Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (1561. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
43.608
Cevap
310
Favori
2.867.794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15591560156115621563
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.




  • Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    8-10 BIN HARCARSAN OLUR AMA OYLE IDDIA EDILDIGI GIBI CHIPLE YAZILIMLA FALAN SAGLIKLI OLMAZ INTERCOOLER YAG SOGUTUCU DEGISIMI BELKI SANZIMAN KALIBRASYONU GEREKIR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    CIN SITESINDEKILERI DIYORSAN F20 ICIN YOKTU 3 AY OLDU HERHALDE BAKMISTIM SON
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kyokushin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    CIN SITESINDEKILERI DIYORSAN F20 ICIN YOKTU 3 AY OLDU HERHALDE BAKMISTIM SON

    Yok hocam bizim yerli pazardaki sitelerden bakıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Speedy_hlm S kullanıcısına yanıt
    Nasip diyelim hocam, dunya mali o da gider yarin daha da iyisi gelir.

    Bu arada bir tanidigim 95 civarina, benimle ayni zamanlarda 2014 30k km'de 1.16i m aldi. Fiyatlar enteresan baya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    Ben de baktım bir ara f20 için yok. F30 böbreği de aynı değil gerçi sonra vazgeçtim yakından bakınca ucuz durduğu hissi verdi bana.

    Folyoyla kaplama yaptırıp deneyebilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gajiin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    Ben de baktım bir ara f20 için yok. F30 böbreği de aynı değil gerçi sonra vazgeçtim yakından bakınca ucuz durduğu hissi verdi bana.

    Folyoyla kaplama yaptırıp deneyebilirsiniz

    Teşekürler ilginiz için, bende yakından gördüğüm zaman beğenmiştim o yüzden alayım diye düşündüm :) muhtemelen kalite farkı olabilir bu logolar arasında

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)




  • asil su 1.18 3 silindire uygun parcalar gelsede i8 gib 230 hp lere cikarsak araci 200 de yeter sadece yazilimla olmaz artik turbo fln ne farklar varsa 10 bin veririm ben olacaksa. oyle bi ise. fazlasina araci degistirmek daha mantikli
  • Merhabalar.

    2015 model 1.16d triger Zincirli mi yoksa kayısli midir. Bilgilerinizi Rica ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 116i araçlarınızda motor yağı ve filtre olarak ne kullanıyorsunuz?

    Ben kendi aracım için Mobil 1 0w40 düşünüyordum ancak bu yağ, BMW Longlife-01 sertifikasyon listesinden 1.5 yıl önce çıkmış.
    Bunun yerine Castrol Edge 0w40 olabilir. Henüz karar vermedim.

    Hava, polen ve yağ filtreleri için MANN iyi bir seçim olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    Benim bildigim ve arastirdigim kadariyla 116i ile 118i arasinda sadece yazilim ve downpipe(egzoz cikisi) farki var. Kalan kismi ozdes diye biliyorum.

    Yanliz 230hp li değerlere çıkmayin 170 180hp kafidir.

    Ben de mi yazilim yaptirsam stage 1 150 hp oluyormus ve 116i den hizliymis 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speedy_hlm -- 5 Nisan 2017; 20:12:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    hocam bende f30 3.20i var. dediğin m şeritler bende mevcut, istanbulda isen deneyip alabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yldrm88

    Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?

    hocam bende f30 3.20i var. dediğin m şeritler bende mevcut, istanbulda isen deneyip alabilirsin

    Çook teşekkür ederim hocam iyi niyetiniz için ama malesef istabulda değilim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: edysch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Speedy_hlm


    quote:

    Orijinalden alıntı: batbek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper

    Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(

    Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.

    +1 almadigima cok pismanim su an.....

    Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.

    Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene

    Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.

    bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;



    Motor:



    Short Engine(minimal part number farkı var):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989



    Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009

    118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010



    Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.



    Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.



    Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):

    116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018

    118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018



    Motor elektroniği tamamen aynı



    Yakıt sistemi aynı



    Radyatör aynı

    Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636



    Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann



    Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.



    Egzoz sistemi ise farklı:



    Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):

    116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962

    118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962



    Debriyaj sistemi aynı



    Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı



    Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:

    Model: GS6-17BG - TAMY

    Rmfd-6 speed gearbox

    Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/



    Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:

    Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi

    Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/



    BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

    Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)

    Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.

    Evet haklısınız. Bu ara masrafa gerek yok. Zaten bu iş orada da bitmez. Benim araç M paket ve lastik ebatları bi garip. 75.000 km oldu ve değişmesi lazım. Geçen gün yazlıkları taktım ve arka taraf atmaya başladı. 170-180 yada 200 beygir güce çıkıp bunu yola aktaramazsak ani ivmelenmeler sırasında sıkıntı yaşayabilirim. Lastik değişimi şart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspendos626262

    Merhabalar.

    2015 model 1.16d triger Zincirli mi yoksa kayısli midir. Bilgilerinizi Rica ederim.

    Makyajsiz zincir makyajliyi bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç yalıtımı için bişeyler yapan varmı aranızda. Benim bu yalıtım konusu canımı sıkmaya başladı. Yeni ranger ın yalıtımı bile bu araçtan daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 15591560156115621563
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.