de gereksiz bir endişe.

    Öte yandan yalıtım o kadar da kötü değil bence.

    Aynı segmentte rakibi olan Ä serisiyle kıyaslayınca motor ve rüzgar sesi f20 makyajsızda bence daha az.

    Rft yüzünden lastik sesi fazlaca var onu da yumuşak hamurlu lastikle azaltacağımı umuyorum.

    Gerçi bu arabayı henüz sadece bir aydır kullanıyorum uzun yola çıkmadım otoyol ve duble yolda yüksek süratlerde uzun süre kullanınca asıl o zaman sağlıklı olarak değerlendirebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • gajiin kullanıcısına yanıt
    Bu ses şikayetini ilk servise gittiğimde Borusan istinyeye iletmiştim. İşlem yaptılar ama bir ay sonra yine ses geldi kapılardan. Bir ay sonra başka bir işlem için götürdüğümde yine söyledim. Bu kez bu konuda çok geri bildirim geldiği için Almanya'dan yeni bir tebliğ alındığını iletti servis. Bu kapsamda araca yeni bir malzeme ile yalıtım yapıldı ve yaklaşık 6 aydır ne kapılardan ne bagajdan ne de başka bir yerden gıcırtı vs. gelmiyor. Servisten arabayı aldığım gün servis görevlisi ile yol testinde ses gelmeyince "işte şimdi BMW kullanmaya başladık" demiştim. Şu an yalıtım gayet başarılı. Serviste mutlaka talep edin bu malzemeden yapsınlar kapılara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gajiin

    Valla arka kapılardan ve bagaj kapağından gelen gıcırtılar yüzünden rüzgar sesi yol sesi falan umursamaz oldum.

    Kısmetse servis randevusu aldım onlar çözülünce bir de yumuşak hamurlu sessiz bir lastik takımı takınca bakıcam yalıtım kalitesine.

    Ses konusunda çok hassasım arabayı da uzun süre kullanmayı planlıyorum ziebartta altına izolasyon yaptırabilirim.

    Yumuşak hamurlu rft lastik tercihiniz ne dir? Benim lastiklerde Bridgestone malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 15601561156215631564
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.